Şimdi Ara

Aracın Daha Erken Isınması İçin Ne Yapmalıyız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
3.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar beyler. Zaman zaman aklima geliyor bu ve benzer sorular. Bilen varsa aciklarsa sevinirim.

    1- Hani motor hararet yaparsa fan kademesini sicaga getirip tam devir çalıştırın diye bir sey vardi bilirsiniz belki. Motorun daha erken isinmasi icin buradan yola cikarsak yapmamiz gereken bir sey var mi? Yoksa tek cozum one gazete kagidi koymak mi?

    2- Gazete kagidinin yerine tam manasiyla bu isi goren akseuarlar var mi?

    3- Belki sacma gelecek ama garantiye alayim dedim. Motor isinmadan yuksek devir yapmak sakincali malum. Yokus asagi giderken cut off durumunda olsa vitesteyken devir yapmak yine zarar verir mi? Ne kadar zararli olur?

    4- Arac ici hava sirkulasyon tusunun teknik olarak islevini aciklayabilir misiniz? Yani normalde havalandirmalardan fan acik olmasa bile biraz hava geliyor. Ancak bu tusa basinca hic bir yerden hava akisi olmuyor. Bakiyorum mekanik bir ses falan da gelmiyor. Yani acilip kapanan bir yer yok sanirim. Nasil calisiyor bu?

    Simdilik aklima gelenler bunlar. Simdiden tesekkurler







  • 1.Aracim benzinli erken isinsin diye hic denemedim one gazete koymayi.

    2.Webasto marka isiticilar var ama pahali.

    3.Motor sogukken yuksek devirli kullanmayin derim.

    4.Arabayi ısıtmak icin opel kullanici kitabinda sicak fan ayarini ve fanı en sona kademeye alin ic sirlusyonu acin yaziyor,demekki icerde donen hava daha cabuk isitiyor.

    Sirkülasyon tusu ;arabanin icindeki havayi sirkule eder cevirir. Disaridan hava gelmez.Tozlu dumanli yerlerden gecerkende bu tusa basabilirsiniz.Klimayi kapatmaya gerek yok.



    Iyi forumlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tietze -- 19 Kasım 2015; 13:28:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-2 :Ford ve bazı araçlarda aktif ön ızgara var. Soğukken kapalı, motor ısınınca açılan cinsten. Bu öne gazete-karton koymak ile aynı mantık.

    ikinci bir yöntem, bakımlı bir araç. Antifriz derecesi uygun, Isı ölçen tüm müşürlerinizin sağlıklı çalışması gerekir.

    3-Yokuş aşağı mümkünse boşa almayın. Uygun viteste kullanın. Devir devirdir.

    4- Hava sirkülasyon tuşu soğuk veya çok sıcak havada aracın havalandırmasının daha etkin çalışmasını sağlar. İç sirkülasyon açık olursa dışarıdaki soğuk(veya çok sıcak) havayı içeri vermez ve sadece kendi ısıttığı(veya soğuttuğu) havayı araç içine verir. Benim tavsiyem ise dışarıdan her zaman taze hava gelmesi şeklinde.

    Bilinenin aksine aracı rolantide değil ,düşük devirde kullanarak ısıtmak sağlıklıdır. Bu bilgi araç kullanım klavuzlarında da yazmaktadır.




  • Cok dusuk devirde kullanirsaniz motor cabuk isinir. Yani 1000 devirde falan, arac neredeyse teklemeye baslayacak kadar dusuk bir devir. Zararlidir tabii.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar icin tesekkurler. Peki sirkulasyon tusunun calisma prensibini aciklamadiniz? Yani ne ise yaradigini biliyorum. Fakat bunu nasil gerceklestiriyor? Var mi bunu bilen?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Cevaplar icin tesekkurler. Peki sirkulasyon tusunun calisma prensibini aciklamadiniz? Yani ne ise yaradigini biliyorum. Fakat bunu nasil gerceklestiriyor? Var mi bunu bilen?

    dışarıdan gelen hava kanalını kapıyor-açıyor. o kadar.
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Dugmeyi kullanirken diyorum acaba nasil yapmislar ses falan da gelmiyor diye. Mekanik olarak biryerlerde bir sey kapaniyor o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Elektronik düğmelerde dediğiniz gibi motor vasıtası ile kapanıp açılıyor. Elle çevirmeli ( arkasında çelik tel bulunan) eski tip sistemlerde el gücü ile kapağı kapamış oluyorsunuz.


     Aracın Daha Erken Isınması İçin Ne Yapmalıyız?
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Hah tam olarak bunu merak ediyordum ben de tesekkurler. Basit ama merak uyandiran bir soruydu benim icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yokuş çıkmak çabuk ısınmasını sağlıyor,bizim buralar hep yokuş 2 dakikada araba hamam gibi .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Yolu mu degiseyim ben de ne yapayim Motor kaputunun onune naylon monte edecegim sanirim. Kisa mesafe kullaniyorum. Dolayisiyla isinmiyor araba. Beni gectim bari kendi isinsa ona da raziyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sirkülasyon tuşu dışardaki havanın pis olduğu durumlarda kullanın diyordu arabanın kitapçığında (clio 2004) içedeki havayı devirdaim yapıyor dışardan hava almıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- Motorun daha çabuk ısınması için kaloriferden sıcak hava talep etmemeniz gerekir. Böylece motor daha çabuk ısınır. Ancak bazı markalarda (Bkz. Volvo) egzoz manifoldunun üstüne bir sac muhafaza koymuş, ısınan egzoz manifoldunun çevresindeki ısıttığı havayı hava filtresinin oraya gönderiyor. Böylece içeri daha sıcak hava emiliyor. Bu da ısınmanın çabuk olmasını sağlıyor.

    2- Bazı markalar ön ızgaraya takılan kapağı da stepne bölümüne koyuyor. Bu da kitapçıkta belirtiliyor (Bkz. Volvo, Mitsubishi gibi markaralın GDI motorlu modelleri). Onun dışında bazı markalarda o ön ızgara otomatik olarak açılıp kapanıyor.

    3- Motor soğukken devir çevrilmemesinin temelce bir kaç sebebi var. Yağın yeterli ısıya (Dolayısı ile inceliğe) ulaşmadığı için motora olması gereken korumayı temin edemiyor. İnce yerlere ulaşamıyor, yeterli incelikte film oluşturamıyor. Ayrıca motor yeterli ısınmadığı için parçalar arasındaki hesaplanan tolerans boşlukları genleşmeden dolayı olması gereken değerlerde olmuyor. Motor ısındıkça genleşen parçalar ideal ölçülerine geliyor. Bu yüzden kompresyonda dahi devir çevirmemek daha sağlıklıdır.

    4- İçeride konsolun içinde bir klepe var. Siz iç sirkülasyona bastığınızda sadece klepe dışarıdan gelen hava ağzını kapatır. Öyle sesli çalışacak bir sistem değildir.




  • Valla bizim burada 2 tane dik yokuş var arabada dizel olunca çalışır çalışmaz o bayırlara vurunca kendini bayır bitiminden sonra ısınmaya başlıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araba biraz geç ısınıyor ama ben sabahları 2-3 dk rolantide bekliyorum. Zaten buğular çözülüyor o sırada ardından da yola çıkıyorum yaklaşık 3 dk sonra araba sıcağa yakın üflemeye başlıyor. Fakat ben en sıcağa ayarlamıyorum. 23 dereceye ayarlıyorum ona göre ısınıyor. Çok sıcağa ayarlayınca motor ısınmıyor bu seferde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.