Şimdi Ara

Araç iade ( Ssangyong Actyon Sport)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
10.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar geçenlerde Ssangyong araçları başlığı altında 2008 model Actyon Sport aracımla yaşadığım problemleri yazmıştım. Kısaca problemden bahsetmek gerekirse ; sadece direksiyon kutusundan 3-4 kere sıkıntı yaşadım , birkaç kerede farklı problemlerden dolayı bayagı sıkıntılar yaşamıştım. Benim sormak istediğim konu, tüketici haklarını arayıp yaşadığım problemden bahsettim ve bana aracımı yaptırmamamı ve aracı geri iade veya yenisi ile değiştirme hakkım olduğunu işlemler başladıkdan itibaren max 3-4 ay içinde sonuçlanacağını söylediler. Ssangyong markasına güvenim kalmadığından aracımı geri iade etmek istiyorum ve bunun için gereken evrakları Şahsuvaroğluna yolladım. Ancak geri iade talebinde bulunacağımı öğrendikleri andan itibaren hergun telefon edip aracımı onarmayı öneriyolar , eğer tüketici haklarına gidersem işlemlerin çok uzun sürceğini 2 yıla kadar sonuçlanamayacağını söyleyip bir nevi göz dağı vermeye çalışıyolar.

    Bu tarz davalarda , prosedür nedir, nasıl işler, nekadar zaman alır ? Aracımın garantisinin bitmesine yaklaşık 2 ay kadar zaman kaldı ve eger dava benim aleyhime sonuçlanırsa , dava aşamasında geçen süre garanti süresine eklenirmi ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: fikret_gfb

    Arkadaşlar 2008 yılı ocak ayında ,son anda Mitsubishi L200 den vazgeçip Ssangyong Actyon Sports almaya karar verdim ve aldım. Ozamanlarda bugünlerdeki kadar yaygın olmayan bu aracı almak biraz cesaret işiydi ama yaptım bir hata ! ve aldım. Ilk zamanlarda araçdan gayet memnundum ve severek biniyordum ama en fazla 6 aylık bir zaman diliminden sonra araçda ufak ufak arızalar çıkmaya başladı.Onca olumsuz yoruma rağmen yinede severek kullandıgım aracımdan gün geçtikçe soğumaya başladım.Heleki 1 yıldan snra aracın 2 periyodik bakım arasında servise gitmediği gün yoktu.Yakıt filtersiydi triger kayışıydı (usta hatası) el freni problemi, direksiyon kutusu , şanzıman problemi,4x4 problemi,ön cam fitili,kapı fitilleri ve aklıma gelmeyen daha bir çok arızayla uğraşmak zorunda kaldım.Buyuk bir kısmı garanti kapsamından yapıldı anca yinede 2 haftada bir aracımı servise bırakmak gittikce can sıkmaya başladı. Yaklaşık iki hafta önce dönüşlerde aracım arka kısmından acayip sesler gelmeye başladından servise götürdüm ve 2 saat sonra aracı onardıklarını soyleyipp geri verdiler bana ama aldıgım andan itibaren eskisinden daha fazla ses gelmeye başladı. Birkaç gün snra sorunu tekrar kontrol ettirmeye giderken şans eseri tamda servisin önünde araç hareket halindeyken direksiyon aniden sertleşti ve güçlükle servisin içine bırakabildim . Bana 3 gun aracı servisde bırakmam gerektiğini soylediler ,bende mecburen kabul ettim.Aracı servisden alalı 2 gun geçmiştiki işyerimin önünde aracın altınına artık hidrolikmidir yağmıdır bilmiyorm tamamen boşalmış ve direksiyon yine aynı duruma geldi.Aracım şuan servisde ve severek aldıgım arabamdan aşırı derecede soğudum. Araç servisden çıksa bile nasıl güvenip binebilirim.90-100km hızla giderken aynı problemi tekrar yaşarsam diye düşünmekden nasıl yola çıkabilirim.....

    Bunlar benim aracımla yaşadığım problemler.Burdan kimseye " bu aracı kesinlikle almayın, uzak durun demiyorum". Sadece yaşadığım sıkıntıları yazdım ve eger bu araclardan almak gibi bir düşünceniz varsa bir kez daha düşünün ve oyle karar verin.

