Şimdi Ara

aracın altından radyatör suyu akıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
36.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • şehir dışında fabrikada çalışıyorum ev ile fabrika arası ortalama 40 km dün sabah servisi kaçırdığım için arabayla gitme mecburiyetinde kaldım. araçta antifriz vardır. (genelde hararet göstergesine bakarım sakin yolda 80 trafikte 90 dereceyi geçmez.) dün sabah giderken hep 80 de seyrediyordu uzun yol olduğu için bir sorun yoktu. yaklaşık 20-25 dk sonra, fabrikaya son 3-4 km kala hararet 95 dereceye yükseldi ve ben direk sağa çekip arabayı durdurmak için frene basarken yaklaşık 10 km/h a düştüğümde araç stop edip hararet sona dayandı.
    kaputu açtım motorun sol tarafından kayışların olduğu aradan ince çok az duman çıktı. yedek su deposu boşalmış hiç antifriz yoktu. fan normal şekilde çalışıyordu. motor stop ettiği için çalıştırmadım bekledim yaklaşık 1 saat sonra araba ısısı 80 in altını gördüğü zaman normal su koydum alttan su akıyordu. o şekilde bıraktım fabrikadan bi araç gelip arabayı fabrikaya çektik. arabanın altından gelen su normal radyatöre koyduğum su yağlı bi karışım değil yağ çubuğundan da yağa baktığımda özelliğini yitirmemiş su veya antifriz karışımlı değil. en yakın sanayi 50 km uzaklıkta ancak haftasonu ilgilenebilirim. o yüzden şimdilik size sorayım dedim sorun ne olabilir diye.

    not: antifrizi yaklaşık 1 ay önce koydurttum. arabayı pek sık kullanan birisi değilim. geçen hafta aöf sınavlarım vardı ve cumartesi günü sınav sonrası bir yere gitmem gerekti git-gel yaklaşık 60 km yol yaptım. giderken kalorifer normal şekilde sıcak üflerken soğuk üflemeye başladı. konuyla ilgisi olabilir mi bilmiyorum. bu arada araç 2000 opel astra g hb benzin-lpg manuel vites.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aracın Altından Radyatör Suyu Akıyor: Neler Yapılmalı?

    Arabanızın altından antifiriz damladığını veya motorun altından su aktığını fark ederseniz, bu ciddi bir sorunun işareti olabilir. Radyatör su kaçırması, aracınızın aşırı ısınmasına ve ciddi motor hasarlarına yol açabilecek önemli bir sorundur.

    İşte aracınızın altından radyatör suyu aktığında neler yapmanız gerektiğine dair bir rehber:

    • Aracı Güvenli Bir Yere Park Edin: Aracınızın altından su sızdığını fark ettiğiniz anda, mümkün olan en kısa sürede güvenli bir yere park edin. Motoru kapatın ve radyatör kapağına dokunmayın, çünkü sıcak olabilir.

    • Sızıntının Kaynağını Belirleyin: Aracın altına bakarak sızıntının kaynağını belirlemeye çalışın. Sızıntı radyatörden, hortumlardan veya su pompasından gelebilir.

    • Uzman Yardımı Alın: Sızıntının kaynağını kendiniz belirleyemiyorsanız veya sızıntı küçük olsa bile, mümkün olan en kısa sürede bir araba tamircisi veya otomobil servisine başvurun.

    Aracınızdan Antifiriz Akmasının Nedenleri:

    Aracınızdan antifiriz akmasının birkaç nedeni olabilir, bunlardan bazıları şunlardır:

    • Radyatörde çatlak veya delik
    • Hortumlarda çatlak veya gevşek bağlantılar
    • Su pompası contası arızası
    • Termostat arızası

    Radyatör Patlaması ve Aracın Performansı:

    Radyatör patlaması durumunda, aracınız çalışmaya devam edebilir, ancak bu güvenli değildir. Radyatör patlaması, motorun aşırı ısınmasına ve ciddi motor hasarlarına yol açabilecek önemli miktarda sıvı kaybına neden olur. Radyatör patlaması yaşandığından şüpheleniyorsanız, aracı hemen durdurun ve çekici çağırın.

    Sonuç:

    Aracınızın altından radyatör suyu aktığını fark ederseniz, bu sorunu hafife almayın. Sızıntının kaynağını belirleyin ve mümkün olan en kısa sürede bir otomobil servisine başvurun. Aracınızın altından su damlaması ciddi bir sorunun işareti olabilir ve aracınızı hasardan korumak için derhal müdahale edilmesi gerekir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Su sistemi daha önceden içten içe korozyona uğramış sizde antifrizi 1 ay önce koyunca büyük ihtimalle en zayıf yerinden patlak vermiş. Hortum patlağıysa ufak tamiratla da halledilebilir ama ben önermiyorum mutlaka patlayan hortum değiştirilmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vortex35

    Su sistemi daha önceden içten içe korozyona uğramış sizde antifrizi 1 ay önce koyunca büyük ihtimalle en zayıf yerinden patlak vermiş. Hortum patlağıysa ufak tamiratla da halledilebilir ama ben önermiyorum mutlaka patlayan hortum değiştirilmeli.

    sorun hortumdan olsun ondan yana korkum yokta, motor bloğunda çatlama vs olma olasılığı var mıdır?
  • Vortex hocam haklı muhtemelen antifriz sonrası hortum zayıf yerinden delinmiş olabilir hortum değişince sorun ortadan kalkacaktır bence.
  • http://www.hepsiburada.com/liqui-moly-kuhler-dichter-radyator-sizinti-onleyici-p-OTSONLM3330

    bu ilacın mucize etkisini radyatöre koyar koymaz gördüm
    her türlü radyatör sızıntısında güvenle kullanabilirsiniz
  • inşallah o şekildedir. ciddi birşey çıkacak diye korkuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostspqr


    quote:

    Orijinalden alıntı: vortex35

    Su sistemi daha önceden içten içe korozyona uğramış sizde antifrizi 1 ay önce koyunca büyük ihtimalle en zayıf yerinden patlak vermiş. Hortum patlağıysa ufak tamiratla da halledilebilir ama ben önermiyorum mutlaka patlayan hortum değiştirilmeli.

    sorun hortumdan olsun ondan yana korkum yokta, motor bloğunda çatlama vs olma olasılığı var mıdır?

    Motor bloğu ilk hararette çatlayacak bir şey değil hocam daha önceden bir sıkıntınız olmadıysa en fazla contaya hasar vermiştir veya contayı yakmıştır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.