Şimdi Ara

araba nasıl vurdurulur??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
6.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar hani araba çalısmayınca bayır asagı giderken vurdurtulurya...o islem nasıl oluyor?



  • araba bayır aşağı giderken (tabi birilerinin arbayı itmesi gerekir. )kontağı çevirirsen büyük ihtimal çalışır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MC004

    araba bayır aşağı giderken (tabi birilerinin arbayı itmesi gerekir. )kontağı çevirirsen büyük ihtimal çalışır.
    Valla Babamdan gördüğüm kadarını anlatayım.

    Videsi boşa alıyor.Araba tekleyince kontağı çeviriyor
  • Genelde akü marşı çeviremeyecek kadar zayıfladığında bu yola başvurulur...

    Yokuş aşşağıya yada düz yolda iterek, akünün yapacağı görevi, yani mili çevirerek marşı basmak için gerekli gücü bu hareketten sağlıyoruz... Hepsi bundan ibaret...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pretender

    Valla Babamdan gördüğüm kadarını anlatayım.

    Videsi boşa alıyor.Araba tekleyince kontağı çeviriyor

    Alıntıları Göster
    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _uMaY_

    Genelde akü marşı çeviremeyecek kadar zayıfladığında bu yola başvurulur...

    Yokuş aşşağıya yada düz yolda iterek, akünün yapacağı görevi, yani mili çevirerek marşı basmak için gerekli gücü bu hareketten sağlıyoruz... Hepsi bundan ibaret...
    vitese takmadan yani..bostayken sadece kontagı cevirecem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Türk Oğlu

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma

    Alıntıları Göster
    anahtarı çevir marş motorunu çalıştırma

    sadece göstergedeki akü ve yağ ışığı yanan yere kadar getir


    2. vitese tak

    salla arabayı


    gerekli hıza ulaşınca debriyajdan birden çek o çalışır. ama bi ayağın frene basmaya hazırda olsun karbüratörlü arabalarda ani gaz yeme olur uçar araba vurdurunca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pretender

    Valla Babamdan gördüğüm kadarını anlatayım.

    Videsi boşa alıyor.Araba tekleyince kontağı çeviriyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tormentor03

    Valla Babamdan gördüğüm kadarını anlatayım.

    Videsi boşa alıyor.Araba tekleyince kontağı çeviriyor



    Yanlışın var sevgili İhsan,

    vitesin boşta olmaması gereklidir, zira mili çevirmek için arabanın viteste olması şarttır. Vites'in 1 yada2 ye takılmasında ki espiri de şudur; 1.ci ve 2.ci viteste dişli çarklar daha büyük olduğu için daha az enerjiyle daha rahat çevrilebilir mil... Zaten önemli olan hız değil, yeterli düzeyde çevirebilmektir marşı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Türk Oğlu

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cakal[TURK]

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma


    BUDUR TEBRİKLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    anahtarı çevir marş motorunu çalıştırma

    sadece göstergedeki akü ve yağ ışığı yanan yere kadar getir


    2. vitese tak

    salla arabayı


    gerekli hıza ulaşınca debriyajdan birden çek o çalışır. ama bi ayağın frene basmaya hazırda olsun karbüratörlü arabalarda ani gaz yeme olur uçar araba vurdurunca.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    anahtarı çevir marş motorunu çalıştırma

    sadece göstergedeki akü ve yağ ışığı yanan yere kadar getir


    2. vitese tak

    salla arabayı


    gerekli hıza ulaşınca debriyajdan birden çek o çalışır. ama bi ayağın frene basmaya hazırda olsun karbüratörlü arabalarda ani gaz yeme olur uçar araba vurdurunca.





    Doğru yanlız bir eklenti bu işlem daha çok eski tip arabalarda yapılırdı halende yapılır. Şimdiki teknolojideki arabaları(Turbo Intercooler,Common Rail motorlu)vurdurursan vurdurduğun yerden servise kadar ya iterek gidersin yada bir çekici çağırırsın. :)Anlayacağın çok zorda değilsen arabayı vurdurma motoru yersin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Türk Oğlu

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cakal[TURK]

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma

    budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz06

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cakal[TURK]

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma

    budur.

