Şimdi Ara

Arkadaşlar Subaru İmpreza 1.6 alınacak bi arabamı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
32.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar subaru hakkında parça olsun kullanım olsun tecrübeniz ya da bilginiz var mı?
    http://www.ototube.net/info.php?ID_advert=57
    Bu linkteki aracı inceledim ama bi de kullananlar ya da bilgisi olanlardan yardım istiyorum teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vatoz00 -- 26 Şubat 2008; 15:36:14 >



  • araç iyi gibi görünüyo ama motor nasıl bilemem
  • 2. el alacaksan WRX bari al ama düz 1.6 için Subaru almaya gerek var mı bilmem.
  • Ama kardaş bu da 4x4 benim için performanstan daha önemli olan yakıt ve M.T.V vergisi:)
    He ozaman niye subaru dersen aracın yol tutuşu harika yüksek hızlarda ve sert virajlarda:)
  • Arkadaşlar subaru impreza hakkında bilgisi veya tecrübesi olan yokmu?
  • avatoz ben de aynı kasa aracımı satıyorum.ekte linkli olarak görebilirsin.Bu araç gerçekten kullanana büyük keyif veren nçok özel bir arabadır.Performanas açısından oldukça tatmin edici ve kullanırken size çok büyük güven bir araçtır.Özellikle yağışlı ve karlı yollarda yol tutuşu inanılmazdır.

    1.6 olduğu için yakıt tüketimi normal düzeylerdedir.vergisi ise oldukça uygundur.Tüketim değeri olarak şehirler arası 7,5 -8.0 arassında şehir içinde ise 9-10 litre arasındadır.Dikkatli kullanımla şehirler arası tüketim düşürülebilir ancak devamlı gaz isteyen bir araçta bunu yapmak için çok sabırlı bir karakteriniz olması lazımdır.
    Bu araç turbo değildir ve bu yüzden asla bir wrx beklememeniz lazımdır ancak eşleniği araçlardan yol tutuş ve kaçış açısından çok iyidir. Kırmızı ısık kalkışlarında ücüncü vitesten sonra biraz kesilebilir ancka patika yol kullnışları ve virajlı yollarda yol bitsin istemezsiniz.

    Dezavantajlarına gelince ,
    koltuk biraz dar olduğu için 185 boyunun üstünde iseniz arkadakiler için diz mesafesi kalmaz.arka koltukta 2 kişi dışında rahat oturmak oldukça zordur. bagaj yeterli ancak aile ihtiyaçları için küçüktür.Tam bir bekar macera tutkunu ve sportif zevklere uygun kişiliği olanlara hitap etmektedir.
    koltuk oturuşları yere oldukça yakındır benim gibi 100 kg üstü ve 1,90 boylu birinin belini uzun yollarda ağrıttığı için ikinci aile arabamı almıştım.

    Yere yakın oturuş yüzünden ralli hissini hep hissedeceksiniz.Bu sizn için önemli olmasada yanınızda oturanlar tedirgin olacaklardır.sanki hep hızlı gidiyormuş hissini almanıza neden olan bu durum eğer arabayı bir hobi olarak görüyorsanız sizi tatmin edecektir.Ancak size yan hoporlerden lütfen yavaş git komutunu oldukça sık duymanıza neden olacaktır.Aslında hızlı gitmediğinizi anlatmanız km saati ve ikna kabiliyetinize kalmıştır.Linkte konulan araç görünüş olarak benimki ile benzer turbo tampon eklemeleri yapılmış gibi görünmekte ancak bana km si, biraz fazla gibi geldi.Tabii kikendimki ile kıyaslayınca bu kanıya vardım.Aslında 8-9 senelik bir araç için normal sayılabilşr.

    yedek parçaları bir subaru olarak piyasadaki eş araçlara göre biraz daha yüksektir.Ancak km olarak uzun gittiği için km başı maliyeti ucuza bile gelebilir.Bu konuda yedek parça fiyatlarını incelemeniz için bir link koyuyorum.

