Şimdi Ara

ARAÇ SUSUZ KALDI SEGMANLARA ZARAR GELMİŞ MİDİR? (SORUN ÇÖZÜLDÜ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
37.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar bayramınız mübarek olsun;

    Bende 95 model Ford Escort var. Geçen gün amcaoğlu aldı arabayı. Birkaç saat sonra aradı ve yolda kaldığını söyledi.

    Kaputu açmış ve araçta hiç su kalmamış, yolda giderken stop etmiş. (Bir gün önce ben kontrol ettim suyu tamdı) Hemen tanıdık tamirci var, onu aramış. Tamirci iki bidon

    su ilave etmiş. Demiş ki; sabaha normal çalışırsa sen sevineceksin ama silkeleyerek sesli çalışırsa ben sevinecem. Kuzen sabah çalıştırmış ve normal bir şekilde bir seferde

    çalışmış. Şimdi dünden beri 200 km yaptım. Su eksiltmedi, yağda eksiltmedi. Birkaç kişiye sordum mutlaka segmanlara zarar verdiğini 1-2 ay sonra aracın yağ yakmaya

    başlayacağını ve segman atmak gerekeceğini söylediler. Kendi tamircimi aradım. Bayramdan sona getir bakalım dedi. Fazla birşey olmamış da olabilir. Ama biraz da olsa

    hasar vermiştir dedi. Sizler ne düşünüyorsunuz? Tamirci silindir kapağını açmadan sadece sesinden anlayabilir mi?

    GÜNCEL
    Arkadaşlar dün ustaya aracı götürdüm. Durumu anlattım usta gerekli incelemelerini yaptı, kaputu kapattı hadi git işine para harcayacak yermi arıyon dedi.

    Araç olaydan sonra 600.kmye ulaştı. Hiç bir sorun yok. Usta sorun olsa sesi dediğişir bu kadar kmde sana sorun yaşatır dedi. Su eksiltir, yağ eksiltir, borular şişer, aracın sesi değişir,

    çalışırken tekleme yapar dedi. En son yağ değişimi, hava filtrelerin değişiminden bu yana 9.000 km oldu. Araç yarım litre bile yağ eksiltmemiş, daha ne istiyon 16 yaşında araba dedi.

    Yalnız şunuıda söyledi illaki biraz zarar vermiştir ama senin abarttığın kadar değil açıp bakacak bir durum yok dedi. Bu sefer belki şans yardımıyla yırrtı araç ama benim Forda olan güvenim bir kat daha arttı.

    Ayrıca emanet araba konusunda daha katıyım. Sizinde söylediğiniz gibi emanet aracın canı poposunda oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 3 Eylül 2011; 9:20:39 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Susuz Kalırsa Segmentlere Zarar Gelir mi?

    Bir aracın su soğutma sistemindeki sıvı seviyesinin azalması veya tamamen bitmesi durumuna araç susuzluğu denir. Araç susuz kaldığında, motor soğutulamaz ve aşırı ısınır, bu da ciddi hasarlara yol açabilir.

    Araba Susuz Kalırsa Ne Olur?

    • Motorun aşırı ısınması: Su soğutma sistemindeki sıvı, motor parçalarından ısıyı uzaklaştırır. Su olmadığında, motor ısınır ve metal parçalar genleşerek birbirine sürtünür. Bu, motora önemli ölçüde zarar verebilir ve hatta motorun tamamen arızalanmasına neden olabilir.
    • Silindir kapağı contası hasarı: Motor aşırı ısındığında, silindir kapağı contası zarar görebilir. Bu, motor yağının soğutma sıvısına karışmasına ve motorun arızalanmasına neden olabilir.
    • Silindir başı çatlaması: Motor aşırı ısındığında, silindir başı çatlayabilir. Bu, pahalı bir onarım gerektiren ciddi bir hasardır.

    Dİzel Motor Susuz Kalırsa Ne Olur?

    • Enjektörlerin hasar görmesi: Dizel motorlarda, enjektörler yüksek basınç altında çalışır. Su yoksa, enjektörler aşırı ısınabilir ve hasar görebilir.
    • Yakıt pompasının hasar görmesi: Yakıt pompası da aşırı ısınabilir ve hasar görebilir.
    • Pistonların erimesi: Dizel motorlarda pistonlar, benzinli motorlara göre daha yüksek sıcaklıklara dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak su yoksa, pistonlar aşırı ısınabilir ve eriyebilir.

    Araba Susuz Çalışırsa Ne Olur?

