Şimdi Ara

Apple Servis Mağdurları/Randevu Mağdurları Buraya

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Apple firmasının Türkiyede tüketicilere uygulamakta olduğu haksız eylemleri burada toplamak ve bu işten mağdur olan arkadaşlarla birlikte hukuki anlamda girişimde bulunmak amacıyla başlığı açtım.

    Özetle,

    Konu : Apple Türkiye tarafından servis hizmetlerinin verilmesi aşamalarında yaşanan sorunlar ve bu sorunların 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve yönetmelikleri kapsamında ilgili merciilere şikayet edilmesi

    Tüm hukuki yardım tarafımca verilecektir.


    Sorunları bir kaç başlıkta toplayalım, zamanla bu kısmı düzenleyeceğim.

    Sorunlar :

    1. Apple Türkiye tarafından yalnızca İstanbul ilinde "tamir" içeren servis hizmeti verilmesi
    2. Servis öncesi uygulanan randevu sistemindeki hukuksuzluklar
    3. Servis hizmetinin sadece belirli il içerisinde, şahsen başvuru yoluyla verilmesi
    4. Premium ve anlaşmalı servislerde uygulanmayan insiyatifler, bu nedenle tüketicinin doğrudan Genius Bar'a yani sonuçsuz ve zor bir sürece itiliyor olması
    5. Müşteri Hizmetlerinin sadece insanların gazını alan ancak çözüm sunamayan yapısı
    6. Apple ile yazılı irtibat kurulma şansının ortadan kaldırılması (muhtemelen tüketicinin yazılı delil hakkının önüne geçilmeye çalışılmakta)





    Evet arkadaşlar şimdi sizlerden ricam yaşadıklarınızı bu başlık altında mümkünse belgesiyle paylaşmanız olacaktır. Ben bir hafta içerisinde Gümrük ve Ticaret Bakanlığına Apple Türkiye hakkında yazılı başvuruda bulunacağım. Ve hatta burada belgesiyle paylaşılan her türlü bilgiyi de ekleyeceğim.

    Apple Türkiye, Türkiye yasalarına ve yönetmeliklerine uymak zorunda. Bu zorundalığın yerine getirilmediği haller için ayrıca Apple Türkiye hakkında yüksek meblağlı idari para cezaları söz konusu olacaktır.


    Sizlerden ricam paylaşımda bulunarak, konunun güncel tutulmasında yardımcı olmanız.




    Yaşadığım soruna gelirsek ;

    2013 Mart ayında aldığım Iphone 5 telefonumda üst tuş bozuldu. Apple Türkiye ile telefon üzerinden irtibata geçtim. Beni Ankara Lydia'ya yönlendirdiler. Oradaki arkadaşlar hiç bir şekilde ilgilenmediler. Daha sonra Bireysel Bilişim adlı premium servis olduğu iddia edilen bir firmaya yönlendirildim.

    Telefonum onlarda kaldı. Sonuç olarak telefonun yan bantlarında vuruk ve çizik olduğundan, Apple Globalin değişim serisi olarak ilan ettiği telefonuma işlem yapılmayacağı söylendi.

    50-100TL'lik masraf için uğraşmamak adına telefonun onarılmasını talep ettim. Bunun üzerine bana Akasya veya Zorlu Centerdan Genius randevusu almam gerektiği söylendi.

    Ankarada yaşayan bir kişiden İstanbula gelmesini bekliyorlar. Güç bela bir arkadaşımızı buldum. Ancak 3 gecedir randevu almak için çırpınıyorum. (hepsi fotoğraflı ve videolu delillidir)

    Bu noktadan sonra yapıcı çözüm arayışı yerine, yıkıcı çözüm arayışı içine gireceğim. Zira sorunu çözmek adına gaz alma işlemi dışında Apple Türkiyenin biz tüketicilere sunduğu bir şey yok.



    Herkese iyi forumlar.







