Şimdi Ara

Araç bakım KM leri hakkında ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
86.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam,

    Arkadaşlar bildiğiniz üzere Dizel ve Benzinli motorların bakım KM aralıkları değişkenlik gösteriyor.

    Misal bazı araçlar 5 bin, bazıları 10 bin, bazıları ise 15 bin KM de bir bakıma giriyorlar. (20 binde bakım olan varmı bilmiyorum.)

    Bu kriterin neye göre belirlendiği hususunda net bir bilgiye sahip olan varmı acaba ?

    Birde misal VW TDI motorlar 10 bin KM, benim arabanın CR motor 15 bin KM de bir bakım oluyor.

    Bakım aralığı uzun olan motor dahamı iyi yoksa kısa aralıkla bakım olan dahamı kötü?

    Bu konuya bir açıklık getirebilirsek aklımdan büyük bir soru işareti kalkmış olacak ..

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler ..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Bakım Kilometreleri: Dizel ve Benzinli Motorlar

    Motorlu araçların düzenli bakımının güvenli ve verimli çalışması için çok önemli olduğu bilinmektedir. Bakım aralıkları, aracın modeline, motor tipine ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişmekle birlikte genel olarak aşağıdaki kilometrelerde yapılması önerilir:

    • Dizel araçlar: 10.000 - 15.000 km aralıklarla
    • Benzinli araçlar: 15.000 - 20.000 km aralıklarla

    Hangi Kilometrelerde Bakım Yapılmalıdır?

    "Araba kaç km'de bakıma girer?" sorusunun cevabı değişkenlik gösterse de bazı genel kurallar vardır:

    • Yağ değişimi ve filtre kontrolleri: Dizel araçlar için her 10.000-15.000 km'de, benzinli araçlar için ise her 15.000-20.000 km'de yapılması önerilir.
    • Fren balataları ve diskleri: Aşınma derecesine bağlı olarak 40.000-60.000 km aralıklarla kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
    • Triger kayışı veya zinciri: Dizel araçlarda genellikle 100.000-150.000 km aralıklarla, benzinli araçlarda ise 60.000-90.000 km aralıklarla değiştirilmesi önerilir.
    • Akü: Ortalama 3-5 yıl kullanım ömrüne sahip olan araç aküleri, kullanım koşullarına bağlı olarak bu süreden önce de değişmesi gerekebilir.

    Bakım Aralıklarını Aşmanın Sonuçları

    Bakım aralıklarını aşmak, aracın performansını olumsuz etkileyebilir ve daha ciddi sorunlara yol açabilir. Örneğin, düzenli yağ değişimi yapılmaması motorda aşınmaya ve hasara neden olabilir, fren balatalarının aşınması fren mesafesinin uzamasına ve güvenlik risklerine yol açabilir.

    Bu nedenle, aracın bakımının üretici tarafından önerilen kilometrelerde ve aralıklarla yaptırılmasının aracın güvenli ve verimli çalışması için gerekli olduğu unutulmamalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motorların bakım kmler ve zamanları son 10 seneden beri şu şekilde belirlenir:


    benzinli araçlar 10-15 bin kmde bir veya 12 ayda bir hangisi daha önce gelirse..


    dizel araçlar 10 bin km veya 12 ayda bir hangisi daha önce gelirse.. fakat benzinli veya dizel farketmez turbosu olan araçlarda bakım kmsi 5000km veya 6 ayda bir olmalıdır.bu özellikle büyük şehirlerde ve sıkışık trafikte kullanılan araçlar için geçerlidir.büyük şehirlerdeki trafik ağırlıklı olarak dur-kalkı bol olan trafik olduğundan bu elverişsiz sürüş ya da ağır sürüş koşullarına girer... araçların kullanma kılavuzlarında bu durumdan şu şekilde bahsedilir..

    uzun süre hızlı gitmek(otoban sürüşleri)

    uzun süre yavaş gitmek dur kalkı bol trafik

    tozlu,pis,dağ yollarında sürüş.. vb..

