Şimdi Ara

Aracı kaldırırken ve vites geçişlerinde 'tak' diye vuruntu sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12
Cevap
2
Favori
22.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. 2006 model Fiat Albea 1.6 16Valf 103BG atmosferik motor bir araç sahibiyim.

    Aracımda çok uzun süredir var olan bir sorun mevcut. Artık yavaş yavaş sorunun çözümüne odaklanmaya çalışıyorum.

    Sorunlar şöyle:

    Aracımı 1.viteste kaldırırken debriyajı ve gazı çok sakince kullanmazsam araba tam baskı balata ile motorun birleştiği anda "tak" diye vuruntu yapıyor. Yani debriyajı öyle bir yedirmem lazım ki çok yavaş kalkmak zorunda kalıyorum. Kırmızı ışıkta eziyet oluyor bu.
    Eğer dikkat etmezsem her kalkışta araç tak diye vuruyor, hem ses duyuluyor hem de oturduğum yerden hissediyorum alttan bi şeyin vurduğunu.

    Bu vuruntu olayı vites geçişlerinde de mevcut. Mesela 2.vitesten 3.vitese geçerken eğer devirin düşmesini (en azından 1200-1300 devire düşmesini) beklemezsem araba yine debriyajı tam bırakırken vuruyor. Doğal olarak çok rahatsızlık duyuyorum bu durumdan. Çünkü her vites değişiminde debriyaj ile motor birleşirken araçta küt diye bi sarsıntı oluşuyor.

    Ortadaki ana sorun bu.
    Bir de belki bu sorunlarla alakalıdır diye, aklımda olan diğer şeyleri de yazayım;

    Vites boştayken, mesela debriyaja basılı duruyorum, debriyajı en son bırakırken aracın altından "tık" diye bi ses duyuyorum. Yani baskı balatanın tam motorla birleştiği esnada. Bu ses yüksek bi ses değil, yani camlar açıkken ve sessiz bi ortamda duyuluyor. Yukarıda anlattığım vuruntu gibi tok ve güçlü bi şey de değil, ince "tık" diye bi birleşme sesi.

    Yolda giderken, özellikle düşük viteslerde, gazı bıraktığımda araç ileri geri 3-4 kez silkeliyor. Sonra gaza tekrar yavaşça bastığımda araba ivmelenirken yine ileri geri 3-4 kez silkeliyor anca öyle ileri doğru atılıyor. Yani pürüzsüz bir sürüş yok ortada.



    Bu sorunlar haricinde aracımın viteslerinden ve vitesinin yumuşaklığından memnunum. Ayrıca 2 hafta önce de aracın 3 motor kulağından birisi orijinal olarak değişti.
    Ustam bu sorunların sebebini motor kulağı olarak yorumluyor. Ama ben illa ki başka bir sorun olabileceğinden şüpheliyim.

    Fikirlerinizi bekliyorum..







  • Çift kütleli volant,(dual mass flywheel) iki sabit parça arasinda yay ile kavrama anındaki ilk titresimi azaltma amaçlanır bellinbir yipranmadan sonra yay gergisi bozulur. Bu nedenle ilk kalkışta vuruntu sesi gelir.

    Test etmek için aracınız boşta iken gaza yuklenip gaz pedalini birakin 1500 devir araligina dustukten sonra yine basin ve tejrar edin, her birakma ve tekrar birakma aninda bu tak sesinu duyuyorsaniz muhtemelen DMF bozulmustur.

    Aklıma gelen bu.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Araçlarda Vites Geçişlerinde ve Kaldırırken "Tak" Vuruntusunun Nedenleri ve Çözümleri

    Vites geçirirken veya aracı kaldırırken "tak" şeklinde bir vuruntu sesi duymanız, aracınızda bir sorun olabileceğini gösterir. Bu sorun, manuel vitesli araçlarda daha yaygındır, ancak otomatik vitesli araçlarda da ortaya çıkabilir.

    Vites Değiştirirken Gelen Tak Sesi

    Vites değiştirirken "tak" sesi duymanızın birkaç nedeni olabilir:

    • Debriyaj Ayarının Bozuk Olması: Debriyajın ayarının bozuk olması, debriyaj diskinin volan veya baskı plakasına tam olarak oturmasına engel olarak vites geçişlerinde vuruntuya neden olabilir.
    • Senkromeçlerin Aşınması: Senkromeçler, vites değiştirirken dişlilerin hızlarını eşitlemeye yardımcı olan parçalardır. Aşınmış senkromeçler, viteslerin tam olarak oturmasını engelleyerek vuruntuya yol açabilir.
    • Vites Kolundaki Boşluk: Vites kolunda aşırı boşluk olması, viteslerin tam olarak yerine oturmasını engelleyebilir ve vuruntuya neden olabilir.

    Manuel Vites Geçişlerinde Vuruntu

    Manuel vitesli araçlarda, aşağıdaki durumlarda vuruntu sesi duyabilirsiniz:

    • 1. Vitesten 2. Vitese Geçerken Vuruntu: Bu, aşırı gaz verilmesi veya debriyajın çok erken bırakılması nedeniyle olabilir. Debriyajı tam olarak bırakmadan önce gaz vermeyi azaltın veya ilk viteste daha uzun süre kalın.
    • Debriyajdan Ayağı Çekince Gelen Tak Sesi: Bu, debriyajın çok hızlı bırakılması nedeniyle olabilir. Debriyajı yavaşça ve nazikçe bırakın.
    • Debriyaja Basınca Tak Sesi: Bu, debriyaj hidroliğiyle ilgili bir sorun olabilir. Hidrolik sistemde hava olması veya debriyaj silindirinin arızalı olması vuruntuya neden olabilir.

    Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu

    Otomatik vitesli araçlarda, aşağıdaki durumlarda vuruntu sesi duyabilirsiniz:

    • Debriyajdan Ayağı Çekince Gelen Küt Sesi: Bu, şanzıman yağının düşük olması veya kirli olması nedeniyle olabilir. Şanzıman yağını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Vites Değiştirirken Gelen Tak Sesi: Bu, vites değiştirme solenoidlerinin arızalı olması veya şanzıman bilgisayarında bir sorun olması nedeniyle olabilir. Bir tamirciye danışın.

    Çözümler

    Vites geçişlerinde veya araç kaldırılırken ortaya çıkan "tak" vuruntusunun çözümü, sorunun kaynağına bağlıdır. Sorunun nedenini doğru bir şekilde teşhis etmek için aracınızı bir tamirciye götürmenizi öneririz.

    Aracınızla ilgili diğer sorunlarda da size yardımcı olabiliriz. Lütfen bize bildirmekten çekinmeyin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor ve şanzıman kulaklarına baktırın hocam. Volant' a da baktırın zaten o arada baskı-balata durumunu da görürsünüz. Şimdilik ilk akla gelen bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clown.031

    Motor ve şanzıman kulaklarına baktırın hocam. Volant' a da baktırın zaten o arada baskı-balata durumunu da görürsünüz. Şimdilik ilk akla gelen bunlar.
    Motor kulaklarının yorgun olduğunu biliyordum. Zaten 2 hafta önce 3'ünden birisi değişti.
    Şanzıman kulağı da 2 ay önce değişmişti.

    Baskı balata değiştireli 1 sene oldu, şimdilik iyi durumda zaten.
    Volant dediğiniz parça nedir, sorun burdan çıkarsa ne yapılır bu parça değişiyor mu yoksa tamir mi oluyor?
  • Çift kütleli volant,(dual mass flywheel) iki sabit parça arasinda yay ile kavrama anındaki ilk titresimi azaltma amaçlanır bellinbir yipranmadan sonra yay gergisi bozulur. Bu nedenle ilk kalkışta vuruntu sesi gelir.

    Test etmek için aracınız boşta iken gaza yuklenip gaz pedalini birakin 1500 devir araligina dustukten sonra yine basin ve tejrar edin, her birakma ve tekrar birakma aninda bu tak sesinu duyuyorsaniz muhtemelen DMF bozulmustur.

    Aklıma gelen bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Baskı balatanın takıldığı yer. Üzerinde devir sensörü bulunur. krank miline doğrudan bağlıdır. Marş motoru ilk hareketi volantın dişlilerine verir.

    Ses için debriyaj pedalının ayarına bir baktırın. Pedal hidrolik mi yoksa telli mi. Telli ise ayar olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fazla takılma hocam Fiat araçlarının çoğunda var o. Babam da 2012 1.3 Multijet Doblo var hatasız, Söylediğiniz sorunun aynısı var vitesi atıp debriyajdan ayağı çekince araç çok hafif sarsılıyor ve tak diye ses geliyo şanzımandan gayet net bi şekilde duyuluyor araç içerisi sessizken, Arkadaşımın Paliosuda aynı şekildeydi. Sorun neden kaynaklanıyor bilmiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eğer oynar volan varsa debriyaja kavrama noktasına kadar bastığınızda (boş viteste) tık tık tık tık sesini duyarsınız.
    Sorun bu gibi geldi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Valla 1 senedir bu sorun ile yaşıyorum hocam ama artık takmamaya çalışamıyorum.
    Bir de arabaya sıfır motor yapıldı, her şeyi sorunsuz neredeyse ama bu vuruntu yüzünden yeterince keyif alamıyorum.
    Her gün üniversiteye araç ile gidiyorum o yüzden arabaya da biraz bakmam lazım, artık bu sorunu halletsem iyi olacak.

    Yukarıda verdiğiniz fikirler için teşekkür ederim ama ilk olarak nasıl başlasam kararsızım.
    Usta illa ki motor kulağı diyor ama deneyerek göreceğiz diyor bi de.
    E ben motor kulaklarını kalkıp 300-400 liraya değiştirdikten sonra da bu sorun devam ederse ne anladım bu işten.
    Sorun şanzımanda denmişti, şanzıman indi 300 liraya tamir oldu. Yine düzelmedi. Şanzıman kulağı değişti, yine düzelmedi.

    Şu an yapacağım en mantıklı şey nedir başlangıç için? Yani ilk olarak en kolay neresini kontrol ettirmeliyim?
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Valla hocam inan bilmiyorum ama bu sorunun motor kulağından falan olduğunu zannetmiyorum boşa paralar harcama, tamamen ya debriyaj sistemiyle ya da şanzımanla alakalı, ama bence baskı balata, debriyaj teli vs bilemiyorum, yani baskı balata tamamen kenetlendiği anda oluyo bu ses hiç araştırmadım ama biraz bakınıcam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • peoblemin tıpatıp aynısı aracımda var. çözebildiniz mi sorunu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mertlevent kullanıcısına yanıt
    Sorun Kulaklarda değilse aracı lifte alıp akslarda boşluk var mı bi baktırın. Aks kafaları zamanla boşluk yapıyor fiatta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamanın kolay yolu var kaputu açın motoru elinizle ileri geri sallayın çok sallanıyorsa yüzde yüz kulaklar. Aksini düşünemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.