    Benim görüşüme göçre efsane kasa subaru 2000 li yıllara kada rüretilen kasadır.Diğer kasalar çok sık değiştirilerek piyasada negatif bir etki yaratmıştır.

    negatif bir noktada devamlı dört çeker olaması dolayısıyla baskı balata daha kısa sürede bitmektedir.Bu tamamen kullnıma göre değişse de eski bir araç alırken bunu da göz önüne alınız yaklaşık baskı balata 500 ytl civarında masraf tutmaktadır.

    http://www.jaspasubaru.com/

    benim satılık olan aracım şu an a nkarada bir galeride linkte resimi var.

    http://www.araba.com/1008113.html
    araç sadece 80.000 km dedir




  • vezir kardeş bilgilerin için çok saol ve aracını da inceledim temiz kullanmışın.Fiyatı makul geldi ama verdiğin bilgiler ışığında biraz daha düşünmeye karar verdim çünkü aile arabası olarak da kullanma durumum olduğu için subaru markasını düşünmem gerekecek sanırım...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat 1.4 Punto Alınır mı ?
    4 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • vatoz aile arabası olarak da ben kullandım ancak arka taraf yetişkinler için kücük kalıyor bunu belirteyeyim.Çocuklar için belki problem olmaz ama biraz kelli felli olurlarsa problem olabilir.ben aslında aracımdan çok memnundum ama küçük bebek olunca eşyası çok oluyor ,arabası falan baktım olmayacak bir tane de focus aldım,bunu da karda kıyamette kullanıyordum.baktım ki araç devamlı yatmaya başladı satmaya karar verdim.Aslında çok temiz bir araç hala düşünüyorum ,satmasam mı diye çünkü 15000 ytl para değil ,bu paraya güvenilebilecek araç bulmak zordur.
    Size tavsiyem aracı alırken satmak için almayı değil aldıktan sonra sizi tatmin edeip etmeyeceğini düşünerek alın.Sonra güvenlik olayı çok önemlidir, aile sahibi olduğunza göre bunnu ön plana çıkaracak bir araç almayı düşünün.Subarı motor freni yappıldığında durma mesafesi gerçekten inanılmaz kısadır, bunu ben yeni focusumda göremiyorum.frene daha erken basmak zorunda kalıyorum.herşeyi iyi olan bir araç yok, olsa bile fiyatı uçuyor , üst sınıf araç oluyor.Bu yüzden kaleöi kağıdı elinize alın önceliklerinizi olmazsa olmazlarınızı yazın.Buna uyana aracı bulun ve sonra cebinizdeki paraya yakınlığını tartın.para ilk değil e son bakılması gereken şeydir.Buna göre uygun olanları çıkartın sonra kmsine ,bakım fiyatlarına , yılına , ve fiyatına bakın , ikinci el fiyatı fazla değer kaybetmeyren en uygununu seçin.




  • fazla fazla yakıyo benzini haberin olsn
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vatoz00

    Arkadaşlar subaru impreza hakkında bilgisi veya tecrübesi olan yokmu?



    Simdiye kadar sürdügüm en iyi araba (WRX) ama bilmelisinki 9-10litreden assagi yutmuyor.
    Yoksa ama süper bir araba: Güvenilir boksör motoru,4 cekim,220bgden fazla... 2000YTL modifye yapdinizmi motoru 260bg olur.
  • evet araç güvenli daha geçenlerde şimdiki aracımla kaza atlattım aracım çok hafif arkası kaygan zeminlerde frene basınca hiç affetmiyor. Önümdeki dolmuşu sollamak için sola geçtim yerler hafif çamurluydu karşıdan araba gelince frene basıp dolmuşun arkasına kırdım o da ne araç arkasını aldı dolmuşa doğru fırlattı freni bırakıp direksiyonu kaydığı yönde çeviremeseydim dolmuşa arkadan arka tarafla çarpıcaktım:) Allah korusun aracın yol tutuşu çok önemli işte ondan sonra araçtan soğudum
  • Vezir arabayı çok güzel anlatmışsın.Gerçekten, ben de yeni İmprezalara bakmıştım ama o sadece el çantası alacak kadar yapılmış bagajı görünce araçtan soğudum.Bence eskileri bu anlamda gündelik kullanıma daha uygun.Ayrıca okuduğum bir testinde slalomda yeni İmpreza çok fazla yana yatıp erken kaymaya başlıyordu.Bu 4 çeker sadece çekmeye yarıyor, yol tutuşu pek etkilemiyor sanırım en azından kuru zeminde...
  • BAHSETTİĞİN ARABA BİR EFSANEEEEEEEE
    ALABİLİYORSAN NE DÜŞÜNÜYORSUN...
    HER ERKEK MUTLAKA HAYATINDA BİR DEFA YANINDAN GEÇEN IMPREZAYA BAKARAK İÇ ÇEKMİŞTİR.....
  • quote:

    Vezir arabayı çok güzel anlatmışsın.Gerçekten, ben de yeni İmprezalara bakmıştım ama o sadece el çantası alacak kadar yapılmış bagajı görünce araçtan soğudum.Bence eskileri bu anlamda gündelik kullanıma daha uygun.Ayrıca okuduğum bir testinde slalomda yeni İmpreza çok fazla yana yatıp erken kaymaya başlıyordu.Bu 4 çeker sadece çekmeye yarıyor, yol tutuşu pek etkilemiyor sanırım en azından kuru zeminde...


    evet bu söyledikleriniz wrx veya sti için geçerli olabilir ama ben bugune kadar çok yemek ve kola içtim 1.6 araç uygun lastikle asla bahsettiğiniz şekilde kaydığını görmedim.ama yeni kasalarda yerden yükseklik ile oynandı ise yani ağırlık merkezi y ekseninde yularıda ise bu durum her araç için olabilir.hatta sırf teker çapını artistik olsun diye büyütenler bile bu durumla karşılaşabilir.Bunlar ciddi konulardır.Bir aracı fabrika değerlerinden uzakjlaştırıp sonra da bak kardeşim kayıyor demek pek de gerçekçi olmaz.
    99 yılı 1.6 impreza için isteseniz bile kaydıramayacağınızı söyleyebilirim.hatta gücü 100 beygir civarlarında olduğu için pat,naj da yapmıyor aşırı zorlama yapılırsa belki ufacık ötebilir ama debriyaj balatasını anında yersiniz.Bu dört çekerlerin bana göre en zayıf noktalarından biri debvriyaj balatası çünkü araç güvenlik için aşırı ölçüde kendini kasıyor sizin hatalarınızı düzeltmek için mekanik olarak devamlı kendini kasarak debriyaj balatasına yüklemndiği için zorlamalar olursa debriyajı erken yiyiyor 50000 km civarında debriyaj bitiyor .Ama düzgün ve sakin kullanım ile 80-90 bin km göreceğine eminim.Ben aldığım ilk yıllarda sırf iş yerimdeki her şeye kusur bulan tiplere ispatlamak için her durumda aracı test ettim.Zaten bunların sonrasında bana bir güven geldi.yoksa dışardan bakıldığında öyle bir alımı falan yok. bakmayın ben biraz aracı turbo tampon falan güzelleştirdim.Ancka mekanik colarak karşınızda fuji imparatorluğunun savaş gemisi durduğunu ancak böyle ciddi testler ile anlayabiliyorsunuz.Bu testleri genelde otoban dışı köy yollarında ve kar yağdığında yapıyordum.20 cm kar olan yere önce bir tekeri, sonra arka 2 tekeri , sonra yan 2 tekeri derken kolalar yemekler çetele tuturak karnımızı bayağı doyurmuştum.Bırakın kuru zemini , karlı ve kaygan(cam gibi değil)yolda 80 km hıza çıkıp 90 derece dönüşleri bile ustalıkla yapmanın mümkün olduğunu gördüm.yeterki uygun lastik ve biraz da pilotaj olsun.Freni h,ç kullanmadan 80-90 km hızla giderken motor freni yaparak 10 km hıza güvenli bir şekilde durdurmak mümkün.Bunu şu anda esp falan filan diğer markalar yırtınıyor yapamıyorlar .belki bir iki özel araç vardır ama hiçbirisi benim aracın fiyatında değil.

    gelelim nedenlerine işte bu kısmı benim bilebildiğim ve birçok kullnıcının bildiğini zannetmediğim bir konu .Bir imprezanın şanzımanı çok özeldir.Motoru konusunda boxer olması falan herkezin bildiği konular bunlara girmiyorum çünkü bir mercedes olayı varken o kadar da abartmaya gerek yok. AMA ŞANZIMANIN özellikleri ve devrimci mekanik üstünlükleri bir BMW da veya mercedeste bile yok.Zaten bu yüzden ralli şampiyonu oluyor.çapraz güç dağıtım sitemi ile gücü yani torku gerekn ywere gerektiği kadar ulaştırıyor bunu elektronik olrak değil mekanik olarak yapıyor bence bu yüzden üstün. Bu siteme bir de elektronik ekler yapılırsa dünyanın en iyi şanzımanı olur.iapraz güç sistemi ne dmektir.basit olarak dört çeker araçlarda ön ve arkada differansiyel bulunması zorunludur bu mekaniğin bir gerekliliğidir.Ancak ön tekerler kaymaya başladığı zmaan arkadki tekerlerden ikisi aynı anda gücü alamaz.Differansiyel bunu engeller.İmpreza şanzımanında eğer sol in teker kayarsa gücü arka sağ tekere veren veya tersi sağ ön kayarsa sağ arkaya veren çapraz sistem vardır.Özellikle ani virajlarda aracın savuolmasını bu sistem dengeler.yoksa bir cip ile aynı virajı alamazsınız .Çünkü cipler arazi şartlarına göre özel bir çanzıman taşırlar , yüksek süratte viraja girsin diye tasarlanmamaışlardır.tabii ki bir land roverin arazideki üstünlükleri de bir imprezada yoktur.En azından kilitli differansiyl yoktur.Bu iş mekanik anlamda özel tasarım gerektirir.

