Şimdi Ara

Apple Store İstanbul - Değişim Koşulları (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.888
Cevap
53
Favori
208.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • apespecter A kullanıcısına yanıt
    Bu iyi olmadı bizim icin genpaya bel bağlıcaz galiba @apespecter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gtanyer kullanıcısına yanıt
    Apple veya Diğer firmalar kendi sattığı Türkiye cihazı dışındaki cihazlara bakmak zorunda değiller.Paralel ithalat cihazları satın aldığınız yer dükkan tamiri yapar.


    Yanlıış bilgi vermeyin.Canon,Nikon,Samsung,Apple,Pentax gibi firmalar bu şekildedir ki bu konu ile ilgili kanun hükümleri de acık ve nettir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knocknight
    Bu İthal Edilip Satilan Cihazlar icin Fatura Bulundugu takdirde basvurulup Garantisi 2 yil oluyor diye duymustum hocam .


    Bence bu dediğiniz başka şey olabilir. Apple'ın, herhangi bir firmanın ithal edip Türkiye'de satttığı cihaz için koşulsuz 2 yıl garanti vereceğini sanmıyorum. 5S için yapıyor olabilir, çünkü 5S ile birlikte online satış devreye girdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: White Aura

    Apple veya Diğer firmalar kendi sattığı Türkiye cihazı dışındaki cihazlara bakmak zorunda değiller.Paralel ithalat cihazları satın aldığınız yer dükkan tamiri yapar.


    Yanlıış bilgi vermeyin.Canon,Nikon,Samsung,Apple,Pentax gibi firmalar bu şekildedir ki bu konu ile ilgili kanun hükümleri de acık ve nettir.

    bir yandan öyle ama diğer yandan gazetede direk genel bir mercedes'e bakılmadığını ve şahsın mercedes türkiye'yi mahkemeye verip kazandığını ve garanti dahili servis aldığını okumuştum (belki de bmw idi).
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de paralel ithalat serbest.Bu yüzden Firma gider 500 tane 5000 tane ürün getirir Paralel ithalat ürünlerinde garanti hizmetini ithalatı yapan firma vermek zorundadır.Ürün üretici veya Disbritör firmanın garanti konusunda bir sorumluluğu yok.
    Apple uluslar arası garantiyi bölge bölge ayırmış.Yani bir ülkeden aldığınız telefon bütün ülkelerde garantisi yok.1. Bölge,2.bölge tarzında ayırım yapmışlar.Bu diğer firmalar icinde gecerlidir.Mesela Canon Amerikada fotoğraf makinelerini REBEl T Serisi olarak satar,Avrupada EOS serisi olarak satar Japonyada KİS serisi olarak satar oysaki cihazlar aynıdır.Uluslar arası garantisi var fakat o seri ürünün satıldığı bölgeler icerisinde gecerlidir.
  • Bende sıvı temaslı (2 saat yağmur altında kaldı) bu yüzden işlem görüp tamir edilememiş, ayrıca ekranı değişmiş ve şuan ekranında hafif çatlağı olan iphone 4s var. Hizlial'dan alınma daha 10 aylık telefon. Şuan çöp ve hurda niteliğinde.

    18 Nisan'da görüşmeye gideceğim bakalım 530 tl'ye yenisini verecekler mi. Denemekten zarar olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bhsoz

    Cumartesi günü ben iPhone 5 değişimi yaptım.Cihazlar kesinlikle sıfır ben internetten seri No ile sorgulattım cihaz 2104 yapımı ve yanlış hatırlamıyorsam Şubat ayında üretilmiş.
    Onarılan cihazlar REFURBISHED olarak geçer,SWAP cihaz ise birebir aynı ürünün kullanılmamış olanıyla değiştirilmesidir.

    hocam cihazınızı nereden almıştınız ve sorunu neydi? bende ip5s genpa var da güç düğmesi sallanıyor acaba değişim olur mu? bi bilginiz var mı
  • App Store bu gidişle, Türkiye den 1 yıla kalmaz çekilir, satılan cihazlar, swap verilen cihazlardan çok ama çok azsa ki, gördüğümüz kadarı ile akıllı Türk insanları bunun için oraya gidiyorlar, ben bu tezimde gayet iddialıyım. Hoş belki servise yönlendirme yaparlar..

    Swap cihazlar zaten yenilenmiş ve tekrar jelatinlenmiş cihazlar.. Kısacası insan eli değmiş, fabrikasyon olmayan cihazlar..