  • Hocam konu hayırlı olsun. Buralar dolar demeye de korkuyorum açıkcası öylesi gözükara fanlar var ki maalesef çekiniyorum. 3GS'ten bu yana iPhone kullanıcısıyım. Şuan i6 kullanıyorum Abd'den aldım. Güya Türkiye'de geçerli 1 yıl garantimiz var çok şükür ki bir sıkıntım yok. Bahsettiğiniz olay i5 kullanıcısıyken benimde başıma geldi. O cihazımı da ABD'den almıştım. Zamanla oluştu üst tuş sorunum bu süre içerisinde bir kere kendim düşürdüm be kanarında darbe vardı. Malum soyulmalarda cabası tabi. Türkiye'de cihaza bakmadılar. ABD'ye götürdüm eleman baktı, inceledi ve cihazdakş sorunun kendilerinden kaynaklandığını, hatta düşürmemle hiç alakası bile olmadığını cihazı bir yere göndereceğini ve 1 hafta sonra gelmemi söyledi. 1 hafta sonra gittiğimde cihazı tamir edemeyeceklerini fakat 270$ gibi bir fiyata bana sıfırını verebileceklerini söylediler kabul etmeyip cihazımı aldım, burada bir telefoncuda yaptırıp sattım. Demek istediğim şu adamlar orada da uyanmış artık öyle her önüne gelen cihaza değişim vermiyorlar. Benim en kıl olduğum olay ise genius'ların kendilerine olan özgüven ve lakayıt davranışları adamı uyardığım halde müşteri karşısında cak cak sakız çiğnemesi bile beni soğuttu ama gel gelelim hala i6 ve MBP kullanıyorum. Ne diyeyim Allah yar ve yardımcınız olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Haziran ayında, üst tuş probleminden akasya store gittim. Sorunum çözülmemekle birlikte, sinirlerim hat safhaya çıktı. Benimle ilgilenen genius öylesine küstahtıki, elimden bir kaza çıkmadığına şükrediyorum hala. Şimdi ise cihazda kronik ekran oynaması sorunu var ama gitmek içimden gelmiyor malesef. Bu arada cihazım TR. Çıkışlı. Genius elemanın bana söylediği, daha garantin çok illaki birgün değişir cihaz. Sanki işim gücüm yok sırf keyfime cihaz değişim için gitmişim taa Sakaryadan. Birde şu dikkatimi çekti yanımdaki şahısın cihazında sorun görülmemiş olmasına rağmen sorgusuz sualsiz anında değişim oldu, ama benim sorunlu cihazım onarım bile görmedi. Demekki geniusların keyfine bağlı yürüyor işler, ben bunu anladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçen ay zorluya gitmiştim yeni macbook gelmişse bir bakalım diye randevusuz gelenleri tek sıra yapmışlar 30 kişi vardı. eleman 20. kişiden sonrasına bakamama ihtimalim var diyince kavga çıkacak sandım ilk sıradakiler bile tepki gösterdi ki haklılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apple gibi küresel bir firmanın herhangi bir hukuki yaptırıma maruz kalacağını hiç sanmıyorum. Apple Türkiye şirketini kurarken Sanayi, Gümrük ve Ekonomi Bakanlıklarından gerekli izinleri alırlarken tüm bunları sürece uygun olarak yürüttüklerini düşünüyorum. Gerek bu forumda gerekse dışarıda gözlemlediğime göre; kişi telefonu hemen çizilsin veya gözüne hoş kaçmayan bir durum olsun servise götürüyor ve kendinden kaynaklanan sorunlardan dolayı değişim talep ediyor. Hatta forum içerisinde, telefonu yanlış kullanmaktan dolayı açılmaz hale getirip resmi servisi kandırarak ve bir nevi nitelikli dolandırıcılık yaparak değişim alan çok kişi oldu. Dolayısı ile Apple'ın sadece belirli noktalarda servis imkanı sunmasını ve randevu sistemi ile çalışmasını doğru buluyorum. Bu sistem olmasa çocuk parkına dönecek her yer. Şimdiye kadar denk geldiğim tüm Genius Bar'lar iyi niyetli ve insiyatifini kullanan kişilerdi. Size nasıl denk geldi bilemem. Apple hakkında söyleyebileceğim tek olumsuz şey; diğer illerden kargo kabul etmemeleri...

    Sonuç ile bu başvuru zaman kaybı olacak gibi gözüküyor...




  • change.org da bu konuyla imza kampanyadı başlat imzalıyalım konum başınada lünki kopyala bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle Victor Branco nickli arkadaşa kesinlikle katılıyorum.