    Alıntıları Göster
    Selâm,
    Çok tecrübeli değilsen deneme bile, araba çalışınca fırlar. Çalıştığı anda tekrar debriyaja ve frene basmaya hazır ol. Boş bi mekanda denemen lazım öğrenmek istiyorsan. Dar sokaklarda insanların araçların oldugu bir yerde sakın denemeye kalkışma, bi yere bindirirsin, birini ezersin, Allah korusun. Yani herkesin yapabileceği bir iş değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz06

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cakal[TURK]

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma

    budur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cakal[TURK]

    Arabayı alırsın 2. vitese. Ayağın debriyajda olur ve arabayı salarsın bayır aşağı. Sonra ayağını debriyajdan çekersin...oldu sana vurdurma


    bilirkişi olarak onaylıyorum tabi ayağını debrajdan çekerken gaza da yüklenirsen çalışma ihtimali daha artacakdır. tabi durma kısmına bişe diyemicem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhanoral

    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    anahtarı çevir marş motorunu çalıştırma

    sadece göstergedeki akü ve yağ ışığı yanan yere kadar getir


    2. vitese tak

    salla arabayı


    gerekli hıza ulaşınca debriyajdan birden çek o çalışır. ama bi ayağın frene basmaya hazırda olsun karbüratörlü arabalarda ani gaz yeme olur uçar araba vurdurunca.





    Doğru yanlız bir eklenti bu işlem daha çok eski tip arabalarda yapılırdı halende yapılır. Şimdiki teknolojideki arabaları(Turbo Intercooler,Common Rail motorlu)vurdurursan vurdurduğun yerden servise kadar ya iterek gidersin yada bir çekici çağırırsın. :)Anlayacağın çok zorda değilsen arabayı vurdurma motoru yersin.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    anahtarı çevir marş motorunu çalıştırma

    sadece göstergedeki akü ve yağ ışığı yanan yere kadar getir


    2. vitese tak

    salla arabayı


    gerekli hıza ulaşınca debriyajdan birden çek o çalışır. ama bi ayağın frene basmaya hazırda olsun karbüratörlü arabalarda ani gaz yeme olur uçar araba vurdurunca.





    Doğru yanlız bir eklenti bu işlem daha çok eski tip arabalarda yapılırdı halende yapılır. Şimdiki teknolojideki arabaları(Turbo Intercooler,Common Rail motorlu)vurdurursan vurdurduğun yerden servise kadar ya iterek gidersin yada bir çekici çağırırsın. :)Anlayacağın çok zorda değilsen arabayı vurdurma motoru yersin.





    benim arabamda eski bkz:imza


    tek sorunu vurdurup çalıştırdığımda çalıştığının farketmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    anahtarı çevir marş motorunu çalıştırma

    sadece göstergedeki akü ve yağ ışığı yanan yere kadar getir


    2. vitese tak

    salla arabayı


    gerekli hıza ulaşınca debriyajdan birden çek o çalışır. ama bi ayağın frene basmaya hazırda olsun karbüratörlü arabalarda ani gaz yeme olur uçar araba vurdurunca.





    Doğru yanlız bir eklenti bu işlem daha çok eski tip arabalarda yapılırdı halende yapılır. Şimdiki teknolojideki arabaları(Turbo Intercooler,Common Rail motorlu)vurdurursan vurdurduğun yerden servise kadar ya iterek gidersin yada bir çekici çağırırsın. :)Anlayacağın çok zorda değilsen arabayı vurdurma motoru yersin.





    benim arabamda eski bkz:imza


    tek sorunu vurdurup çalıştırdığımda çalıştığının farketmiyorum

    Alıntıları Göster
    arabanasılvurdurulur

    çok anlamlı bi cümle tebrikler

    öyleki 1den çok anlamı ifade edebilior






  • quote:

    Orijinalden alıntı: LetUsHuntY4rr

    arabanasılvurdurulur

    çok anlamlı bi cümle tebrikler

    öyleki 1den çok anlamı ifade edebilior




    Alıntıları Göster
    Ben de hiç bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla öğrendim. Bir öğretmen olarak anlatayım ve son noktayı koyayım.
    Araç kontağı çevrilir, tabii araç çalışmayacaktır. 2. vitese takılır ve debriyaja basılır. Debriyaja basmadan vitesteki aracı itemezsiniz. Vitese basılır ve araç itmeye başlanır. Bu durumda kontak açık, 2. vitestesiniz ve ayağınız sonuna kadar debriyaja basılı. Yeterli hıza ulaştığınızda ayak birden ani bir hareketle debriyajdan çekilir. Motor hır hır hır yapmaya başlar ve büyük bir ihtimalle çalışır. Çalışmaz ise tekrar debriyaja basılır ve işlem tekrarlanır.
    Millet neden panik yapmış ki? Yok ayağın frende olsun diye. Zaten düz yolda arabayı çalıştırıyorsunuz. Önünüze insan, araba, ev çıkacak değil ya. Bırakın freni hır hır hır etmeye başladığı zaman gaza basmanız çalışmasını kolaylaştıracaktır.
    Hâlâ anlamayan beri gelsin. Özel ders vericem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemirci

    Ben de hiç bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla öğrendim. Bir öğretmen olarak anlatayım ve son noktayı koyayım.
    Araç kontağı çevrilir, tabii araç çalışmayacaktır. 2. vitese takılır ve debriyaja basılır. Debriyaja basmadan vitesteki aracı itemezsiniz. Vitese basılır ve araç itmeye başlanır. Bu durumda kontak açık, 2. vitestesiniz ve ayağınız sonuna kadar debriyaja basılı. Yeterli hıza ulaştığınızda ayak birden ani bir hareketle debriyajdan çekilir. Motor hır hır hır yapmaya başlar ve büyük bir ihtimalle çalışır. Çalışmaz ise tekrar debriyaja basılır ve işlem tekrarlanır.
    Millet neden panik yapmış ki? Yok ayağın frende olsun diye. Zaten düz yolda arabayı çalıştırıyorsunuz. Önünüze insan, araba, ev çıkacak değil ya. Bırakın freni hır hır hır etmeye başladığı zaman gaza basmanız çalışmasını kolaylaştıracaktır.
    Hâlâ anlamayan beri gelsin. Özel ders vericem.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: HayatBoş

    Ben de hiç bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla öğrendim. Bir öğretmen olarak anlatayım ve son noktayı koyayım.
    Araç kontağı çevrilir, tabii araç çalışmayacaktır. 2. vitese takılır ve debriyaja basılır. Debriyaja basmadan vitesteki aracı itemezsiniz. Vitese basılır ve araç itmeye başlanır. Bu durumda kontak açık, 2. vitestesiniz ve ayağınız sonuna kadar debriyaja basılı. Yeterli hıza ulaştığınızda ayak birden ani bir hareketle debriyajdan çekilir. Motor hır hır hır yapmaya başlar ve büyük bir ihtimalle çalışır. Çalışmaz ise tekrar debriyaja basılır ve işlem tekrarlanır.
    Millet neden panik yapmış ki? Yok ayağın frende olsun diye. Zaten düz yolda arabayı çalıştırıyorsunuz. Önünüze insan, araba, ev çıkacak değil ya. Bırakın freni hır hır hır etmeye başladığı zaman gaza basmanız çalışmasını kolaylaştıracaktır.
    Hâlâ anlamayan beri gelsin. Özel ders vericem.



    neden mi frende olsun dedim?



    bir düşünün itecek adamınız yok yokuşta duruyorsunuz. arabayı sallamanız gerekecek?yaaa işte o yüzden tedbiri elden bırakmamak lazım, bir öğretmen olarak bunu da düşünmeliydiniz.


    hayat o kadar gıcık oluyorki bazen, okulda aracımın manyetik kaptör arızası nedeniyle yokuşta kaldım mecbur geri geri vurdurmak zorunda kaldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: HayatBoş