    bu durumda aracın bakım periyodu 10,000 km ise 5000 6 ayda bir de bir 15,000 ise 7500 ayda bir şeklinde bakım yapmaktır.buradaki amaç şudur 10,000 km mi daha önce dolar yoksa araç 10,000 yapmadan önce 1 sene geçer mi.. herkesin kmsi farklı olacağı için bazıları 10,000 km yi 6 ayda da yapabilir bazıları 12 yada yapar bazıları 3 ayda yapar..


    bakım periyodlarının öne alınması motoru korumak içindir çünkü ağır koşullarda motor daha çok yıparanır yağı daha çabuk bozulur eksilir hava filtresi daha çabuk kirlenir, yakıt filtresi daha çabuk pislikle dolar.. vs vs..


    umarım açıklayıcı olmuştur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    motorların bakım kmler ve zamanları son 10 seneden beri şu şekilde belirlenir:


    benzinli araçlar 10-15 bin kmde bir veya 12 ayda bir hangisi daha önce gelirse..


    dizel araçlar 10 bin km veya 12 ayda bir hangisi daha önce gelirse.. fakat benzinli veya dizel farketmez turbosu olan araçlarda bakım kmsi 5000km veya 6 ayda bir olmalıdır.bu özellikle büyük şehirlerde ve sıkışık trafikte kullanılan araçlar için geçerlidir.büyük şehirlerdeki trafik ağırlıklı olarak dur-kalkı bol olan trafik olduğundan bu elverişsiz sürüş ya da ağır sürüş koşullarına girer... araçların kullanma kılavuzlarında bu durumdan şu şekilde bahsedilir..

    uzun süre hızlı gitmek(otoban sürüşleri)

    uzun süre yavaş gitmek dur kalkı bol trafik

    tozlu,pis,dağ yollarında sürüş.. vb..

    bu durumda aracın bakım periyodu 10,000 km ise 5000 6 ayda bir de bir 15,000 ise 7500 ayda bir şeklinde bakım yapmaktır.buradaki amaç şudur 10,000 km mi daha önce dolar yoksa araç 10,000 yapmadan önce 1 sene geçer mi.. herkesin kmsi farklı olacağı için bazıları 10,000 km yi 6 ayda da yapabilir bazıları 12 yada yapar bazıları 3 ayda yapar..


    bakım periyodlarının öne alınması motoru korumak içindir çünkü ağır koşullarda motor daha çok yıparanır yağı daha çabuk bozulur eksilir hava filtresi daha çabuk kirlenir, yakıt filtresi daha çabuk pislikle dolar.. vs vs..


    umarım açıklayıcı olmuştur
    @meteg emeğine sağlık arkadaşım.

    İyi güzel yazmışsın fakat yinede benim anlamadığım hususlar mevcut.

    Misal bir üretici için önemli olan aracın motorunun uzun ömürlü olmasımıdır yoksa aracı satarken müşteriye sunduğu uzun bakım aralığının cazipliğimi ?

    Çok KM yapan bir arkadaşım geçenlerde araç araştırıyordu ve bakım aralığı 10 bin KM olduğu için VW i listenin dışında bırakmak zorunda kaldı.

    Yani demek istediğim aracına uzun bakım aralıkları belirleyen firma bu KM aralığını aracına güvendiği için veriyorsa kısa aralıklar veren firma aracına güvenmiyormudur yoksa motorun kısa bakım aralıkları ile daha uzun ömürlü olacağı içinmi bu aralığı kısa tutyordur ?

    Asıl merak ettiğim bu işte ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    @meteg emeğine sağlık arkadaşım.

    İyi güzel yazmışsın fakat yinede benim anlamadığım hususlar mevcut.

    Misal bir üretici için önemli olan aracın motorunun uzun ömürlü olmasımıdır yoksa aracı satarken müşteriye sunduğu uzun bakım aralığının cazipliğimi ?

    Çok KM yapan bir arkadaşım geçenlerde araç araştırıyordu ve bakım aralığı 10 bin KM olduğu için VW i listenin dışında bırakmak zorunda kaldı.

