Şimdi Ara

Ani gaz yemiyor, motor bağırıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
16.420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    1.0 69hp toyota motorlu araç ani hızlanmalarda gaz yemiyor, motor bağırıyorum değişik bir ses çıkarıyor. Sizce nasıl bir arıza vardır. Ne kadar masraf çıkarır?



  • Devir yükselip hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor demek, km kaçda aracın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Devir yükselip hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor demek, km kaçda aracın?

    Araç 92binde. Baskı balata değil gibi çünkü motorun sesi değişiyor gaza basınca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Devir yükselip hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor demek, km kaçda aracın?

    Araç 92binde. Baskı balata değil gibi çünkü motorun sesi değişiyor gaza basınca.

    motorun sesi değişmesi normal vites düşürüp öyle kökle öylede hızlanmıyorsa sıkıntı vardır ama vitesi düşürünce hızlanıyorsa sıkıntı yoktur normal 1.0 motor fazla bişey beklememek gerekir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Devir yükselip hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor demek, km kaçda aracın?

    Araç 92binde. Baskı balata değil gibi çünkü motorun sesi değişiyor gaza basınca.

    vites düşürünce hızlanıyormu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Devir yükselip hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor demek, km kaçda aracın?

    Araç 92binde. Baskı balata değil gibi çünkü motorun sesi değişiyor gaza basınca.

    vites düşürünce hızlanıyormu ?

    Vites düşürünce hızlanıyor. Gazdan ayağı çekip hafif hafif basınca da sorunsuz hızlanıyor. Sadece gaza yüklenince araba hızlanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Devir yükselip hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor demek, km kaçda aracın?

    Araç 92binde. Baskı balata değil gibi çünkü motorun sesi değişiyor gaza basınca.

    vites düşürünce hızlanıyormu ?

    Vites düşürünce hızlanıyor. Gazdan ayağı çekip hafif hafif basınca da sorunsuz hızlanıyor. Sadece gaza yüklenince araba hızlanmıyor.

    aynı durum bende de var ve normal bu olay aniden kökleyince motor boğuluyor daha fazla devir istiyor ya yavaş yavaş artırcaksın gazı yada vites düşürüp biraz devir yükselticeksin motor küçük ondan 2.0-3.0 motor değilki basınca uçsun




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Devir yükselip hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor demek, km kaçda aracın?

    Araç 92binde. Baskı balata değil gibi çünkü motorun sesi değişiyor gaza basınca.

    vites düşürünce hızlanıyormu ?

    Vites düşürünce hızlanıyor. Gazdan ayağı çekip hafif hafif basınca da sorunsuz hızlanıyor. Sadece gaza yüklenince araba hızlanmıyor.

    aynı durum bende de var ve normal bu olay aniden kökleyince motor boğuluyor daha fazla devir istiyor ya yavaş yavaş artırcaksın gazı yada vites düşürüp biraz devir yükselticeksin motor küçük ondan 2.0-3.0 motor değilki basınca uçsun

    Anladım hocam, çok teşekkür ederim. Büyük ihtimal baskı balatadan. Motordan olmasından iyidir, sevindim.




  • devirle paralel hız artmıyorsa baskı balata ömrünün sonuna gelmiş demektir.
  • arabanız güçlü değil hocam gazı köklediğin zaman ani gaz yememesi normal büyük hacimli araçlar gibi koltuğa yapıştırmasını beklemeyin
  • Baskı balata + filtreler ve motor yağı değişmeli diye düşünüyorum.
  • 1000 cc 90-95 nm torku olan bir araç 4-5 viteslerde gaza basınca hızlanmaması normal, baskı balata kaynaklı olsa kalkışlarda ve küçük viteslerde de aynı sorun ortaya çıkar, aracın motor gücüne uygun davranırsanız sorun olmaz, bizde de 1.0 MMT yaris var 5, vites 90 km civarı giderken birden dip gaz yaparsanız araç kendini 3, vitese alıyor 5, vites 60 km civarında ise 2, vitese alıyor ve oyle hızlanmaya çalışıyor, zaten başka türlü hızlanmasıda beklenmez, ama yavaş yavaş gaza basarsanız tabi 5, vitestede yavaş yavaş hızlanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    1000 cc 90-95 nm torku olan bir araç 4-5 viteslerde gaza basınca hızlanmaması normal, baskı balata kaynaklı olsa kalkışlarda ve küçük viteslerde de aynı sorun ortaya çıkar, aracın motor gücüne uygun davranırsanız sorun olmaz, bizde de 1.0 MMT yaris var 5, vites 90 km civarı giderken birden dip gaz yaparsanız araç kendini 3, vitese alıyor 5, vites 60 km civarında ise 2, vitese alıyor ve oyle hızlanmaya çalışıyor, zaten başka türlü hızlanmasıda beklenmez, ama yavaş yavaş gaza basarsanız tabi 5, vitestede yavaş yavaş hızlanıyor.

