Şimdi Ara

Araç paylaşımı:YOYO (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
3
Favori
7.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    quote:

    Orijinalden alıntı: airtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    Aslında şöyle bi sistem olsaydı süper ötesi olurdu, mesela trafikte belli araçlar olsa hatta bunların şoförleri de olsa (malum herkes kullanmayı bilmiyor) Sizi bi yerden alsa ve sonra da istediğiniz yere bıraksa ve ücreti de sadece gidilen yol cinsinden alsa ne güzel olurdu di mi ya.....

     Araç paylaşımı:YOYO

    Di mi ya :D

    Şerrrrefsizim benim aklıma geldiydi.....

    Ee daha ne ozaman aklına geldi ise




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ama şu sıkıntı göz önünde bulundurulmalı, bizim insanımızın araba kullanma saatleri bellidir. İşe giderken ve iş çıkışı araç trafiği çok yoğun oluyor.
    Ben 7'de evden çıkıyorsam sen de öbürü de karşı komşu da 7'de çıkıyor.
    Aynı saatlerde sıkıntı oluyor. Bu sistem ise arabanın 23 saat yattığını söylüyor.
    E abi ben gece 3'te arabayı çıkarıp napayım? Sıradan vatandaş isem?

    Bana araba sabah 7 ile 8 arası bir de akşam 5 ile 6 arası lazım oluyor?

    Bu düşündürücü.

    Yani iş giriş çıkış saatlerinde araba bulamayacaksınız.

    Anladığım kadarıyla da mesela AVM otoparkında duruyor araba. Evinizden AVM ye kendi imkânlarınız ile gidiyor alışverişinizin bütün yükünü araba ile eve taşıyor arabayı tekrar AVM'ye götürüp bırakıp eve geri kendi imkânlarınızla geliyorsunuz.

    Yanlış anlamazsanız bir düzeltme yapmak isterim. Aslında istediğiniz saatte araba bulmak o kadar zor değil. Çünkü eğer isterseniz yakındaki bir otoparktan firma evinize kadar getirebiliyor aracı.

    Aynı şekilde AVM otoparkında duruyor ancak eğer ek ücret öderseniz aracı kapınıza getiriyorlar ve yine kapınızdan geri alıyorlar. Ve ya alıdğınız stand yerine başka bir standa bırakabiliyorsunuz. Yani aslında son söyledikleriniz biraz dezavantaj gibi gözükse de bu konuda çözümleri var :).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ama şu sıkıntı göz önünde bulundurulmalı, bizim insanımızın araba kullanma saatleri bellidir. İşe giderken ve iş çıkışı araç trafiği çok yoğun oluyor.
    Ben 7'de evden çıkıyorsam sen de öbürü de karşı komşu da 7'de çıkıyor.
    Aynı saatlerde sıkıntı oluyor. Bu sistem ise arabanın 23 saat yattığını söylüyor.
    E abi ben gece 3'te arabayı çıkarıp napayım? Sıradan vatandaş isem?

    Bana araba sabah 7 ile 8 arası bir de akşam 5 ile 6 arası lazım oluyor?

    Bu düşündürücü.

    Yani iş giriş çıkış saatlerinde araba bulamayacaksınız.

    Anladığım kadarıyla da mesela AVM otoparkında duruyor araba. Evinizden AVM ye kendi imkânlarınız ile gidiyor alışverişinizin bütün yükünü araba ile eve taşıyor arabayı tekrar AVM'ye götürüp bırakıp eve geri kendi imkânlarınızla geliyorsunuz.

    Yanlış anlamazsanız bir düzeltme yapmak isterim. Aslında istediğiniz saatte araba bulmak o kadar zor değil. Çünkü eğer isterseniz yakındaki bir otoparktan firma evinize kadar getirebiliyor aracı.

    Aynı şekilde AVM otoparkında duruyor ancak eğer ek ücret öderseniz aracı kapınıza getiriyorlar ve yine kapınızdan geri alıyorlar. Ve ya alıdğınız stand yerine başka bir standa bırakabiliyorsunuz. Yani aslında son söyledikleriniz biraz dezavantaj gibi gözükse de bu konuda çözümleri var :).

    Niye yanlış anlayayım?

    O belki o şekilde çözülebilir ama ilk söylediklerim gerçekten sıkıntı.