    Bende bir keresinde Apple Store'a ekran probleminden dolayı değişime gittiğimde bir olaya şahit olmuştum ;
    Şahısın iPhone 5'inde kilit tuşu problemi vardı ve programa uyuyordu (genius barı beklerken oluyor bunlar) fakat cihazın ekranı kırıktı. Görevli şahısa ekranın değişim ücretini öderseniz cihazı yenisi ile değiştireceğini söyledi ve arkadaşta kabul etti belgeler geldi vs vs. görevli cihazı teslim alıyordu ki sim kart yuvasını açtı ve cihaz su ile temas görmüş dedi ve bu cihazla ilgili işlemleri iptal edeceğini ve yardımcı olamayacağını iletti. Sonrasında cihaz sahibi ben şahit olmadım, su ile temas görmedi vs. laflar söylemeye başladı.

    Tam bu olayın yarısında benim yanıma görevli arkadaş geldi ve bana şuan servisteki durumu anlattı ;

    Apple Store açıldığından beri buraya gerçekten arıza sebebi ile gelen insan sayısı çok az ve geneli telefonunu değiştireceği zaman ya bir problem yaratıyor fabrikasyon hata diyor ya da bizi kandırmaya çalışıyor ifadesini kullandı.

    Şimdi bu olaydan sonra bir de çalışanların psikolojik olarak davranışlarını düşünün. Tamam aralarında kendini bir şey zanneden fakat sadece Apple Store'da çalıştığının farkına varamayan insanlar olabilir o konuda kızmakta haklısınız. Ama sadece kendi açınızdan düşünmeyin. Açıkçası ben bu dava etme/yazı verme işine pek sıcak bakmıyorum. Bu güne kadar 3 kez Apple Store'a gittim üçünde de randevu alırken sıkıntı yaşamadım. Bu randevu alıp sonrasında ücret karşılığında satanları tespit ederseniz onlara karşı bir yaptırım uygulamak en doğru şey olacaktır. Çünkü Apple kurumsallıkta çok ileri bir şirket ve randevu ile çalışması kesinlikle doğru bir olay.

    Apple Store açılmadan önce de servislere gidiyordu cihazlar insanlar 1 ay kadar bekliyordu. Geldiğinde de yok başka yeri bozuldu yok şurası çizilmiş vs vs yorumları alıyorduk ama Apple bunu kaldırdı ve direkt yardımcı olmaya başladı. Kimse bunu düşünmüyor, herkes eksi yönünü arıyor ben buna da çok kızıyorum ve karşıyım. Pozitif yönleri düşünmeden hemen negatifler çıkıyor ortaya. Randevu alamıyorsan Apple'ın suçu değil biraz seri olacaksın o kadar. Bende Çanakkale'de yaşıyorum ve İstanbul a gitmem 7 saat gibi bir süre. Bir arkadaşta değişim yaptıramamış yorumlarda anlatmış. Cihaz senin, randevun var ve görevli işini yapmıyorsa ben olsam orada ortalığı ayağa kaldırırım. Böyle durumlarda da "Tamam" diyip çıkmayın oradan diretin. Çünkü gerçekten bir arızanız var ve görevli görevini yapmıyor. Bunu diretin, gerekli birimlere iletin çünkü uzak yerden geliyorsunuz ve belki bir daha gelme şansınız yok. Bu olayları göz ardı etmeyin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • öncelikle iyi günler ; buraya mı yazmalıydım bilemedim,yanlış olduysa affola başka konu bulamadım çünkü

    telefonumu ankara cepa lydiadan almıştım.birkaç haftadır sıkıntım var
    1-telefonum ses açma-kapama,kilit tuşu ve sessiz tuşları çok oynuyor ve ses yaparak çalışıyor.
    2-orta tuşumda iki kademe var gibi çıt çıt ses çıkartıyor
    3- bri seferliğe mahsus olmak üzere ekrandan click sesi geldi.Birazcım bastırdım şuana kadae birşey olmadı ama buda aklımda kaldı

    Son olarak telefonu 1 kere mahsus kılıftan ısınıyor diye çıkarmıştım fakat düşürdüm :( sol taraf aşağı ve yukarısında nokta sürtme ve taş izi gibi izler var.Ezilme yok( sorunlarım bundan öncede vardı)

    Servise verirsem değilim talep etme şansım var mı ?
    Nasıl bir yol izlemeliyim ?

    Şimdiden teşekkürler.
  • Değişim şansı yüksek ama illa ki çizikleri ön plana çıkaracaklardır. Artık görevlinin insiyatifine kalmış
  • Bazı arkadaşlarımızın Apple'in Türkiyedeki hareketsizliğini uygun bulmalarına karşı bir şey söylemek bana düşmez. Saygı duyarım.

