Kendi aracımdan örnek vereyim, 2012 yılında sıfır alındı, şu an 322 bin kmdeyim. 2 senede Total Glacelf Autosupra + saf su karışımlı olarak değiştiririm düzenli. 2014,2016,2018,2020 ve 2022 yıllarda değiştirdim. Her su boşaltımında tertemiz tek nokta pas çıkmadığını görüyorum. 2 kere devirdayim değişti, eskisi söküldükten sorna devirdayim takılan yerin motor blogundaki yüzeylerinde pırıl pırıl görünüyor halen. Saf su kullanılmasında sakıncası görmüyorum. Distile su felan işin fantezisi bence. Edit: Yağ soğutucusu ve termostat kütüğü v.s halen fabrikasyon, hiç değişmedi ve su sistemiyle ilgili hiç arıza yaşamadım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 14 Şubat 2022; 17:51:26 > |
Antifriz karışımında saf su kullanmayın! (2. sayfa)
-
-
Bu ürünün yorumlarında içinde tortu var diye şikayetler var. Üretici de bidonun tortusu diye cevap vermiş. -
Alırken bu yorumu okumuştum suyu veya bidonun tortusu değil firma sadece kimya ürünü sattığı için bütün bidonlarında farklı bi malzeme var yumuşak süngerimsi birşey kapağını açarken o yumuşak şey ufalanıyo ben elle açamamıştım bıçakla keserek açtım içiniz rahat olsun suda hişbirşey yok -
bu antifirizle uğraşan arkadaşlar aracınız kaç yıllık bende 2014 megane dci var 8 senedir hiç ekleme yapılmadı gramda eksilme yok ara ara bakıyorum fabrikadan çıktığı ilk günkü noktada duruyor araba yaşlandıkçamı azalır gerçi benimkide 8 yaşına girecek.
-
Bu su aracınızda herhangi bir kaçak olmadığı müddetçe eksilmez. Yıllar geçtikçe pas koruma özelliği kaybolur, daha sonra motorunuzun içi pas tutar. En yakın zamanda güzelce değiştirin derim çünkü kullanım ömrü biteli çok uzun süre olmuş.
Soğuğa karşı koruması düşer, eskiden -30 a kadar koruyorsa şu an -15 e inmiştir
Sıcağa karşı koruması düşer, eskiden 110 derecede kaynarken şimdi 103 derecede falan kaynıyordur
Değerler tamamen sallama, örnek vermek için.
İşini bilen birine tüm sistemi temizleterek değiştirtin antifrizi.
Eğer sisteminiz pas tutmuşsa, antifrizi değiştirdiğinizde o pasları delip bir yerleri patlatma riski var(radyatör, kalorifer peteği en sık patlayan malzemeler).
Eğer sistem çok fazla pas tutmuşsa hazır eliniz değmişken devirdaim ve termostatı da değiştirin derim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 14 Şubat 2022; 21:41:56 > -
durduk yere neden devirdaim ve termostat değişsin bu kadar pimpirikli olmayın şimdi renault serviste çalışan yeğenime sordum durduk yere termostat ve devirdaim değişmez dedi bu arada devirdaim zaten 2 sene önce trigerle değişmiş bence siz fazla elham yapıyorsunuz bu hayatta çok daha önemli şeyler var ayrıca araç kapalı otoparkta duruyor aracın durduğu yerinde çok önemi var antirifriz eskimesinde kullanım ömrü uzayıp kısalabiliyor. renault kitapçıkta 5 yıl yada 120 bin km yazıyor benimki 2 sene önce değiştiği için 3 senesi daha var ayrıca pas falanda yoktu önceki değişimde
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharkemre -- 14 Şubat 2022; 23:25:33 > -
2015 model aracım 86 binde. Üzerindeki antifriz hiç değişmedi
Su haznesinden bakıyorum da berrak ve temiz.
Fabrikasyon antifriz kaç sene dayanır bilen var Mi?