  • Uyanıklar güzel sistem kurmuşlar :) ancak haberde abartıldığı gibi tutulduğunu sanmıyorum nedense duymuyoruz çevremizden o kadar insan tanıyoruz. Karlı felan olduğu da yok ayrıca hatta pahalı kurdukları sistemin kendilerine gelir açısından güzelliği de ortada mevcut oto kiralama, kaçak taksi, transit ile çalışma daha ucuz sadece gün içine vermiyor firmalar 5-6 saat işin bile olsa tam güne alırsın tabi o bile bu bahsettikleri rakamdan ucuz oluyor. :) Taksi maliyeti de yazmışlar da yıllık aidatları eklememişler nedense. :) Şöyle tutuluyor böyle talep ediliyor şişirme biraz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    Aslında şöyle bi sistem olsaydı süper ötesi olurdu, mesela trafikte belli araçlar olsa hatta bunların şoförleri de olsa (malum herkes kullanmayı bilmiyor) Sizi bi yerden alsa ve sonra da istediğiniz yere bıraksa ve ücreti de sadece gidilen yol cinsinden alsa ne güzel olurdu di mi ya.....

     Araç paylaşımı:YOYO

    Di mi ya :D

    Sabah sabah kahkaha attım
    Edit: sitelerine girdim baktım bana ucuz gibi gelmedi rent a car'lar hayla cazip



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Narc0s3 -- 16 Mart 2013; 8:54:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ama şu sıkıntı göz önünde bulundurulmalı, bizim insanımızın araba kullanma saatleri bellidir. İşe giderken ve iş çıkışı araç trafiği çok yoğun oluyor.
    Ben 7'de evden çıkıyorsam sen de öbürü de karşı komşu da 7'de çıkıyor.
    Aynı saatlerde sıkıntı oluyor. Bu sistem ise arabanın 23 saat yattığını söylüyor.
    E abi ben gece 3'te arabayı çıkarıp napayım? Sıradan vatandaş isem?

    Bana araba sabah 7 ile 8 arası bir de akşam 5 ile 6 arası lazım oluyor?

    Bu düşündürücü.

    Yani iş giriş çıkış saatlerinde araba bulamayacaksınız.

    Anladığım kadarıyla da mesela AVM otoparkında duruyor araba. Evinizden AVM ye kendi imkânlarınız ile gidiyor alışverişinizin bütün yükünü araba ile eve taşıyor arabayı tekrar AVM'ye götürüp bırakıp eve geri kendi imkânlarınızla geliyorsunuz.

    Yanlış anlamazsanız bir düzeltme yapmak isterim. Aslında istediğiniz saatte araba bulmak o kadar zor değil. Çünkü eğer isterseniz yakındaki bir otoparktan firma evinize kadar getirebiliyor aracı.

    Aynı şekilde AVM otoparkında duruyor ancak eğer ek ücret öderseniz aracı kapınıza getiriyorlar ve yine kapınızdan geri alıyorlar. Ve ya alıdğınız stand yerine başka bir standa bırakabiliyorsunuz. Yani aslında son söyledikleriniz biraz dezavantaj gibi gözükse de bu konuda çözümleri var :).

    Niye yanlış anlayayım?

    O belki o şekilde çözülebilir ama ilk söylediklerim gerçekten sıkıntı.

    Evet kesinlikle katılıyorum ilk söylediklerinize. Zaten bu yüzden bence bu sistem sadece acil durumlar için alternatif bir araç seçeneği olarak kullanılmalı. Normal zamanlar için ya da sürekli kullanmak için düşünmek mantıklı olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uyanıklar güzel sistem kurmuşlar :) ancak haberde abartıldığı gibi tutulduğunu sanmıyorum nedense duymuyoruz çevremizden o kadar insan tanıyoruz. Karlı felan olduğu da yok ayrıca hatta pahalı kurdukları sistemin kendilerine gelir açısından güzelliği de ortada mevcut oto kiralama, kaçak taksi, transit ile çalışma daha ucuz sadece gün içine vermiyor firmalar 5-6 saat işin bile olsa tam güne alırsın tabi o bile bu bahsettikleri rakamdan ucuz oluyor. :) Taksi maliyeti de yazmışlar da yıllık aidatları eklememişler nedense. :) Şöyle tutuluyor böyle talep ediliyor şişirme biraz.

