Şimdi Ara

Araba Boyatmak konusunda yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
3.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 91 model bir mazda 323'üm var. Füme renkli
    bir kaç yerinde çarpma sonucu boyası döküldü, kaporta kapağındada güneşten kaynaklanan belirgin solmalar var.
    Kaportayı mı boyatsam (hatta fiyatı uyarsa kapağı mı değiştirtsem) yoksa arabayı toptan mı boyatsam bilemedim.
    Uygun fiyatlı püskürtme (fırınlama olmayan) boyamalar varmış, bilmiyorum yaptırsam arabanın fiyatı çok düşer mi?
    Son olarak siyaha boyatmak istiyorum, fümenin üstünde nasıl durur sorun olur mu?
    Teşekkür ederim.



  • bu yaştan sonra boyanmış aracın değerinin düşeceğini sanmam. hatta artabilir bile. en güzel boyama şekli aracı komple söküp kaportayı havuza sokmak ardından fırınlamak. bu pahalı haklısınız. sprey boya da en yaygın boyama şekli. sprey boya fırınlanmazsa 1 sene veya 2 sene sonra dökülmeye başlar. hatta çok güneşte kalırsa 1seneyi de bulmaz.

    ama size bir küçük öneride bulunayım aklınıza yatar mı bilmiyorum. neden folyo kaplatmıyorsunuz?
  • teşekkür ederim fakat ne olduğunu bilmiyorum.
    Maliyetinin ne kadar olduğunu da.
    ayrıca arabanın boyası dökük ve altı paslıyken folyo ne işe yarar ki?
  • eski bir aracı toplamak yenisini almaktan daha pahalı. o yüzden eğer aracınız klasik bir araç değilse çokta toplama yolunu seçmemenizi müsadenizle önermem. çok eskidiyse o harcayacağınız parayı aracınızın üstüne koyup aracınızı yenileyin bence. mesela aynı aracın 91 modeli yerine üstüne üç beş kuruş koyup 95 modelini alabilirsiniz. birazda seçerken özen gösterirseniz daha iyi sonuç alırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 11 Temmuz 2011; 23:15:41 >
  • aracımı seviyorum.
    ayrıca başkasının başına bela olmasındansa ben halledeyim istiyorum.
  • bu güzel bir düşünce aslında. o halde şöyle söyleyeyim en ucuzu aracı kendinizin boyamasıdır. komple boya 300 tl civarına mal olur. kompresör ve diğer ekipmanlarla birlikte 600 tl civarına halledilir.

    eğer bunu yapamazsanız yövmiyeci bir usta tutabilirsiniz. ona kendiniz de yardım edersiniz. 150 tl/gün'den 1000 tl'nin altına mal edersiniz bu şekilde sprey boyayı. yövmiyeci ustayı da gazete ilanıyla bulabilirsiniz. aklıma en ucuz yöntem olarak bu geldi.
  • İzmir'de b-c sınıfı araçları 500 tl dolaylarında boyayan birkaç oto boyacısı biliyorum, işçilikleri fena degil ama fırın boya'da atılmıyor sonuçta, eski araçlar için oldukça tatminkar işler sunuyorlar. Kullandıkları boya, sertleştirici, vernik 200 lira civarında tutuyor zaten (dyo)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İzmir 3. Sanayide çok sağlam bir yer biliyorum. İçeride son model mercedesler bmwler görebilirsin. Biraz pahalıdır ama adam işin ehli. Bir kere işim düşmüştü her türlü sorunu düzeltiyorlar. Düşünürsen pm atarım.
  • Boyayı fırında attırmanız ve temiz ortamda yapılması şarttır. Madem aracınızı kullanmak için boyatıyorsunuz adam gibi bir yerde boyatın. Mutlaka fırında boyansın. Boya var boya var. Kilosu 50 TL olan boya var kilosu 150 TL olan boya var. Üzerine bir de vernik atılacak üstelik.

    Yapılacak iş:

    1- Kaportada hasar varsa onarılacak.
    2-MAcunlanacak.
    3-Zımparalanacak
    4-Astarlanacak
    5-Tüm boya yapılacak yüzeyler hafif zımpara yapılacak ki boya tutsun
    6-Maskenelecek.
    7-Gereken yerler elbette sökülecek.
    8-Boyanacak-
    9-Zımparalanıp pürüzler giderilecek
    10-Verniklenecek.
    11-Zımpara-pasta-cila yapılacak

    12 Bunlar 500 TL ye yapılacak ve eskisinden beter olacak

    Karar sizin.
  • Öncelikle tüm arkadaşlara teşekkürler.
    Bu arada ben Ankara'da oturuyorum. Ankara'dan tanıdığınız varsa sevinirim.

    İkinci konu Sozuak'ın attığı mesaj.
    quote:

    12 Bunlar 500 TL ye yapılacak ve eskisinden beter olacak
    ne anlama geliyor anlayamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihbarut

    Öncelikle tüm arkadaşlara teşekkürler.
    Bu arada ben Ankara'da oturuyorum. Ankara'dan tanıdığınız varsa sevinirim.

