SLM ARAKDAŞLAR SİZCE EURONCAP TA YAPILAN ÇARPIŞMA TESTLERİ YETERLİMİ ÖRNEĞİN MERCEDES VE VOLVO DISCOVERY CHANNEL KANALINDA İZLEMİŞTİM ÇOK DEĞİŞİK HİÇ AKLA GELMİYCEK ÇARPIŞMA TESTLERİ YAPIYOLAR ÖRNEĞİN Bİ ARAÇ IN SAĞ ÖN TAMPONUNA DİER ARACIN SOL ÖN TAMPONU ÇARPTIRILIYO TAKLA TESTLERİ KAMYONLA ARABALARINI ÇARPIŞTIRIOLAR BU NUN Gİ VS ..... Bİ SÜRÜ DEĞİŞİK KAZA TESTLERİ YAPIOLAR SİZCE EURONCAP NE KADAR GÜVENİLİR BU AÇIDAN? TEŞEKKÜRLER.
bence hiç yeterli değil çünkü hep aynı şartlarda aynı testleri yapıyorlar ,dolayısı ile üreticiler açısından başarılı sonuç elde etmek kolaylaşıyor.
Euroncap'i Volvo ve Mercedes'in test merkezleriyle karşılaştırırsan elbette yetersiz. Ama Euroncap de zaten Volvo daha dayanıklı araçlar yapsın diye değil, diğer markaları daha güvenli araçlar üretmeye zorlamak için var. Çünkü Euroncap yıldızları artık birer pazarlama aracı oldu.
quote:
Orijinalden alıntı: 19can84
bence hiç yeterli değil çünkü hep aynı şartlarda aynı testleri yapıyorlar ,dolayısı ile üreticiler açısından başarılı sonuç elde etmek kolaylaşıyor.
bence de yeterli değil birkaç tane pozisyon var ve ben şahsen üretici olsam oturur bunlara kastırır yıldızları toplarım tabi ki söylemek kadar basit değil ben de biliyorum ama iyice kolaylaştı yıldız toplamak diye düşünüyorum
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Euroncap'i Volvo ve Mercedes'in test merkezleriyle karşılaştırırsan elbette yetersiz. Ama Euroncap de zaten Volvo daha dayanıklı araçlar yapsın diye değil, diğer markaları daha güvenli araçlar üretmeye zorlamak için var. Çünkü Euroncap yıldızları artık birer pazarlama aracı oldu.
Bir soru? Euroncap 4 yıldız ama kendi testlerinde dehşet, hangisine inanırsınız?
Bazı şeyler bilimsel olması için standartize edilir, euro ncap da bu standartlardan biridir....
quote:
Orijinalden alıntı: gorele2000
Bir soru? Euroncap 4 yıldız ama kendi testlerinde dehşet, hangisine inanırsınız?
Bazı şeyler bilimsel olması için standartize edilir, euro ncap da bu standartlardan biridir....
Alıntıları Göster
euro ncap i ben artık reklamlarda bir güven verme logosu gibi algılıyorum..
güvenmek istiyorum ama sırf euro ncap den 5 yıldız alan bir aracıda alma sebebim olmaz ki kendimce biliyorumdur hangi arabada güvenli olduğumu
quote:
Orijinalden alıntı: gorele2000
Bir soru? Euroncap 4 yıldız ama kendi testlerinde dehşet, hangisine inanırsınız?
Bazı şeyler bilimsel olması için standartize edilir, euro ncap da bu standartlardan biridir....
Alıntıları Göster
"Dehşet iyi" mi "dehşet kötü" mü?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 4 yıldız ama kendi testlerinde dehşet, hangisine inanırsınız?
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
"Dehşet iyi" mi "dehşet kötü" mü?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 4 yıldız ama kendi testlerinde dehşet, hangisine inanırsınız?
Alıntıları Göster
Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.)
Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür.
Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide
yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu
yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)...
Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması.
4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
"Dehşet iyi" mi "dehşet kötü" mü?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 4 yıldız ama kendi testlerinde dehşet, hangisine inanırsınız?
quote:
Orijinalden alıntı: gorele2000
Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.)
Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür.
Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide
yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu
yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)...
Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması.
4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
"Dehşet iyi" mi "dehşet kötü" mü?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 4 yıldız ama kendi testlerinde dehşet, hangisine inanırsınız?