    Aslında sistem yeni yeni yaygınlaşmaya başladı. Biraz PR eksiklikleri var mesela YOYO dışındaki firmalar tanınmıyor bile. Ancak yakında daha da yaygınlaşacaktır. Özellikle gençler arasında. Eğer gün içersinde sadece kısa bir süre ihitiyacınız var ise tüm gün kiralamaya göre daha mantıklı ancak çünkü tüm gün kiralayınca daha fazla ücret vereceksiniz :). Ayrıca çoğu firma genç işi güzel araçlar sunuyor bu da onların bir artısı. Büyük firmalar dışındaki oto kiralamalarda daha ucuz fiyat almanız mümkün ancak onlar da o kadar güvenilir olmuyor ne yazık ki kaçak çalıştıkları için.




  • aldığın yere bırakma olmasa çok süper ötesi bir sistemmiş. Ama bu şekilde bana hiç cazip gelmedi. Bunu düşünemediler mi acaba
  • Kredi kartında yeterli limiti olanlar için gayet iyi bir uygulama. Ben çok düşündüm ama vazgeçtim hep. İstanbul trafiği başınıza herşey gelebilir.
    Kendi arabanız varsa en mantıklısı kendi arabanızı kullanmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uyanıklar güzel sistem kurmuşlar :) ancak haberde abartıldığı gibi tutulduğunu sanmıyorum nedense duymuyoruz çevremizden o kadar insan tanıyoruz. Karlı felan olduğu da yok ayrıca hatta pahalı kurdukları sistemin kendilerine gelir açısından güzelliği de ortada mevcut oto kiralama, kaçak taksi, transit ile çalışma daha ucuz sadece gün içine vermiyor firmalar 5-6 saat işin bile olsa tam güne alırsın tabi o bile bu bahsettikleri rakamdan ucuz oluyor. :) Taksi maliyeti de yazmışlar da yıllık aidatları eklememişler nedense. :) Şöyle tutuluyor böyle talep ediliyor şişirme biraz.

    Aslında sistem yeni yeni yaygınlaşmaya başladı. Biraz PR eksiklikleri var mesela YOYO dışındaki firmalar tanınmıyor bile. Ancak yakında daha da yaygınlaşacaktır. Özellikle gençler arasında. Eğer gün içersinde sadece kısa bir süre ihitiyacınız var ise tüm gün kiralamaya göre daha mantıklı ancak çünkü tüm gün kiralayınca daha fazla ücret vereceksiniz :). Ayrıca çoğu firma genç işi güzel araçlar sunuyor bu da onların bir artısı. Büyük firmalar dışındaki oto kiralamalarda daha ucuz fiyat almanız mümkün ancak onlar da o kadar güvenilir olmuyor ne yazık ki kaçak çalıştıkları için.

    Sistemin çok yaygınlaşacağını düşünmüyorum özellikle haber de belirtildiği ve oluşturulmaya çalışıldığı algı nispetince çünkü şuanda ki sisteme çok birşey katmıyor opsiyon seçeneği getirmiş oluyor sadece ve fiyat olarak avantajlı değil. Belirli bütçe dahilinde ki bayanlara, yine nadir olarak kısa süreli mini, golf bulundurma ihtiyacı hisseden genç erkeklere tabi yine çoğunluk açısıyla belirli bütçe rakamları üzerinde ki insanlar ve istanbul'a sık sık gelen satış temsilcileri ve küçük işletme patronları için denilebilir.
    İşte mantığı eksik çünkü tüm gün kiralamadan fiyat avantajı yok.:) 6 saat araç ihtiyacın var ise 24 saatlik araç almaktan cazip değil bahsedilen rakamlar bunu söylüyor bana. Artı olarak sürekli taksi ihtiyacı olan yine belirli bütçeye sahip insanlar bu hizmeti nasıl alıyor ben biliyorum.:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanno

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uyanıklar güzel sistem kurmuşlar :) ancak haberde abartıldığı gibi tutulduğunu sanmıyorum nedense duymuyoruz çevremizden o kadar insan tanıyoruz. Karlı felan olduğu da yok ayrıca hatta pahalı kurdukları sistemin kendilerine gelir açısından güzelliği de ortada mevcut oto kiralama, kaçak taksi, transit ile çalışma daha ucuz sadece gün içine vermiyor firmalar 5-6 saat işin bile olsa tam güne alırsın tabi o bile bu bahsettikleri rakamdan ucuz oluyor. :) Taksi maliyeti de yazmışlar da yıllık aidatları eklememişler nedense. :) Şöyle tutuluyor böyle talep ediliyor şişirme biraz.