    Neyse :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bazen13 -- 8 Nisan 2014; 21:16:59 >
  • mcht0112 kullanıcısına yanıt
    Hocam benim cihaz da Genpa malı,Turkcell'den 2013 Ocak'ta almıştım.1 yıl Apple garantisi doldu,ama Apple Türkiye'de buranın tüketici kanunlarına uyarak ülkeye yasal yollarla gelmiş ve faturalı tüm cihazlara 2 yıl bakıyor,bunu söyleyen geniusların managerıydı,sonuç olarak da cihazımı değiştirdiler.
  • bazen13 kullanıcısına yanıt
    Swap'ın kelime anlamı Takas,Değiş tokuş olarak görüyorum.
    Sizin isbatınız belgeniz var mı bahsettiğiniz 2. el ürün ile ilgili ?
    Dünyada bütü telefon firmaları Swap cihaz verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: White Aura

    Swap'ın kelime anlamı Takas,Değiş tokuş olarak görüyorum.
    Sizin isbatınız belgeniz var mı bahsettiğiniz 2. el ürün ile ilgili ?
    Dünyada bütü telefon firmaları Swap cihaz verir.

    İngilizce konusunda yardımcı olduğun için teşekkür ederim, App Store çalışanları ile konuştuktan sonra da netleştirdiğim bir konudur. Ki kendileri de değişim için gelen cihazların tedirginlik verdiğini söylediler, ki ben tamamı ile İphone 5s almak için gitmiştim..

    Ses tapesi maalesef yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bazen13

    quote:

    Orijinalden alıntı: White Aura

    Swap'ın kelime anlamı Takas,Değiş tokuş olarak görüyorum.
    Sizin isbatınız belgeniz var mı bahsettiğiniz 2. el ürün ile ilgili ?
    Dünyada bütü telefon firmaları Swap cihaz verir.

    İngilizce konusunda yardımcı olduğun için teşekkür ederim, App Store çalışanları ile konuştuktan sonra da netleştirdiğim bir konudur. Ki kendileri de değişim için gelen cihazların tedirginlik verdiğini söylediler, ki ben tamamı ile İphone 5s almak için gitmiştim..

    Ses tapesi maalesef yok.


    Kısa süre sonra sadece apple store üzerinden satılan cihazlara bu uygulamayı yapmaya başlarlar, yurt dışından alınan cihazlar içinde aldığı ülkede ki garanti süresi ne ise o süreyi baz almaya başlarlar. Genelde yurt dışında garanti 1 yıl oluyor. Böylece 2013 Ocak tarihinden önce alınan ne kadar cihaz varsa hepsini ücretli servise alırlar. Diğer türlü baş edemezler bence.




  • Ben bildiğimi ve doğru bildiğimi zannettiklerimi paylaşayım, bu garanti konusunda (kendim de uzun yıllar cınsumer elektronik ürünlerin yurtdışından temini, ithalatı ve pazarlamasında yer aldım):

    1) TR'ye bir ticari kuruluş tarafından ithal edilen (yani TR gümrüklerinde gümrük vergisi, fon, KDV gibi vergileri ödenerek millileşen) her elektronik cihazın 2 yıl ("hesapta" kullanıcı kusurları dışında, tamamen ücretsiz...) garantili olması, ayrıca bu cihazlara 2 yılın üzerinde 8 yıl da ücretli servis ve parça temini garantisi olması yasa gereğidir. Apple dahil hiç bir firma buna karşı bir tutumda olamaz.

    2) Bu Garanti konusu sadece ve tamamen İTHALATÇI Firma'nın sorumluluğundadır.

    3) Cep elefonları dışında kalan Apple ürünlerini yakın bir tarihe göre yetkili distribütörler (öncelikle Bilkom, daha sonraları da Index) İTHAL EDİP dağıtıyorlardı --- yetkili APR'lara, MediaMarkt, Darty, Bimeks, Vatan vb. teknoloji marketlerine, on-line satış mağazalarına, vs. vs. Bu ürünlerin beraberinde Bilkom veya Index'in Garanti Belgeleri gelmekteydi.

    4) Cep Telefonu ithalatı ve teknik servisi ise teknolojik olarak ayrı ve daha yaygın bir altyapı gerektirdiğinden, bu ürünlerin ithalatını KVK, GENPA gibi (tlefon ithalatında deneyimli) firmalar yapıyorlar sonra da çeşitli kanallara (yukarıdaki kanallara ilaveten münferit GSM satış mağazaları artı Avea/Turkcell/Vodafone zincirleri...) dağıtıyorlardı. Hatta belki SIM Kart takılabilir iPad'ler de bu şekilde ithal ediliyor olabilir; burasından çok emin değilim. Bunlarda da KVK, Genpa Garanti Belgeleri çıkıyordu.

    5) Bu işler olurken (en azından son 3 veya 4 yıldır...) TR'de APPLE'ın bir Şirketi vardı ancak bu Şirket ithalat yapmıyor, Bilkom/Index/APR'lere destek sağlıyor, TR'deki diğer iPhone ithalatçılarına da destekte bulunuyordu. Ancak yasa gereği garanti vermek, servis sağlamak gibi bir yükümlülükleri YOKTU.