    Tabii ki 1.0 motordan uçmasını beklemiyorum ama normal değil sanki bu durum. Araçta gaza yüklenince devir yükseliyor ama hız sabit kalıyor. Hızlanma belirtisi bile göstermiyor. Gaza yüklenmek yerine yavaş yavaş basınca hızlanıyor. Ya debriyaj kaçırıyor ya da motorda bir sorun var. 1.0 da olsa gaza çok yüklenince daha istekli hızlanması lazım. Araç manuel bu arada.




  • Bakı balata testi için aracın el frenini sonuna kadar çek gaza yüklenerek kalkış yapmayı dene araç kalkamıyor ama devir yükseliyorsa baskı-balata sorunun vardır, yok araç stop edecek gibi olursa sorun baskı-balatada değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Bakı balata testi için aracın el frenini sonuna kadar çek gaza yüklenerek kalkış yapmayı dene araç kalkamıyor ama devir yükseliyorsa baskı-balata sorunun vardır, yok araç stop edecek gibi olursa sorun baskı-balatada değildir.

    Böyle zararlı testlere hiç gerek yok, debriyaj çok yukarılarda ancak kavrama yapıyorsa, hızlı net kalkışlar yapılamıyorsa, yokuş yukarı devir artmasına rağmen eskisi kadar çekiş yoksa balatadır. Yok kavrama sorunsuz ama motor eskisi lkadar rahat devirlenmiyor, ayak gazdan çekilince devrini eskiye göre çabuk kaybediyorsa, motor eskiye nazaran daha geç ısınıyorsa yağ eskimiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Bakı balata testi için aracın el frenini sonuna kadar çek gaza yüklenerek kalkış yapmayı dene araç kalkamıyor ama devir yükseliyorsa baskı-balata sorunun vardır, yok araç stop edecek gibi olursa sorun baskı-balatada değildir.

    Böyle zararlı testlere hiç gerek yok, debriyaj çok yukarılarda ancak kavrama yapıyorsa, hızlı net kalkışlar yapılamıyorsa, yokuş yukarı devir artmasına rağmen eskisi kadar çekiş yoksa balatadır. Yok kavrama sorunsuz ama motor eskisi lkadar rahat devirlenmiyor, ayak gazdan çekilince devrini eskiye göre çabuk kaybediyorsa, motor eskiye nazaran daha geç ısınıyorsa yağ eskimiştir.

    Hocam aynen dediğiniz gibi oluyor. Araba debriyaj neredeyse en sondayken kavrıyor. Sondayken derken en yukarıda. bitmesine 3 cm falan kala kavrıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 22 Ağustos 2013; 11:06:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Bakı balata testi için aracın el frenini sonuna kadar çek gaza yüklenerek kalkış yapmayı dene araç kalkamıyor ama devir yükseliyorsa baskı-balata sorunun vardır, yok araç stop edecek gibi olursa sorun baskı-balatada değildir.

    Böyle zararlı testlere hiç gerek yok, debriyaj çok yukarılarda ancak kavrama yapıyorsa, hızlı net kalkışlar yapılamıyorsa, yokuş yukarı devir artmasına rağmen eskisi kadar çekiş yoksa balatadır. Yok kavrama sorunsuz ama motor eskisi lkadar rahat devirlenmiyor, ayak gazdan çekilince devrini eskiye göre çabuk kaybediyorsa, motor eskiye nazaran daha geç ısınıyorsa yağ eskimiştir.

    Hocam aynen dediğiniz gibi oluyor. Araba debriyaj neredeyse en sondayken kavrıyor. Sondayken derken en yukarıda. bitmesine 3 cm falan kala kavrıyor.

    Tamam işte baskı balata değişmesi lazım.




  • baskı balatan bitmek üzere
  • baskı balatan değiştiği zaman kalkışlarda dikkat et patinajla kalkarsın çok altta kavrıyor biz her kalkışta patinajla kalktık ilk 1 hafta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    baskı balatan değiştiği zaman kalkışlarda dikkat et patinajla kalkarsın çok altta kavrıyor biz her kalkışta patinajla kalktık ilk 1 hafta

    1.0 motor patinaja ne kadar istekli olur acaba :) Bugün servise bıraktım, pazarlıkla 500tl'ye anlaştık. 350tl parçalar, 150tl de işçilik tuttu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.