Şimdi Ara

Antifriz kirlenme sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
15.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar
    Mart ayında 1.3 mj Palio aldım. 145.000 km de.
    Araç bakımsız kalmış. Genleşme kabı renk değiştirmiş. İçinde bulanık kirli bir su vardı. Herhangi bir yağ kalıntısı görmedim. Yeni sıfır bir genleşme kabı aldım. Sistemde bulunan -15 derece antifrizi boşalttıktan sonra temiz antifriz koydum. Yeni genleşme kabıni takmadim. 1 hafta sonra tekrar suyu boşalttım. Su boşaltma işlemini radyatör altındaki hortumu sökerek yaptım. Bu sefer sadece su koydum. Böyle böyle derken 4-5 kez sistemdeki suyu değiştirdim. En son yeni antifriz koyarak yaklaşık 2 bin km yaptım ve aradan 4 ay geçti.

    Genleşme kabına pislik gelmiş tekrar. Siyah küçük kum tanesi gibi. Sanki alüminyum parçası gibi. Antifriz renginde bulanık olmuş. Su üstünde herhangi bir yağ veya camurlasma görmedim. Yeni sıfır aldığım kab pembelesmis. Suyu boşalttım. Çamaşır suyu temizledi. Kabı sökerek tuz ruhu ile bembeyaz yaptım. Bu arada sistemdeki suyu 3 ayrı gün tekrar tekrar temizledim. Suyu hep değiştirdim. En sonuncusunda radyatör temizleme maddesi katarak rölanti de 20 dk çalıştırdim. Suyu 2 defa değiştirdim. Kimyasal madde kalmasın diyerek su dönüş hortumunu sökerek suyun tamamen değişmesini sağladım. Daha sonra tekrar antifriz koydum. Dün yaklaşık 15 km yaptım. Sabah genleşme kabına baktim. Tertemiz olan antifriz hafif bulanmış.

    Toplamda 10 kez suyu değişti. Halen su bulanıyor. Herhangi bir yağ belirtisi duman atma çekişten düşme veya anormal bir durum gozlemlemedim. Sizce bu su neden bulanıyor. Fikirlerinizi yazarmisiniz.
    (Su değişim işlemleri kalorifer açık yapıldı)

    Edit. İmla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonnick -- 26 Ağustos 2018; 13:47:7 >







  • Bir defa pas yapmış bir araçta kalorifer suyunu soğutma suyunu temizlemek için bütün soğutma sistemini yenilemek gerekiyor çünkü bu pas öyle illet birşey ki araç bir süre antifirizsiz kullanıldıysa ve pas başlamışsa o pas suyun dolaştığı her yeri paslandırır.Radyatörü sökseniz,kalorifer peteğini sökseniz,motor üzerindeki metal soğutma suyu hortumlarını,egr'yi motor bloğunu ve üst kapağı sökseniz her yerde pas görürsünüz.Ne kadar temizlerseniz temizleyin o pas antifirizi her koyduğunuzda yerlerinden sökülerek yedek su deposuna gelecektir.Her temizleme sonucu sistemde dolanan pas azalır ama yok olmaz.Kesin çözüm aracın motor bloğunu,üst kapağı,radyatörü,egr'yi,motor üzerindeki metal su soğutma ve kalorifer borularını aynı zamanda kalrifer peteği ve plastik hortumları tamamen değiştirmektir.Ama bunları değiştirmeye de hiç gerek yoktur.Herhangi bir yerden su kaçağı olmadıkça varsın soğutma suyu kirlensin hiç önemi yok.Temizleye temizleye bayağı azalıyor zaten.Aynı sorun benim 1.3 puntomda da var.
    Bir usta değilim ama sorun radyatör kaynaklı bence.
    Daha önceden ben de renault 19 vardı önceki sahibi hep su koyduğu için su çamur gibiydi aldığım hafta tüm suyu boşaltıp bir kaç kere boşta su döndürülüp iyice temizlendikten sonra antifriz doldurduk 1 hafta sonra yine su kirlendi

    Eski araba diye pek üzerine durmasak da bir süre sonra radyatör tıkandı araç hararet yaptı fan açmadığı için hararet yapar yapmaz stop ettiğim için herhangi zararı olmadı
    eski radyatörü atıp yenisini taktık tekrar antifriz su koyduk sonra su tekrar çamurlanmadı 1 yıl kadar aynı su kaldı sonra aracı sattım zaten

    Büyük ihtimal sizin radyatör de paslı içi kirli suyu kirletiyor diye düşünüyorum
  • Yapılacak hemen herşeyi yapmışsınız, kirlilik oluşturabilecek iki şey kalmış, motor bloğunun çevresindeki su kanalları ve radyatör.