Focus dizel -
Triger-devirdaim değişiminde değiştirirsiniz. -
8 yıldır ekleme yapılmadı yazan sizdiniz, 8 senedir antifrizi değişmemiş ise ne triger ne devirdaim değişmiştir diye önerdim ben de zaten :)
Ayrıca durduk yere değiştirin demedim, sistemde pas varsa değiştirin dedim(8 yıldır ellenmediğini düşünerekten).
-
Fanteziye gerek yok.
Cok kafayi takiyorsaniz icme suyu ile 2 kere doldur bosalt yapin (bosaltmadan once motoru fan acacak kadar isitin), sonra kaliteli ve uygun antifrizi koyun, uzerine yeterli suyu ilave edip kullanin.
Sunu unutmayin sistemdeki butun siviyi hic bir zaman tam olarak bosaltamazsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 16 Şubat 2022; 7:49:1 > -
aracım renault clio. 2015 de sıfır aldım 7 sene oldu daha 1 gram eksilme olmadı. hiç değiştirmedim eklemedim. donma noktası halen -30 un üzerinde bu kış başında ölçtürdüm.
ben zaten diğer aldığım arabalarıma da hiç bir zaman su koymadım. komple antifiriz bas gitsin suya gerek yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkann86 -- 16 Şubat 2022; 13:52:24 > -
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır. “Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçmektedir ve formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermemektedir. Dolayısıyla bomometre, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçememektedir. Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı değildir çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. İyi bir antifriz hem suyun donma derecesini düşürmeli hem de kaynama derecesini yükseltmelidir.OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir.
Sonuç olarak asla sadece su konulmayacağı gibi sadece antifriz de konulmamalıdır!
-
Hocam devirdaim ve termostat ama antifirizi bence mutlaka değiştirin.Kaynama donma noktasının düşmesi veya yükselmesi çok önemli değil.Antifiriz eğer 8 yıldır hiç değişmemişse mutlaka bir yerlerden korozyon yapmaya başlamıştır.Motor bloğunun paslanmasının en önemli sebebi antifirizin zamanında değişmemesi.Çünkü belli bir zamandan sonra antifiriz özelliğini kaybederek pasa dönüşmeye başlıyor.Ben 2-3 yılda bir değiştiriyorum.
-
Deionized ya da Distile şu fark etmemesi gerekli.
Buradaki asıl olay suyu olabildiğince standardizasyona uğratmak.
Siz musluk suyu doldurduğunuzda epey bir miktar ağır metal ve kireç koyuyorsunuz. Bunlar zamanla korozyona uğruyor.
Distile edildiğinde ya da deionize edildiğinde kireç vs olmuyor.
Korozyona uğrama olasılığı epey düşüyor.
Bometre ile asidite olmasini ölcersin ama suyun içindeki kireci ve ağır metalleri ölçümü yapılmış olmaz.bu da zamanla soğutma pompası da ve termostatlar da korozyona neden olur.
Bundan sonra asıl görev antifriz dediğimiz, konsantre soğutma suyunda. O gerekli ionizasyonu ve eklentileri yapacaktır.
Bunlar biraz pazarlama kokan hareketler, gıda değil bu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 17 Şubat 2022; 13:40:43 > -
Fabrikasyon sogutma suyu 6 yil,
Sonrasinda onerilen degerlerde antifreeze kullanmak sartiyla 4 yilda bir olmak degisim onerilir.
-
Yav o kadar kasmaya gerek yok. %50 antifriz %50 erikli hazir su koyun yeter.
Onemli olan kirecli çeşme suyu olmamasi. -
içine işesek nasıl olur
-
2:00 çeşme suyu öneriyor.
-
Doğal kaynak suyuda kullanabilirsiniz. Kaynak sularının mineral değeri düşüktür ve kireç yoktur
-
Kendi yazdığını okumuyorsun herhalde...
8 seneden bahsediyorsun, sonra ne gerek var 2 sene önce değişti diyorsun vs vs... Tutarsızlık diz boyu...
Bu forum ne mesajlar gördü...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X