    6) Ben KVK ve GENPA'nın paralel iPhone ithalatı (Singapur, Hong Kong, Dubai, hatta bazı Avrupa ülkelerinden miktarlı mal toplayıp yapılan ancak yine de "legal" sayılan ithalat...) yaptıklarını hiç zannetmiyorum. Ancak diğer iPhone ithalatçıları (Brightstar, Teleservis gibiler...) bunu yapabilir. iPhone değil ama zamanında mail-order ile aldığım 2 adet iPad (3G'li değil...) böyle paralel ithalat malıydı. Ayrıca burada ismi yazılmamış birtakım "bugün var-yarın yok ithalatçılar" (Garanti Belgesi verme koşullarının teknik altyapısını da Sanayi Bakanlığı nezdinde "kitabına uydurup") özellikle Gold, Evkur, Carrefour vb. zincirleri, hatta Vatan Bilgisayarı bile zaman zaman beslemiş olabilirler!...

    TR'ye bu "kitabına uydurma" yöntemiyle bir ton LCD/LED TV girerken, iPhone ve popüler sair Androis Smart Phone'lar, iPad vesair tabletler niye g,iremesin ki???

    7) Daha yakın tarihlerde Apple'ın on-line mağazası açıldı. Duyduğum kadarı ile buradan mal alırken aslında (hepsiburada gibi) TR'de yerleşik değil fakat Almanya'da kurulu bir Apple Şirketine ödeme yapılmaktaymış. Mallar ise Türkiye'deki stoklardan teslim ediliyor olması lazım. Ben bu tür bir alım yapmadım, ürün ekinde gelen Garanti Belgesi de kiminkisidir - bilmiyorum. Bilenler ltf. aydınlatsın. Kaldı ki bu on-line Applestore'da sadece özbeöz Apple markalı ürünler değil başka markalı bir hayli sair ürün de satılmaktadır.

    8) Nihayet Apple TR, Zorlu'daki ilk Applestore'u da açtı. Burada satılan özbeöz Apple Markalı ürünlerin ekinde kimin Garanti Kartı geliyor, araştıramadım (en kısa sürede bunu yapacağım...). Normalde Apple TR Garanti Belgesi ile gelmeleri gerekir ama blki başlarda (belli bir geçş sürecinde) Bilkom ve/veya Index Garantili ürünlerle de karşılabilir! (sadece bir olasılık). Ancak Zorlu'da satılan sair markalı ürünlerin ekinde bunları TR'ye ithal eden diğer firmaların TR Kullanım Kılavuzları ve Garanti Belgeleri yer almakta.

    Şu an diyebileceklerim bu kadardır.




  • Ya benim anlamadığım şey şu amerika cihazlar zorlucenterdeki applestore değişim yapmıyor mu?
  • walkawaybro W kullanıcısına yanıt
    ben telefon ile görüştüm amerika cihazlarına garanti kapsamında olsa dahi bakmıyorlarmış ben şarj kablosunun bozuk olduğunu söyledim cihaza da kabloya da garantili olsa da bakmadıklarını söylediler ben de gereken cevabı verip kapattım
  • çarbamba akşamı randevum var gitmeme gerek yok heralde değişim yapmıyorlar..
  • Ben telefonu meddimarkktan aldım. Resimde de göreceğiniz gibi ithalatçı firma ve garanti sağlayıcısı olarak Apple in kendisi görünüyor. Online storein açılmasıyla birlikte iphoneların ithalatını applein kendisi yaptı. Medimarkt teknosa gibi güvenilir şirketlerden alanlar rahat olsun. Ha appledan almışsınız drekt ha buralardan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eeznoraa -- 9 Nisan 2014; 0:06:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bugün mecidiyeköyde punto bilişim adında lisanslı apple servisine götürdüm cihazımı. Ekran ve cam değişti. Ancak ahize parçası kırıldığı ve (tarih itibariyle) bugün geliceğinden dolayı ödeme alınmadı. Ancak anlayamadığım şuanda ekranın sol alt köşesi algılamıyor. 2 adet ölü piksel buldum daha sıfır ekranda. Bazen ekran tamamen gidiyor hiçbir komutu algılamıyor. Cihazım ısınma yapıyor ve şarjı gözle görülür derecede az gidiyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ? Telefon böyle kullanılamaz kesinlikle. Sizce ne yapmam gerek ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Borhan_ -- 9 Nisan 2014; 2:06:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ingiltereden almış olduğum iphone 4s etkinleştirilemiyordu.sorunu çözmeye çalışacaklarını söyleyip telefonu almışlardı 2 gün sonra beni arayarak telefonu değiştireceğiz gelin alın dediler.şuanda sıfır 4s kullanıyorum hiç bir sorunu yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar randevuyu nasıl alıyoruz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.