    Su devirdaimi sırasında kalorifer radyatörünü de ısıtma modunda çalıştırarak devir daime katmış olduğunuzu varsayıyorum.
  • Normal bir durum çokta kafaya takmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: player_x

    Yapılacak hemen herşeyi yapmışsınız, kirlilik oluşturabilecek iki şey kalmış, motor bloğunun çevresindeki su kanalları ve radyatör.



    Su devirdaimi sırasında kalorifer radyatörünü de ısıtma modunda çalıştırarak devir daime katmış olduğunuzu varsayıyorum.
    Evet kalorifer açık değişim yaptım. Ben radyatörden şüpheliniyorum. Dün son değişim sırasında su boşaltımı bitince radyatörden damlayan suyu küçük bir kaba biriktirdim. Su bulanıkti. Hortumu ilk söktüğümde su berraklığı iyiydi. Radyatör tamamen boşaldı. Son damlayan su bulanık çıktı. Sanırım radyatör içi bakımsız kaldığı için iyi kirlenmiş. Ama taze antifriz bu pisliği çoktan sökmüş olmalıydı. Kafam karışık
  • Radyatorler bi muddet somra balçik gibi oluyor ama bunun icin degistirmeye deger mi bilmem



    Ayrica su kabini deterjanla vs temizlemek ile bosuna ugrasmissiniz onum da formulu basit

    Icine biraz deniz kumu koyup kabi bi kac dakika sallayin

    Sonuc piril piril olacaktir ben damacana bidonunun icindeki yosunlasmayi bu sekilde temizliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    Radyatorler bi muddet somra balçik gibi oluyor ama bunun icin degistirmeye deger mi bilmem



    Ayrica su kabini deterjanla vs temizlemek ile bosuna ugrasmissiniz onum da formulu basit

    Icine biraz deniz kumu koyup kabi bi kac dakika sallayin

    Sonuc piril piril olacaktir ben damacana bidonunun icindeki yosunlasmayi bu sekilde temizliyorum
    Yedek su kabı içi odacık dolu. Yani şahin veya Toros gibi değil. İçinde onlarca bölme var. İçine kum atarsanız çıkarmak işkence. Tuz ruhu 2 dk da tertemiz yaptı.
  • Hocam bende kendi aracımın antifirizini değiştirmiştim.Başta komple saf su doldurdum 3 kere doldur boşalt yaptım hepsinde su kirli çıktı.4. defada yeni antifiriz+saf su karışımını doldurdum.Geçen gün baktığımda ilk gün masmavi olan karışımın rengi değişmişti.

    Fakat benim farklı olan genleşme kabımın rengi sizin ki gibi değişmiyordu bembeyaz kalıyordu ve içeriye sizin ki gibi siyah küçük tanecikler gelmiyordu.

    Komple temizleyebilmek için tahminimce senede 1 defa bu işlemleri tekrarlamak gerekiyor.2-3 sene arka arkaya bu işlemleri tekrarlayıp sonrasında her 2 senede 1 tekrarlamak soğutma sisteminin sağlığını da garantiye alacaktır.


    Size tavsiyem değişimden sonra sık sık kontrol edin ben ilk 1 ay her gün arabayı çalıştırmadan önce su seviyesini kontrol ettim sonra 1 kere uzun yola gittim geldim onda da seviyede değişim olmadığını görünce şimdi 1-2 haftada bir kontrol ediyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Aracımda Su Eksiltme Sorunu
    6 yıl önce açıldı
    Antifriz rengindeki değişim
    4 ay önce açıldı
    Sprey oto boya kurumama sorunu
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bir usta değilim ama sorun radyatör kaynaklı bence.
    Daha önceden ben de renault 19 vardı önceki sahibi hep su koyduğu için su çamur gibiydi aldığım hafta tüm suyu boşaltıp bir kaç kere boşta su döndürülüp iyice temizlendikten sonra antifriz doldurduk 1 hafta sonra yine su kirlendi

    Eski araba diye pek üzerine durmasak da bir süre sonra radyatör tıkandı araç hararet yaptı fan açmadığı için hararet yapar yapmaz stop ettiğim için herhangi zararı olmadı
    eski radyatörü atıp yenisini taktık tekrar antifriz su koyduk sonra su tekrar çamurlanmadı 1 yıl kadar aynı su kaldı sonra aracı sattım zaten

    Büyük ihtimal sizin radyatör de paslı içi kirli suyu kirletiyor diye düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 26 Ağustos 2018; 15:9:2 >
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Zamanla azalıyor bu kirlenme. Bence de radyatör kaynaklı. Aslında wurth radyatör temizleme sıvısı atacağım ama delerse diye korkuyorum
  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    Su seviyesi hiç değişmedi. Uzun yolda yaptım. İlk birkaç gün sabah bakıyorum ondan sonra bir daha haftada bir ancak bakıyorum.