    Ayrıca şöyle bir soru sormak istiyorum. Direksiyondan kaynaklı 3 kez arıza yaşadım.Bu durumda tüketici hakları mahkemesine başvurup aracın geri iadesini talep etme hakkım varmıdır ?Para iadesi veya yenisiyle değişim gibi bi şansım olabilirmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legendo7 -- 22 Şubat 2011; 3:35:50 >







  • valla ne diyimki iyiki kyron almamışım bence aracı yaptırın oto sanayiye götürün özel servise götürün servislerdeki ustalardan çok dahs iyi ustalar var sanayide
  • Calistigim sirkette mitsubishi yarim otobüs vardi mazot kaciriyordu nereden kacirdigini bulamadilar defalarca pompa degistirdiler en sonunda motoru komple gönderdiler japonyaya ! aracin sahibine aracin yenisini verceklerini söyledir yapilan incelemeden sonra :) tabi bizim personel ayni arac yerine carisma gdi almisti o sene...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darktreys

    valla ne diyimki iyiki kyron almamışım bence aracı yaptırın oto sanayiye götürün özel servise götürün servislerdeki ustalardan çok dahs iyi ustalar var sanayide
    Şuan araç garanti kapsamında olduğundan değişim talebinde bulundum ve onarımı kabul etmedim. Aynı arızadan 3 ve 3den fazla olduğu taktirde garanti dahilinde onarım,yenisi ile değişim ve iade hakları doğuyor.Bu sebepden dolayı mecburen beklemek durumundayım .

    Yenisi ile değişim hakkım var ama yaşadıklarımdan sonra Ssangyong markasına olan güvenim kalmadı. Sıfır araç verseler bile nasıl güvenip yola çıkabilirimki o araçla, aynı arızayı hareket halindeyken yaparsa ,sorumlulugu kim alabilirki ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legendo7 -- 31 Ekim 2010; 23:16:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legendo7

    Şuan araç garanti kapsamında olduğundan değişim talebinde bulundum ve onarımı kabul etmedim. Aynı arızadan 3 ve 3den fazla olduğu taktirde garanti dahilinde onarım,yenisi ile değişim ve iade hakları doğuyor.Bu sebepden dolayı mecburen beklemek durumundayım .

    Yenisi ile değişim hakkım var ama yaşadıklarımdan sonra Ssangyong markasına olan güvenim kalmadı. Sıfır araç verseler bile nasıl güvenip yola çıkabilirimki o araçla, aynı arızayı hareket halindeyken yaparsa ,sorumlulugu kim alabilirki ..

    Alıntıları Göster
    Dostum öncelikle geçmiş olsun.
    Tüketici hakları açık ve net
    Bir ürün aynı arızadan dolayı bir yıl içerisinde 3 kere, ayrı arızdan dolayı 4 kere garanti kapsamından değişim görür ise, o mal ayıplı maldır.
    Bu noktada iki seçeneğin mevcut , ya yenisini alacaksın yada paranı geri alacaksın.
    Bence yeni araç alman daha iyi olur ve hemen sıfırdan satarsın yoksa 2008 deki sana edilen fatura tutarını geri alırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Dostum öncelikle geçmiş olsun.
    Tüketici hakları açık ve net
    Bir ürün aynı arızadan dolayı bir yıl içerisinde 3 kere, ayrı arızdan dolayı 4 kere garanti kapsamından değişim görür ise, o mal ayıplı maldır.
    Bu noktada iki seçeneğin mevcut , ya yenisini alacaksın yada paranı geri alacaksın.
    Bence yeni araç alman daha iyi olur ve hemen sıfırdan satarsın yoksa 2008 deki sana edilen fatura tutarını geri alırsın.

    Alıntıları Göster
    Dostum şimdi araçların fiyatlarına baktım 4x4 5/MT 37.187+1.980 TL ile satılıyor. Benim Şahsuvaroğlundan almam gereken para ortalama 34.000 TL . Yani aracı alıdıkdan sonra satışa çıkarsam sonucta galeride satılan paraya satabilmem çok zor.Direk paramı alıp kenara çekilmem daha mantıklı geliyo bana.