Alıntıları Göster
Peki o zaman şöyle soralım. Honda Civic Euroncap 4 yıldız, Audi A3 Euroncap dört yıldız. Kaza anında hangisinin içinde olmak isterdin? Ben tercihimi hemen söyleyeyim: A3.
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Peki o zaman şöyle soralım. Honda Civic Euroncap 4 yıldız, Audi A3 Euroncap dört yıldız. Kaza anında hangisinin içinde olmak isterdin? Ben tercihimi hemen söyleyeyim: A3.
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
Alıntıları Göster
Ne demek istediğimi anlatabildim mi hesheit@?
euronacap hakkında?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
quote:
Orijinalden alıntı: gorele2000
Ne demek istediğimi anlatabildim mi hesheit@?
euronacap hakkında?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
Alıntıları Göster
Maalesef tam anlayamadım. O yüzden sordum: Honda Civic Euroncap 4 yıldız, Audi A3 Euroncap dört yıldız. Kaza anında hangisinin içinde olmak isterdin?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000
Ne demek istediğimi anlatabildim mi hesheit@?
euronacap hakkında?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Maalesef tam anlayamadım. O yüzden sordum: Honda Civic Euroncap 4 yıldız, Audi A3 Euroncap dört yıldız. Kaza anında hangisinin içinde olmak isterdin?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000
Ne demek istediğimi anlatabildim mi hesheit@?
euronacap hakkında?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
Alıntıları Göster
Bu konuda elimde bilimsel bir değer yok ( euroncap gibi), şöyleki mesala 100 km hızla çarpınca ne oluyor?
Buradan söyleyebileceğim tek şey a3 de olmak isterdim o da sadece marka imajı, daha pahalı herhalde daha sağlamdır diye, ama dedim ya sağlam kanıtım yok sadece varsayımla,duygularımla...
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Maalesef tam anlayamadım. O yüzden sordum: Honda Civic Euroncap 4 yıldız, Audi A3 Euroncap dört yıldız. Kaza anında hangisinin içinde olmak isterdin?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000
Ne demek istediğimi anlatabildim mi hesheit@?
euronacap hakkında?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Maalesef tam anlayamadım. O yüzden sordum: Honda Civic Euroncap 4 yıldız, Audi A3 Euroncap dört yıldız. Kaza anında hangisinin içinde olmak isterdin?
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000
Ne demek istediğimi anlatabildim mi hesheit@?
euronacap hakkında?
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000 Bir soru? Euroncap 3 yıldız fakat kendi testlerinde mükemmel ( üretici firma öyle diyor.) Bilimsellik ancak standart değerlerden bahsediğinde mümkündür. Bilim adamı , bilimsel yayınını yapar(henüz anlamı yoktur bunun) ve makale olarak bilimsel bir dergide yayınlar( artık anlamlıdır, standart değerler eşliğinde kabul görmüştür), daha sonra bilim adamı bu yayımlanmış makalesini kendisi referans olarak kullanır( sizle buna reklam malzemesi diyorsunuz)... Firma 5 yıldız almış aracını reklamında tabiki kullanacak, bu gayet mantıklı, en azından standart değerler eşiğinde aldığı için daha da değerli, anlamadığım sizlerim bunu aşağılaması. 4 yıldız alan firma neden reklamında kullanmıyor, örnek yeni honda civic, gördünüz mü reklamında euroncap 4 yıldız diye?
Alıntıları Göster
yıldızı veya ncap ları bir yana bırakırsak kaza-hasar ve ölüm riski hesaplanması zor bir denklem..1 hf kadar önce discovery channel da 30 km hızla giderken şapkalığı olmayan bir hb aracın bagajındaki alet takımınının dağılması ve bir levyenin önden çarpışma sonrası gelip sürücünün kafasına çarptığını gösterdiler..bu olay 30 km hızda oldu..yine aynı programda arka koltuğu yatırılıp bagajına saksı konulmuş bir araç 40 km hızla çarpıştırıldı..saksı ön camdan dışarı çıktı..anlatmak istediğim ncap ve benzeri testler arabanın aktif güvenlik sistemi ve onun çalışması ile ilgili yıldızlar veriyor..oysaki bagajdaki saksı bile ölüme sebebiyet verebilir..o yüzden bir aracın ncap ten 4-5 yıldız alması içinde ölmeyeceğimiz anlamına gelmiyor bence...