    Aslında sistem yeni yeni yaygınlaşmaya başladı. Biraz PR eksiklikleri var mesela YOYO dışındaki firmalar tanınmıyor bile. Ancak yakında daha da yaygınlaşacaktır. Özellikle gençler arasında. Eğer gün içersinde sadece kısa bir süre ihitiyacınız var ise tüm gün kiralamaya göre daha mantıklı ancak çünkü tüm gün kiralayınca daha fazla ücret vereceksiniz :). Ayrıca çoğu firma genç işi güzel araçlar sunuyor bu da onların bir artısı. Büyük firmalar dışındaki oto kiralamalarda daha ucuz fiyat almanız mümkün ancak onlar da o kadar güvenilir olmuyor ne yazık ki kaçak çalıştıkları için.

    Sistemin çok yaygınlaşacağını düşünmüyorum özellikle haber de belirtildiği ve oluşturulmaya çalışıldığı algı nispetince çünkü şuanda ki sisteme çok birşey katmıyor opsiyon seçeneği getirmiş oluyor sadece ve fiyat olarak avantajlı değil. Belirli bütçe dahilinde ki bayanlara, yine nadir olarak kısa süreli mini, golf bulundurma ihtiyacı hisseden genç erkeklere tabi yine çoğunluk açısıyla belirli bütçe rakamları üzerinde ki insanlar ve istanbul'a sık sık gelen satış temsilcileri ve küçük işletme patronları için denilebilir.
    İşte mantığı eksik çünkü tüm gün kiralamadan fiyat avantajı yok.:) 6 saat araç ihtiyacın var ise 24 saatlik araç almaktan cazip değil bahsedilen rakamlar bunu söylüyor bana. Artı olarak sürekli taksi ihtiyacı olan yine belirli bütçeye sahip insanlar bu hizmeti nasıl alıyor ben biliyorum.:)

    Sizin düşünceniz saygı duyarım. Sistemin yaygınlaşacağından kastım herkesin ileride bunu kullanacağını değil günlük kiralamalar açısından mantıklı olduğunu kassettim. Siz şuan fiyat verirken küçük firmalara göre bakıyorsunuz. Örneğin profesyonel firma olan Avis'e bakıp onun günlük fiyatları ile kıyaslarsanız farkı anlarsınız. Mesela hafta içi mini kiraladınız 6 saat 60 TL etti. Ancak mini'nin günlük kirası en az 150 TL bu tarz büyük firmalarda. Zaten zaman gösterecek sistemin işte yarayıp yaramadığını. Ancak tabiki geleceğin ulaşım şekli tarzı söylemler abartılı. Sadece günlük araç kiralamaya göre çok mantıklı bir alternatif




