Şimdi Ara

Amortisör değişimi sonrası arabamın arkası yükseldi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
19.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Yanlış parça takılmış.
    Yanlış parça takılsa yüksek hızlarda veya kasislerde çat diye vida yerlerinden atardı o parça yanlış değildir fakat eski amortisöre göre bi tık uzun boyutta anladığım kadarıyla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    evet oturur ,tabi yanlış parça falan kullanmadılarsa
    bu soru sürekli aklında kalacağı için başka bir tamirciye göstermende fayda var
    ben bir arabanın ön amortisörlerinden sadece bir tanesini değiştirmiştim (araba zaten yeni onun için fark olmaz zannederek) ,biraz dikkatli bakan hemen anlıyordu

    ama önler değiştiğinde yada arkalar değiştiğinde ,hepsinin değişmesi gerektiğini hiç duymadım
  • selam önleri de değiştir sıkıntı biter ben öyle yaptım
  • muadil parça takılmış, uymuş ama boyu uzun.
    zamanla iner diyenlere inanmayın, 20 yıllık araçlar hala aynı seviyedeler.
    zaten zamanla inerse bir anlamı kalmaz. (fiziksel hasar hariç)
    tehlikelidir, değişen ustaya gidin anlatın ya paranızı iade edip parçayı alsın
    yada işçilik almadan normali ile değişsin.
    inanmıyorsanız benzer araçların googledaki fotolarına bakınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    muadil parça takılmış, uymuş ama boyu uzun.
    zamanla iner diyenlere inanmayın, 20 yıllık araçlar hala aynı seviyedeler.
    zaten zamanla inerse bir anlamı kalmaz. (fiziksel hasar hariç)
    tehlikelidir, değişen ustaya gidin anlatın ya paranızı iade edip parçayı alsın
    yada işçilik almadan normali ile değişsin.
    inanmıyorsanız benzer araçların googledaki fotolarına bakınız.
    İyide bu hangi arabanın amortisörü o zaman kutusunda polo 2000 2002 yazıyordu golf amortisörümü verdi ne yaptı o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Yan sanayii parçalarda bu tarz sorunlar olur.
    Ya orijinalini alın yada en azından OEM üretici ürünü alın.
    Eski aracimda far almıştım kutusunda model part no v.s. doğru idi ancak takınca yamuk oturdular, gidip geri vermiştim.
    Delphi marka idi bu arada.
  • Zamanla alçalma olmaz diyenler neye göre diyor eski patlak amortisörle yeni amortisör bir olur mu yeni takılan amortisörün esneme payı daha azdır araca ne kadar yüklü binilirse yaylar esneme yapar ve araç biraz daha aşağı düşer hep öyle kalacak diye bişey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Matheas

    Zamanla alçalma olmaz diyenler neye göre diyor eski patlak amortisörle yeni amortisör bir olur mu yeni takılan amortisörün esneme payı daha azdır araca ne kadar yüklü binilirse yaylar esneme yapar ve araç biraz daha aşağı düşer hep öyle kalacak diye bişey yok
    Arkaya 2 kişi oturduğu zaman bayağı düşüyor demekki amortisörle ilgili bir sorun değil bu demi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    muadil parça takılmış, uymuş ama boyu uzun.
    zamanla iner diyenlere inanmayın, 20 yıllık araçlar hala aynı seviyedeler.
    zaten zamanla inerse bir anlamı kalmaz. (fiziksel hasar hariç)
    tehlikelidir, değişen ustaya gidin anlatın ya paranızı iade edip parçayı alsın
    yada işçilik almadan normali ile değişsin.
    inanmıyorsanız benzer araçların googledaki fotolarına bakınız.
    20 yıllık arabada amortisör ve yay değişmemişse mümkün değil aynı kalmaz (fizik -kimya kurallarına aykırı bu dediğiniz)
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    yay + amortisör amacı elastik esneyerek enerjiyi sönümlemektir.
    sadece plastik esnemeye maruz kalırlarsa boyları kısalır. (araba coker)
    plastik esneme oluyorsa zaten ya aşırı yükleme vardır yada parça kalitesizdir.
  • yay ve amortisör zamanla özelliğini yitiriyor ve bir miktar boyunda değişiklik olduğu gibi ,asıl görevi olan sert darbeyi emme özelliği de azalıyor
    bozulduğunda zıplama ve tak diye vurduğunu görürsün

    hiçbir malzeme ömürlük olmaz ,geçen süre içinde mutlaka özelliğini yitirir

    tabi takozlarda bozulma varsa onlarda olumsuzluk çıkartır ,zaten amortisör değişiminde takozlarda genelde değiştirilir
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    tabiki de ömürlük değiller ancak kullandıkça çöker mantığı da yanlış.
    amortisör sızdırma yapar, yay çalışma ömrünü doldurur, takozlar sertleşir (özellikle karasal iklimde) v.s.
    ömrü boyunca kaliteli yayın boyu değişmez; bugün uzun takayım nasıl olsa seneye 10 cm kısalır mantığı yanlıştır.
    (öyle olsa apaçi tayfa niye yay kestirsin)
    yay çöküyorsa zaten ömrü dolmuş demektir, yukarıda yazdığınız semptomları gösterir.

