Şimdi Ara

Araçlardaki sensörler ve soketler ne zaman değişmeli ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Maf,map,lambda,hararet müşürü,fan müşürü,krank sensörü,vuruntu sensörü vs vs diye uzayıp giden listedeki elemanlar sizce kaç kmde bir değişmeli veyahut bunlar balata spreyi ile belirli aralıklarla temizlenip ömürleri uzatılabilir mi ? Soru açık ve net

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • İngilizlerin bi söz var. Why bother to change if its working!
    Türklerin de bir sözü var. Bırak, yıkılasaya kadar gitsin!
    Yani Türkçesi, Koy yağını, suyunu rahvan gitsin, yıkıldığı yerde bi çaresine bakılır elbet, yolda bırakacak değiliz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rutin bakımlarda bile işçilk hatası, kazık yeme gibi dertlerle uğraşırken böyle sensörlerin ellenmemesi taraftarıyım😂 Ama maf sensörünün ömrü uzasın isteniyorsa hava filtresi muhakkak tam zamanında değişmeli keza hararet müşürü için de sistemde doğru ve yeni soğutma sıvısı olmalı yoksa çürüyecektir. Ömrünü uzatmak için yağ değişimi gibi rutin bakımlarını zamanında yaptırmak bence yeterli. Diğer türlü belli tarihlerde bozulmamış olmalarına rağmen temizlemek veya yenisini takmak bence gereksiz emek olacaktır.

    Zaten bu sensörler bozulduğu anda kendini belli edeceği için ellenmemeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bozulup bozulmadığını anlayamıyoruz ya işte sorun orda mesela lambdanın veya mafın veyahut krank mili konum sensörü gibi elemanların nasıl bozulup bozulmadığını anlasak keşke. Mesela arabamın bakımları tam ama fazla yakıyor dur ben lambda sensörünü değiştiriyim vakti gelmiştir diyip gene sorun çözülmesse hayal kırıklığı ve para boşa gideceği için bozulup bozulmadığını anlasak keşke

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Lambda sensörü de sarf malzemesi aslında. 100-150 bin km sonrası ölçüm hassasiyetleri azalır, çoğu yabancı grupta bu km'lerde değiştirilmesi önerilir.
    Bunun dışında diğer sensörleri değiştirmek mantıklı değil. Krank veya maf bozulsa anında belli eder kendini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyne bağlanıp hata kodlarına bakmalisiniz, sensör değerlerini kontrol etmelisiniz veya sensör üzerinden iğneyle kablolara girerek multimetre ile voltajını ölçerek sorun olup olmadığını anlamalisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bozulup bozulmadığını anlayamıyoruz ya işte sorun orda mesela lambdanın veya mafın veyahut krank mili konum sensörü gibi elemanların nasıl bozulup bozulmadığını anlasak keşke. Mesela arabamın bakımları tam ama fazla yakıyor dur ben lambda sensörünü değiştiriyim vakti gelmiştir diyip gene sorun çözülmesse hayal kırıklığı ve para boşa gideceği için bozulup bozulmadığını anlasak keşke
    Hepsi bozulduğunda doğrudan yada dolaylı olarak anlaşılır ve kontrol etme olanakları var. Arkadaşlar yazmışlar zaten voltajı ölçülür ve arıza kodları okunur. İşini bilen bir usta arızayı doğrudan bilir, bilmeli. Kötü ustaların çokluğu ve nasıl iş yapması gerektiğini bilmeyenlerin çokluğu seni böyle düşündürmüş olmalı😊 Ama hepsinin arızasını anlamanın yolları var.

    YouTube'da Matek adlı kanalda bu kontrollerin nasıl yapıldığını anlatıyordu diye hatırlıyorum, bir göz at derim😊



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 9 Aralık 2019; 10:45:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.