    Ben de hiç bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla öğrendim. Bir öğretmen olarak anlatayım ve son noktayı koyayım.
    Araç kontağı çevrilir, tabii araç çalışmayacaktır. 2. vitese takılır ve debriyaja basılır. Debriyaja basmadan vitesteki aracı itemezsiniz. Vitese basılır ve araç itmeye başlanır. Bu durumda kontak açık, 2. vitestesiniz ve ayağınız sonuna kadar debriyaja basılı. Yeterli hıza ulaştığınızda ayak birden ani bir hareketle debriyajdan çekilir. Motor hır hır hır yapmaya başlar ve büyük bir ihtimalle çalışır. Çalışmaz ise tekrar debriyaja basılır ve işlem tekrarlanır.
    Millet neden panik yapmış ki? Yok ayağın frende olsun diye. Zaten düz yolda arabayı çalıştırıyorsunuz. Önünüze insan, araba, ev çıkacak değil ya. Bırakın freni hır hır hır etmeye başladığı zaman gaza basmanız çalışmasını kolaylaştıracaktır.
    Hâlâ anlamayan beri gelsin. Özel ders vericem.



    neden mi frende olsun dedim?



    bir düşünün itecek adamınız yok yokuşta duruyorsunuz. arabayı sallamanız gerekecek?yaaa işte o yüzden tedbiri elden bırakmamak lazım, bir öğretmen olarak bunu da düşünmeliydiniz.


    hayat o kadar gıcık oluyorki bazen, okulda aracımın manyetik kaptör arızası nedeniyle yokuşta kaldım mecbur geri geri vurdurmak zorunda kaldım

    Alıntıları Göster
    direksiyon şöförleri abiminde başına gelmiş aynı olay ,, babama soruyordu geçenlerde arabayı çalıştıramadık nasıl vurduracaz diye ,,babamda sizler direksiyon şöförüsünüz , ahanda böyle yolda kalırsınızda arkanızdan çakallar bile güler demişti..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: HayatBoş

    Ben de hiç bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla öğrendim. Bir öğretmen olarak anlatayım ve son noktayı koyayım.
    Araç kontağı çevrilir, tabii araç çalışmayacaktır. 2. vitese takılır ve debriyaja basılır. Debriyaja basmadan vitesteki aracı itemezsiniz. Vitese basılır ve araç itmeye başlanır. Bu durumda kontak açık, 2. vitestesiniz ve ayağınız sonuna kadar debriyaja basılı. Yeterli hıza ulaştığınızda ayak birden ani bir hareketle debriyajdan çekilir. Motor hır hır hır yapmaya başlar ve büyük bir ihtimalle çalışır. Çalışmaz ise tekrar debriyaja basılır ve işlem tekrarlanır.
    Millet neden panik yapmış ki? Yok ayağın frende olsun diye. Zaten düz yolda arabayı çalıştırıyorsunuz. Önünüze insan, araba, ev çıkacak değil ya. Bırakın freni hır hır hır etmeye başladığı zaman gaza basmanız çalışmasını kolaylaştıracaktır.
    Hâlâ anlamayan beri gelsin. Özel ders vericem.



    neden mi frende olsun dedim?



    bir düşünün itecek adamınız yok yokuşta duruyorsunuz. arabayı sallamanız gerekecek?yaaa işte o yüzden tedbiri elden bırakmamak lazım, bir öğretmen olarak bunu da düşünmeliydiniz.


    hayat o kadar gıcık oluyorki bazen, okulda aracımın manyetik kaptör arızası nedeniyle yokuşta kaldım mecbur geri geri vurdurmak zorunda kaldım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: HayatBoş

