< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 17 Ekim 2021; 21:16:27 > |
Arabam at gibi zıplıyor :)
-
-
Debriyajdan yavas kaldir ayagini ve biraz daha gaz ver. Araba stop edicek gibi oldugubdan dolayi tekliyor anlattigina gore. -
Durum tamamen gaz ve debriyaj olayını tutturamamandan kaynaklı.
Yukarıdaki arkadaş çözümü söylemiş zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 4 Ağustos 2018; 15:2:50 > -
Çevrende eski bir şöför bul. 10 dakika yanina otur.Arabayi o kullansin. 10 dakika sonra sana nederse onuyap? -
Başlık güzel Debriyajdan erken kaldırıyorsun, tam gaz vermeden kaldırıyorsun.. -
Otomatik araba al -
Normalde evet 2. vites aracı düşük hızda yürütür ama tüm bu olanlar olurken devir saati nerelerde? Eğer rölanti devrinin altına düşerse motor stop etmemek için gaz verir. Hız da düşük olduğu için "gidebilip gidememe" arasında kalan araç silkelemeye başlar.
Aracınz dizel olduğu için mümkün mertebe 1000'li devirlere gelmemeye çalışın. En azından 1500-1750 devir civarlarının altına düşürmeyin. -
Başlığa çok güldüm hocam,Allah'da sizi güldürsün. -
Araba hareket etmeye başlayınca gazı bırakıyosun aynı anda muhtemelen debriyajdan da hızlı çekiyosun. Gazı bırakma. -
Sana nasıl ehliyet verdiler ülke bitmiş yazık yazık -
Evet, sanırım sorunum bu. Bu gün biraz daha farkına vardım, bazen gereğinden fazla debriyajda beklettiğimi fark ettim hatta. Ayar tutturmakla alakalı tamamen, son bir kaç gündür yaptığım egzersizlerle baya aştım zaten bu sorunu ama ufak ufak titretiyorum hala. Sanırım zamana bırakmak lazım olay bundan ibaret.
Cevap veren herkese teşekkürler, herkes zaten aşağı yukarı aynı noktaya vurgu yapmış. -
Hocam şuanda profosyenel olmuşsunuzdur. Tecrübelerinizi aktarır mısınız?
-
"5 - 10 saniye kadar zıplayıp araba sönüyor" Allah da sizin yüzünüzü güldürsün.
Zamanla alışırsınız.
-
-
-
Zıplamaya başlayınca "hoo hooooo yavaşşşş beygirrr !" diye bağırırsan olayı eğlenceli hale getirebilirsin.
-
Atları ehlileştirmişsiniz. -
2.vitesde rolanti devrine düşürürsen aracı araç tabiki titrer zıplar 1. vitese atman lazım 1. vitesde gaz vermesen bile araç yürür zaten rolanti devriyle stop etmez tabi hareket halindeyse eğer.Onun dışında debriyaj kavrama noktası çok hassassa çok yukarıda kavrıyorsa düz yolda bile kaldırırken sıkıntı yaşıyorsan gaza bastığında devir artıyor ama araç hızlanmıyorsa debriyaj baskı balatan bitmiş demektir baskı balata değişimi sorunu çözebilir.
-
i20 lerin klasik baskı balata sorunu var sanırım. geçen de biri buna benzer bir başlık açmıştı.
bir ara sürücü kursunun i20sini kullanmıştım. Onun da vitesi, debriyajı haşattı.
Sonuçta sürücü kursunun aracı, bunun anasını traktörle sürmüşlerdir diye çok da şiyitmemiştim.
Ama demek ki bir sıkıntıları var
-
Evet, acemilikte gaz'a yetersiz basışımdan ötürü zıplattığım aracımı, şimdilerde seri kullanıma bağlı olarak gaz'a fazla basmaktan zıplatıyorum. Tecrübelerimi en iyi şekilde böyle özetleyebilirim sanırım.
O dönemde yaşadığım sorun, debriyaj kavrama noktasına geldiğinde gaz'a yetersiz basışımdan ötürü aracın birkaç defa tekleyip sönmesiydi, zamanla mantığı kavradıkça anlayıp kendiniz çözüyorsunuz olayı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 17 Ekim 2021; 21:19:15 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Otomatik araba al
|
Durum tamamen gaz ve debriyaj olayını tutturamamandan kaynaklı.
Yukarıdaki arkadaş çözümü söylemiş zaten. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X