    Ancak yasal düzenlemeler bunun aksini söylemektedir.

    Tüketicileri, kötü niyetli kişiler var diye belirli hizmetlerden ve yasal haklarından mahrum bırakamazsınız.

    Buyrun birlikte inceleyelim.


    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince ;

    Satış sonrası hizmetler
    MADDE 58 – (1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.
    (2) Üretici veya ithalatçılar, yönetmelikle belirlenen mallar için Bakanlıkça onaylı satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi almak zorundadır.
    (3) Bir malın yetkili servis istasyonlarındaki tamir süresi, yönetmelikle belirlenen azami süreyi geçemez.
    (4) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarını kendileri kurabileceği gibi servis istasyonlarının verdiği hizmetlerden sorumlu olmak şartıyla kurulu bulunan servis istasyonlarından veya servis organizasyonlarından da faydalanabilir.
    (5) Herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonları da verdikleri hizmetten dolayı tüketiciye karşı sorumludur.
    (6) İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi hâlinde bakım ve onarım hizmetlerinin sunulmasından garanti süresi boyunca satıcı, üretici ve yeni ithalatçı müteselsilen sorumludur. Garanti süresi geçtikten sonra ise kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini üretici veya yeni ithalatçı sunmak zorundadır.
    (7) Servis istasyonlarının kuruluşu, işleyişi, sayısı, özellikleri ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.



    7. bendde zikredilen Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği

    Yetkili servis istasyonlarının kuruluşu

    MADDE 5 – (1) Üretici veya ithalatçılar, ekli listede yer alan her mal grubu için belirtilen kullanım ömrü süresince, satış sonrası hizmetleri sağlamak üzere yine ekli listede tespit edilen yer, sayı ve özellikte yetkili servis istasyonunu, yeterli teknik kadroya sahip şekilde kurmak zorundadır.

    (2) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarını kendileri kurabileceği gibi verilen hizmetlerden sorumlu olmak şartıyla kurulu bulunan servis istasyonlarından veya servis organizasyonlarından da faydalanabilir


    Satış sonrası hizmet yeterlilik belgesinin iptali

    MADDE 8 – (1) Bu Yönetmeliğe aykırı uygulamaların tespiti ve bununla ilgili olarak Genel Müdürlüğün yazılı uyarısına rağmen verilen süre içerisinde durumun düzeltilmemesi halinde, üretici veya ithalatçının satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi iptal edilir.


    Servis istasyonlarının sorumlulukları

    MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.

    (2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.

    (3) Servis istasyonlarının, bu Yönetmeliğin 11 inci maddesinde belirtilen hususları içeren belgeleri düzenlemesi ve bunların birer nüshasını tüketicilere vermesi zorunludur.

    (4) Kullanım ömrü süresince malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

    (5) Malın tamirinin tamamlandığı tarih tüketiciye telefon, kısa mesaj, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla bildirilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü yetkili servis istasyonuna aittir.

    (6) Malın garanti süresi dışında, servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmetiyle ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde tüketiciden herhangi bir isim altında ücret istenemez. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar bu fıkra kapsamı dışındadır.

    (7) Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.



    5. maddede zikredilen ekli listeye göre ise ;

    8.1.2
    CEP TELEFONLARI
    5 YIL
    7 COĞRAFİ BÖLGEDE TOPLAM 20SERVİS
    20 İŞ GÜNÜ





    Şimdi yukarıdaki yasal haklarınıza baktığınızda, Apple Türkiyenin ;

    1) Kargo ile teslim kabul etmeyerek,
    2) 7 bölgede 20 servis kurmayarak,
    3) Randevu sistemi şeklinde kanun ve yönetmeliğe aykırı, tüketici açısından haksız durum yaratan zorundalık koyarak,

    bizlerin aleyhine iş ve işlemlerde bulunduğu açıktır.


    Eğer siz bunları kendinize reva görüyorsanız, size dokunmayan yılan bin yaşasın diyorsanız bence bir kez daha düşünmelisiniz.

    Evet dün sizin ürününüz güleryüzle tamir edildi, değişim sağlandı vs olabilir ancak şu soruma cevap verdiğiniz takdirde hakkaniyet sağlanmış olur.