    herşeyden geçtim göz var izan var sizce o yükseklik normal mi?
    hepimiz araçlarımızın amortisörlerini bir dönemde değiştirdik kimsenin başına böyle bir şey gelmedi.
    bariz şekilde uzun yay takılmış olay bu.
  • konu sahibi için kesin test;
    aracınızın kapı direğinin hizasında, şasi ile zemin arasındaki yüksekliğini ölçün.
    araç tamamen yüksüz iken değer 110 mm (+- 2 mm) olmalı, bu aralığın dışında iseniz
    kesinlikle parçanız yanlıştır.

    daha fazla yorum yazmayacağım, herkese iyi forumlar.
  • 10 cm. diye bir tabir hiçbir zaman kullanmadım ?
    ya kardeşim eğer ben mutlaka haklı çıkacağım diye tartışmak istiyorsan ben daha fazla yazmayayım
    dünyadaki her türlü yay zaman içinde bozulur ,bozulduğunda ise üzerinde ağırlık varsa çöker ama hareketli bir yerdeyse ayrıca zıplamaya neden olur

    amortisörlerde yeni takıldığında az miktar araç yükselir ama çoğu kişi dikkat dahi etmemiştir
    bende daha önce amortisör değiştirdim ,hatta bir arabada sadece sağ taraftakini değiştirdiğimi anlattım
    yani bizde yaşadıklarımızı ,gördüklerimizi ve aynı zamanda ilmi olarak da anlatmaya çalışıyoruz

    yinede arkadaşa daha önceki mesajımda ne olur ne olmaz diye ,başka bir tamirciye göster dedim ,çünkü ekrandan bakarak karar vermek doğru olmayabilir
    tekrar söylüyorum 10 cm. falan demiyorum ,birkaç cm. fark oluşur diyorum

    üstelik yıllar içinde bir kısım çökme olsa dahi siz bunu fark edemezsiniz ,çünkü bir anda olmayan bir durumu insanlar fark edemez
    misal çocuğu olan birisine göre çocuk çok zor büyür ama onu ara sıra gören birisi için çok çabuk büyümüş gibi gelir (uzun sürede olan gelişmeler için örnek olarak verdim ,ne alakası var demeyin)

    apaçi tipli denen kişiler genelde doğan şahin tipi arabalar kullanıyorlar ve zaten o arabaların değişmeyen yeri yok ,çoğu akordiyon olup geri toplanmış bir araba için örnek olmaz (kim bilir yayları ve amortisörleri kaç defa değişmiştir)




  • Alisir 1 ay icinde .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    konu sahibi için kesin test;
    aracınızın kapı direğinin hizasında, şasi ile zemin arasındaki yüksekliğini ölçün.
    araç tamamen yüksüz iken değer 110 mm (+- 2 mm) olmalı, bu aralığın dışında iseniz
    kesinlikle parçanız yanlıştır.

    daha fazla yorum yazmayacağım, herkese iyi forumlar.
    Nerden nereyi ölçücem tam anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    konu sahibi için kesin test;
    aracınızın kapı direğinin hizasında, şasi ile zemin arasındaki yüksekliğini ölçün.
    araç tamamen yüksüz iken değer 110 mm (+- 2 mm) olmalı, bu aralığın dışında iseniz
    kesinlikle parçanız yanlıştır.

    daha fazla yorum yazmayacağım, herkese iyi forumlar.
    Arabaya göre değişir o honda civic 10 15 cm arası gelir vw golf biraz daha yüksektir 15 20 cm arası gelebilir arabasına göre değişir yani bu durum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    İyide bu hangi arabanın amortisörü o zaman kutusunda polo 2000 2002 yazıyordu golf amortisörümü verdi ne yaptı o zaman

    Alıntıları Göster
    Iyi de hocam polonun kim bilir kac cesidi vardir. Farkli jant ebatlari, farkli motorlarda amortisorler farkli olabilir.
    GTI la normal aracin amortisoru farklidir mesela. Motorla ve versiyonla bile amortisor degisir, cunku yukseklik ayni kalsin istenir araba agirlastikca daha farkli amortisor gerekir vs.

    Ben o amortisorun polo station amortisoru oldugundan supheleniyorum. Station daha agirdir, hafif araca takinca boyle yuksek olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Iyi de hocam polonun kim bilir kac cesidi vardir. Farkli jant ebatlari, farkli motorlarda amortisorler farkli olabilir.
    GTI la normal aracin amortisoru farklidir mesela. Motorla ve versiyonla bile amortisor degisir, cunku yukseklik ayni kalsin istenir araba agirlastikca daha farkli amortisor gerekir vs.

    Ben o amortisorun polo station amortisoru oldugundan supheleniyorum. Station daha agirdir, hafif araca takinca boyle yuksek olur.

    Alıntıları Göster
    O fark etmez uymaz zaten bi kere nasıl böyle düşünüyorsunuz anlamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.