Şimdi Ara

Aracı stop ederken marş motoru yandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
4.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2015 1.4 CRDİ Kia Rio aracım var. Geçen hafta sonu aracı stop ederken stop etmedi ve çalışmaya devam etti, bir türlü stop edemedim. Sonunda kaputtan dumanlar çıkmaya başladı ve marş motoru tamamen yandı. Bir gün önce arabanın yağını ve filtrelerini değiştirmiştim. Onunla alakalı olabilir mi diye düşündüm ama değilmiş. Marş motoru takılı kalmış. Sanayide işçilik dahil 900 TL'ye yeni marş motoru taktırdım. Şu an sorun yok görünüyor ama ödüm kopuyor tekrar olacak diye.

    Bu neden olur? Başına daha önce böyle bir şey gelen var mı?



  • Stop etme ve marş motoru ne alaka Elektronik sisteminizde sıkıntı var bence. Yüksek akım marş motorunu yakmış olabilir aracı çalıştırdıktan sonra marş motorunun bir dahaki kontağa kadar bi işi yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternet de aratınca başkalarının başına da geldiğini gördüm. Aklıma gelen ise akü kutup başını sökmek. Yeniden çalışmasını engeller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marş anında takılı kalsa neyse diyeceğim de, stop ederken marş motoru ne alaka? Geçmiş olsun.
  • Stop etmek yerine ( anahtari saatin tersine cevirmek ) , araba calisirken yine marsa basmis olabilirsiniz . Mars otomatigide direk devreye girince yanmis olabilir gayet normal .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Stop etmek yerine ( anahtari saatin tersine cevirmek ) , araba calisirken yine marsa basmis olabilirsiniz . Mars otomatigide direk devreye girince yanmis olabilir gayet normal .
    Bunu yazacaktim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Japonya kullanıcısına yanıt
    :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    araç çalışırken marşa basmak
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    O durumda dişli sıyırma sesi geliyor hemen çekiyorsun elini refleks olarak, kaldı ki böyle olsa konu sahibi arkadaş bunu fark ederdi herhalde. Nerden tutarsan tut tutarsızlık var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Felaket tellalı gibi olmasın da yağ değişimi + filtre değişimi + duman = diesel runaway olmasın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vitesi 5 e takıp debriyajdan ayağını çekseydin stop ederdi. Hemen aracı o arada boşa alırsın bu sefer boşta motoru çalıştırmaya devam eder ve akü bitince dururdu...

    Akü sökmek en iyi çare ancak o sırada akü sökmek zor iş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 6 Eylül 2019; 10:39:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Vitesi 5 e takıp debriyajdan ayağını çekseydin stop ederdi. Hemen aracı o arada boşa alırsın bu sefer boşta motoru çalıştırmaya devam eder ve akü bitince dururdu...

    Akü sökmek en iyi çare ancak o sırada akü sökmek zor iş
    Marş motoru yanar gene.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Aracı stop ettim, elektriği kesti ama gır gır gır gır diye bir ses gelmeye başladı motordan. Aracı 1'e aldım, sanki çalışıyormuş gibi kendini öne attı. O sırada araç çalışmıyor sandığım için marşa bastım tekrar ama sorun ben marşa basmadan önce kaynaklanmıştı. Yani stop ettiğimde elektriği kesti, ön panel ışıkları vs. hepsi söndü ama birden marş motorundan ses gelmeye başladı. Usta marş takılı kalmış dedi.

    Ben de hiçbir şey anlamadım.

    Yaptırdıktan sonra yanık kokusu geçsin diye motoru yıkattım, bir de parfümlü motor spreyi sıktırdım. Marş motorunun üstünde hafif tortu ve nem görünce zarar görmemesi için uzanıp bir bezle silmeye çalıştım hem dün, hem bugün. Bezle silmeye çalıştıktan sonra ilk marşa bastığımda araç çalışıyor ama 1-2 saniye tıkı tıkı tıkı tık diye bir ses geliyor, sonraki marşta bir sorun olmuyor. Acaba bir şey temassızlık mı yapıyor bezle sildiğimde?

