Şimdi Ara

ARABA KULLANMAYA İLK ÖĞRENEN KİŞİ DİZEL Mİ TERCİH ETMELİ YOKDA BENZİNLİ Mİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
5.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dizel ile stop ettirme eşiği daha yüksek. yüksek torktan dolayı gaz debriyaj iyi ayarlanması gerekiyor. ki ayarlanamayacağı için ilk denemede benzinli tercih edilmeli gaz debriyajı doğru öğrenmek için.
  • Bişey tercih edilmemeli bence yanlış anlaşılmasında araba kullama koordinasyon işi stop ettirmekten çok daha dikkat isteyen şeyler var eğer en kötü lpg li araca bile kısa süre içinde alışamıyosa iyice öğrenene kadar trafiğe çıkmasın zaten. Tamam dizelde gaza bile basmıyosun ama lpg li aracı stop ettirmemek içinde saf yetenek gerekmiyor normal bi insan sadece sürücü kursuna giderek bile alışabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araç kolay stop etmez. Acemilerin bir çoğu öndeki araç aniden durduğunda direkt frene basar. O an debriyaja da basmak akıllarına gelmez. Özellikke bayan sürücü adayları bunu çok sık yapar. Aracın motoru da stop etmeye karşı direnir ve öndeki araca arkadan çarparlar. Benzinli olsa hemen stop eder. Bence yokuş kalkış destekli benzinli ve manuel bir araba idealdir. Otomatik kullanırken de asla sağ ayağımla gazı sol ayağımla freni kontrol ederim deme dalarsın biryerlere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Dizelin ideal devri 2500rpm'dir 3 ün üstüne çıkılması tavsiye edilmez gerekmedikçe. Uzun vade de motora zarar verir.

    Alıntıları Göster
    haklısın hocam . hatta 2.200 devirde vites atma uyarısı çıkıyor .
    toplumda çoğu insan dizel yüksek devir kullanılır diye biliyor . motoru erken yaşta bitiriyor . 3000 devirden aşağıya düşmüyo adamlar . diyorum arabayı yapanlar 2200de değiştirilmesi için uyarı koymuşlar . yok o yanlış en az 3500 diyolar




  • Dizel daha rahattır, hoş birazda debriyajla alakalı bir durum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dizel benzinden ziyade yeni eski ayrımı yapman lazım. Bir Broadway'de öğrenmeye çalışırsan sadece debriyaj kaldırırsan araba yürümez stop ettirirsin. Bir accent era düşün. Kaldırdığın anda araba çoktan yürümüş oluyor zaten.

    yakıt tipi önemsiz.
  • hepsi biyük harf olunca hiç bir şey okunmuyor
    tüplü kullanın yoksa benzinli, dizel çevreyi mahvediyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizelle benzinle alakası yok aynı model arabanın benzinlisini ve dizelini kullandım burada soylenenlerin aksine dizeli daha zor kalkıyordu cunku debriyajı bitik durumda ve benzinlisi de gaz vermeden kalkıyor sıfır debriyaj olunca. balatanın durumu onemli olan. bu forumda otomobil konuları kadar bos yapılan konu gormedim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hesher

    hepsi biyük harf olunca hiç bir şey okunmuyor
    tüplü kullanın yoksa benzinli, dizel çevreyi mahvediyor
    Kesin araban yok,olsaydı böyle demezdin.
  • ehliyet kursuna giden 2000 lilerin blok konusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DiZeL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Kesin araban yok,olsaydı böyle demezdin.

    nasıl vardın bu çıkarıma merak ediyorum :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hesher

    quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Kesin araban yok,olsaydı böyle demezdin.

    nasıl vardın bu çıkarıma merak ediyorum :)

    Alıntıları Göster
    Benzin olmuş 7 lira. Hele istanbulda yaşıyorsan trafikte ortalama kullanımda 9-10 litre yakarsın. 100km de maliyetin 70 lira. Bakımı,vergisi,kaskosu,muayenesi, arızası. Herşeyi masraf arabanın. LPG desen motorun verimini düşürüyor ömrünü azaltıyor. Honda gibi fabrika çıkışlı alırsan başka. Onun dışında en makulu dizel motor. Benzine göre %40 daha tasarruflu bu da ciddi bir rakam.