    Şimdi şöyle bir soru çıkıyo ortaya. alcağım 34.000 TL vergiler düşülmüş hali yani onuda alabilme imkanım yok. Eger yeni araç talep edersem tekrar vergi ödemek zorunda kalabilirmiyim vede aracın garantisi sıfır araç almış gibi 3 yılmı olur yoksa şuanki aracımın garantisi bittene kadar olan süreyimi kapsar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legendo7

    Dostum şimdi araçların fiyatlarına baktım 4x4 5/MT 37.187+1.980 TL ile satılıyor. Benim Şahsuvaroğlundan almam gereken para ortalama 34.000 TL . Yani aracı alıdıkdan sonra satışa çıkarsam sonucta galeride satılan paraya satabilmem çok zor.Direk paramı alıp kenara çekilmem daha mantıklı geliyo bana.

    Şimdi şöyle bir soru çıkıyo ortaya. alcağım 34.000 TL vergiler düşülmüş hali yani onuda alabilme imkanım yok. Eger yeni araç talep edersem tekrar vergi ödemek zorunda kalabilirmiyim vede aracın garantisi sıfır araç almış gibi 3 yılmı olur yoksa şuanki aracımın garantisi bittene kadar olan süreyimi kapsar ?

    Alıntıları Göster
    Tüm iade edilen mallarda senin cebinden bir kuruş çıkmaz. Ben laptopumu garantiden değiştirmiştim yeni verdikleri cihazla benim bıraktığım cihaz arasında kesinlikle fiyat farkı vardı.Çünkü benimkisi artık üretilmiyordu ama değişim için benden bir ücret talep etmediler. Senin içinde aynısı olur tahminimce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Tüm iade edilen mallarda senin cebinden bir kuruş çıkmaz. Ben laptopumu garantiden değiştirmiştim yeni verdikleri cihazla benim bıraktığım cihaz arasında kesinlikle fiyat farkı vardı.Çünkü benimkisi artık üretilmiyordu ama değişim için benden bir ücret talep etmediler. Senin içinde aynısı olur tahminimce.

    Alıntıları Göster
    Bahsettiğiniz gibi problemler benim de 2 yaşındaki Opel Astra' da başıma geldi. En sonunda arabayı sattım kurtuldum. Şahsuvaroğlu tarafından 2 yıllık arabanıza verseler verseler ne kadar verirler sizce? 2. el piyasasında satın bence kurtulun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Tüm iade edilen mallarda senin cebinden bir kuruş çıkmaz. Ben laptopumu garantiden değiştirmiştim yeni verdikleri cihazla benim bıraktığım cihaz arasında kesinlikle fiyat farkı vardı.Çünkü benimkisi artık üretilmiyordu ama değişim için benden bir ücret talep etmediler. Senin içinde aynısı olur tahminimce.

    Laptop ile otomobil aynı fiyat değil ki. Laptopta firmanın zararı (eğer zarar ediyor varsayarsak) max. 3000 tl dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Tüm iade edilen mallarda senin cebinden bir kuruş çıkmaz. Ben laptopumu garantiden değiştirmiştim yeni verdikleri cihazla benim bıraktığım cihaz arasında kesinlikle fiyat farkı vardı.Çünkü benimkisi artık üretilmiyordu ama değişim için benden bir ücret talep etmediler. Senin içinde aynısı olur tahminimce.

    Laptop ile otomobil aynı fiyat değil ki. Laptopta firmanın zararı (eğer zarar ediyor varsayarsak) max. 3000 tl dir.


    Fark etmez dostum tüketici davayı kazandıktan sonra aradaki fark vs hepsi ayıplı malı satan firmaya kalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    Bahsettiğiniz gibi problemler benim de 2 yaşındaki Opel Astra' da başıma geldi. En sonunda arabayı sattım kurtuldum. Şahsuvaroğlu tarafından 2 yıllık arabanıza verseler verseler ne kadar verirler sizce? 2. el piyasasında satın bence kurtulun.


    Bu davaları bikaç gündür araştırıyorm ve edindiğim bilgilere göre , aracın ikinci el piyasasına göre değil, benim şahsuvaroğluna ödediğim fatura bedelinin vergiler hariç tamamını geri ödemek zorunda.