quote:
Orijinalden alıntı: türbülans
yıldızı veya ncap ları bir yana bırakırsak kaza-hasar ve ölüm riski hesaplanması zor bir denklem..1 hf kadar önce discovery channel da 30 km hızla giderken şapkalığı olmayan bir hb aracın bagajındaki alet takımınının dağılması ve bir levyenin önden çarpışma sonrası gelip sürücünün kafasına çarptığını gösterdiler..bu olay 30 km hızda oldu..yine aynı programda arka koltuğu yatırılıp bagajına saksı konulmuş bir araç 40 km hızla çarpıştırıldı..saksı ön camdan dışarı çıktı..anlatmak istediğim ncap ve benzeri testler arabanın aktif güvenlik sistemi ve onun çalışması ile ilgili yıldızlar veriyor..oysaki bagajdaki saksı bile ölüme sebebiyet verebilir..o yüzden bir aracın ncap ten 4-5 yıldız alması içinde ölmeyeceğimiz anlamına gelmiyor bence...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: türbülans
yıldızı veya ncap ları bir yana bırakırsak kaza-hasar ve ölüm riski hesaplanması zor bir denklem..1 hf kadar önce discovery channel da 30 km hızla giderken şapkalığı olmayan bir hb aracın bagajındaki alet takımınının dağılması ve bir levyenin önden çarpışma sonrası gelip sürücünün kafasına çarptığını gösterdiler..bu olay 30 km hızda oldu..yine aynı programda arka koltuğu yatırılıp bagajına saksı konulmuş bir araç 40 km hızla çarpıştırıldı..saksı ön camdan dışarı çıktı..anlatmak istediğim ncap ve benzeri testler arabanın aktif güvenlik sistemi ve onun çalışması ile ilgili yıldızlar veriyor..oysaki bagajdaki saksı bile ölüme sebebiyet verebilir..o yüzden bir aracın ncap ten 4-5 yıldız alması içinde ölmeyeceğimiz anlamına gelmiyor bence...
Çok bağlantılı denklem...
quote:
Orijinalden alıntı: türbülans
yıldızı veya ncap ları bir yana bırakırsak kaza-hasar ve ölüm riski hesaplanması zor bir denklem..1 hf kadar önce discovery channel da 30 km hızla giderken şapkalığı olmayan bir hb aracın bagajındaki alet takımınının dağılması ve bir levyenin önden çarpışma sonrası gelip sürücünün kafasına çarptığını gösterdiler..bu olay 30 km hızda oldu..yine aynı programda arka koltuğu yatırılıp bagajına saksı konulmuş bir araç 40 km hızla çarpıştırıldı..saksı ön camdan dışarı çıktı..anlatmak istediğim ncap ve benzeri testler arabanın aktif güvenlik sistemi ve onun çalışması ile ilgili yıldızlar veriyor..oysaki bagajdaki saksı bile ölüme sebebiyet verebilir..o yüzden bir aracın ncap ten 4-5 yıldız alması içinde ölmeyeceğimiz anlamına gelmiyor bence...
Alıntıları Göster
Olması beklenen kazaların teorik testine değil de, olanlara da bakmak lazım... Çok arasam da Amerika'da olduğu gibi detaylı veriler bulamıyorum Avrupa hakkında. Amerika listelerinde burada olmayan bir sürü araba var ve oradaki Avrupa arabaları da farklı olduğu için emsal olamıyor bize...
quote:
Orijinalden alıntı: türbülans
yıldızı veya ncap ları bir yana bırakırsak kaza-hasar ve ölüm riski hesaplanması zor bir denklem..1 hf kadar önce discovery channel da 30 km hızla giderken şapkalığı olmayan bir hb aracın bagajındaki alet takımınının dağılması ve bir levyenin önden çarpışma sonrası gelip sürücünün kafasına çarptığını gösterdiler..bu olay 30 km hızda oldu..yine aynı programda arka koltuğu yatırılıp bagajına saksı konulmuş bir araç 40 km hızla çarpıştırıldı..saksı ön camdan dışarı çıktı..anlatmak istediğim ncap ve benzeri testler arabanın aktif güvenlik sistemi ve onun çalışması ile ilgili yıldızlar veriyor..oysaki bagajdaki saksı bile ölüme sebebiyet verebilir..o yüzden bir aracın ncap ten 4-5 yıldız alması içinde ölmeyeceğimiz anlamına gelmiyor bence...