    Ancak fuji japon mühendislier bu durmla karşiılaşıldığında basit mekanik yöntemlerle başa çıkmak için bir tasarım yapmışlar.araç bir çamura veya kara saplandığı zaman geri vitese takıldığında 15-20km sürate kadar arka tekerler kilitli şanzıman gibi birlikte hareket ediyor .bununanlamı çamurdan kurtulmanız için arka 2 teker aynı anda dönüyor ve bir teker dururken diğerinin dönmesi durumu olmuyor..Bütün gücü tork slip arkaya verip aracı bu durumdan kurtarmaya çalışıyor.bende dahiyane bir sistem zaten bir kilitli differansiyel kırk yılda bir lazım olur insana bunu niçin tomarla para ödemeye ve jip almaya gerek yok.
    Ayrıca çapraz yok tutuş viraj alırken aracın kayma pozisyonunu düzeltmekte çok yardımcı oluyor.Yeterki panik olup debriyaj pedalına basmamanız gerekiyor.Bu durumda araç klasik bir araçtan farkı kalmayıp savrulabiliyor.Zaten bu işi bilenler aracı döndürmeyi bu sistemi kullanarak yapıyorlar.Hızlı gürdüğünüze inandığınız virajı alırken tek yapmanız gerekn gazdan ayagınızı çekmek ve kontolü araca bırakmak , panik olup frene veya debriyaja basarsanız araç kontrolden böyle çıkıyor ancak.Tabii kiviraj çıkışına yakın gaza yüklendiniz mi altınızda bir ralli aracının olduğunu hisstemenize neden olan yere yapışma ve viraj alma marifetlerini görebiliyorsunuz.

    vatz arkadaşa tavsiyem alacağı araçla sakin kalabalık olmayan bir mekanda ani dönüşler ve gazlamna yapsın , anında almaya karar vereceğine eminim.

    İnsanda oluşan duygular anlatmakla olmuyor bu güvenlikl hissini ve aracın kabiliyertlerini en azından başına gelirse ne yaparım diye önceden senaryo yazıp , araçta yanlızken denemenizde fayda var.Bazen çok güvendiğiniz aracınız basit durumlarda bir çalılda veya yerdeki hafif kum dökülmüş yollarda frene basınca acayip dasvranışlar sergileyebiliyor.Bu durumu bizzat yaşayarak kendinizi ve ne yapmanız gerektiğini beyinden alıp beyincik organına tranfer etmeniz gerekiyor.beyin ani pani kdurumlarında devreden çıkarak önceden praogramlanmış hareketleri yapan betincik organımıza durumu aktarıyor ve panik yönetimini bu organınız yönetiyor .verilen emirle ile bir robot gibi hareket etmeniz veya acayip atik (kendinizden beklemediğiniz) direksiyon hareketleri ile saliseler içinde içinde bulunacağınız durumdan kurtulmanıza yardım ediyor.Bu durumu güçlendirmek için devamlı alıştırma yapıp panik durumda ne yapacağınızı ROM hard diskiniz olan beyinciğe kaydetmeniz gerekiyor.Önceden yaşanmamış bir durumu beyincik kendince çözmeye bıranırsanız , halibiz harap.Planma beyin organının işi ama plannın uygulanması için zamana ihtiyaç vardır.Bu zamnınız yoksa otomatikleşmiş hareketler yaparak işinizi şansa bırakmış olursunuz