    Evrakları yolladım hala beklemedeyim ,servis günaşırı aramakdan bıkmadı hala. Buda demek oluyoki , firma yasal olarak haklı olduğumun bilincinde olup onarıma ikna etmeye çalışıyor gibime geliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legendo7

    quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    Bahsettiğiniz gibi problemler benim de 2 yaşındaki Opel Astra' da başıma geldi. En sonunda arabayı sattım kurtuldum. Şahsuvaroğlu tarafından 2 yıllık arabanıza verseler verseler ne kadar verirler sizce? 2. el piyasasında satın bence kurtulun.


    Bu davaları bikaç gündür araştırıyorm ve edindiğim bilgilere göre , aracın ikinci el piyasasına göre değil, benim şahsuvaroğluna ödediğim fatura bedelinin vergiler hariç tamamını geri ödemek zorunda.

    Evrakları yolladım hala beklemedeyim ,servis günaşırı aramakdan bıkmadı hala. Buda demek oluyoki , firma yasal olarak haklı olduğumun bilincinde olup onarıma ikna etmeye çalışıyor gibime geliyor...

    Alıntıları Göster
    haklı olduğunuza inanıyorsanız devam edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @KlavYE@

    haklı olduğunuza inanıyorsanız devam edin.

    Alıntıları Göster
    beyefendi keşke birkaç gün önce açmış olsaydınız konunuzu bende çarşamba, perşembe günleri hep sanayi bakanlığındaydım oradaki ilgili arkadaşlarla net ne olur ve emsalleri hakkında ön bilgi alırdım.perşembe döndüm istanbula.bildiğim birtakım birşeyler var ama afaki olmaması adına şuan çok geç oldu yarın gündüz arayıp tüketici hakem heyeti komisyonunundan birkaç kişiden süreçle ilgili bilgileri alıp paylaşacağım.birde dua edinki bu durum şahsuvaroğlu ndan başınıza gelmiş opel, doğuş hatta kolumanda bile bu kadar ilgi çok zor bulunurdu.Firma pazar politikası gereği ve yapılanma sürecinde oluşandan yeni alacak kişilerin şüphe duymaması adına almış kişilerin mağduriyetlerini bu tur forumlarda ve yazışmalara düşmemesi için birçok kuruluştan daha özverili davrandıklarını düşünüyorum.birde bu işin sonucu malesefki öyle kolay değil.sonuçlanana kadar yapılacak işlemler tutulacak raporlar vs.ler olacak ben bunu kendi üretim yaptığım işten biliyorum ve bu durumdaki sıkıntılarınız resmi olarak sonuçlanana kadar bunların tüm masrafları cebinizden çıkacak.yani işin içinde birçok detay var ama sadece bir evrakla başlayıp sonuçlanacak bir durum ve buna başvuracağınızın dirayetini gösterirseniz şahsuvaroğluna onların bahsettiği koşullar ve çözüm yolları değil sizin vicdanı muhasebenizi yaparak talep ettiğiniz durumla sonuçlandırmak durumunda kalırlar.Çünkü iş birtek hatalı ürünün incelemensiyle bitmiyor.birçok başka kalemden incelemenin sürecine girecekler...neyse yarın öğlen arayıp kişileri buradan durumu anlatırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    beyefendi keşke birkaç gün önce açmış olsaydınız konunuzu bende çarşamba, perşembe günleri hep sanayi bakanlığındaydım oradaki ilgili arkadaşlarla net ne olur ve emsalleri hakkında ön bilgi alırdım.perşembe döndüm istanbula.bildiğim birtakım birşeyler var ama afaki olmaması adına şuan çok geç oldu yarın gündüz arayıp tüketici hakem heyeti komisyonunundan birkaç kişiden süreçle ilgili bilgileri alıp paylaşacağım.birde dua edinki bu durum şahsuvaroğlu ndan başınıza gelmiş opel, doğuş hatta kolumanda bile bu kadar ilgi çok zor bulunurdu.Firma pazar politikası gereği ve yapılanma sürecinde oluşandan yeni alacak kişilerin şüphe duymaması adına almış kişilerin mağduriyetlerini bu tur forumlarda ve yazışmalara düşmemesi için birçok kuruluştan daha özverili davrandıklarını düşünüyorum.birde bu işin sonucu malesefki öyle kolay değil.sonuçlanana kadar yapılacak işlemler tutulacak raporlar vs.ler olacak ben bunu kendi üretim yaptığım işten biliyorum ve bu durumdaki sıkıntılarınız resmi olarak sonuçlanana kadar bunların tüm masrafları cebinizden çıkacak.yani işin içinde birçok detay var ama sadece bir evrakla başlayıp sonuçlanacak bir durum ve buna başvuracağınızın dirayetini gösterirseniz şahsuvaroğluna onların bahsettiği koşullar ve çözüm yolları değil sizin vicdanı muhasebenizi yaparak talep ettiğiniz durumla sonuçlandırmak durumunda kalırlar.Çünkü iş birtek hatalı ürünün incelemensiyle bitmiyor.birçok başka kalemden incelemenin sürecine girecekler...neyse yarın öğlen arayıp kişileri buradan durumu anlatırım

