Şimdi Ara

amperi nasıl düşürebilirim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
10.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • meraba arkadaşlarr bu foruma yeni kayit oldumm amatör olarak elektronikle ilgileniyorum. yardimci olursanız sevinirim olmassanızda yinede teşekkur ederim çünkü bu formda güzel bilgileri paylaşmaktasiniz.

    elimde 12v 7,5 amper gücünde sarjli bir elektrik feneri var bu feneri arabada şarj edebilmem için
    12v 60 amper ve yüksek amperde araba aküsünün amperini nasıl otmatik veya sabit olabilecek şekilde 7,5 ve üzeri amperlere düşürebilirim. netür bi trafo veya araç almam lazim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Amper Nasıl Düşürülür

    Elektrik devrelerindeki akımı (amper) düşürmek için çeşitli yöntemler mevcuttur. İşte en yaygın yöntemlerden bazıları:

    • Direnç Kullanımı: Akım, dirençle ters orantılıdır. Yani direnci artırırsanız akımı düşürebilirsiniz. Dirençler, devreye seri olarak bağlanarak akım akışını sınırlar.

    • Voltajı Düşürme: Akım, voltajla doğru orantılıdır. Yani voltajı düşürürseniz akımı da düşürebilirsiniz. Voltajı düşürmek için transformatörler veya potansiyometreler kullanılabilir.

    • İndüktör Kullanımı: İndüktörler, akım akışına karşı koyan bileşenlerdir. Bir devreye indüktör eklemek akımda azalmaya neden olur.

    • Kapasitör Kullanımı: Kapasitörler, elektrik yükü depolar. Bir devreye kapasitör eklemek, akımın salınım yapmasına neden olarak ortalama akımı düşürür.

    Amperi düşürmek için hangi yöntemin kullanılacağı, devrenin amacına ve özelliklerine bağlı olarak değişir. Örneğin, dirençler basit ve maliyet etkin bir çözüm sunarken, indüktörler veya kapasitörler daha karmaşık ancak daha hassas kontrol sağlayabilir.

    Akımı düşürmek, elektrik devrelerinin verimliliğini artırmak, güç kayıplarını azaltmak ve aşırı ısınmayı önlemek için önemlidir. Uygun yöntemi seçerek amperleri güvenli ve etkili bir şekilde düşürebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Çıkışından yaklaşık 2 amper alabileceğimiz bir adaptör devresi temin etmen. L 200 entegresi ile Çıkış Akımı kontrol edilebilen Kolay bir devre yapabilirsin.Bu Devrenin çıkışı sana sabit akımla şarj imkanı sağlayacak.Benim anladığım Üzerinde 7.5 amper yazan bir akü. Şarj edeceğin Akü veya Pil her ne ise Üzerinde yazan değerin 10/1'i şarj akımını ifade eder.Örnek vermek gerekirse 7.5 Amperlik bir aküyü 10 saat 750 miliamper ile şarj etmemiz gerekiyo.Elimdeki şema gif yada jpeg formatlı olmadığından ekleyemedim.Daha sonra tekrar denicem.
  • ohm kanunu derki çekilen akım besleme gerilimi ve yük direncine bağlıdır. ( I=V/R )
    bataryaların üzerinde okuduğunuz akım değerleri amper saat olarak ifade edilmiş ise bu bataryaya bağladığınız yükün batarya üzerinde yazan akımı çekmesi halide bataryanın bir saat içinde boşalacağı anlamına gelir. aynı yazı bu bataryadan çekilebilecek max akım üzerinde yazılandır şeklindede yorumlanır.
    dolayısı ile herhangi bir işlem yapmanıza gerek yok...
  • Ayrıca öyle bi soru kesinlikle olmaz.Yani amperi düşürmek diye bişey yoktur.Akü 60 Amperse 60 Amperdir.60 Ah yazar 1 saatte o aküden 60 amperlik bir alıcı besleyebilriz anlamına gelir.Trafolar da sadece evlerde kullandığımız Alternatif gerilim ile çalışır.
  • Şema için de arama motoruna L 200 yaz.İlgili şema muhakkak çıkacak.
  • Bunun için bence bir adet taş drenç kullan o işini görür akımı düşürürsün . I=U/R formülü ile drenci hesapla
    I=akım
    U=gerilim
    R= Eşdeger drenç . ( fenerin drencini göz önünde bulundur.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhatka -- 2 Aralık 2006; 23:45:19 >
  • ii güzel şeyler yazmişsınız hepinize teşekkur ederim. ama iki arada bi derede kaldim gibi bişey oldu. bazi arkdaşlar diyor drek baglarsan olabilir. bazilarida diyor taş direçlede düşürülebilir. peki drek baglarsam uzün süreli olarak bagli kaldıgından ısınacagından benim fenerin aküsü patlamazmı yada deforme olmazmı. taş drençle yaparsam şayet nasıl bir baglanti yapmaliyim + vaya - uca. veya daha pratik bi yöntemi yokmudur basit olarak
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Birşey daha var.
    12 V aküyü şarj etmek için 13-14 V gerekir.Hatta biraz daha fazla.Araç çalışınca bu gerilime ulaşır ama araç çalışmazken şarj olmayabilir.Ama tam şarjlı bir aküde de 14.4 V seviyesinde gerilim bulunur.Yani akü gerilimi 13 v seviyesinden aşağı inmişse ya da marş falan yapıp voltaj seviyesi aşağı çekilmişse şarj etmez.
    Direk bağlarsan olur ama araya 3-5 ohm 10 W civarı bir taş direnç takmak iyidir.Yönü fark etmez.İster - ister + olsun.
    Şarj sonunda ayırman gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ters İntegral -- 3 Aralık 2006; 2:24:49 >
  • Araçlar çalışırken aküleri alternatörle şarj edilir. Alternatörün çıkış voltajı indükleyici bobine verilen akımın degiştirilmesi ile sabit tutulur. Bunu yapan parçayada regülatör veya konjektör denir. Regülatörün veya konjektörün ayarına göre bu deger çogunlukla 13.8 ile 14.4 V arası olur. Akü tam şarjlı bile olsa kontagı kapattıgında 5-10 dakika içerisinde yaklaşık 13.2 V a düşer. Elindeki akü 6 gözlü kurşun ( Pb ) batarya ise araç çalışırken çakmak gözüne baglarsın ( hiç bir sakıncası yoktur ) yaklaşık 10-14 saat arası sürede şarj olur. Araç çalışmıyorsa dogru düzgün şarj yapmaz. Belki yarım şarj filan yapar oda çok uzun sürede. Sana tavsiyem 15 V çıkışlı 1-1.5 A lik dc adaptör alman ( ben 2.5 A lik ile zaman zaman 72 ah lik araç aküsünü şarj ediyorum. Uzun sürüyor ama oluyor ) . Artısını artıya eksisinide eksiye baglarsın şarj olur. ( ölçü aletin varsa 500-1000 mah olacak geçen akım ) . Adaptör fazla ısınırsa araya 12 V 21 W lık ampülü seri bagla hafifçe kızarır ama geçen akımı yeterince azaltır.

    Anlaşılmayan yer varsa tekrar sorarsın.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.