  • işyerinde arkadaşta var bir önceki arabası da imprezaydı bu arabası impreza model yükseltti, benzinli kullanıyor ve günde 55 km felan yol yapıyor biraz fazla yaktığını söylüyor
  • impreza fazla yakr efsanesi nereden kaynaklanmaktadır.Bunu biraz açmak lazım.
    Bir kere 1,6 motor ile WRX veya STI motorları karıştımamak ve fazla yakar derken net olarak belirtmek lazımdır.Çünkü görünüş olarak benzer (aslında meraklısı hemen anlar) olmasına rağmen güç leri arasında korkunç bir fark vardır. 250 beygir civarında olan WRX bir motorun turbo seçeneği ile boost yaparken benzini içtiğini söylemek yanlış olmaz.Ancak bu aracı alıp da bir gaz bir fren yapınca tüketimin 10-15 litre dolaylaraına çıkması normal bir durumdur.

    ancak bir 1.6 memur versiyonu(benimki oluyor ) olan uzun yolda eşleniği bir güçteki araçtan 1 litre fazla yakar.bunun da nedeni 4x4 sürekli devrede olmasından kaynaklanmaktadır.Hem önde hem de arkda differansiyel mevcuttur ve mekanik sürtünmedeki %5 lik min kayıbı telafi etmek için yakıtın azıcık fazla olması normaldir.Emin olun ki az yakar dediğiniz aracın şanzımanı da aynısı olsa yakıt aynı olur.Bu motorun çok yakmasından değil , şanzımanın yapısından kaynaklanmakyadırçAynı durum geniş tabanlı lastik kullanımında da geçerlidir.benim aracım çok yakıyor diyenler lastik tabanını ufaltsından farkedilir bir tasarruf yapacaklarını peşinen söyleyebilirim.

    benim onerim eski bir imprazaya sahipseniz bunu LPg dönüşümü yaparak mükemmel bir araca dönüştürmek mümkündür.Çünkü güvenlik ile ilgili bir eksiği olmayan aracın tüketimi de çok makul düzeylere inince bir problem kalmıyor.Bagaj konusunu da 2 kişi için rahatlıkla yeterlidir diye noktalayayım.Ama küçük bebek ve alile için bir üst kasası olan Legacy e geçilmesi gerekmektedir.ÇÜNKÜ orta ile küçük arasında bir yerdedir. Bunu bilerek bu şekilde yapmışlardır yol tutuşu daha iyi olsun diye.Yoksa yapmak isteseler her klasta araçları var. bu arada sen niye legacy almadın diy aklındna geçirenler olabilir .Ancak legacyler en az 2000 motor olduğu için fiyatları bir anda uçuyor , bir de lüks donanım olunca 1.6 impreza ile arasında uçurum kadar fark olabiliyor.bu yüzden hesabımı kitabımı yaptım dizelin geleceğini de düşünerek bir focus yeni kasa TDCI aldım.bu da çok güzel ve kaslı bir araç ama yol güvenliği ve sürücüye verdiği keyif açısından bir impreza ile kıyaslanamaz.Bazen sattığım aracı başkaları kullanması için verdiğimde (aslında kimseye aracımı vermem,prensip gereği) dönüşlerinde abi bu araba neymiş be diyorlar.kelimelerle tam anlatamıyorlar ama ne demek istediklerini ben anlıyorum




  • verdiğiniz ilandaki fiyat o arac için çok fazla
    2000-2001 model focus gibi çok daha mantıklı araçlar bulabilirsiniz
    focusun subaruya üstünlükleri
    daha az yakar
    daha iyi gider
    parcası daha ucuz ve boldur
    donanım daha fazladır
    iç mekan kalitesi daha iyidir
    bagaj ve iç hacim daha fazladır
    ve kuruda yol tutuşu imprezadan daha iyidir
    ve bugün 17ye aldıgınız aracı yarın en kötü 16.5 a satarsınız
    imprezayı 15den verebilirseniz dua edin

    imprezanın tek artısı karda kışta 4x4 sisteminin getirdiği avantajdır
    ki eger dağbaşında yaşamıyo iseniz 4x4 zaruri bir ihtiyaç değil,kar lastikleri çok başarılı şehir içi kullanımlarda
  • subaru hocam ,sen bu fiyat ilerinden anlıyorsun sanırım ,benim linkteki araç için fiyat nasıl.Çok temiz ve az km yapmıştır.benim hep 2 arabam oldu o yüzden çok km yapmadı.
  • Arkadaşalar yardımlarınız için teşekkür ederim.Subaru almaktan vazgeçtim çünkü dendiği gibi bagajı ufakmış aile için. Eğer ileri de iki arabaya sahip olacak bütçem olursa diğer araba olarak subaru düşünüyoeum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.