Şimdi Ara

Araç Klima Kullanım Prensipleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
3.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    yaz aylarında malum özellikle uzun yollarda klimalara yükleniyoruz. Bu vesileyle sizlere sormak istiyorum. Aracım 2000 model Clio 1.6 RTE LPG'li ve yeri geliyor klima uzun yolda 3-4 saat durmadan çalışıyor.

    Ama düz yol ama rampa diye kapatıp açmıyorum klimayı. Genelde çoğu insan rampa, yokuş tırmanırken klimayı kapatmayı tercih eder araç çekişten düşmesin diye ama ben bunu uygulamıyorum. Yanlış mı yapıyorum onu da bilmiyorum...

    Doğrusu bu mudur sizce? Rampa tırmanırken klima kapatmak çok gerekli midir?


    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syrah -- 7 Haziran 2012; 17:35:24 >



  • Klimayı açıp kapama işlemi vites boşta rölantide iken yapılırsa arıza verme ihtimali azalır.

    Klima kullanım sonrasında içinde kalan nemin ve ıslaklığın giderilmesi için klima kapandıktan sonra fanı yüksek hızda çevirip klima fan coil içerisinde koku oluşturacak ıslaklığın giderilmesinde fayda var.

    Motor 4-5 bin devirde dönerken klima açılırsa aniden o devre uyum sağlamaya çalışırken sorun çıkabilir. Araç çekebiliyorsa yokuşta klimayı kapatmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icon33

    Klimayı açıp kapama işlemi vites boşta rölantide iken yapılırsa arıza verme ihtimali azalır.

    Klima kullanım sonrasında içinde kalan nemin ve ıslaklığın giderilmesi için klima kapandıktan sonra fanı yüksek hızda çevirip klima fan coil içerisinde koku oluşturacak ıslaklığın giderilmesinde fayda var.

    Motor 4-5 bin devirde dönerken klima açılırsa aniden o devre uyum sağlamaya çalışırken sorun çıkabilir. Araç çekebiliyorsa yokuşta klimayı kapatmaya gerek yok.


    Ek olarak klima gazının uçmaması için 4 mevsim haftada 1 klimanın 5 dk kadar çalıştırılması lazım,klima borularında genleşme,yoğuşma gibi faktörler yüzünden kılcal çatlaklar olabiliyor,bu yüzden gaz devir daimi sağlanıp (ek olarak borularda yağda var) bu olasılığı olabildiğince aşağı çekmek lazım,diye biliyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.