    Alıntıları Göster
    bugun aradım ve sizin işte yasal süreç sözkonusu bireysel olarak yapacağınız başvurular tamamen zaman kaybı olur emsal davalarla sonuç almış avukatlara başvurun.çünkü bireysel olarak ve bakanlıkla yapacağınız tebliğlerde karşı taraf öncelikle kendi karına çözüm yolu arayacak tamir vb.bakanlığın tek yaptığı ilk durumda bak benim maddelerim bu, ve malınızdan şikayetçi adamda bu deyip ona göre demekle yetinip sizi sirkülasyona tabi tutacaklar.serviste sizi çağırıp kendince işlemler yapıp oyuncak edebilir.bu durumdan sonuç alamadığınız takdirde kaybetmiş olduğunuz zamana yanıp birde tekrar yenibaştan olacak.bence öncelikle mağduriyetinizin daha fazla sürmemesi adına şahsuvaroğlunun üst departmanınla bireysel görüşüp araç iadesini veya değişimini talep edin.Fakat maddi olarak size bir kayıp yaşatacağına gözlemlediğiniz anda bu yola gideceğinizi söyleyip ilişkinizi kesin.İlk başta bir takım bilirkişi ve vs masraflarla kaşılacaksınız fakat rapor onandıktan sonra her masrafınızı kuruşu kuruşuna alıyorsunuz.

    ürün 3-5 liralık birşey olmadığından ve değer kaybı vs vs bahaneler üretebileceklerinden diğer yardımcı oldukları gibi bir yazıyla bu adamın malını, parasını ver diyemiyorlar.
    örnek vermek gerekirse bir sigara firması tüketici tarafından içilirken fitil kırılıp ateş üzerine düşmesi sonucu gömleği yanmış.bunun üzerine durumu belirten yazı yazmış.sigara firması daha fazla uzatmadan 1 karton sigara,çanta, gömlek ve eşofman takımı yollamış.
    yani böyle küçük bir şey olsa kendiniz mücadele edin derdim fakat bu araba, motor vs işleri malesef kolay değilmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    bugun aradım ve sizin işte yasal süreç sözkonusu bireysel olarak yapacağınız başvurular tamamen zaman kaybı olur emsal davalarla sonuç almış avukatlara başvurun.çünkü bireysel olarak ve bakanlıkla yapacağınız tebliğlerde karşı taraf öncelikle kendi karına çözüm yolu arayacak tamir vb.bakanlığın tek yaptığı ilk durumda bak benim maddelerim bu, ve malınızdan şikayetçi adamda bu deyip ona göre demekle yetinip sizi sirkülasyona tabi tutacaklar.serviste sizi çağırıp kendince işlemler yapıp oyuncak edebilir.bu durumdan sonuç alamadığınız takdirde kaybetmiş olduğunuz zamana yanıp birde tekrar yenibaştan olacak.bence öncelikle mağduriyetinizin daha fazla sürmemesi adına şahsuvaroğlunun üst departmanınla bireysel görüşüp araç iadesini veya değişimini talep edin.Fakat maddi olarak size bir kayıp yaşatacağına gözlemlediğiniz anda bu yola gideceğinizi söyleyip ilişkinizi kesin.İlk başta bir takım bilirkişi ve vs masraflarla kaşılacaksınız fakat rapor onandıktan sonra her masrafınızı kuruşu kuruşuna alıyorsunuz.