    Yani demek istediğim aracına uzun bakım aralıkları belirleyen firma bu KM aralığını aracına güvendiği için veriyorsa kısa aralıklar veren firma aracına güvenmiyormudur yoksa motorun kısa bakım aralıkları ile daha uzun ömürlü olacağı içinmi bu aralığı kısa tutyordur ?

    Asıl merak ettiğim bu işte ..


    Alıntıları Göster
    bu soruya da cevap vereyim,


    üreticiler için motorun uzun ömürlü olması ve aracın bakım aralığının uzun tutularak mümkün oldukça araca yapılacak harcamaların minimumda tutulmasıdır.aslında arkadaşınızın 10 bin km için liste dışı bıraktığı aracın bakım aralığı Almanyada 15,000 hatta bazı modellerinde 20,000 dir.ama büyük şehirlerde 15 ve 20 binlik periyodlar ne yazık ki uygun değildir.ama aynı aracı ufak bir taşra kasabasında 15 veya 20 binde bakıma sokabilirsiniz..


    uzun lafın kısası aracın kullanıldığı coğrafya ve trafik koşulları bakım konusunda belirleyicidir.çünkü bir önceki mesaj da da ifade ettiğim gibi büyük şehirlerde ve kötü trafik koşullarında bakım aralığının uzun tutulması aracın motorunda soruna sebep olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bu soruya da cevap vereyim,


    üreticiler için motorun uzun ömürlü olması ve aracın bakım aralığının uzun tutularak mümkün oldukça araca yapılacak harcamaların minimumda tutulmasıdır.aslında arkadaşınızın 10 bin km için liste dışı bıraktığı aracın bakım aralığı Almanyada 15,000 hatta bazı modellerinde 20,000 dir.ama büyük şehirlerde 15 ve 20 binlik periyodlar ne yazık ki uygun değildir.ama aynı aracı ufak bir taşra kasabasında 15 veya 20 binde bakıma sokabilirsiniz..


    uzun lafın kısası aracın kullanıldığı coğrafya ve trafik koşulları bakım konusunda belirleyicidir.çünkü bir önceki mesaj da da ifade ettiğim gibi büyük şehirlerde ve kötü trafik koşullarında bakım aralığının uzun tutulması aracın motorunda soruna sebep olabilir.

    Alıntıları Göster
    Benim de danışmak istediğim bir konu var.

    Lancia Delta'ların ilk bakım süresi 20.000km veya 2 yıl. Hangisi önce dolarsa o geçerli.
    Beni aradılar ve 2 yıl olan bakım süresini 3 yıla /100.000km'ye çıkarmayı teklif ettiler ( tabiki ücret karşılığında )
    Fakat benim aracım şu anda 6.000km'yi daha yeni gördü ve Ekim ayında da 2 yılı dolmak üzere.

    Beni araya kişiye "bana 100.000km garanti verin 2 katı para vereyim dedim,sonra da arabamın 6.000km olduğunu söyledim , tabii adam şok yaşadı.
    SErvisin bana söylediği 20.000km dolmamış olsa bile 2 sene olmak üzere , getirin bir bakalım; henüz garanti kapsamındayken bu şansınızı kaybetmeyin.

    Teknik konularan anlamam ;Ne dersiniz az kullanılan , uzun yol yapmayan , şehir içinde sıkışık trafiğe girmeyen , ve henüz 6.000km de olan bir araç bakıma girmeli mi?

    Girmeli ise sebepleri nedir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bureda

    Benim de danışmak istediğim bir konu var.

    Lancia Delta'ların ilk bakım süresi 20.000km veya 2 yıl. Hangisi önce dolarsa o geçerli.
    Beni aradılar ve 2 yıl olan bakım süresini 3 yıla /100.000km'ye çıkarmayı teklif ettiler ( tabiki ücret karşılığında )
    Fakat benim aracım şu anda 6.000km'yi daha yeni gördü ve Ekim ayında da 2 yılı dolmak üzere.