    "Garanti süresi dolan cihazımı ÜCRETİ MUKABİLİNDE tamir ettirmek istiyorum"

    Ben bu başlığı yukarıda yazdığım cümleyi sağlayamadığım için açtım. Ben ve benim gibiler var diye...



    Destekleriniz için teşekkür ederim. Apple Türkiye ile görüşmelerim sürüyor. Bu sistemi toptan kaldırtacağım bu da size sözüm olsun.




  • Öncelikli olarak geçmiş olsun ve şimdiden apple fan boylarını dikkate alıp da onlarla münakaşaya girme derim çünkü onlar sevdalanmış bir kere.
    Randevu sistemini savunanlar olacaktır ama randevu sistemi işlevsel değil yani sadece istanbulda yaşamalısın ve teknolojiden o kadar iyi anlamalısın ve hızlı olmalısınki sistem açıldığında kaydolabilmelisin yani işin gücün sadece ordan randevu almak olacak uğraşıp başarma ihtimalin ise yine de düşük, istanbul dışında bu cihazı alanlar ne yapacak peki? Apple'ın servis ağı yetersiz bunu düzeltebilecek tek yer de onlar ve bu ilk madde.
    Apple ülkemiz pazarı için nasılsa alacaklar gözüyle baktığı için bunda ısrar etmeye devam edeceklerdir.
    Senin bu davayı kazanma ihtimalin bence yok çünkü bildiğim kadarıyla apple ürünlerinde genpa/teleservis kaşesi var. Yani davaya savunmalarında biz zorlu ve akasyada sadece mağazayız teknik servisi bu şirketler karşılıyor isterlerse o kanalı kullanabilirler diyeceklerdir
    Genius ise heryerde mi böyle bilmiyorum ama zorludaki geniuslar hem işi ve prosedürü bilmiyorlar hem de o kadar havalılarki sanırsın tim cook bunların kankası ve appleın ortağı bunlar :)
    Benim başıma gelen olaylardan bir tanesi şu; bluetooth klavye bozulmuştu önce bu mağazaya götürdüm beni servise yönlendirdiler ve servise gönderdim para iade kararı çıktı ve bunlar yok efendim ürünü buraya getirin rapor bizi ilgilendirmez falan dediler ben de raporu verdim ürünü geri aldım bu sefer de ücretini teknik servisden alacaksınız bizi ilgilendirmez, ben de ama diğer firmalar böyle yapıyor işleyiş böyle dediğimde efendim biz büyük bir firmayız (sanırsın oranın müdürü) bizi ilgilendirmez vs tamam dedim o zaman tüketici mahkemesinde görüşürüz yalnız daha pahalıya malolacaktır size dedim ve sonuçta ürün iadem gerçekleşti.
    Senin yapabileceğin o karar ile tüketici mahkemesine git ya da e-devlet üzerinden başvur, geniuslar yüzünden artık zorlu ya da akasyayaya gitmiyorum gitmeyeceğim de... Ama bu açmayı düşündüğün dava ya takipsizlikle ya da aleyhine sonuçlanacaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de telefonu yere düşürdüm çok önceleri ve yanlarda göçük var. Şimdi gitsem en saçma sistemsel sorunda bile siz yere düşürmüşsünüz ondan diyecekler muhtemelen. Korkuyorum o yüzden. Telefonu yere düşürünce garantisi bozulmuş oluyor resmen.
  • kargo ile teknik servis hızmeti vermeleri gerekiyor.Apple dan daha çapsız firmalar bunu sağlarken,binbir guclukle randevu alip oraya gidip işkence çekmek hoş değil.zaten değeri nin üstünde paralara alıyoruz!bir de servis hizmetleri saçma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyi servis Istanbula kargo olarak gonderilebilen hemde ucretsiz ofis iletisim
    Ben ipod touch 5 imi gonderdim hoporlerden cizirtili ses geliodu hemde cihazi abdden almistim cihazi 3 gun icinde garanti kapsaminda sifiri ile degistirip gonderdiper ayni sekilde kabloyuda dedgistirdiler temassizlik bar diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apple sevdalılığından öte bir şey bu. Şimdiye kadar başka teknolojik markaları da kullandım. Hangisi benim beklentimi karşılıyorsa bütçeme göre onu alırım. Daha önce Samsung kullandınız mı bilmiyorum ama sağlam verilen cihazı ıskartaya çıkartıp servisten geri alanlar var. Çok uzağa değil, birkaç konu öteye bakabilirsiniz. Hiçbir marka Apple kadar ürününe sahip çıkmıyor. Adam 2 sene ırgat gibi telefonunu kullanıyor, garantisinin bitmesine bir iki ay kala servise verip cihazını sıfırlatıyor. Hangi marka bunu yapıyor ? Veya diğer resmi teknik servislerin kaçı tüketicinin iyiliğine hareket ediyor ? Türkiye genelinde o kadar servis ağları var. Kaç kişi bela okumadan mutlu bir şekilde işini hallediyor ? Bu yaşıma kadar hiç sorunsuz hallettiğim bu konuda bir işim olmadı. Ülkemizde afedersiniz ama o kadar çok şerefsiz var ki; çakallık yapıp telefonu değiştirtiyor garantiden ve para karşılığında sıfırından biraz daha aşağıya satıyor. Daha önce cihazına su kaçırıp, telefonum birden açılmamaya başladı diye servise götürüp değişim talep eden üçkağıtçıları da gördü bu forum. İnsiyatifi kötüye kullanıyorlar. Yine diyorum, randevu sistemi olmasa çoluk çocuk parkına dönecek servisler. Ayrıca her gece randevu alıp para karşılığında da satanlar oldu bu forumda. Belki yapılabilecek olan ülke genelinde birkaç Premium Reseller açmak olur. Hadi onu da geçtim, hangi marka alıp, kullandığın ve beğenmediğin ürünü 14 gün içerisinde sana geri alma ve paranı iade etme hakkı veriyor ? Adamların cihazı 4-5 kez bozuluyor da yıllarca süren Tüketici Hakem Heyeti davalarından sonra paralarını zar zor alıyorlar. Sizin yaşamış olduğunuz olumsuzluklar bir markanın kötü ve ülke genelinde iyi iş yapmadığı anlamına gelmez. Sizinkisi, tavşan dağa küsmüş de dağın haberi olmamış havasında...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Victor Branco -- 5 Ağustos 2015; 18:08:45 >