  • Eyvallah, karşıtlık oluşturmak için yazmıyorum. Oturmuyor sadece birçok iş. Mesela siz de aynı hataya düşüyorsunuz yıllık aidatı eklemiyorsunuz tekil müşteriden her rent'in kazandığını kazanmış oluyor zaten firma :) arada fark yok. Firmalar olarak da bilindik firmaları kastediyorum sizin örneklediğiniz gibi senet usülü ile çalışanları değil yani. Yakıt paranız daha ucuza gelmiş oluyor sadece. Artı olarak kaza ve teslimat süreleri ile ilgili çok daha fazla handikap barındırıyor bu sistem. İstanbul için 1-2 saatlik işler çok nadirdir zaten, diğer türlü de sıklıkla başvuran bir müşteri değilseniz buna ödeyeceğiniz ile yada biraz fazlası ile tüm gün araç elinizde olmuş oluyor siz isterseniz 8 saat için de teslim edin orası size kalmış. Sıklıkla kiralıyorsanız zaten özel fiyat alabiliyorsunuz.
    "Ben kullanır mıyım? Her ne kadar üniversite gençlerini hedefliyor desek de 7 saatlik aracın kirası 55 km yol ücreti de eklenince 70 TL'yi buldu ki bu araç kirasının %50 indirimli olduğu hal. Aksi olmuş olsaydı 100 TL'den aşağı çıkamazdım ki bu da sistemin aslında o kadar da öğrenci dostu olmadığını gösteriyor ki burada sistemin de pek suçu yok hayat pahalı :D. Peki soruya cevap verirsek, evet. Özel günlerde kesinlikle kiralarım. Aynı şekilde acil durumlar da zorda kaldığım da da kiralarım çünkü daha mantıklı bir sistem yok."
    Bunu siz yazmışsınız özet olarak gayet yeterli aslında.
    Burada oluşan fiyat farkını sistemin risk faktörleri rahatlıkla kapatabilir. Bu iş günlük binek kiralamaya benzemiyor bu haliyle lüks yada sport kiraladığınız firmalar vardır pahalıca onlar gibi çalışıyorlar. Dediğim gibi belirli bir oran da kiralamaya ihtiyaç duyuyorsanız gayet mantıklı daha ekonomik ama kesinlikle ucuz bir yöntem değil. Araba elde edebilecek erkekler için ise çok önemli birşey sunmuyor. Sıklıkla taksi kullanıyor yada 1-2 saatlik işler içinse sürüyle serbest olarak bu işi yapan insan var :) arıyorsunuz gelip alıyor aracın o yarım saat-1 saat mühletince kapıda yatması gereksizliği gibi adam gidiyor tekrar aradığınızda kapınızda bu kadar basit internet, kart takibatı vs uğraşısı yok. Yol yordam bulamayan, insanlara itimat edemeyen gençler için güzel bir seçenek olarak mevcutlar yani yoyo ve diğerleri. Sistem yaygınlık kazanırsa da şuan ki rent'ler sistemlerini buna uydurur rahatlıkla, kâr marjları da göründüğü itibariyle çok değişmez. Ben mesela sokak firmalarını kiralama yönüyle tavsiye etmiyorum artık bilindik firmalar çok aşırı yukarı da değil çünkü ve sistem güvenceleri ile de karşılanması gerekir bir pahalılık ile hizmet sunuyorlar. Diğerleri sıkıntı yaşamadığınız da süperdir ama yaşadığınız da ki her an, hali düşünmek gerekir total masraflama, ekonomi de illallah ettiriyor.
    Yani son olarak müşteri kitlesi sınırlı bana göre bu yapıların, sistemlerini biraz daha gevşeltirlerse o zaman iş değişir. Artı olarak ne bütçelere mal olacak şüphe için de kalabileceğiniz bir sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Eyvallah, karşıtlık oluşturmak için yazmıyorum. Oturmuyor sadece birçok iş. Mesela siz de aynı hataya düşüyorsunuz yıllık aidatı eklemiyorsunuz tekil müşteriden her rent'in kazandığını kazanmış oluyor zaten firma :) arada fark yok. Firmalar olarak da bilindik firmaları kastediyorum sizin örneklediğiniz gibi senet usülü ile çalışanları değil yani. Yakıt paranız daha ucuza gelmiş oluyor sadece. Artı olarak kaza ve teslimat süreleri ile ilgili çok daha fazla handikap barındırıyor bu sistem. İstanbul için 1-2 saatlik işler çok nadirdir zaten, diğer türlü de sıklıkla başvuran bir müşteri değilseniz buna ödeyeceğiniz ile yada biraz fazlası ile tüm gün araç elinizde olmuş oluyor siz isterseniz 8 saat için de teslim edin orası size kalmış. Sıklıkla kiralıyorsanız zaten özel fiyat alabiliyorsunuz.
    "Ben kullanır mıyım? Her ne kadar üniversite gençlerini hedefliyor desek de 7 saatlik aracın kirası 55 km yol ücreti de eklenince 70 TL'yi buldu ki bu araç kirasının %50 indirimli olduğu hal. Aksi olmuş olsaydı 100 TL'den aşağı çıkamazdım ki bu da sistemin aslında o kadar da öğrenci dostu olmadığını gösteriyor ki burada sistemin de pek suçu yok hayat pahalı :D. Peki soruya cevap verirsek, evet. Özel günlerde kesinlikle kiralarım. Aynı şekilde acil durumlar da zorda kaldığım da da kiralarım çünkü daha mantıklı bir sistem yok."
    Bunu siz yazmışsınız özet olarak gayet yeterli aslında.
    Burada oluşan fiyat farkını sistemin risk faktörleri rahatlıkla kapatabilir. Bu iş günlük binek kiralamaya benzemiyor bu haliyle lüks yada sport kiraladığınız firmalar vardır pahalıca onlar gibi çalışıyorlar. Dediğim gibi belirli bir oran da kiralamaya ihtiyaç duyuyorsanız gayet mantıklı daha ekonomik ama kesinlikle ucuz bir yöntem değil. Araba elde edebilecek erkekler için ise çok önemli birşey sunmuyor. Sıklıkla taksi kullanıyor yada 1-2 saatlik işler içinse sürüyle serbest olarak bu işi yapan insan var :) arıyorsunuz gelip alıyor aracın o yarım saat-1 saat mühletince kapıda yatması gereksizliği gibi adam gidiyor tekrar aradığınızda kapınızda bu kadar basit internet, kart takibatı vs uğraşısı yok. Yol yordam bulamayan, insanlara itimat edemeyen gençler için güzel bir seçenek olarak mevcutlar yani yoyo ve diğerleri. Sistem yaygınlık kazanırsa da şuan ki rent'ler sistemlerini buna uydurur rahatlıkla, kâr marjları da göründüğü itibariyle çok değişmez. Ben mesela sokak firmalarını kiralama yönüyle tavsiye etmiyorum artık bilindik firmalar çok aşırı yukarı da değil çünkü ve sistem güvenceleri ile de karşılanması gerekir bir pahalılık ile hizmet sunuyorlar. Diğerleri sıkıntı yaşamadığınız da süperdir ama yaşadığınız da ki her an, hali düşünmek gerekir total masraflama, ekonomi de illallah ettiriyor.
    Yani son olarak müşteri kitlesi sınırlı bana göre bu yapıların, sistemlerini biraz daha gevşeltirlerse o zaman iş değişir. Artı olarak ne bütçelere mal olacak şüphe için de kalabileceğiniz bir sistem.