    Kafama takılan antifriz temizleme özelliğine sahip bir sıvı. Çoktan pislik sökülmüş olmalı. Bir ay sonra kışa girerken antifriz oranını iyice arttırarak değişim yapacağım.
  • Radyatör içinde çürüme vardır ama bence de çok sorun olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonnick

    Su seviyesi hiç değişmedi. Uzun yolda yaptım. İlk birkaç gün sabah bakıyorum ondan sonra bir daha haftada bir ancak bakıyorum.



    Kafama takılan antifriz temizleme özelliğine sahip bir sıvı. Çoktan pislik sökülmüş olmalı. Bir ay sonra kışa girerken antifriz oranını iyice arttırarak değişim yapacağım.
    Ustaya danışın eğer oda radyatör diyorsa aracı da daha uzun yıllar kullanacaksanız ben olsam şahsen radyatörü değiştirim.

    Forumdakiler ne kadar bir şey olmaz desede benim radyatör tıkandığı için araba hararet yapmıştı fark etmesem motor da ciddi sıkıntılar doğacaktı

    Belki sizde gerçekten ciddi bir sorun yoktur ama detayı bakılması gerekiyor radyatör önemli bir parça içinden su geçtiği için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 26 Ağustos 2018; 15:26:47 >
  • Peki o tuz ruhu plastigin ömründen hic mi çalmiyor?

    Wc ye dokuyorsunda derzleri eritiyor o meret
  • Dikkat edin. Antifiriz ve yağ birleştiğinde
    Su ile birleştiği gibi mayonez olmaz. Akışkan kirli bi sıvı haline gelir.

    Bu durumda yağ ve su miktarlarını kontrol edin. Yağ çubuğundaki yağın akışkanlığı çok önemli.

    Eğer bir sorun yok ise. Daha önce kullanan kişi sürekli su kullanmış olabilir.yada kullanılan madde kireci ve yılların pisliğini atıyor olabilir.
    Antifiriz kireci ve pası sökeceğinden renk değişimi olabilir. Bu süreçte de hortum bağlantı noktaları dikkatle kontrol edilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ruzgarnufel -- 26 Ağustos 2018; 15:39:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    Peki o tuz ruhu plastigin ömründen hic mi çalmiyor?

    Wc ye dokuyorsunda derzleri eritiyor o meret
    Plastik kutu da satılan tuz ruhu yine bir başka bir plastiğe ne zarar verebilir. Üstelik çok daha kalın bir plastik
  • ruzgarnufel kullanıcısına yanıt
    Su ve yağ hiç eksilmedi. Yükselme de olmadı. Dediğiniz gibi yılların pisliği yavaş yavaş çıkıyor galiba.
  • Gördüğünüz ufak siyah şeyler kauçuk hortumlardan aşınan parçacıklardır.

    Araç bakımsız kaldığına göre, bu kirlerden tamamen kurtulmak için su hortumları, radyatör ve hatta kalorifer radyatörünü de değiştirmeniz gerekir. Veya bir kaç ayda bir suyu tamamen boşaltıp, temiz su koyacaksınız. Zamanla azalır gibi geliyor.
  • Bir defa pas yapmış bir araçta kalorifer suyunu soğutma suyunu temizlemek için bütün soğutma sistemini yenilemek gerekiyor çünkü bu pas öyle illet birşey ki araç bir süre antifirizsiz kullanıldıysa ve pas başlamışsa o pas suyun dolaştığı her yeri paslandırır.Radyatörü sökseniz,kalorifer peteğini sökseniz,motor üzerindeki metal soğutma suyu hortumlarını,egr'yi motor bloğunu ve üst kapağı sökseniz her yerde pas görürsünüz.Ne kadar temizlerseniz temizleyin o pas antifirizi her koyduğunuzda yerlerinden sökülerek yedek su deposuna gelecektir.Her temizleme sonucu sistemde dolanan pas azalır ama yok olmaz.Kesin çözüm aracın motor bloğunu,üst kapağı,radyatörü,egr'yi,motor üzerindeki metal su soğutma ve kalorifer borularını aynı zamanda kalrifer peteği ve plastik hortumları tamamen değiştirmektir.Ama bunları değiştirmeye de hiç gerek yoktur.Herhangi bir yerden su kaçağı olmadıkça varsın soğutma suyu kirlensin hiç önemi yok.Temizleye temizleye bayağı azalıyor zaten.Aynı sorun benim 1.3 puntomda da var.




  • Hocam korozyon dışında egr soğutucu yağ soğutucusu varsa bunlara da baktırın derim hatta mümkünse değiştirin.
  • Bence hiç temizleme işiyle ugrasmayin direk radyatörü değiştirin.Büyük ihtimalle sorununuz çözülecektir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.