  • Arkadaşlar randevu konusunda bende mağduriyet yaşıyorum fakat şunu göz önünde bulundurmamız gerekiyor.

    Apple türkiye'de sadece '' 2 '' mağazaya sahip koskoca 81 il için Apple sadece istanbulda nerdeyse toplam 100-200 kişilik ekibiyle 2 mağazada hizmet veriyor.

    Bir kaç yıl içerisinde bir kaç mağaza daha açarak bu sorunların randevuların çoğu çözülür diye düşünüyorum.

    Mağaza konusunda geç bile kalındı 3. mağaza yaz öncesi ya da sonrası mutlaka açılmalı.
  • Ankarada bu yil acilacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusufd84

    Öncelikli olarak geçmiş olsun ve şimdiden apple fan boylarını dikkate alıp da onlarla münakaşaya girme derim çünkü onlar sevdalanmış bir kere.
    Randevu sistemini savunanlar olacaktır ama randevu sistemi işlevsel değil yani sadece istanbulda yaşamalısın ve teknolojiden o kadar iyi anlamalısın ve hızlı olmalısınki sistem açıldığında kaydolabilmelisin yani işin gücün sadece ordan randevu almak olacak uğraşıp başarma ihtimalin ise yine de düşük, istanbul dışında bu cihazı alanlar ne yapacak peki? Apple'ın servis ağı yetersiz bunu düzeltebilecek tek yer de onlar ve bu ilk madde.
    Apple ülkemiz pazarı için nasılsa alacaklar gözüyle baktığı için bunda ısrar etmeye devam edeceklerdir.
    Senin bu davayı kazanma ihtimalin bence yok çünkü bildiğim kadarıyla apple ürünlerinde genpa/teleservis kaşesi var. Yani davaya savunmalarında biz zorlu ve akasyada sadece mağazayız teknik servisi bu şirketler karşılıyor isterlerse o kanalı kullanabilirler diyeceklerdir
    Genius ise heryerde mi böyle bilmiyorum ama zorludaki geniuslar hem işi ve prosedürü bilmiyorlar hem de o kadar havalılarki sanırsın tim cook bunların kankası ve appleın ortağı bunlar :)
    Benim başıma gelen olaylardan bir tanesi şu; bluetooth klavye bozulmuştu önce bu mağazaya götürdüm beni servise yönlendirdiler ve servise gönderdim para iade kararı çıktı ve bunlar yok efendim ürünü buraya getirin rapor bizi ilgilendirmez falan dediler ben de raporu verdim ürünü geri aldım bu sefer de ücretini teknik servisden alacaksınız bizi ilgilendirmez, ben de ama diğer firmalar böyle yapıyor işleyiş böyle dediğimde efendim biz büyük bir firmayız (sanırsın oranın müdürü) bizi ilgilendirmez vs tamam dedim o zaman tüketici mahkemesinde görüşürüz yalnız daha pahalıya malolacaktır size dedim ve sonuçta ürün iadem gerçekleşti.
    Senin yapabileceğin o karar ile tüketici mahkemesine git ya da e-devlet üzerinden başvur, geniuslar yüzünden artık zorlu ya da akasyayaya gitmiyorum gitmeyeceğim de... Ama bu açmayı düşündüğün dava ya takipsizlikle ya da aleyhine sonuçlanacaktır.

