Şimdi Ara

Araç alımı (DSG güncelleme içerir..)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Kısmetse, 2011 35.000 km de Seat Ibiza 1.2TSI DSG araç almak istiyorum. Sahibiyle görüştüm, şanzımanında herhangi bir sıkıntı olup olmadığını sordum.Sahibi, 6 ay önce araçta bir titreme olduğunu servise götürdüğünü ve aracın şanzımanına güncelleme yapıldığını belirtti. Bundan sonrada 6 ay boyunca herhangi bir sorun olmadan kullandığını belirtti. Bu arada aracın garantisi birkaç ay daha devam ediyor.

    VW gurubunda DSG şanzıman kullanan arkadaşlar, bu güncelleme (tahminimce güncelleme denen olay yazılımla alakalı birşey yoksa donanım mı?) denen işlemi yaptırdılarsa; sonrasında aynı sorunlarla karşılaştılarmı? yada bu işlem sonrası yani DSG bir kere titreme yaptıktan sonra belli bir süre sonra şanzımanda fiziksel sorun oldumu vs. ?

    Çalıştığım şirkette çok sayıda Jetta - Passat DSG araç var, daha hiçbirinde DSG arızası olmadı. Ama malumunuzu DSG de arıza çıkabiliyor ve örnekleri ortada.

    Sonuç olarak aracı almak istiyorum ama şanzımanda bir kere sorun çıktıktan sonra yazılım mazılım farketmez dikiş tutarmı?

    Özellikle DSG şanzıman kullanan arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var.

    Teşekkürler,

    edit:güncelleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhandonmez -- 28 Nisan 2013; 10:17:59 >







  • Garantisi bitik almayın.

    Büyük masraflarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

    Garanti uzatma falan var mı acaba??
  • Güncelleme dediği yazılım değildir, yeni tip mekatronik takılıyor olması lazım.. Aracın servis geçmişine bakın, zaten garantisi bitmiş olsa bile DSG arızasında servis bakımlı ise yinede garanti dahili gibi onarım, değişim yapılıyor du ?
  • Aracın garantisi devam ediyor ama 18 ayı geçirmiş durumda. Araya tanıdık birilerini sokup garanti bitimine birkaç ay kala uzatılabilirmi bilmiyorum. Yakın bir arkadaşımın kardeşi Doğuş'ta çalışıyor. Farklı bayilerden de tanıdık bulma ihtimalim var ama bu şekilde uzatma yapıyorlarmı bilmiyorum. Sormak lazım.
  • Konu biraz acil arkadaşlar, kullanıcı yorumları önemli benim için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhandonmez

    Konu biraz acil arkadaşlar, kullanıcı yorumları önemli benim için...

    En kötü senaryo; aracı alır kullanırsınız, garanti dolar, üzerinden uzun zaman geçer, siz kavramadan sorun yaşar yetkili servise giderseniz (titreme kavrama değişiminin yaklaşması demektir) 2100 tl + kdv masraf çıkar. Yetkili sevis genelde garanti dolmuş araçlardan dahi bu meblağı almıyor.

    Sorun yaşarmıyım; dsg otomatikleştirilmiş şanzımandır, çift kavramaya sahiptir. Manuel araçlardaki baskı balata değişimi gibi bunda da belli periyotta kavrama değişimi gerekir. İster renault edc ister ford powershift olsun tüm çift kavrama şanzımanlarda bu parça periyodik değişir. Fakay vw dsg nin yaygınlığı, yan sanayi diğer markalara nazaran fazla ve ucuzdur. 7 dsg ünitesinde kavrama değişimi basit yapılan bir işlem, dikiş tutmama diye bir durum olmaz. 6 ileri yağlı tiplerde tamir olanağı sınırlıdır fakat 7 dsg bu konuda avantajlıdır. Yoğun trafik kullanımında ortalama 50-60 binde bir kavrama aşınıp degişme ister. Bir otomobili ortalama kullanıcı senede 15-20 bin km kullandığını varsayarsanız on senelik periyotta bir kez kavrama değişimine gidersiniz. Kaldı ki sorunsuz denen tam otomatik şanzımanlarında bakım periyotları, arızaları vardır ve sizin iki misliniz yakıt tüketirler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhandonmez

    Konu biraz acil arkadaşlar, kullanıcı yorumları önemli benim için...