    İkinci konu Sozuak'ın attığı mesaj.
    quote:

    12 Bunlar 500 TL ye yapılacak ve eskisinden beter olacak
    ne anlama geliyor anlayamadım.

    Adam diyorki 500liraya yapılacak isten hayir gelmez...
  • Arkadaşlar internette piyano siyahı folyo satan birilerini buldum. Resimleri güzel görünüyor. Satın alıp başkasına kaplatsam olur mu?
  • Benim önerim ise Mat kaplat..Siyah beyaz farketmez
  • matlar hoş görünüyor ama, renk zaten siyah mat olunca ışığı hiç yasıtmaz iyice pişer... Bir de kaplama olduğu pek farkedilsin de istemiyorum.
  • Benim aracım full mat siyah,jantlar siyah,farlar orjinalden siyah vs...Süper bir görünüm çıkıyor ortaya..aracın siyah ise ruhsata işletmeyede gerek kalmıyor...Ama kara senin metalikle boyatırsan yeni gibi olur aracın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihbarut

    Arkadaşlar internette piyano siyahı folyo satan birilerini buldum. Resimleri güzel görünüyor. Satın alıp başkasına kaplatsam olur mu?



    Paslı, ezikli vuruklu arabada folyonun hiç bir anlamı olmaz.
    O arabaya bol macun ve paslı yerler fazla ise o bölgelerdeki metallerin değiştirilmesi lazım bölgesel veya komple parça olarak.

    Bulunduğun ildeki kaportacı piyasasını araştır.
    Bunun için imkanın yoksa varsa gittiğin bir tamirci motor vs için onların bilgisi olur.Seni bir iki kişiye yönlendirirler.
    Gider görürsün işçiliğini kaportacının ama tavsiyem boyacının önündeki yeni 1-2 parçası hasarlı arabalara değilde varsa biraz eski ve kaportası bozuk komple boyanmış arabalarla kıyas yapman.

    İyi bir işçilik istiyorsan 1000tl azami olmak üzere cebinden çıkacak paraya önce kendini alıştır.

    Kaportacının işçiliği hoşuna gitti ,iyi bir pazarlık et ve pazarlık ettiğin fiyatın haricinde ekstra masraf çıkarırsa ödemeyeceğini baştan söyle arabayı baştan iyice incelesin.Çekeceği macunları düzgün çekmesini 2 ay sonra macun atılan yerde çatlak vs olursa getirip tekrar boyatacağını söyle kaportacı arkadaşa.
    Hatta imkanın varsa sözleşme vs yap.Kaportacı yanaşmaz ama sen yinede yapmaya çalış.
    Kullanacağı boyanın piyasadaki kalitesini kaportacıya girmeden önce çevrede adamın boya aldığı bir yer vardır.Oradan soruştur ve kısa bir bilgin olsun.

    Aracını komple boyatacaksan ve uzun süre bineyim dersen fırınlı boyadan başka boya attırma.
    500Tl'ye yapılan boyadan hayır gelmez.500Tl 'ye boyatacaksan boyatma vuruk ezik kalsın sana garanti ederim ki arabanın eski halini bile ararsın.




  • çok teşekkür ederim.

    Peki kaportacıya sadece macun çektirsem aracı da folyoyla kaplayan birine götürsem nasıl olur? Sonuçta folyo daha sonra sökülebiliyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihbarut

    çok teşekkür ederim.

    Peki kaportacıya sadece macun çektirsem aracı da folyoyla kaplayan birine götürsem nasıl olur? Sonuçta folyo daha sonra sökülebiliyormuş.


    Sadece macun çektirmeniz yeterli değil folyo macunun üstüne çektirilirse alttan macunun kabarıklığı vs çıkar.

    Ancak şu şekilde folyo yaptırabilirsiniz.
    Metal çürük aksam değiştirildi,macun çekildi.
    Zımparası yapıldı,astarı atıldı,yoklaması çekildi ve fırınlı boyaya hazır duruma geldi araç.
    Ancak bu durumda boya vs fırın masrafından kaçarak folyo çektireyim derseniz güzel bir görünüm alabilirsiniz.
    Kaldıki bu aşamaya gelmişken folyo çektirmeninde hiçbir anlamıda yok.
    Bu aşamadaki araba için hem folyo hemde boya aynı parayı tutar.Folyo 1-2 sene idare eder boya ömürlük olur.

    Bunları yaptırmadan sizin folyolu aracınız bir şeye benzemez ve en iyi ihtimalle kısa vadede yüzde 25-30 daha iyi bir görünüm sağlar oda en iyi ihtimallerde. Araçın pası,vuruğu çoksa eskisinden beter olacağıda aşikar.
    Zaten folyo çektireyim deseniz araca folyo çekecek arkadaşta size benim söylediğim şeyleri söyleyecektir.




  • hmm
    91 model arabaya da 1000 tl sadece boya için verilir mi bilmem...

    sadece kaporta kapağını fırın boyatsam?
  • boyatmakla bitmiyorki iş.yürüyeni var,döşemesi var,motoru var,elektriği var,lastikleri var,boyatırken karşına çıkabilecek çürükler var.sonuçta 20 yaşında bir araba
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.