    Devletimiz atmosfer kirlenmesi diye teşvik yapıp 3 liraya benzin verseydi bizde benzinli kullanırdık ama imkanlar böyle. Devlete milleti bakıyor şu an.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Benzin olmuş 7 lira. Hele istanbulda yaşıyorsan trafikte ortalama kullanımda 9-10 litre yakarsın. 100km de maliyetin 70 lira. Bakımı,vergisi,kaskosu,muayenesi, arızası. Herşeyi masraf arabanın. LPG desen motorun verimini düşürüyor ömrünü azaltıyor. Honda gibi fabrika çıkışlı alırsan başka. Onun dışında en makulu dizel motor. Benzine göre %40 daha tasarruflu bu da ciddi bir rakam.

    Devletimiz atmosfer kirlenmesi diye teşvik yapıp 3 liraya benzin verseydi bizde benzinli kullanırdık ama imkanlar böyle. Devlete milleti bakıyor şu an.

    hocam lpg konusunda haklısınız o sebeple ben de taktırmıyorum ama açıkçası yakıta biraz daha az vereceğim diye de insanların hakkına girmek istemiyorum.
    ha zaten araç değiştirme lüksüm yok şuan, ama değiştirsem bile benzinli alırdım insanların hakkını alacağıma.
    %40fark edeceğini sanmıyorum bir de, dizel de nereden baksanız 6 - 6.5 lira bandında sonuçta

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hesher

    quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Benzin olmuş 7 lira. Hele istanbulda yaşıyorsan trafikte ortalama kullanımda 9-10 litre yakarsın. 100km de maliyetin 70 lira. Bakımı,vergisi,kaskosu,muayenesi, arızası. Herşeyi masraf arabanın. LPG desen motorun verimini düşürüyor ömrünü azaltıyor. Honda gibi fabrika çıkışlı alırsan başka. Onun dışında en makulu dizel motor. Benzine göre %40 daha tasarruflu bu da ciddi bir rakam.

    Devletimiz atmosfer kirlenmesi diye teşvik yapıp 3 liraya benzin verseydi bizde benzinli kullanırdık ama imkanlar böyle. Devlete milleti bakıyor şu an.

    hocam lpg konusunda haklısınız o sebeple ben de taktırmıyorum ama açıkçası yakıta biraz daha az vereceğim diye de insanların hakkına girmek istemiyorum.
    ha zaten araç değiştirme lüksüm yok şuan, ama değiştirsem bile benzinli alırdım insanların hakkını alacağıma.
    %40fark edeceğini sanmıyorum bir de, dizel de nereden baksanız 6 - 6.5 lira bandında sonuçta

    Alıntıları Göster
    Mazot yağlı ve yoğun olduğu için daha zor ve geç yanar %40 civarı daha verimli.

    Bir bidon mazota kibrit yakıp at yanmaz, benzine at saniyeler içinde yanar gider. Fark burda oluşuyor zaten fiyatta değil.

    Başkalarının hakkına devlet giriyor ben değil, araca ihtiyacım var ve durumum da bu kadar. Şu an hybrid araçlar baya yaygınlaştı mesela teşvik yapsın, ötv kdv almasın mesela bir süreliğine alalım bizde.




  • Sürücü kursundayken dizel araç kullandım. Sınavdan 2 hafta önce dizel araçların kontenjanı doldu sana (ve 15 kişi daha vardı dizel araç ile öğrenen) benzinli araç verelim dediler. Kabul etmedim sürekli söyledim dizel istiyorum çünkü ona alıştım diye. Zar zor kontenjan için izin almışlar dizel ile sınava girdim.

    Sebebi yarım debriyaj yaparak kolay kalkış yapabilirken dizel araç ile, benzinliye geçip stop ettirme olasılığım artacaktı (hatta kesin diyebilirim) çünkü yarım debriyaj diye bir şey yok benzinlide.

    Muhtemelen hepimiz kalırdık o sınavdan da. Gerçi benzinli araç kullanan varmıştır da ben kalırdım 2 kere stop ettirip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Mazot yağlı ve yoğun olduğu için daha zor ve geç yanar %40 civarı daha verimli.

    Bir bidon mazota kibrit yakıp at yanmaz, benzine at saniyeler içinde yanar gider. Fark burda oluşuyor zaten fiyatta değil.

