Şimdi Ara

Araç Her Çukurda Çok Hissettiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araç i20 daha 550 km de, en ufak çukur yol sarsıntısında araba çok hissettiriyor sarsılıyor bu araç yeni olduğu için mi normal mi ? Önlere 34 arkaya 31 psi basıyorum kılavuzda ki gibi sanki tekerleri fazla hava basmış gibi bir hissiyat var ancak ne yazıyorsa onu bastım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Düşük bir ihtimal ama bazı arabalar transfer edilirken amortisorlere takoz takılıyor ve bunlar teslimat öncesi araçta monte unutabiliyor, isterseniz bi arabayı o anlamda kontrol ettirin ya da edin.


    i20'yi bilmem ama araba B segmenti diye her çukuru hissedeceksiniz diye bir şey yok. Kendim pejo 208 sahibiyim, Leon'dan sonra çok iyi gelmişti süspansiyon sistemi şehir içi kullanım için.

  • Aracın tabiatı öyle olduğu için :) Hangi b segment araca binerseniz binin bu böyle olacaktır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hava bastığınız makinenin ayarı psi yerine bar da kalmadı değil mi? doğru havayı bastığınızdan eminseniz aracınızın sunduğu konfor o kadar demektir.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    Yok hocam doğru bastım eminim. Daha önce arabamız olmadığı için eş dost arabasında böyle bir şey denk gelmemişti garibimize gidiyor biraz, traktör gibi😀

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yere yakın araçların güzelliği de o ne olursa olsun hissetmeniz değil mi hocam, kaldı ki bu araç maalesef ki kullanıcıya çok şey vaad etmieyen modelde, yine de anormal bi durum hissediyorsanız satıcıyla iletişime geçip netleştirin

  • Düşük bir ihtimal ama bazı arabalar transfer edilirken amortisorlere takoz takılıyor ve bunlar teslimat öncesi araçta monte unutabiliyor, isterseniz bi arabayı o anlamda kontrol ettirin ya da edin.


    i20'yi bilmem ama araba B segmenti diye her çukuru hissedeceksiniz diye bir şey yok. Kendim pejo 208 sahibiyim, Leon'dan sonra çok iyi gelmişti süspansiyon sistemi şehir içi kullanım için.

  • f0rester kullanıcısına yanıt
    klasik i20,bir problem yok,araç öyle.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araba Sürekli Yaylanıyor !
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • THEVENİNTEORİ T kullanıcısına yanıt
    Hocam böyle olmayan hangi araçlar merak ettim ilerisi için aklımda bulunsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • f0rester kullanıcısına yanıt

    B segmentte çok konforlu denebilecek bir araç yok hocam kafanıza takmayın bu araçlar bu kadar oluyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 li yıllarda bende 2012 i20 babamda 2012 Polo vardı. İç kalite farkını vs geçtim acayip bir süspansiyon konforu farkı vardı.

    Başka bir misalde o dönemin fiestasi hem konforlu, hemde ciddi bir yol tutuşu var. Yani o sınıfta öyle tutuşu olan araç zor.

    Polo hadi yumuşaktı. O dönemin i20 si, fiestanin yanında büyük tekerlek takılmış market arabası gibi hissettir. Cunku hem süspansiyonu yok gibi hissettirken hemde yol tutmazdı.

    He birde i20 nin kliması polonun klimasının yarı gücünde filandı. Ondan da çok çekmiştim.

    Yenilerinde fark kapanmıştır diye düşünüyorum ama bütün “b segmentler aynı” lafı hikaye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 30 Haziran 2024; 20:33:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw 1 serisi, Mercedes A serisi, eskinin Corsa'sı, Polo hep bambaşka araçlardı. Bunlara b buçuk denebilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa pazarı için i20 ve i30 farklı bir şey mi yaptılar bilmiyorum am benim bindiğim Kia'lar yumuşak süspansiyonluydu, hatta bazıları Amerikan arabası gibiydi. Ek olarak düşük hızlarda A ve B segmentler daha yumuşak olurlar çünkü bu sınıf Avrupa pazarında ihtiyarların gözdesidir. Aynı yolda, aynı şartlarda 500L 500'den daha çok sarsıyor mesela. C, D sınıfı ise görece serttir çünkü karavan turizmi yaygın. SUV'ler zaten rüzgarda devrilmesin diye terazi kolları daha sert oluyor, onların da ucuz olanları asitmetrik engelde sarsar. Araba değil, süspansiyon yüksek olursa konfor alırsınız. Alçak araba yüksek süspansiyon en iyi konforu verir. Yani, yorumların geneline katılmıyorum, hem de hiç.