    Haklı olduğunuz noktalar var. Ancak öncelikle bir düzeltme yapayım sistemin öğrenci dostu olmadığını söyhledim evet arkasındayım ancak orada da belirttim sistemin hatası yok hayat pahalılığı sebebi bu durumun. Yıllık üyelik tabiki firmalra göre değişiyor ancak bu tarz fitmalar çoğunlukla kampnaya gibi etkinliklerle yıllık üyeliği 30 TL gibi fiyata alabiliyorsunuz örneğin Mobicar ve YOYO 'da fiyatlar bu dolayda. Aslında aynı noktayı farklı anlatıyoruz şuan sadece :). Mesela siz dediniz ki istersen tüm gün al 8 saatte teslim et ee o zaman benim dediğim devreye giriyor boş yere para demiş oluyorsunuz. Günlük kiralamaya elbette benzemiyor çünkü Atlagit dışındaki firmalar lüks sınıfa girebilecek araçlar sunuyor. Sizin karşılaştırdığınız fiyatlardaki arabalar en azından kendi bilgime göre Ford fiesta Hyundai Accent gibi araçlar oluyor bu farkı düşünmüyorsunuz. Bakın mesela 1 -2 saat için bu işi yapan insanlar var diyorsunuz ancak bunlarda sonuçta onlar da büyük ve güvenilir bir firma şeklinde değiller o zaman değil mi? Küçük veya kaçak olan esnaflara ne kadar güvenebilirsiniz kendiniz dediniz burada. Sistem yaygınlık kazanır derken de beni yanlış anladınız artık herkes bu şekilde araç kullancak ya da sadece bu sistemle kullanacak demedim arada önemli bir boşluk vardı kiralama sektöründe o boşluğu doldurdu. Bugün kiralamayı düşünmeyenler bile kolaylık olsun diye bu sistemden kiralayabiliyor zaman zaman. Benim yaygınlık kazanacaktan kastım birçok zaman bu tarz ihtiyaçlar oluyor özel günler akşam yemekleri havaalanından misafir almak gibi. Bu ihityaçları karşılamak konusunda çok yaygınlaşacak ve kiralamaya göre bence çok güzel bir alternetif. Tabi burada ytanlış anlaşılmasın sistemi savunmuyorum hatta sistemle hiçbir alakam yok sadece fikrim bu yönde yani adamların reklamını yapıyor gibi görünmeyeyim size. Ayrıca unutmadan bir ekleme yapayım birçok firma sadece Accent için bile 2 senelik ehliyet istiyor. Bu kiralanan araçlar içinde 25 yaş üstü istiyor ki bu yüzden bile bu sistem gençleri çekebiliyor. Firmadan dirmaya değişmekle beraber 1.000 TL 'ye yakın bir ücret alınabiliyor siz suçlu iseniz ancak birçok kiralama firmalarında da kiralama ücretinin üstüne ek para ödemezseniz tam kasko yapılmıyor bu durumda yine sizden para talep edilebiliyor zaten.

    ancak evet dikkatli araştırıldığında normal kiralama firmalarından avantajlı tarife yakalayabilirsiniz ve fiyatı mantıklı gelebilir örneğin 10 saat kiralama 100 TL tutuyorken 115 e avisten dizel araba kiralayabiliyorsunuz ancak biri Fluence biri Mini ayrıca yaş gibi avantajlar var.

