Şimdi Ara

Araç alırken tav olduğum ancak hiç kullanmadığım donanımlar (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
246
Cevap
2
Favori
15.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
149 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bana gore en gerekli donanimlar:



    Sunroof (cogu kisinin aksine cok kullaniyorum)

    Koltuk isitma (soguk havalarda cok iyi hissettiriyor)

    Geri gorus kamerasi ve park sensorleri (park ederken buyuk kolaylik)

    Geri viteste assagi inen yan ayna (yuksek kaldirimlari, avm otoparklarindaki cizgileri net gorebilmek icin)

    Vakumlu kapi (bunun rahati ve verdigi premium hissi cok baska. Aliskanlikla baska arabalarda da kapiyi yavasca birakmaya basliyorsunuz)

    Elektrikli bagaj (elin kolun doluyken tek tusla bagaj kapatmak buyuk kolaylik)

    Full elektrikli hafizali koltuklar (sizden baskasi da araci kullaniyor ve oturma pozisyonu farkliysa hic fiziksel guc harcamadan tek tusla istedigi oturma pozisyonuna erismek harika.)

    Bluetooth, aux, usb (araba icinde surekli sarki dinledigim icin ozellikle bluetooth baglantisi cok kullandigim ozelliklerden)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı donanımlar bendede var sonuna kadar katılıyorum istanbuldaysanız cruze control işinize yaramıyor diğer illerde işe yarar uzun yoldada çok kullandım onun dışındakiler harfiyen doğru

    Hele o cam tavan saçmalığı allahım ona verdiğim paraya yazık, Yaz geceleri hariç kesinlikle kullanışsız yazın gündüz açamazsın güneş var kışın zaten soğuk kullanmıyorsun ne demeye o parayı verdim bilemiyorum sektörün mantıksızlıklarından biri görünüş dışında bir faydasını görmedim.
  • 2001 R19 alize kullanıyorum,aracın tek eksiği otomatik vites olmaması.Klima var 2 kademeli,ön camlar otomatik,şöfor camı tek tuş aç kapa,daha nolsun.

    Napim paramız buna yetiyor,ayağımızı yerden kesiyor be,allah olmayana da versin.
  • Cam tavan keyif işi, eksileri yazın iç mekan çok ısınır, kimi zaman tıkırtı yapar.

    Ancak ikinci elde artısı var ve görsel olarak araca ekstra güzellik katar.

    Alışan insan tavansız araca binemez tavansız araç kapalı boğucu gelebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız


    quote:

    Orijinalden alıntı: besttrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız

    Benim bir arkadaşım da hız sabitleyici için çok gereksiz ben kullanmıyorum vs diye konuşuyordu. Uzun yola çıktığımızda ben kullanırken "oğlum bu nasıl bir gereksizdir senin için" dediğimde, itiraf etti mantığını anlamamış verimli bir şekilde kullanamamış hiç bakmaya fırsatı olmamış kimseye de soramamış felan derken en son görüştüğümüzde benden çok kullandığını fark ettim.

    Yani hız sabitleyici gibi bir donanıma gereksiz diyen adam ya kullanmayı bilmiyordur birisine sormaya utanıyordur, ya da mazoşisttir.

    Neyini cozememis cruze un onu anlamadim. Koyiyon sabit hizda gidio iste. Memlektin yolu yol degil, bide ustuune engebeli yokus falan, hele sollama yapilmasi gereken paylasimli yolsa cruze falan gereksiz. Bu cruze anca duz sehirler arasi yolda (ki yuzde 5 dir memlekette bu) yada otabanda kullaninca kolaylik sagliyor. Oralarda bile ben pek kullanmayi mantikli bulmuyorum, zira ben kendim kullanirken daha ekonomik kullaniyorum, cruze tuketimi artiriyor.

    Hız sabitleyici tüketim arttırıyor dediniz ya daha üstüne bir şey söylemem olmaz. Yol yok demeniz zaten ayrı bir komedi. İstanbuldan ankaraya kadar hatta nerdeyse konya ya kadar molalarda durduğum hariç hız sabitleyici devre dışı kalmadan gittiğim olmuştur ki ben zaten gölbaşı na kadar mola vermem. Ama hız sabitleyici olmadan çıkanlar sakaryaya gelmeden berceste de çay molası veriyor.