    Bir aracı susuz çalıştırmak son derece tehlikelidir. Motor hızla aşırı ısınır ve ciddi hasarlara neden olabilir. Arabanızın susuz kaldığını fark ederseniz, motoru derhal kapatın ve bir çekici çağırın.

    Araba Susuz Kaç Km Gider?

    Bir arabanın susuz kaç kilometre gidebileceği, arabanın modeline, motor boyutuna ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişir. Ancak genel olarak, çoğu araba susuz sadece birkaç kilometre gidebilir.

    Araba Susuz Kalırsa Segmentlere Zarar Gelir mi?

    Evet, araba susuz kalırsa motorun silindirlerine, pistonlarına ve diğer segmentlerine zarar gelebilir. Bu nedenle, aracınızın su seviyesini düzenli olarak kontrol etmeniz ve düşükse tamamlamanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aynı arabada 2 kez conta yaktım.
    İkinci seferinde silindir kapağı da taşlandı çünkü kapak eğrilmişti.
    Üştüne yaklaşık 100 bin km. (fazla da olabilir) yol yaptım ve ne yağ yakma var ne de üfleme.
    Kısaca segmanlara ya da subaplara hiçbir şey olmamış demek oluyor bu.

    Araç normal çalışıyorsa canını sıkma.
  • stop edicek kadar çok ısınmışsa pek iyi şeyler olmaz gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    Aynı arabada 2 kez conta yaktım.
    İkinci seferinde silindir kapağı da taşlandı çünkü kapak eğrilmişti.
    Üştüne yaklaşık 100 bin km. (fazla da olabilir) yol yaptım ve ne yağ yakma var ne de üfleme.
    Kısaca segmanlara ya da subaplara hiçbir şey olmamış demek oluyor bu.

    Araç normal çalışıyorsa canını sıkma.


    Bu işlemler araca 6 ay önce yapıldı. Conta yeni olduğu için sorun yoktur diyorum ama segmanlar işte...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    stop edicek kadar çok ısınmışsa pek iyi şeyler olmaz gibi geliyor.


    Sorduğum kişilerde aynen bunu söylediler. Ama araç normal çalışıyor. Onun oyunu sonradan çıkar diyorlar.
  • o değilde ben tamircinizi çok sevdim acayip sempatik geldi bana
  • Arkadaşlar yardımlarınıza ihtiyacım var. Önemli bir konu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • dışarıdan bakmakla anlaşılmaz yağ ve su eksiltme yok ise kullanmaya devam motor hasar görseydi piston sarardı ve çaliştığında ses yapardı ve tekleme yapardı yalnız termostat açmamış olabilir veya yarım açmış olabilir kontrol ettirin
  • araç ne marka kaç model ? kaç binde oldu bu ? yani su eksiltmesinin nedenini anlayamadım
  • emanetin canı poposunda olurmuş.. onun için kimseye vermem arabayı...
  • Aynen emanet araba almakta istemem vermekte. Almak daha kötü. Başına bir iş gelir uğraş dur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zulfikar

    o değilde ben tamircinizi çok sevdim acayip sempatik geldi bana


  • Geçmiş olsun arkadaşım,

    Bizim TEMPRA SX de yatmaktan soğutma suyu madeni hortumu (motorun arkasında, eksoz manifoldunun altında) iğne ucu kadar delinmişti. Yaylada komşu arabayı babamdan istemiş, babam da kıramamış, vermiş. Devridaim çalışınca basınçla delik bu defa tam delinmiş, uyaru ışığı yandığı halde komşu yoluna devam etmiş, tam motor kilitleyene kadar!

    Zamanında epey bir para ödemiştik. Kuzenim Tansel aracı Yayladan çekici ile Adana'ya götürüp tamirhanesinde de tamir etti. Sonra da arabayı sattık. Susuz kalan motor aşırı hararetten kurtulamadığından sürtünme ısısı bir süre sonra kaynak yapacak kadar bir ısınmaya ve piston ve segmanların yanmasına sebep olur. Yağsız kalan motorda da aynı etki farklı olarak görülür (motor yağı da soğutma etkisi gösterir).

    Tamircin özellikle eksoz manifoldu contasına baksın. Motor çok kısa bir süreliğine de olsa susuz çalışmayı kaldırabilir, hemen fark edip motoru durdurursanız kurtarma şansınız daha fazla. Bile bile susuz ve/veya yağsız motorla gitmek onu öldürmek demektir. Devirdaim, yan ve üst contadan su kaçırabilir, radyatörden de eksiltebilir, az su bile motoru kurtarmaya yeter ama tamamen susuz ve tamamen yağsız kalması ölüm demektir. Piston ve segmanlar deforme olduğunda tek yol komple rektifiyedir.