Alıntıları Göster
Buradaki gibi tedbirsizliklerin, evet, bir kaza anında neye yol açacağını bilemeyiz. Çünkü burada levye gelip kafanıza çarparken içinde bulunduğunuz aracın markasının önemi yok. Benim sorum şu (sadece size değil) Euroncapten dört yıldız almış Honda Civic veya A3 ile aynı km ile girdiğiniz bir virajda yoldan çıkma şansınız nedir? Diğer veriler aynı olsun. İkinci olarak diyelim ki yoldan çıktınız ve dere yatağındaki kayanın üzerine oturdunuz. Veya karşı yoldan gelen araç uçuşa geçip sizin tavanınıza düştü. Ya da dört takla attınız. Bunların hiçbirini Euroncap ölçmüyor. Ama ben bu tip kazaların tümünde Civic'te olmaktansa A3'ün içinde olmayı tercih ederim, diyorum. Sebebi A3'ün daha pahalı olması ya da marka imajı değil, Audi marka araçların Honda marka araçlara göre daha sağlam olması. Çünkü görünen köy klavuz/test istemez.
quote:
Orjinalden alıntı: türbülans yıldızı veya ncap ları bir yana bırakırsak kaza-hasar ve ölüm riski hesaplanması zor bir denklem..1 hf kadar önce discovery channel da 30 km hızla giderken şapkalığı olmayan bir hb aracın bagajındaki alet takımınının dağılması ve bir levyenin önden çarpışma sonrası gelip sürücünün kafasına çarptığını gösterdiler..bu olay 30 km hızda oldu..yine aynı programda arka koltuğu yatırılıp bagajına saksı konulmuş bir araç 40 km hızla çarpıştırıldı..saksı ön camdan dışarı çıktı..anlatmak istediğim ncap ve benzeri testler arabanın aktif güvenlik sistemi ve onun çalışması ile ilgili yıldızlar veriyor..oysaki bagajdaki saksı bile ölüme sebebiyet verebilir..o yüzden bir aracın ncap ten 4-5 yıldız alması içinde ölmeyeceğimiz anlamına gelmiyor bence...
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Buradaki gibi tedbirsizliklerin, evet, bir kaza anında neye yol açacağını bilemeyiz. Çünkü burada levye gelip kafanıza çarparken içinde bulunduğunuz aracın markasının önemi yok. Benim sorum şu (sadece size değil) Euroncapten dört yıldız almış Honda Civic veya A3 ile aynı km ile girdiğiniz bir virajda yoldan çıkma şansınız nedir? Diğer veriler aynı olsun. İkinci olarak diyelim ki yoldan çıktınız ve dere yatağındaki kayanın üzerine oturdunuz. Veya karşı yoldan gelen araç uçuşa geçip sizin tavanınıza düştü. Ya da dört takla attınız. Bunların hiçbirini Euroncap ölçmüyor. Ama ben bu tip kazaların tümünde Civic'te olmaktansa A3'ün içinde olmayı tercih ederim, diyorum. Sebebi A3'ün daha pahalı olması ya da marka imajı değil, Audi marka araçların Honda marka araçlara göre daha sağlam olması. Çünkü görünen köy klavuz/test istemez.
quote:
Orjinalden alıntı: türbülans yıldızı veya ncap ları bir yana bırakırsak kaza-hasar ve ölüm riski hesaplanması zor bir denklem..1 hf kadar önce discovery channel da 30 km hızla giderken şapkalığı olmayan bir hb aracın bagajındaki alet takımınının dağılması ve bir levyenin önden çarpışma sonrası gelip sürücünün kafasına çarptığını gösterdiler..bu olay 30 km hızda oldu..yine aynı programda arka koltuğu yatırılıp bagajına saksı konulmuş bir araç 40 km hızla çarpıştırıldı..saksı ön camdan dışarı çıktı..anlatmak istediğim ncap ve benzeri testler arabanın aktif güvenlik sistemi ve onun çalışması ile ilgili yıldızlar veriyor..oysaki bagajdaki saksı bile ölüme sebebiyet verebilir..o yüzden bir aracın ncap ten 4-5 yıldız alması içinde ölmeyeceğimiz anlamına gelmiyor bence...