    Bir arkadaşın yazdığı gibi süspansiyon takozlarına bakın. Traktör gibi olması normal değil. Transfer sırasında dorsede ve gemide hoplamasınlar diye yaylara 'spacer' takıyorlar, bayiler teslimattan önce çıkarmayı unutuyor bazen.





  • Çukura ve kasise frenle girmiyorsun değil mi? İlk darbeyi vurmadan hemen önce freni bırakman lazım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B sınıfı ve 17 jantlı ise çok normal. 16 jantlar bile sert sayılır. 15 jantla birlikte biraz yumuşuyor.


    Bende Clio 4 17 jant paketli mevcut. Kışlıklarım 15 jant. Kışlıkları takınca lastik yanağı arttığı için araç yumuşuyor. Yazlık 205 45 R17, kışlık 185 65 R15.

  • Yeni İ20'ye binmedim ama eski ilk İ20'ler hakikatten çok kötüydü ya.. hop hop zıp zıp yol da tutmaz, güven vermez seker durur. her B sınıf aynı diye bir şey söz konusu bile değil. Fiesta'nın kısa küt darbe yumuşatması kat be kat daha iyidir. Polo'da konforlu araç, 208'de iyidir, doğru jant-lastik ölçüleri olmalı sadece.


    Mesela Swift 1.2'de bana epey kötü gelmişti, çatır çutur ufak yol kusurlarına vurarak gidiyor hep araç.. B sınıfları farklı farklı kendi içinde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 30 Haziran 2024; 23:39:20 >
  • fractal design kullanıcısına yanıt
    195 55 R16 hocam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Son kullanıcı yorumları da sizin ki gibi maalesef, Hyundai bayon i20 vs bu şekilde.


    195 65 15 Toyota Corolla 2019 model kullanıyorum, pamuk gibi dokunuşları var , kasisler tümsekler ne kadar sert olsa da hiç yormuyor.


    Doğrudan araçla-lastikle ilgili maalesef. Lastik yanak genişliğini artırmayı deneyebilirsiniz, ciddi fark olacağından şüpheniz olmasın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 2014 i10 var market arabasıyla üzerinden geçmişsin gibi hissediyorsun. 32 psi basıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Permanentconquer -- 1 Temmuz 2024; 21:0:33 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracı tasarlayan mühendislerin kafası basmamış, yaptıkları aracı bilmiyorlar diyorsanız alternatif ölçüleri deneyebilirsiniz.

    195 55 lastik yanaksız bir lastik değildir.

    Örnek veriyorum standart bir c segmente genellikle 205 55 olur. Bu iki tip lastik arasında yarım santim yanak farkı var zaten.

    Aracın b segment olduğu ve b segmentte 15 inç jant tercih edildiğinde genel ölçünün 185 60 olduğunu göz önüne alırsak zaten 15 inçli hali ile aynı yanak kalınlığına sahipsiniz.

    195*0.55=107.25mm
    185*0.60=111mm


    Çok dert ediyorsanız 30 yada 28 psi deneyin. Uzun yola çıkarken orijinal basınca dönersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 1 Temmuz 2024; 21:14:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum, b sınıfı diye kestirip atmamak lazım. Polo bu konuda en iyisidir, bunda jantların 15 inc olmasının da etkisi büyük. Ardından 17 inc 208 gt ye binersen doğal olarak daha kötü hissettirir. 16 inc ile corsa da fena iş çıkarmıyor açıkçası. Öncesinde swift vardı, çok sert bir araçtı ve sönümlemesi kötüydü


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.