    Başarılar diliyorum.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde




  • pistonlar görmemiş olabilirde yağ sekmanları bozulmuş olabilir yağ eksiltmeye başlarsa durum budur. bin km sonra yağı kontrol edin eksilme yaptıysa yağ sekmanları zarar görmüş demektir, onun dışında pistonda hemen problem olmaz uzun süre hararet sıcaklığında sürmediysenız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    dışarıdan bakmakla anlaşılmaz yağ ve su eksiltme yok ise kullanmaya devam motor hasar görseydi piston sarardı ve çaliştığında ses yapardı ve tekleme yapardı yalnız termostat açmamış olabilir veya yarım açmış olabilir kontrol ettirin



    Çalışmada ses yok, tekleme yok tavsiye için sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan

    araç ne marka kaç model ? kaç binde oldu bu ? yani su eksiltmesinin nedenini anlayamadım


    Araç: Ford Escort 95 model karbüratörlü 209 binde su eksiltmesinin nedenini bizde anlayamadık 6 ay önce conta yaptırdım. O günden beri 1 gr su eksiltmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Geçmiş olsun arkadaşım,

    Bizim TEMPRA SX de yatmaktan soğutma suyu madeni hortumu (motorun arkasında, eksoz manifoldunun altında) iğne ucu kadar delinmişti. Yaylada komşu arabayı babamdan istemiş, babam da kıramamış, vermiş. Devridaim çalışınca basınçla delik bu defa tam delinmiş, uyaru ışığı yandığı halde komşu yoluna devam etmiş, tam motor kilitleyene kadar!

    Zamanında epey bir para ödemiştik. Kuzenim Tansel aracı Yayladan çekici ile Adana'ya götürüp tamirhanesinde de tamir etti. Sonra da arabayı sattık. Susuz kalan motor aşırı hararetten kurtulamadığından sürtünme ısısı bir süre sonra kaynak yapacak kadar bir ısınmaya ve piston ve segmanların yanmasına sebep olur. Yağsız kalan motorda da aynı etki farklı olarak görülür (motor yağı da soğutma etkisi gösterir).

    Tamircin özellikle eksoz manifoldu contasına baksın. Motor çok kısa bir süreliğine de olsa susuz çalışmayı kaldırabilir, hemen fark edip motoru durdurursanız kurtarma şansınız daha fazla. Bile bile susuz ve/veya yağsız motorla gitmek onu öldürmek demektir. Devirdaim, yan ve üst contadan su kaçırabilir, radyatörden de eksiltebilir, az su bile motoru kurtarmaya yeter ama tamamen susuz ve tamamen yağsız kalması ölüm demektir. Piston ve segmanlar deforme olduğunda tek yol komple rektifiyedir.

    Başarılar diliyorum.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde


    Taner Abi sağolasın. Her zamanki gibi yardımlarını eksik etmedin.

    Tamirci ile konuştum Cuma günü getir bakalım dedi. İyice baktırmayı düşünüyorum sonradan daha büyük iş açmasın.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    pistonlar görmemiş olabilirde yağ sekmanları bozulmuş olabilir yağ eksiltmeye başlarsa durum budur. bin km sonra yağı kontrol edin eksilme yaptıysa yağ sekmanları zarar görmüş demektir, onun dışında pistonda hemen problem olmaz uzun süre hararet sıcaklığında sürmediysenız.


    Olaydan sonra 400 km oldu. Sırf yağ eksiltme var mı bakmak için boş boş dolanıyorum araçla. Umarım tamirci silindir kapağını sökmeden anlayabilir.
  • 500 km de yeterli anlamak için. sonuç olarak eksilmeyi 2 ile çarpacaksınız bin km deki çıkar ortaya. 95 model araba eksiltsede problem olmaz devam et gitsin yağ zaten ucuzladı yakıta kıyasla. arabanızda 95 model 16 yaşında çokta sorun değil eksiltsede kullanmaya devam edin sağını solunu kurcalatmayın masraf yapmayın bence...geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    500 km de yeterli anlamak için. sonuç olarak eksilmeyi 2 ile çarpacaksınız bin km deki çıkar ortaya. 95 model araba eksiltsede problem olmaz devam et gitsin yağ zaten ucuzladı yakıta kıyasla. arabanızda 95 model 16 yaşında çokta sorun değil eksiltsede kullanmaya devam edin sağını solunu kurcalatmayın masraf yapmayın bence...geçmiş olsun


    Hocam tavsiyeler için teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.