    ürün 3-5 liralık birşey olmadığından ve değer kaybı vs vs bahaneler üretebileceklerinden diğer yardımcı oldukları gibi bir yazıyla bu adamın malını, parasını ver diyemiyorlar.
    örnek vermek gerekirse bir sigara firması tüketici tarafından içilirken fitil kırılıp ateş üzerine düşmesi sonucu gömleği yanmış.bunun üzerine durumu belirten yazı yazmış.sigara firması daha fazla uzatmadan 1 karton sigara,çanta, gömlek ve eşofman takımı yollamış.
    yani böyle küçük bir şey olsa kendiniz mücadele edin derdim fakat bu araba, motor vs işleri malesef kolay değilmiş

    Alıntıları Göster
    Cevabınız için çok teşekkur ederim , işlemleri avukatla halletme fikri benimde aklımda var.Şahsuvaroğlundan konuyla ilgili henuz bi ses çıkmadı hala beklemedeyim.

    Mesajınızın "yani işin içinde birçok detay var ama sadece bir evrakla başlayıp sonuçlanacak bir durum" kısmını anlayamadım. Tuketici haklarından bana gönderdikleri dilekçeyle birlikde servis formlarını dosyalayıp Şahsuvaroğluna gönderim.Bu aşamadan sonra benim yapmam gereken neler kalıyo ? bana dönmelerinimi beklemeliyim , yoksa yapmam gereken veya başvurmam gereken başka biyer varmıdır ve son olarak işlemin sonlanması ortalama ne kadar sürer ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legendo7

    Cevabınız için çok teşekkur ederim , işlemleri avukatla halletme fikri benimde aklımda var.Şahsuvaroğlundan konuyla ilgili henuz bi ses çıkmadı hala beklemedeyim.

    Mesajınızın "yani işin içinde birçok detay var ama sadece bir evrakla başlayıp sonuçlanacak bir durum" kısmını anlayamadım. Tuketici haklarından bana gönderdikleri dilekçeyle birlikde servis formlarını dosyalayıp Şahsuvaroğluna gönderim.Bu aşamadan sonra benim yapmam gereken neler kalıyo ? bana dönmelerinimi beklemeliyim , yoksa yapmam gereken veya başvurmam gereken başka biyer varmıdır ve son olarak işlemin sonlanması ortalama ne kadar sürer ?

    Alıntıları Göster
    Sayın @fikret_gfb,

    İnisiyatifi Şahsuvaroğlu' na bırakır, onların birşeyler yapmasını beklerseniz, bence zaman kaybına uğrarsınız. Ayrıca, garanti sürenizin dolması da yaklaşıyor sanırım. Bu süre dolduktan sonra, her türlü kıvırabilirler.

    Bence vakit kaybetmeden, bir avukat marifetiyle, örnek teşkil edebilecek dava ve sonuçlarını değerlendirerek adli makamlara baş vurmalısınız. Hatta aracı da resmi bir otoparka (ucuz ücret ödeyebileceğiniz, giriş çıkış tarihi delil olarak kabul edilebilecek türde) çekerseniz, garanti süresi dolsa bile, aracınızın hala arızalı olduğunu, servisin tamir edemediğini v.b. kanıtlarsınız.

    Garanti süresi sonunda iş sarkarsa, firmanın elinden "aracın arızası, garanti süresi sonunda oluştu" üç kağıtçılığını almış olursunuz.

    Tüketici hakem heyetlerine de gidip emsalleri araştırmanızda yarar var.

    Ama geç kalmamalısınız!

    Gelişmeleri yazarsanız, hem bizlerde nasıl olduğunu öğrenebiliriz, hem de belki benzer bir durumla karşılaşmış biri görüp size yardımcı olabilir. Bence hergün buraya birşeyler yazınız. En önemlisi, geç kalmadan gerekli yerlere başvurunuz.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Sayın @fikret_gfb,

    İnisiyatifi Şahsuvaroğlu' na bırakır, onların birşeyler yapmasını beklerseniz, bence zaman kaybına uğrarsınız. Ayrıca, garanti sürenizin dolması da yaklaşıyor sanırım. Bu süre dolduktan sonra, her türlü kıvırabilirler.