Alıntıları Göster
Evet arkadaşlar aracınızın bagajındaki ne bilim alet çantası, zincir vs ağır şeyleri bagajın en içine kenara filan sabitleyin, boşta ortada durmasınlar. TOPGEAR da böyle bir test yaptı, bagajı delip geçiyorlar ani bir frende hemde kurşun gibi...
Hareket edecek yeri olmasın...
quote:
Orijinalden alıntı: antiochos
Evet arkadaşlar aracınızın bagajındaki ne bilim alet çantası, zincir vs ağır şeyleri bagajın en içine kenara filan sabitleyin, boşta ortada durmasınlar. TOPGEAR da böyle bir test yaptı, bagajı delip geçiyorlar ani bir frende hemde kurşun gibi...
Hareket edecek yeri olmasın...
Alıntıları Göster
bence n cap tesleri yetersiz. çünkü o testlerde takla atma devrilme yoldan çıkma gibi hiç birşey ölçülmüyor. benim için önemli olan konuşardır bunlar. ben bir arabaya bindiğimde B sütunu direklerinin kalınlığına bakarım,a sütünu direklerinin kalınlığına bakarım. saçına tık tık yaparım. her ne kadar sac kalınlığı güvenlik için çok önem arz etmiyor dense de bu tip n cap testleri harici reel hayattaki kazalarda bence önemli şeyler. ben allah korusun bir kaza da 5 yıldız almış toyota honda veya hyundainin içinde olacağıma 4 yıldız almış audi veya mercedesin içinde olmayı tercih ederim. en azından arabanın içine bindiğinde n cap testlerinin harici kazalarda daha güvenli olduğunu hissttiriyor. renault un da tüm araçları 5 yıldızlı ama bu reklam kokan hareketlerden.çünkü ben 5 yıldızlı megane nin içine bindiğimde 4 yıldızlı A4 ün güvenlik hissini bulamıyorum. bence olay burada. bence birçok firma yani kendilerine ait büyük ar-ge merkezleri olmayan 5 veya 4 yıldızlı firmalar bu testlere özel araç hazırlıyorlar. ama o standartların haricinde ki kazalarda arabaları dağılıyor. bence olay burada
quote:
Orijinalden alıntı: codexhoo
bence n cap tesleri yetersiz. çünkü o testlerde takla atma devrilme yoldan çıkma gibi hiç birşey ölçülmüyor. benim için önemli olan konuşardır bunlar. ben bir arabaya bindiğimde B sütunu direklerinin kalınlığına bakarım,a sütünu direklerinin kalınlığına bakarım. saçına tık tık yaparım. her ne kadar sac kalınlığı güvenlik için çok önem arz etmiyor dense de bu tip n cap testleri harici reel hayattaki kazalarda bence önemli şeyler. ben allah korusun bir kaza da 5 yıldız almış toyota honda veya hyundainin içinde olacağıma 4 yıldız almış audi veya mercedesin içinde olmayı tercih ederim. en azından arabanın içine bindiğinde n cap testlerinin harici kazalarda daha güvenli olduğunu hissttiriyor. renault un da tüm araçları 5 yıldızlı ama bu reklam kokan hareketlerden.çünkü ben 5 yıldızlı megane nin içine bindiğimde 4 yıldızlı A4 ün güvenlik hissini bulamıyorum. bence olay burada. bence birçok firma yani kendilerine ait büyük ar-ge merkezleri olmayan 5 veya 4 yıldızlı firmalar bu testlere özel araç hazırlıyorlar. ama o standartların haricinde ki kazalarda arabaları dağılıyor. bence olay burada
Alıntıları Göster
ya arkadaşlar o değilde Q7 nasıl 4 yıldız aldı anlamadım bir türlü birde codexhoo arkadaşımız çok güzel bir seye değinmiş aynen katılıyorum,5 yıldızlı bir toyotanın iinde olacağıma 4 yıldızlı audi,bmw ve mercedesin içinde olurum
quote:
Orijinalden alıntı: malikguzel
ya arkadaşlar o değilde Q7 nasıl 4 yıldız aldı anlamadım bir türlü birde codexhoo arkadaşımız çok güzel bir seye değinmiş aynen katılıyorum,5 yıldızlı bir toyotanın iinde olacağıma 4 yıldızlı audi,bmw ve mercedesin içinde olurum
Alıntıları Göster
bunlar reklam kokan seyler tabi beni görüşüm bunlarda hile olmadığı nerden belli