    Beni araya kişiye "bana 100.000km garanti verin 2 katı para vereyim dedim,sonra da arabamın 6.000km olduğunu söyledim , tabii adam şok yaşadı.
    SErvisin bana söylediği 20.000km dolmamış olsa bile 2 sene olmak üzere , getirin bir bakalım; henüz garanti kapsamındayken bu şansınızı kaybetmeyin.

    Teknik konularan anlamam ;Ne dersiniz az kullanılan , uzun yol yapmayan , şehir içinde sıkışık trafiğe girmeyen , ve henüz 6.000km de olan bir araç bakıma girmeli mi?

    Girmeli ise sebepleri nedir ?

    Alıntıları Göster
    güncel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bureda



    Benim de danışmak istediğim bir konu var.

    Lancia Delta'ların ilk bakım süresi 20.000km veya 2 yıl. Hangisi önce dolarsa o geçerli.
    Beni aradılar ve 2 yıl olan bakım süresini 3 yıla /100.000km'ye çıkarmayı teklif ettiler ( tabiki ücret karşılığında )
    Fakat benim aracım şu anda 6.000km'yi daha yeni gördü ve Ekim ayında da 2 yılı dolmak üzere.

    Beni araya kişiye "bana 100.000km garanti verin 2 katı para vereyim dedim,sonra da arabamın 6.000km olduğunu söyledim , tabii adam şok yaşadı.
    SErvisin bana söylediği 20.000km dolmamış olsa bile 2 sene olmak üzere , getirin bir bakalım; henüz garanti kapsamındayken bu şansınızı kaybetmeyin.

    Teknik konularan anlamam ;Ne dersiniz az kullanılan , uzun yol yapmayan , şehir içinde sıkışık trafiğe girmeyen , ve henüz 6.000km de olan bir araç bakıma girmeli mi?

    Girmeli ise sebepleri nedir ?




    Selam,

    Kardeş senin söylediklerin bana biraz karışık geldi.

    İlk söylediğin bakım gibi ama sonraki garanti süresi çünkü 100 bin KM de bakım olmaz ..

    Sen servise tam bir sor bence ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: bureda



    Benim de danışmak istediğim bir konu var.

    Lancia Delta'ların ilk bakım süresi 20.000km veya 2 yıl. Hangisi önce dolarsa o geçerli.
    Beni aradılar ve 2 yıl olan bakım süresini 3 yıla /100.000km'ye çıkarmayı teklif ettiler ( tabiki ücret karşılığında )
    Fakat benim aracım şu anda 6.000km'yi daha yeni gördü ve Ekim ayında da 2 yılı dolmak üzere.

    Beni araya kişiye "bana 100.000km garanti verin 2 katı para vereyim dedim,sonra da arabamın 6.000km olduğunu söyledim , tabii adam şok yaşadı.
    SErvisin bana söylediği 20.000km dolmamış olsa bile 2 sene olmak üzere , getirin bir bakalım; henüz garanti kapsamındayken bu şansınızı kaybetmeyin.

    Teknik konularan anlamam ;Ne dersiniz az kullanılan , uzun yol yapmayan , şehir içinde sıkışık trafiğe girmeyen , ve henüz 6.000km de olan bir araç bakıma girmeli mi?

    Girmeli ise sebepleri nedir ?




    Selam,

    Kardeş senin söylediklerin bana biraz karışık geldi.

    İlk söylediğin bakım gibi ama sonraki garanti süresi çünkü 100 bin KM de bakım olmaz ..

    Sen servise tam bir sor bence ..


    Alıntıları Göster
    benim 307 de 20000 de yazıyor kitapçıkta ama özel koşullar varmış o yüzden 15binde bir gitmeliymişim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: bureda



    Benim de danışmak istediğim bir konu var.