    Teşekkür ederim desteğin için.


    Bu konunun şahsım adına yargıya taşınması ayrı bir konu.

    Bu noktada önemli olan Apple Türkiyenin (yani ithalatçı ve üreticinin) kanunen uyması gereken şartlara uygunluğunu sağlamaları olacaktır. Bakın yukarıda alıntıladım 7 bölge, 20 servis.

    Peki Appleda kaç yetkili servis var? 2 adet. Bu 2 adet onarım yapabilen servis. Diğerleri ise sadece ürünü muayene etmeye, değişim vermeye, iletişim kurmaya yetkili olanlar. (Premium). Diğerleri ise neye yarar bilemiyorum.

    Özetle 7 bölge 20 servisin %10'ununu dahi yapmadan Türkiyede bu şekilde ürün satmamalısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victor Branco

    Apple sevdalılığından öte bir şey bu. Şimdiye kadar başka teknolojik markaları da kullandım. Hangisi benim beklentimi karşılıyorsa bütçeme göre onu alırım. Daha önce Samsung kullandınız mı bilmiyorum ama sağlam verilen cihazı ıskartaya çıkartıp servisten geri alanlar var. Çok uzağa değil, birkaç konu öteye bakabilirsiniz. Hiçbir marka Apple kadar ürününe sahip çıkmıyor. Adam 2 sene ırgat gibi telefonunu kullanıyor, garantisinin bitmesine bir iki ay kala servise verip cihazını sıfırlatıyor. Hangi marka bunu yapıyor ? Veya diğer resmi teknik servislerin kaçı tüketicinin iyiliğine hareket ediyor ? Türkiye genelinde o kadar servis ağları var. Kaç kişi bela okumadan mutlu bir şekilde işini hallediyor ? Bu yaşıma kadar hiç sorunsuz hallettiğim bu konuda bir işim olmadı. Ülkemizde afedersiniz ama o kadar çok şerefsiz var ki; çakallık yapıp telefonu değiştirtiyor garantiden ve para karşılığında sıfırından biraz daha aşağıya satıyor. Daha önce cihazına su kaçırıp, telefonum birden açılmamaya başladı diye servise götürüp değişim talep eden üçkağıtçıları da gördü bu forum. İnsiyatifi kötüye kullanıyorlar. Yine diyorum, randevu sistemi olmasa çoluk çocuk parkına dönecek servisler. Ayrıca her gece randevu alıp para karşılığında da satanlar oldu bu forumda. Belki yapılabilecek olan ülke genelinde birkaç Premium Reseller açmak olur. Hadi onu da geçtim, hangi marka alıp, kullandığın ve beğenmediğin ürünü 14 gün içerisinde sana geri alma ve paranı iade etme hakkı veriyor ? Adamların cihazı 4-5 kez bozuluyor da yıllarca süren Tüketici Hakem Heyeti davalarından sonra paralarını zar zor alıyorlar. Sizin yaşamış olduğunuz olumsuzluklar bir markanın kötü ve ülke genelinde iyi iş yapmadığı anlamına gelmez. Sizinkisi, tavşan dağa küsmüş de dağın haberi olmamış havasında...

    Merhaba forumdaşım,

    Yorumun için teşekkür ediyorum.


    Yazında çok güzel noktalara parmak bastın. 200 servisi olan firmalar dahi sorunlu servis ağı sunuyor bizlere. Bir çoğu tüketicinin aleyhine işlem yapıyor. Ülkemizdeki çakal kesim nedeniyle kötüniyetli başvurular ve sonuçlar görülüyor.