    En kötü senaryo; aracı alır kullanırsınız, garanti dolar, üzerinden uzun zaman geçer, siz kavramadan sorun yaşar yetkili servise giderseniz (titreme kavrama değişiminin yaklaşması demektir) 2100 tl + kdv masraf çıkar. Yetkili sevis genelde garanti dolmuş araçlardan dahi bu meblağı almıyor.

    Sorun yaşarmıyım; dsg otomatikleştirilmiş şanzımandır, çift kavramaya sahiptir. Manuel araçlardaki baskı balata değişimi gibi bunda da belli periyotta kavrama değişimi gerekir. İster renault edc ister ford powershift olsun tüm çift kavrama şanzımanlarda bu parça periyodik değişir. Fakay vw dsg nin yaygınlığı, yan sanayi diğer markalara nazaran fazla ve ucuzdur. 7 dsg ünitesinde kavrama değişimi basit yapılan bir işlem, dikiş tutmama diye bir durum olmaz. 6 ileri yağlı tiplerde tamir olanağı sınırlıdır fakat 7 dsg bu konuda avantajlıdır. Yoğun trafik kullanımında ortalama 50-60 binde bir kavrama aşınıp degişme ister. Bir otomobili ortalama kullanıcı senede 15-20 bin km kullandığını varsayarsanız on senelik periyotta bir kez kavrama değişimine gidersiniz. Kaldı ki sorunsuz denen tam otomatik şanzımanlarında bakım periyotları, arızaları vardır ve sizin iki misliniz yakıt tüketirler.

    Teşekkürler,

    Rakam konusunda bir fikrim yoktu. Şayet dediğiniz gibi 2100 gibi bir rakamsa benim için kabul edilebilir. Sonuçta servis bu değişim sonrası garanti veriyor olacak (kötü senaryo)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    En kötü senaryo; aracı alır kullanırsınız, garanti dolar, üzerinden uzun zaman geçer, siz kavramadan sorun yaşar yetkili servise giderseniz (titreme kavrama değişiminin yaklaşması demektir) 2100 tl + kdv masraf çıkar. Yetkili sevis genelde garanti dolmuş araçlardan dahi bu meblağı almıyor.

    Sorun yaşarmıyım; dsg otomatikleştirilmiş şanzımandır, çift kavramaya sahiptir. Manuel araçlardaki baskı balata değişimi gibi bunda da belli periyotta kavrama değişimi gerekir. İster renault edc ister ford powershift olsun tüm çift kavrama şanzımanlarda bu parça periyodik değişir. Fakay vw dsg nin yaygınlığı, yan sanayi diğer markalara nazaran fazla ve ucuzdur. 7 dsg ünitesinde kavrama değişimi basit yapılan bir işlem, dikiş tutmama diye bir durum olmaz. 6 ileri yağlı tiplerde tamir olanağı sınırlıdır fakat 7 dsg bu konuda avantajlıdır. Yoğun trafik kullanımında ortalama 50-60 binde bir kavrama aşınıp degişme ister. Bir otomobili ortalama kullanıcı senede 15-20 bin km kullandığını varsayarsanız on senelik periyotta bir kez kavrama değişimine gidersiniz. Kaldı ki sorunsuz denen tam otomatik şanzımanlarında bakım periyotları, arızaları vardır ve sizin iki misliniz yakıt tüketirler.



    15.000 km'yi bulmadan sorun yaşayan bir sürü araç var. 800 km'de bile sorun yaşayan araç var. Bu kadar düşük km'de arıza yapmayı 'kavrama'yla açıklayamazsınız, zaten bu durumlarda mekatronik değişimi yapılıyor. Mekatronik değişiminin garanti harici çıplak fiyatı nedir? İşte en kötü senaryo bu!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caniggia -- 28 Nisan 2013; 19:44:16 >




  • Bence bulaşmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhandonmez

    Konu biraz acil arkadaşlar, kullanıcı yorumları önemli benim için...

    Yine fanboylar teşrif etmiş,canlarım benim verirsin 2100ü binersin aslanlar gibi negüzel dimi?
    Peki yine patlarsa?
    Yoh yoh patlamiyo bu sefer.
    Peki patlarsa?
    Garantisini verebilir misiniz fanboy gençler?
    Ben ne yapacağınızı söyleyeyim:
    Yahu desege için demiştik ki garantiyi bitir,kerize kakala,sen de keriz olmayaydın karrrrrrrrrrrrdeşim.
    Derdiniz bu fikir isteyen kardeşinize.
    Erhan arkadaşım,patlak şanzımanlı araba alınmaz.
    Nokta.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.