    Lancia Delta'ların ilk bakım süresi 20.000km veya 2 yıl. Hangisi önce dolarsa o geçerli.
    Beni aradılar ve 2 yıl olan bakım süresini 3 yıla /100.000km'ye çıkarmayı teklif ettiler ( tabiki ücret karşılığında )
    Fakat benim aracım şu anda 6.000km'yi daha yeni gördü ve Ekim ayında da 2 yılı dolmak üzere.

    Beni araya kişiye "bana 100.000km garanti verin 2 katı para vereyim dedim,sonra da arabamın 6.000km olduğunu söyledim , tabii adam şok yaşadı.
    SErvisin bana söylediği 20.000km dolmamış olsa bile 2 sene olmak üzere , getirin bir bakalım; henüz garanti kapsamındayken bu şansınızı kaybetmeyin.

    Teknik konularan anlamam ;Ne dersiniz az kullanılan , uzun yol yapmayan , şehir içinde sıkışık trafiğe girmeyen , ve henüz 6.000km de olan bir araç bakıma girmeli mi?

    Girmeli ise sebepleri nedir ?




    Selam,

    Kardeş senin söylediklerin bana biraz karışık geldi.

    İlk söylediğin bakım gibi ama sonraki garanti süresi çünkü 100 bin KM de bakım olmaz ..

    Sen servise tam bir sor bence ..




    Haklısın arkadaşım, kavram karmaşasına sebep verecek tanımlar kullanmışım.

    Bana teklif edilen "garanti süresinin uzatılması " ama ben bakım süresi demişim.

    Fakat asıl sorun şu , aracı alalı 2 sene olmak üzere ve sadece 6. 000km yapmışım .( 60.000km değil,yanlış yok)

    Daha önce de dediğim gibi ben bu aracı az kullanıyorum, uzun yol yok, sıkışık trafik yok ,araba yorulmaz ve zorlanmaz.
    Bu durumda 20. 000 km dolmamış olacak , yine de 2 sene geçtiği için ilk bakıma soksam mı acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bureda


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: bureda



    Benim de danışmak istediğim bir konu var.

    Lancia Delta'ların ilk bakım süresi 20.000km veya 2 yıl. Hangisi önce dolarsa o geçerli.
    Beni aradılar ve 2 yıl olan bakım süresini 3 yıla /100.000km'ye çıkarmayı teklif ettiler ( tabiki ücret karşılığında )
    Fakat benim aracım şu anda 6.000km'yi daha yeni gördü ve Ekim ayında da 2 yılı dolmak üzere.

    Beni araya kişiye "bana 100.000km garanti verin 2 katı para vereyim dedim,sonra da arabamın 6.000km olduğunu söyledim , tabii adam şok yaşadı.
    SErvisin bana söylediği 20.000km dolmamış olsa bile 2 sene olmak üzere , getirin bir bakalım; henüz garanti kapsamındayken bu şansınızı kaybetmeyin.

    Teknik konularan anlamam ;Ne dersiniz az kullanılan , uzun yol yapmayan , şehir içinde sıkışık trafiğe girmeyen , ve henüz 6.000km de olan bir araç bakıma girmeli mi?

    Girmeli ise sebepleri nedir ?




    Selam,

    Kardeş senin söylediklerin bana biraz karışık geldi.

    İlk söylediğin bakım gibi ama sonraki garanti süresi çünkü 100 bin KM de bakım olmaz ..

    Sen servise tam bir sor bence ..




    Haklısın arkadaşım, kavram karmaşasına sebep verecek tanımlar kullanmışım.

    Bana teklif edilen "garanti süresinin uzatılması " ama ben bakım süresi demişim.

    Fakat asıl sorun şu , aracı alalı 2 sene olmak üzere ve sadece 6. 000km yapmışım .( 60.000km değil,yanlış yok)

    Daha önce de dediğim gibi ben bu aracı az kullanıyorum, uzun yol yok, sıkışık trafik yok ,araba yorulmaz ve zorlanmaz.
    Bu durumda 20. 000 km dolmamış olacak , yine de 2 sene geçtiği için ilk bakıma soksam mı acaba ?




    tabiki bakıma sokmalısınız, 2 senede yağ ve kuru filtreler niteliklerini yitirir. yenilenmesi gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    quote:

    Orijinalden alıntı: bureda


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: bureda



    Benim de danışmak istediğim bir konu var.