    Ancak sonuç olarak sizin de haklı olduğunuz yönler var. Kesinlikle katıldığım noktalar var ama kabul etmek lazım her 2 sisteminde bribirine göre farklı avantajları var zaten bu yüzden size mantıksız gelirken bana mantıklı geliyor. Bu yüzden kullanıcı kitleleri de biraz farklı. Dediğim gibi yaygınlaşacağından kastım bu şekilde kullanım ihtiyacı çok olduğundan yaygın kullanılacak normal kiralama ve araba sahibi olma yerine geçemez tabiki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Haber abartılı; ancak geleceğin şehir içi özel taşımacılık sistemi bu. Özellikle kendi kendini kullanan araçlar yaygınlaşınca, gideceğiniz yere araç sizi götürecek, kendisi gezmeye devam edecek vs. Şimdiki sistemde şehirde park noktaları olmak zorunda. Aracı bu noktaya teslim edeceksiniz, görevli anahtarı alacak, gelene verecek falan... Şimdilik kısıtlı kalacak; ancak iyi bir uygulama.

    Ancak gelecekte araçlar kendini kullanacağı zamanlar geldiğinde, bu yöntem fena yaygınlaşacak.

    Saati 10TL'den firma kar edebilir. Kesin sistem üyeliği için kapora veriliyordur. Araçlar ortalama 6 saat kirada olsa, günde 60TL, ayda 1800TL. C sınıfı araba için iyi kar demek. Bizim kiralık 1.6 TDI DSG Jetta'nın aylık kirası 1400TL ve kiraladığımız firma bunun üzerinden kar ediyor düşünün. Üzerine 400TL kemiksiz para, üzerine üyelikte aldığınız kapora... Tadından yenmez. Ancak müşteri kitlesi kalabalık olacak ki, araçlar boşta durmasın. Toplu alımla eşek indirimi alınır. Bakımlar toplu alımla eşek indirimi ile yaptırılır. Tüm araçlar kredi ile alınır, araçların kira geliri ile araçların kredisi ödenir ve araçların bakımı yapılır. Bitti gitti.

    500 LİRA PROVİZYON ÇEKİLİYOR 1 SAATTE KİRALASANIZ VE ÜYELİK ÜCRETİ 69 TL PEŞİN ALINIYOR VE KM BAŞINA 50 KURUŞ KULLANIM SONUNDA + OLARAK ALINIYOR ;

    10 LİRA FALAN DEĞİL YANİ SAATLİĞİ

    6 SAATLİĞİNE BİR ARAÇ BAKTIM 620 TL (500TL PROVİZYON + 120 TL ARAÇ ÜCRETİ + 69 TL ÜYELİK ÜCRETİ PEŞİN FİYAT ÇIKTI 500 LİRA PROVİZYONU ARAÇ GETİRİLDİĞİNDE DÜŞÜYORLARMIŞ

    VE BEN ÜYE OLDUM 1 AY SONRA SINA ARABA REZERVE EDENLER VAR ARABA BULAMADIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 14 Haziran 2013; 16:18:14 >




  • arabalara hızlarını kısıtlayıcı bir çip takıldığı söyleniyor bu çip sayesinde c180 le bile 100km/sa yi aşamıyormuşuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    500 LİRA PROVİZYON ÇEKİLİYOR 1 SAATTE KİRALASANIZ VE ÜYELİK ÜCRETİ 69 TL PEŞİN ALINIYOR VE KM BAŞINA 50 KURUŞ KULLANIM SONUNDA + OLARAK ALINIYOR ;

    10 LİRA FALAN DEĞİL YANİ SAATLİĞİ

    6 SAATLİĞİNE BİR ARAÇ BAKTIM 620 TL (500TL PROVİZYON + 120 TL ARAÇ ÜCRETİ + 69 TL ÜYELİK ÜCRETİ PEŞİN FİYAT ÇIKTI 500 LİRA PROVİZYONU ARAÇ GETİRİLDİĞİNDE DÜŞÜYORLARMIŞ

    VE BEN ÜYE OLDUM 1 AY SONRA SINA ARABA REZERVE EDENLER VAR ARABA BULAMADIM

    Şu anki hali ile hiç pratik değil. Provizyon çekilmesi dert değil de, geri kalanı saçma. Üstüne üstlük aracı bırakacağınız yerler var. Özünde dolmuşun lüksüne dönüyor iş.