    Bence vakit kaybetmeden, bir avukat marifetiyle, örnek teşkil edebilecek dava ve sonuçlarını değerlendirerek adli makamlara baş vurmalısınız. Hatta aracı da resmi bir otoparka (ucuz ücret ödeyebileceğiniz, giriş çıkış tarihi delil olarak kabul edilebilecek türde) çekerseniz, garanti süresi dolsa bile, aracınızın hala arızalı olduğunu, servisin tamir edemediğini v.b. kanıtlarsınız.

    Garanti süresi sonunda iş sarkarsa, firmanın elinden "aracın arızası, garanti süresi sonunda oluştu" üç kağıtçılığını almış olursunuz.

    Tüketici hakem heyetlerine de gidip emsalleri araştırmanızda yarar var.

    Ama geç kalmamalısınız!

    Gelişmeleri yazarsanız, hem bizlerde nasıl olduğunu öğrenebiliriz, hem de belki benzer bir durumla karşılaşmış biri görüp size yardımcı olabilir. Bence hergün buraya birşeyler yazınız. En önemlisi, geç kalmadan gerekli yerlere başvurunuz.

    Saygılar...



    TAM AKLIMDAN GEÇEN BUYDU, BU YAZIYI AMAN OKU
    HEP YAPTIKLARI BU OYALARLAR SONRADA BANA NE DERLER
    SEN EŞŞEĞİNİ SAĞLAM KAZIĞA BAĞLA GİT İŞLEMLERİ BAŞLAT
    YAPILAN HER İŞLEM İÇİN İMZALI MÜHÜRLÜ EVRAKLARI TOPLA
    FOTOĞRAFLAR ÇEK
    HERŞEYİ BELGELİ YAP
    KİBARLIĞA GÜZEL SÖZE FALAN KANMA


    ÖRNEK

    YILLAR ÖNCE VW ALMIŞTIM 5 YIL PASLANMAZLIK GARANTİSİ VARDI BENDE 4 YILDA GÖTÜRDÜM
    AL BURDA PAS VAR HALLEDİN DEDİM
    YAPMAMAK İÇİN BENİ OYALIYOR YOK PAS DEĞİL DELİNMESİ GEREK FALAN FISTIK DİYOR
    BENDE GİRİŞ KAĞIDI DOLDUR TALEBİMİ AL GARANTİSİ YOKTUR YAPILMAZ DİYE NOT DÜŞ İMZALA DİYİNCE ALDILAR ARABAYI BİR GÜZEL TAMİR ETTİLER

    KAĞIDA DÖK HERŞEYİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    3-4 sene önce arkadaşım Forda Fiesta araçta bu tip bir garanti sorunu yaşamıştı, 2 sene kadar mahkeme sürdü 22-23 000 TL lik araç için Faiz ve Mahkeme masraflarıyla 50.000 TL'ye yakın para ödediler O na. Sorun direksiyon kutusundaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oldsoundman

    3-4 sene önce arkadaşım Forda Fiesta araçta bu tip bir garanti sorunu yaşamıştı, 2 sene kadar mahkeme sürdü 22-23 000 TL lik araç için Faiz ve Mahkeme masraflarıyla 50.000 TL'ye yakın para ödediler O na. Sorun direksiyon kutusundaydı.

    Alıntıları Göster
    garanti dolmadan servis kayıtlarını mutlaka notere bildirin.
    Ayrıca servis kayıtlarında araç arızası ile ilgili cümleler metinler aynı mı.
    Arıza metinlerinde farklılık varsa karşı tarafın avukatı bunu koz olarak kullanabilir. Araç aynı arızadan servise gelmemiş ayağına yatabilir




  • Bu nasıl bir çözüm önerisi anlayışı ??? 2. el piyasasına sattırmayı öneriyorsunuz. Sonuçta araç bu özürlü hali ile başka birisi tarafından kullanılmayacak yani öyle mi??? Size diyecek birşey bulamıyorum...

    Ama yalnız değilsiniz...Birçok x club, y club lar var forumda. Orda da sorunlu araca aynı tavsiye veriliyor. "Sat kurtul"... Yani başkasının başına sar belayı... Bravo...

    quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    Bahsettiğiniz gibi problemler benim de 2 yaşındaki Opel Astra' da başıma geldi. En sonunda arabayı sattım kurtuldum. Şahsuvaroğlu tarafından 2 yıllık arabanıza verseler verseler ne kadar verirler sizce? 2. el piyasasında satın bence kurtulun.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.