    Lancia Delta'ların ilk bakım süresi 20.000km veya 2 yıl. Hangisi önce dolarsa o geçerli.
    Beni aradılar ve 2 yıl olan bakım süresini 3 yıla /100.000km'ye çıkarmayı teklif ettiler ( tabiki ücret karşılığında )
    Fakat benim aracım şu anda 6.000km'yi daha yeni gördü ve Ekim ayında da 2 yılı dolmak üzere.

    Beni araya kişiye "bana 100.000km garanti verin 2 katı para vereyim dedim,sonra da arabamın 6.000km olduğunu söyledim , tabii adam şok yaşadı.
    SErvisin bana söylediği 20.000km dolmamış olsa bile 2 sene olmak üzere , getirin bir bakalım; henüz garanti kapsamındayken bu şansınızı kaybetmeyin.

    Teknik konularan anlamam ;Ne dersiniz az kullanılan , uzun yol yapmayan , şehir içinde sıkışık trafiğe girmeyen , ve henüz 6.000km de olan bir araç bakıma girmeli mi?

    Girmeli ise sebepleri nedir ?




    Selam,

    Kardeş senin söylediklerin bana biraz karışık geldi.

    İlk söylediğin bakım gibi ama sonraki garanti süresi çünkü 100 bin KM de bakım olmaz ..

    Sen servise tam bir sor bence ..




    Haklısın arkadaşım, kavram karmaşasına sebep verecek tanımlar kullanmışım.

    Bana teklif edilen "garanti süresinin uzatılması " ama ben bakım süresi demişim.

    Fakat asıl sorun şu , aracı alalı 2 sene olmak üzere ve sadece 6. 000km yapmışım .( 60.000km değil,yanlış yok)

    Daha önce de dediğim gibi ben bu aracı az kullanıyorum, uzun yol yok, sıkışık trafik yok ,araba yorulmaz ve zorlanmaz.
    Bu durumda 20. 000 km dolmamış olacak , yine de 2 sene geçtiği için ilk bakıma soksam mı acaba ?




    tabiki bakıma sokmalısınız, 2 senede yağ ve kuru filtreler niteliklerini yitirir. yenilenmesi gerekir.

    Alıntıları Göster
    benim megane dizel 2007 çıkışlı 2008 model ve her 10 000 km de bakıma giriyor, fakat 2009 modeller ise 15 000 km de bakıma giriyor bunun farkı nedir yani motor alaşımını mı değiştirdiler de benimki 10 000 bakıma girerken 6 ay sonraki meganlar 15 000 de bakıma giriyor? Bilen varsa bana da açıklarsa sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    benim megane dizel 2007 çıkışlı 2008 model ve her 10 000 km de bakıma giriyor, fakat 2009 modeller ise 15 000 km de bakıma giriyor bunun farkı nedir yani motor alaşımını mı değiştirdiler de benimki 10 000 bakıma girerken 6 ay sonraki meganlar 15 000 de bakıma giriyor? Bilen varsa bana da açıklarsa sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Merak edilen bir seyde benden konu hakkında fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilirlermi , bugun vectra c2 araç aldım araç 62 bin de 60 binde periodik bakımları yapılmış fakat trigeri değişilmiş bilmiyorum bir kaç kişiye sordum değişip değişmediğini anlayamazsın dediler kafam karıştı , şayet değişmiş ise tekrar masrafa girmek istemiyorum , değişip değişmediğini nasıl anlayacağız , (nasıl anlaşılmaz )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savascoker

    Merak edilen bir seyde benden konu hakkında fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilirlermi , bugun vectra c2 araç aldım araç 62 bin de 60 binde periodik bakımları yapılmış fakat trigeri değişilmiş bilmiyorum bir kaç kişiye sordum değişip değişmediğini anlayamazsın dediler kafam karıştı , şayet değişmiş ise tekrar masrafa girmek istemiyorum , değişip değişmediğini nasıl anlayacağız , (nasıl anlaşılmaz )