    Istanbul ankara yaparken golbasina nasil giriyosunuz onu anlayamadimda. Siz yakiti koklatarak kullanamiosaniz o sizin bir eksizliginiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstanbul’da hız sabitleyiciyi kullandığım tek yer Avrasya tüneli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk aracımda sunroof vardı çok güzel bir özellik azıcık arala yan camlardan çok daha iyi serinletiyor. Aracıma sonradan hem ön hemde arkayı çeken kamera ve park sensörü mutlaka takarım. Gerçi gece arka farlardan bir şey görünmüyor kaydetmiyor ama yine de iyi ve park etmeyi çok kolaylaştırıyor.

    CC hiç kullanmadım aracımda da yok ama adaptif olmayanların da bir anlamı yok gibi uzun yolda faydası oluyordur mutlaka. Soğutmalı torpido gözü olmasını isterdim su için termos taşıyorum ama araba ile hareket halinde zor oluyor. Kol dayamanın da büyük faydası var özellikle altında soğutma olanların. Direksiyon yada attan kumanda ses ve bluetooth çok iyi mirror link yine iyi bir özellik.



    Yakında sürücüsüz teslalar yollarda çoğalacak bizlerin tartıştığı konulara bak :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: besttrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız


    quote:

    Orijinalden alıntı: besttrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız

    Benim bir arkadaşım da hız sabitleyici için çok gereksiz ben kullanmıyorum vs diye konuşuyordu. Uzun yola çıktığımızda ben kullanırken "oğlum bu nasıl bir gereksizdir senin için" dediğimde, itiraf etti mantığını anlamamış verimli bir şekilde kullanamamış hiç bakmaya fırsatı olmamış kimseye de soramamış felan derken en son görüştüğümüzde benden çok kullandığını fark ettim.

    Yani hız sabitleyici gibi bir donanıma gereksiz diyen adam ya kullanmayı bilmiyordur birisine sormaya utanıyordur, ya da mazoşisttir.

    Neyini cozememis cruze un onu anlamadim. Koyiyon sabit hizda gidio iste. Memlektin yolu yol degil, bide ustuune engebeli yokus falan, hele sollama yapilmasi gereken paylasimli yolsa cruze falan gereksiz. Bu cruze anca duz sehirler arasi yolda (ki yuzde 5 dir memlekette bu) yada otabanda kullaninca kolaylik sagliyor. Oralarda bile ben pek kullanmayi mantikli bulmuyorum, zira ben kendim kullanirken daha ekonomik kullaniyorum, cruze tuketimi artiriyor.

    Hız sabitleyici tüketim arttırıyor dediniz ya daha üstüne bir şey söylemem olmaz. Yol yok demeniz zaten ayrı bir komedi. İstanbuldan ankaraya kadar hatta nerdeyse konya ya kadar molalarda durduğum hariç hız sabitleyici devre dışı kalmadan gittiğim olmuştur ki ben zaten gölbaşı na kadar mola vermem. Ama hız sabitleyici olmadan çıkanlar sakaryaya gelmeden berceste de çay molası veriyor.



    Istanbul ankara yaparken golbasina nasil giriyosunuz onu anlayamadimda. Siz yakiti koklatarak kullanamiosaniz o sizin bir eksizliginiz.

    Memleketim Aksaray olduğu için Ankara ya girmeme gerek kalmıyor gölbaşından geçiyorum direk. Valla siz istediğiniz kadar koklattığınızı sanın hız sabitleyici daha fazla yaktırıyor diye de kendinizi yanıltırsınız sadece.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Diğerlerini bilmem ama hız sabitleyici en çok kullandığım donanımlardan. Yol kısa dahi olsa trafikten kurtulur kurtulmaz açarım. Zaten aracı genelde uzun yolda kullanıyorum. Araç alırken ilk aradığım donanımlardan.
    Ayrıca bazı yerlerde hız sınırlayıcı da çok kullanışlı. Özellikle TEDES vs olan yollarda çok kullanışlı buluyorum.
  • Bana en gereksiz gelen hidrolik bagaj kapağı. Yav aç kapa işte Allasen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski aracım punto'da olan bir özelliği arıyorum yeni aldığım bravo'da.

    otomatik silecek aktif iken arka silecekler de otomatik çalışıyordu. yani önler 2 kere calisinca arka 1 kere calisiyordu. bravo da ne yazık ki arkayı acinca surekli calisiyor.

    CC ben de her fırsatta kullananlardanım. Cam tavanli oldu iki aracımda o nedenle seviyorum aydınlık olmasını

    güvenlik donanımı olmazsa olmaz benim için. onun dışındakiler tercihtir.