    Ama yazında yazdığın her noktaya katılmakla birlikte, iyi niyetli tüketici için bir yol göstermemişsin.

    Allaha şükür iphone 5'im bozulsa, çalınsa fakirleşmem. Ya da bana değişim iphone 5 verseler zengin olmam. Ama hakkımı ararım. Bu 1 TL için de olabilir, 2000TL için de. Benim için değeri önemli değil.

    Kaldı ki benim sorunumun çözülmesi basittir. 50TL'ye garantisiz yaptırabilirim. Ama ben benim gibi insanlar olduğunu gördüğüm için, sistemdeki hataları ve bizlerin aleyhine noktaları yakaladığım için dağa küstüm.

    Randevu sistemi güzel bir şey. İnsanın hangi gün, hangi saatte orada olacağını bilmesi muhteşem. Ancak Ankarada yaşayan bir insanı İstanbula getirtmeye çalışmak, ondan gecenin bir yarısı F5 tuşuyla akraba olmasını beklemek pek hoş değil. Kaldı ki randevu sorunu sadece bugün yaşanmıyor, son 1 senelik haberlerde bu konu sıklıkla tekrar etmiş. Hatta benim görüştüğüm yetkililer Apple Türkiyenin bu sistemi nedeniyle çok mağduriyet yaşandığını, burada kurulan sistem ve yöneticilerine bunların hep eksi not olarak işlendiğini, bu konudan Apple Globalin haberi olduğunu belirttiler. Ama bilmelerine rağmen çözmemeleri, tüketiciye yapıcı çözümler sunmamaları sorun.

    Dağa küstüm, dağın haberi var şuan. Don Kişotluk yapmak istemediğim için de, ben gibi mağdur olanları bulmak, onlarla harekete geçmek amacıyla buraya yazdım. Çözeceğiz, buna inanıyorum.

    Bu forumda kimlerin dolaştığını, hangi mevkiden insanlar olduğunu bilemeyiz. Hepsi sanal gerçeklik kadar gerçek. Ama inan ki yazında belirttiğin Tüketici Hakem Heyeti, Mahkemeleri vb. şeyler benim çok aşina olduğum yerler.

    Mesleğimi sürdürdüğüm ve siz değerli arkadaşlarımın (mağdur oldukları noktada) sorunlarında hakem görevi sürdürdüğüm yerler. Kısaca kimin ne olduğunu, neler yapabileceğini bilmiyoruz.

    Yasal olarak ben herkese destek olurum, dilekçe yazmasıdır, başvuru yerleridir. Hep birlikte hareket edersek, hak ettiğimiz değeri görmemizi sağlayabiliriz. Yoksa benim sorunum dediğim gibi bir dilekçe ya da 50-TL'ye bakıyor




  • Unutmadan eklemek istiyorum ;

    Karşımızda hangi küresel güç-firma-sermaye olursa olsun, kanunlar önünde hepimiz eşitiz.

    Türkiyenin en zengin bankaları aldıkları dosya masrafları vb. bedelleri son 5 yıldır iade etmek zorunda kalmadı mı?
    Türkiyenin en büyük ve tek elektrik dağıtım şirketi tüketicilerden kestiği haksız (kayıp-kaçak vb.) bedelleri iade etmek zorunda kalmadı mı?

    Bu firmaların bu davalar için harcadığı hukuki giderler ile bir banka daha kurarlardı belki de. Lobilerini hiç tartışmıyorum bile.

    Tüm bunlara rağmen hukuk üstün gelmedi mi?

    Apple'in hiç bir farkı yok. O da Türkiye yasalarına göre kurulmuş bir şirket. Ya yasalara uygun davranacaklar ya da mağdur insanların mağduriyetini çözebilmek adına daha çok çalışacaklar.


    Evet Apple'in hakkını verelim, Müşteri Hizmetleri Türk insanının alışmadığı ancak olması gereken standartlara sahip. Güleryüzlü, insani tavırlarla sorunları çözmeye çalışıyorlar. Ama bu demek değildir ki, biz daha iyisini hak etmiyoruz. Mağara yaşantısından çıkalı binlerce yıl oldu. Avrupa-Avrupa diye verdiğimiz örneklerden ve o yaşantıdaki "daha az stresten" payımıza düşeni almalıyız.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.