    Bu işin geleceği şöyle: Kendi kendini kullanan arabalar trafikte geziyor. Bir müşteriyi alıyor, bir müşteriyi bırakıyor. Taksi'nin şoförsüzü... İhtiyacınız olduğunuzda size en yakın boştaki araç geliyor. Binip gidiyorsunuz. Böylelikle çok daha az araba ile, daha fazla insanın işi görülüyor. Buradaki en büyük tıkaç ise iş gidiş-çıkış saatleri. Herkes 4 teker olup gitmek isterse fena. Ancak aracı çağırırken gideceğiniz destinasyonu da belirttiğiniz bir sistem kurup, çok kişi seyehati işaretlediğinizde fiyatın ve bekleme süresinin azalacağı bir düzen kurarsanız, çok kişi seyahat etmeyi seçer, çevrenizde yakın destinasyonlara gidecek tanımadığınız adamları da toplayıp işi taksi dolmuşa çevirip iyice ekonomik hale getirmek ve araç sayısını ve trafiği azaltmak mümkün.

    Kendi kendini kullanan araçlar çıkıp sistem oturunca böyle sistemler çok göreceğiz.

    Ancak şimdilik bana çok yetersiz geliyor.




  • Araç paylaşımı bir kültür aslında.

    Geçen yıldan beri çalıştığım iş yerinde kulağa saçma gelen ama pratikte çok işe yarayan bir araç paylaşım sistemi vardı. Zaten araç, otopark ve vergi fiyatları fahiş ötesi olduğu için şahsi araba almaya niyetli pek az kişi tanıdım.

    Şirketin sabit arac filosu yoktu, zaten şirket merkezi havalimanı olduğu için hemen yanında dünyanın en büyük kiralık araç otoparkları vardı. Verilen smart card ile anlaşmalı şirket havuzundan,

    1 - Tek başınıza araç alma hakkınız ayda 5 gün. Çok gerekirse diye.
    2 - İki kişiyseniz araç alma hakkınız 10 gün.
    3 - Üç kişi birlikte araç alma hakkınız 15 gün.

    Kalan bir gün olursa da bunu imkan varsa tek kişi olarak kullanıyordunuz.

    Şehir küçük ve kalabalık olduğu için herkes yakın oturuyordu ve paylaşılan araç zorluk çıkarmıyordu, araç çeşidi ve opsiyonu sınırsızdı :)
    Bir havayolu şirketi olduğu için çalışanların birlikte bulunup araç kullanması da aslında bazı teknik sebeplerden dolayı şirketin işine geliyordu.

    Büyük şirketlere çok iş düşüyor, herkesin altına bir şirket aracı verene kadar akılcı politikalar bulmaları lazım :)




  • Avrupa'da çok yaygın olan bir sistem. Birkaç kere yoyo ile araç kiraladım. Sırf araçları test etmek için.

    * Km başı 50 kuruş ki zaten araçlar şehir içi klima açık 50 kuruş yakıyor. Aldığınız araçların ort. tüketimini görseniz şaşırırsınız. Alanlar paso redline da
    * Provizyon kesiliyor evet. Aracı bırakacağınız saatten daha geçe kalabilirsiniz, gün atlatabilirsiniz vs. nasıl olsa sanal çekilen tutar iade ediliyor.
    * Güvenlik konusunda endişem hiç olmadı.
    * Müzik cd si veriyorlar şimdi de
  • benimde, kendi arabalarıyla tek başına şehirlerarası yolculuk yapanların yanına iki-üç tane yolcu almasına imkan veren, (böylelikle hem yolcular daha ucuza yolculuk yapacak, hemde şoför bir miktar yakıt parası kazanabilecek) bir sistem projem var.
    ama taşımacılık izinleri sigorta filan baya meşakkatli bir iş olup çıkıyo.
  • kimse bu sisteme güvenip de aracını satmaz. haber yapacağız diye yalan atıp milleti kandırmanın manası yok, geçiniz.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.