    Saygılar
  • Umarım ESP gereksiz kategorisinde sayılmaz...
  • Biz Türkler aracı alırken kullanalım diye opsiyon ekletmeyiz ki:) satarken kolay olsun dolu araç satıyım diye ekletiriz. Yılda 5.000 km yapıp illa da dizel araç alırım satarken çok daha rahat satılır diye aracına göre ekstra 20-30-40 bin tl daha fazla para veren insanlar var bu ülkede:) Bana göre en olmazsa olmaz özellik kol dayama:) ben panaromik cam tavan olayını da hem çok kullanır hem de severim. Sigara içenler anlar ne demek istediğimi:) bunlara ek olarak geri görüş kamerası ön arka park sensörü falan sürücünün işini kolaylaştıran önemli özellikler. Ama kendi kendine park adaptif far falan işin artisliği pratikte çok kullanılan özellikler olduğunu düşünmüyorum.
  • apple carplay
  • Fazla donanım göz çıkarmaz kullanmasan bile aracında o özelliğin olması satarken sana avantaj sağlar.
    Cruise control size göre gereksiz olabilir ancak çoğu sürücüye göre artık olmazsa olmazlardandır.
    Özellikle Adaptif Cruse Control sisteminin otomatik freneleme özelliği olması ve takip mesafesini koruması şehir içinde dahi onu kullanılabilir kılıyor.
  • Olmazsa olmaz donanımlar benim için hız sabitleyici otomatik farlar. Diğerleri Fuzuli bence olsa da olur olmasa da olur. Hiç kullanmayacağım donanım da adaptif hız sabitleyici. Hız güvenemem açıkçası ne kadar akıllı çalışsa da belli olmaz bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • soğutmalı torpido tamamen hikaye. soğuttuğu falan yok, bardaklıkta 1 saatte ısınan pet şişe orada 2 maksimum saat dayanıyor.
    cc iyi hoştur ama şehir içinde adaptif cc olmadıkça gereksiz.


    işime yarayan özellikler: yağmur ve far sensörü, kapılar kilitlendiğinde otomatik katlanır ayna ve ayna altı yer aydınlatması, kol dayama, usb okuyucu, direksiyondan teyp kontrol tuşları.
    viraj aydınlatması bende yok. sis farı bu şekilde olanlar iyi oluyor.
  • İsteğim dışında gelip de kullanmadığım bir kaç donanım var ama tav olup da sonra anlamsız gelen elektrikli hafızalı koltuk olabilir. Arabayı benden başka pek kullanan yok, yıkattıktan sonra konumu değişince ayarlaması hafızası falan güzel ama onun dışında koltuk motorlarını taşıyorsun, koltuk iskeleti daha ağır oluyor, tek koltukta bile 10-12kg civarı farkedebiliyor elektrikli koltuklar. Biraz boş ağırlık benim için.

    Birde biz milletçe donanımı çok seviyoruz, donanımı ihtiyaç olduğu için değil donanım olduğu için seviyoruz Avrupada'ki hele ki Almanya'daki o arabaların boşluğunu görseniz şaşırırsınız, özellikle BMW Merc Audi, hemen hepsinde navigasyon paketi, ısıtmalı koltuk var ama bazılarında arka camlar kollu, halojen farlar, çoğu plastik kapak jantlar. Deri de pek tercih edilmiyor, manuel şanzıman eskisi kadar olmasa da hala yaygın baya.




  • Ne alırsam alayım özelliklerini sonuna kadar kullanırım

    Şimdiye kadar uzun yolda en gerekli gördüğüm ilk donanım Cruise Control heleki adaptif ise harika, ikincisi ise şu an ki aracımda olan ve
    akşam yolculuklarında büyük yükümü azaltan Uzun Far Asistanı. Gerçekten akıl edenin beynine sağlık.
  • Ah su kapitalist sistem insanlara ihtiyaci olmayan seyleri ihtiyaci varmis gibi gosteriyor cok imreniyorum bu insanlara



    Follow me home cok gerekli diyen

    Yagmur sensoru cok lazim diyen

    Batida oturup koltuk isitma olmazsa olmazim diyen

    Hiz sabitleyiciye bir sey demiyorum kimine lazim olabilir uzun yol yapanlar icin kullanisli ozellik olabilir

    Otomatik katlanan aynalara Olmazsa gece gozume uyku girmez diyen

    Ve bunlar gibi bir cok sacma ve pahali sisteme bayilan dostlarim ya saçacak paralari cok ya da sistemin icinde kendilerini kaybetmisler.Daha once bindigim hic bir arabanin en ufak ozelligini bile kullanmamazlik etmedin cunku tam ihtiyacima gore aldim ornek veriyorum 2 araba oncesinde araci kitledigimde otomatik kapananan camlar ozelligi vardi simdi yok ariyormuyum bu ozeliigi hayir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.