    Ben de hiç bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla öğrendim. Bir öğretmen olarak anlatayım ve son noktayı koyayım.
    Araç kontağı çevrilir, tabii araç çalışmayacaktır. 2. vitese takılır ve debriyaja basılır. Debriyaja basmadan vitesteki aracı itemezsiniz. Vitese basılır ve araç itmeye başlanır. Bu durumda kontak açık, 2. vitestesiniz ve ayağınız sonuna kadar debriyaja basılı. Yeterli hıza ulaştığınızda ayak birden ani bir hareketle debriyajdan çekilir. Motor hır hır hır yapmaya başlar ve büyük bir ihtimalle çalışır. Çalışmaz ise tekrar debriyaja basılır ve işlem tekrarlanır.
    Millet neden panik yapmış ki? Yok ayağın frende olsun diye. Zaten düz yolda arabayı çalıştırıyorsunuz. Önünüze insan, araba, ev çıkacak değil ya. Bırakın freni hır hır hır etmeye başladığı zaman gaza basmanız çalışmasını kolaylaştıracaktır.
    Hâlâ anlamayan beri gelsin. Özel ders vericem.



    neden mi frende olsun dedim?



    bir düşünün itecek adamınız yok yokuşta duruyorsunuz. arabayı sallamanız gerekecek?yaaa işte o yüzden tedbiri elden bırakmamak lazım, bir öğretmen olarak bunu da düşünmeliydiniz.


    hayat o kadar gıcık oluyorki bazen, okulda aracımın manyetik kaptör arızası nedeniyle yokuşta kaldım mecbur geri geri vurdurmak zorunda kaldım




    geri geri vurdurmanında ayrı bi tadı olur herhalde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihhk -- 1 Şubat 2007; 21:09:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihhk

    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: HayatBoş

    Ben de hiç bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla öğrendim. Bir öğretmen olarak anlatayım ve son noktayı koyayım.
    Araç kontağı çevrilir, tabii araç çalışmayacaktır. 2. vitese takılır ve debriyaja basılır. Debriyaja basmadan vitesteki aracı itemezsiniz. Vitese basılır ve araç itmeye başlanır. Bu durumda kontak açık, 2. vitestesiniz ve ayağınız sonuna kadar debriyaja basılı. Yeterli hıza ulaştığınızda ayak birden ani bir hareketle debriyajdan çekilir. Motor hır hır hır yapmaya başlar ve büyük bir ihtimalle çalışır. Çalışmaz ise tekrar debriyaja basılır ve işlem tekrarlanır.
    Millet neden panik yapmış ki? Yok ayağın frende olsun diye. Zaten düz yolda arabayı çalıştırıyorsunuz. Önünüze insan, araba, ev çıkacak değil ya. Bırakın freni hır hır hır etmeye başladığı zaman gaza basmanız çalışmasını kolaylaştıracaktır.
    Hâlâ anlamayan beri gelsin. Özel ders vericem.



    neden mi frende olsun dedim?



    bir düşünün itecek adamınız yok yokuşta duruyorsunuz. arabayı sallamanız gerekecek?yaaa işte o yüzden tedbiri elden bırakmamak lazım, bir öğretmen olarak bunu da düşünmeliydiniz.


    hayat o kadar gıcık oluyorki bazen, okulda aracımın manyetik kaptör arızası nedeniyle yokuşta kaldım mecbur geri geri vurdurmak zorunda kaldım




    geri geri vurdurmanında ayrı bi tadı olur herhalde

    Alıntıları Göster
    -otomatik vites vurdurulmaz

    manuel şanzumanlı aracınızda, ilk önce kontağı ateşlemeye hazır yani 2 konuma getirin, sonrasında biraz hareketten sonra, ayağızı debriyajdan çekin çalışacaktır.

    bunun mantığı ise dönen tekerden alınan güçün, aks veya şaft vasıtasıyla şanzumana, şanzumandan 2 vites dişlisiyle krank, kranka bağlı olan pistonlara hareket ulaşır ve vurmaya başlar.

    bu esnada ateşlemede hazır olan buji işleme girer ve ilk hareket verildiği için, aküye ihtiyaç kalmamıştır.

    bir de yanlış bilinen bişey var, arabayı bijon anahtarıyla çalıştırmak, sakın aman denemeyim en az döndürme gücü 5 vitestedir, ama 5 viteste marş olan bir(almaz ama) motor, çalıştığı zaman bijon anahtarını atar




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.