    Alıntıları Göster
    kullanim klavuzuna bakiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    benim megane dizel 2007 çıkışlı 2008 model ve her 10 000 km de bakıma giriyor, fakat 2009 modeller ise 15 000 km de bakıma giriyor bunun farkı nedir yani motor alaşımını mı değiştirdiler de benimki 10 000 bakıma girerken 6 ay sonraki meganlar 15 000 de bakıma giriyor? Bilen varsa bana da açıklarsa sevinirim.


    Hakikatten bunu bende merak ettim bilen varsa açıklasın bir zahmet ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    benim megane dizel 2007 çıkışlı 2008 model ve her 10 000 km de bakıma giriyor, fakat 2009 modeller ise 15 000 km de bakıma giriyor bunun farkı nedir yani motor alaşımını mı değiştirdiler de benimki 10 000 bakıma girerken 6 ay sonraki meganlar 15 000 de bakıma giriyor? Bilen varsa bana da açıklarsa sevinirim.


    Hakikatten bunu bende merak ettim bilen varsa açıklasın bir zahmet ..


    Alıntıları Göster
    Kangoo larda da aynı durum söz konusu.Ben 2007 aracımla 10.000 km de gidiyorum servise.Ama 6 ayda bir muhakkak hava filtresini değiştiririm.Ara sıra da çıkarır hava tutar güzelce temizlerim.Yeni kasalarda 15.000 e çekmişler ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Kangoo larda da aynı durum söz konusu.Ben 2007 aracımla 10.000 km de gidiyorum servise.Ama 6 ayda bir muhakkak hava filtresini değiştiririm.Ara sıra da çıkarır hava tutar güzelce temizlerim.Yeni kasalarda 15.000 e çekmişler ...

    Alıntıları Göster
    Eskiden bakım km. hakkında daha detaylı bilgi veren arkadaşlar olurdu ama bu aralar herkes tatilde galiba !!!!!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    Eskiden bakım km. hakkında daha detaylı bilgi veren arkadaşlar olurdu ama bu aralar herkes tatilde galiba !!!!!!!

    Alıntıları Göster
    Sanırım bu durum yakıt kalitesiyle ilgili olmalı.2009 öncesi dci motorlar euro 3 normuna uygun,2009 ve sonrası dci motorlar euro4 normuna uygun olarak üretildiler diye biliyorum.Euro 4 normu demek o aracın kullandığı yakıtın kalitesi arttığı için bakım aralığının da uzaması demek oluyor.

    Aynı durum Fiattta da söz konusu.Yeni doblolar euro 4 motora sahip ve bakım aralığı iki katına(20000 kmde bir) çıktı.




  • ............
  • Araçlarda bakım hususu temel olarak kullanım şekline göre belirleniyor. Ancak tavsiye edilen odur ki, maksimum 1 yılda bir araç bakımınızın yapılması gerekmektedir.

    Bu konuda özel ve yetkili servislerden destek alabilirsiniz. Herkes tarafından bilinen bir gerçek var ki yetkili servislerden alınan hizmetler genelde daha yüksek fiyatlandırmalara sahiptir. Ancak insanlar özel servislerin hizmet kalitesine güvenemedikleri süreçte bu fiyat farklılığını gözardı ederler.

    Konuyla ilgili www.pratikaraba.com adresini ziyaret etmenizi tavsiye edebilirim. Aracınızla ilgili periyodik bakım konusunda ödemeniz gereken ücreti hızlıca hesaplayabilirsiniz.




  • PratikAraba kullanıcısına yanıt
    1.2 TSI için Vosmer standart 20k bakımlarında 1250 istiyor. Ben özel indirimle 1000e düşürüyorum. Teklif edilen rakam 562. Fakat sadece kullanılacak yağın markası belli. Peki ya filtreler?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.