    Başkalarının hakkına devlet giriyor ben değil, araca ihtiyacım var ve durumum da bu kadar. Şu an hybrid araçlar baya yaygınlaştı mesela teşvik yapsın, ötv kdv almasın mesela bir süreliğine alalım bizde.

    durum mu? alırken dizel daha pahalı zaten, durumunuz sorun olsa orayı ilk düşünmez misiniz?

    fark enerhji yoğunluğunda o tamam da şöyle bir örnek vereyim 2014 model clio ile uzun yolda 4.9L mazot yaktı arkadaşım, bende ise aynı yol arka arkaya gittik jetta 2007 benzin vardı ve 5.9 litre yaktım ankara-abant arası, aradaki fark 1 litre ki bir de modeller arası çok fark var.
    5.9x7=41.7
    4.9x6.4=31.36
    (41.7-31.36)/41.7=0.24

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • FuKaRa F kullanıcısına yanıt
    Sürücü kurslarında aracın gazla değil debriyajla kaldırıldığı öğretilir her zaman. Pratik dersleri de buna göre verilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hesher

    quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Mazot yağlı ve yoğun olduğu için daha zor ve geç yanar %40 civarı daha verimli.

    Bir bidon mazota kibrit yakıp at yanmaz, benzine at saniyeler içinde yanar gider. Fark burda oluşuyor zaten fiyatta değil.

    Başkalarının hakkına devlet giriyor ben değil, araca ihtiyacım var ve durumum da bu kadar. Şu an hybrid araçlar baya yaygınlaştı mesela teşvik yapsın, ötv kdv almasın mesela bir süreliğine alalım bizde.

    durum mu? alırken dizel daha pahalı zaten, durumunuz sorun olsa orayı ilk düşünmez misiniz?

    fark enerhji yoğunluğunda o tamam da şöyle bir örnek vereyim 2014 model clio ile uzun yolda 4.9L mazot yaktı arkadaşım, bende ise aynı yol arka arkaya gittik jetta 2007 benzin vardı ve 5.9 litre yaktım ankara-abant arası, aradaki fark 1 litre ki bir de modeller arası çok fark var.
    5.9x7=41.7
    4.9x6.4=31.36
    (41.7-31.36)/41.7=0.24

    Alıntıları Göster
    Uzun yolda kıyaslanmaz yakıt farkı, uzun yolda çoğu araç fazla yakmaz zaten belli bi ivmelenmeden sonra hızı sabit tutmak için gaz verirsin.

    Benim aracım 1.6 dizel sakin kullanmam pek basarım sollarım 7.5 litrenin altına düşmez hiç. Aynı kullanımda 1.6 benzinli 11-12 litreden aşağı yakarsa şoförlüğü bırakırım.

    Dizel alırken pahalı da satarken de pahalı ona göre. Benim araç linea 1.6 lounge zaten binerken yakıt derdim olmasın arıza yapmasın düşük km olsun biraz da ekstraları olsun diye full paket aldım 56binkm de. Gerçi sağolsun devletimiz ona da el attı aldığımda mazot 4 lira falandı şimdi 6.37 den alıyorum. 140-150 binde focus corolla almaktansa bunu tercih ettim. Ben de isterim benzinli/hybrid full otomatik araca binmek. Fazla gezmememe rağmen ayda 250 lira yakıt masrafım var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Uzun yolda kıyaslanmaz yakıt farkı, uzun yolda çoğu araç fazla yakmaz zaten belli bi ivmelenmeden sonra hızı sabit tutmak için gaz verirsin.

    Benim aracım 1.6 dizel sakin kullanmam pek basarım sollarım 7.5 litrenin altına düşmez hiç. Aynı kullanımda 1.6 benzinli 11-12 litreden aşağı yakarsa şoförlüğü bırakırım.

    Dizel alırken pahalı da satarken de pahalı ona göre. Benim araç linea 1.6 lounge zaten binerken yakıt derdim olmasın arıza yapmasın düşük km olsun biraz da ekstraları olsun diye full paket aldım 56binkm de. Gerçi sağolsun devletimiz ona da el attı aldığımda mazot 4 lira falandı şimdi 6.37 den alıyorum. 140-150 binde focus corolla almaktansa bunu tercih ettim. Ben de isterim benzinli/hybrid full otomatik araca binmek. Fazla gezmememe rağmen ayda 250 lira yakıt masrafım var.

    asıl kısa yolda dizel sıkıntılı.
    arkadaşımda golf dizel vardı 2015 model ve aracı ısıtmadan kaldırmıyor, yakıt tüketimini bilmiyorum ama 5-6km için dizel daha masraflı oluyor kendisi de söyledi zaten bunu.
    bu arada 10-11 litreyi ilk kalkış dışında görmedim ben, yoğun trafikte nasıl agresif kullanıyorsunuz merak ettim doğrusu

    hatta dizel alacaklar uzun yol yapacağından alıryorlar genelde benim çevremde,
    bir de 100k üstü dizel satma muhabbeti var, artık yüksek km dizelleri satmak da bir sorun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.