    Bu neden olabilir?




  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi öyle bir ses gelmedi. Aracı stop ettiğim anda gır gır gır diye bir ses geldi. Yağ değişirken üzerine yağ falan mı döküldü acaba? :)
  • bunlar hyundai gibi 5-7 yıl garantili değil miydi ? servise neden götürmediniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    bunlar hyundai gibi 5-7 yıl garantili değil miydi ? servise neden götürmediniz ?
    Evet öyle ama son bakımını bu olaydan 1 gün önce özel serviste yaptırdım. Bir de telefonla aradım, garantiye girmez, kullanıcı hatası olabilir, bakmamız lazım vs. dediler. Uğraşmak istemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    Stop etme ve marş motoru ne alaka Elektronik sisteminizde sıkıntı var bence. Yüksek akım marş motorunu yakmış olabilir aracı çalıştırdıktan sonra marş motorunun bir dahaki kontağa kadar bi işi yok
    Volana takılı kalmış diyor arkadaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mars motoru start stop mantığı ile kendini hibrite mi geçirmis acaba. Tuhaf bi soru soracam ama akü saglammiydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Mars motoru start stop mantığı ile kendini hibrite mi geçirmis acaba. Tuhaf bi soru soracam ama akü saglammiydi?
    Marş motorunu değişirken aküyü de değiştim, akü bitmiş araç o şekilde marşı zorlayınca. Akü dışına biraz kusmuştu bir de. Ama bu zamana kadar aküyle ilgili bir sıkıntı yaşamamıştım. 2015 model araç, alındığından beri aynı akü varmış üzerinde.

    Ondan olabilir mi ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RecoveringPrescription -- 6 Eylül 2019; 16:40:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RecoveringPrescription

    Marş motorunu değişirken aküyü de değiştim, akü bitmiş araç o şekilde marşı zorlayınca. Akü dışına biraz kusmuştu bir de. Ama bu zamana kadar aküyle ilgili bir sıkıntı yaşamamıştım. 2015 model araç, alındığından beri aynı akü varmış üzerinde.

    Ondan olabilir mi ki?

    Alıntıları Göster
    Akuden değil kesinlikle
    Mars moturunu görmüşsünüzdür yanındaki ufaklık varya o kisadevre yapmış disliyi geri çekmemiş olmali
    Disli geri çekilmeyince ve akım vermeye devam ediyo anahtar o düzeneği içinde

    siz park için frenleme yapınca mars motoru volani zorlamış yakmış gerilime dayanamayan akude kendini bırakmış

    Zaten ustaniz bunu söktügünde izah etmistir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Akuden değil kesinlikle
    Mars moturunu görmüşsünüzdür yanındaki ufaklık varya o kisadevre yapmış disliyi geri çekmemiş olmali
    Disli geri çekilmeyince ve akım vermeye devam ediyo anahtar o düzeneği içinde

    siz park için frenleme yapınca mars motoru volani zorlamış yakmış gerilime dayanamayan akude kendini bırakmış

    Zaten ustaniz bunu söktügünde izah etmistir

    Alıntıları Göster
    Çok ender rastlanacak bir şey benim başıma gelmiş diyebilir miyiz o zaman? :)

    Şimdi tekrar yapar mı diye korkuyorum.

    Bir de şu var;

    Yaptırdıktan sonra yanık kokusu geçsin diye motoru yıkattım, bir de parfümlü motor spreyi sıktırdım. Marş motorunun üstünde hafif tortu ve nem görünce zarar görmemesi için uzanıp bir bezle silmeye çalıştım hem dün, hem bugün. Bezle silmeye çalıştıktan sonra ilk marşa bastığımda araç çalışıyor ama 1-2 saniye tıkı tıkı tıkı tık diye bir ses geliyor, sonraki marşta bir sorun olmuyor. Acaba bir şey temassızlık mı yapıyor bezle sildiğimde? Yoksa marşla değil de turboyla ilgili bir konu mudur? Ama ikidir bezle sildikten sonraki ilk marşta olması da tesadüf olamaz.

    Bu neden olabilir?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.