Şimdi Ara

Artık Dizel Astra alan zarar ediyor (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
2
Favori
8.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben hala tam tersini düşünüyorum.Gecen sene bu zamanda kar varken köprüde ciddi beklerken Kilyostan 2. Köprü baya bir bekleyip eve Pendige döndüm.O gün 7.8 gördüm.O gün atmosferik 12 LPG denen yakitla 14 görürdüm.

    Araç 5 yılı devirdi toplamda 2 kızdırma bujisi değişti.Dixel bence her zaman avantajdır.Atmosferik alıp tüp taktirip hem maliyet hem olası tekleme,buji, enjektör,bobin vb sorunlar hem de feribota bineme , AVM giremez vb cekmem.

    75000 TL lik 2,3 yıllık 301,Elysee 1.6 92BG HDI Dizeller 45000 bandında iken gidip benzinli almam.Sifir da ise 20.000 fazla verip Dizel almam.TSİ lar gerçekten Dizele yakın takıyorlar.Dizelin 6 yaktığı yerde o 7 yaksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeybek1982

    "B'nin vadeli hesabındaki para 5 yılda 33835 TL'ye ulaştı"

    5 yıl sonraki 33835, bugünkü değerinde olmayacak



    artık kendi uygun yatırım yönteminize göre
    dolar, altın, fon ya da ne bilim japon yeni kullanabilirsiniz.
    bir şekilde 5 yıldır yoğun şekilde değer kaybeden Türk lirasının değer kaybını
    karşılayacak şekilde bir yatırım odağında tutun. (ben altını tercih ettim %60 büyüdü)

    diğer anlamda

    2012 golf örneğini paylaşıyorum

    105 beygir otomatik 2 model var ortada. (adamlar 105 beygir olarak ölçmüş - eşit olduklarını onlar söylüyor.)

    Artık Dizel Astra alan zarar ediyor

    Artık Dizel Astra alan zarar ediyor

    Artık Dizel Astra alan zarar ediyor


    vuruğu kırığı olmayan 100.000 kmlik 2012 model aynı BEYGIR gücünde 2 ilanımız elimizde.
    benzinliyi hadi pazarlık yaptık 3.000 daha indirdik (daha ucuz ilan bulamadım pert olmayan)

    yine fark 10.000 bile olmadı.
    kısacası o aradaki para eriyip gidiyor.

    20.000 km/yıl yapmayan biri günümüz Türkiye'sinde sadece kendini mutlu etmek için dizel alıyordur.


    Ülkenin geneli matematik konusunda rezil olduğu için (Bkz son 10 yıl öss sonuçları), genel bir hata yapıyor olabiliriz.





    LPG'yi tartışma dışı tutuyorum. 
    Ona bile gerek kalmadan yapılan bir tasarruf var ortada.



    Başkasının parasını hesaplamak gibi birşeyim yok.
    Kendi 2. aracımı yenilemeyi planlıyorum. Sürekli dizel akılları veren var, daha yavaş hızlanan, gürültü yapan,
    büyük olasılıkla 2-3 sene sonra avrupa uyum yasası diye vergi köklenecek bir araç var.
    Sürekli dizel al şöyle böyle depoyu doldurdum benzinliğin yerini unuttumcular akıl veriyor.
    ben matematiğin farklı gösterdiğini vurgulamak istedim.


    bu da çekmediğiniz krediden ettiğiniz kâr arkadaşım.

    Artık Dizel Astra alan zarar ediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M4N68T-MV2 -- 7 Ocak 2018; 2:26:28 >




  • huso kullanıcısına yanıt
    Ben LPG kullanmıyorum. Bildiğiniz o 5.62 liraya satılan Benzini alıyorum. Buna rağmen karlı olduğunu söylüyorum.

    18 ve 9 yaşında olan 2 aracım var. 18 yıllık olanı sıfır almıştık. diğer 9 yaşında olan aracım da 3 yıldır benimle.
    ikisi de rutin bakımlar dışında hiç motor masrafı çıkarmadılar. yıllık bakım yaptırıyorum o kadar.
  • herkesin hayali şu şekilde.

    birisi onlar için sıfır dizel araba alsın, 5 sene hiç kilometre yapmadan (60-70bin)
    sonra çok makul bir şekilde onlara satsın. onlar ise sefa sürsün.

    gerçekte olan
    her muayene öncesi kilometresi düşürülen dizel araçlar bir de fark konulup satılıyor
    sen de 70bin diye araç alıp trigeri değişmeye 120bin diye gitmeyi planlarken (gerçekte araç 140bin mesela)
    yolda kalıveriyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M4N68T-MV2

    Ben LPG kullanmıyorum. Bildiğiniz o 5.62 liraya satılan Benzini alıyorum. Buna rağmen karlı olduğunu söylüyorum.

    18 ve 9 yaşında olan 2 aracım var. 18 yıllık olanı sıfır almıştık. diğer 9 yaşında olan aracım da 3 yıldır benimle.
    ikisi de rutin bakımlar dışında hiç motor masrafı çıkarmadılar. yıllık bakım yaptırıyorum o kadar.

    Hocam ozellikle Turbo Motor ve Dizel arac bulmak icin ugrastım.Ornek Juke 1.2 Visia 78.000 Juke 1.5 DCI Visia 92.000 arada 14.000TL fark var.Ustune de 400Tl MTV farkı var.
    Bu farkı nasıl cıkaracaksın?Mumkun degil cıkmaz anca senede 30.000KM falan yapacaksın vs
    Ama is 2. Ele geldiginde fiyat farkı yok oluyor.Orada da bence 2. el almak mantıklı degil, ha Turbo Benzinli alıyorsan yine dusunulebilir.Ama atmosferik ile Dizel aynı fiyat ise almanın mantıgı bence yok.

    18 yıl,9 yıl bunlar kullanım,aracın motoru vb ile alakalı misal X aracın motoru 150.000Km de rektifiye isterken Y aracın 300.000KM de istiyorsa orada saglıklı bir degerlendirme bence yapılamaz.

    Fiat Mjet Dizel motorla 800.000Km yapanlar var mesela normal bir kullanıcı sıfır aldıgı aracta 250.000 KM yapsın Motoru 150.000KM de rektifiye isteyen bir Benznli arac varsa burada Benzinli avantajlı diyemeyiz.

    Ben ekstrem ornekler yerine fiyat,performans,tuketim gibi verilere gore degerlendirme yapıyorum.Diger yandan bir altta yazdıgın gibi kotuniyetli uygulamalar varsa bunu Benzinli icin de yapan yapar.




  • Dızel araclar 5-10 yıl ıcınde avrupa yasakları nedenıylr ya ck deger kaybeder ve devlet de yasal mevzuat ıle zor durumda bırakabılır kullanıcılarını veya avrupslı elındekı son aracları ucuza bıze çakar.



    Maalesef dızel de benzın de ck pahalı oncelıkle buna tepkı koymalı. Benım aracım dızel ort 8 yakıyor zıra gıt gel az km ısınmıyor dur kalk bugunun hesabı 40-45 kr kuzenın 5.20 i

    11-12 lt yakıyor 65 kr. Dısarda bakıldıgında öcü gıbı lakın adam 7-8 bın km yapıyorum senden yıl ıcınde 1500 tl fzla yakayım dıyo. Aynı aracın dızelı 150 bın daha pahalı nıye alsın



    Kısaca bu iş yaptıgın yol ıle alakalıdır.



    Yıllık 20 bın ve ustu benzın acıtır

    10-20 bın arası asagı yukarı denge saglar

    10 bın altı dızele gerek yk derım



    Benzın ve dızel arasında fıyat farkını dıkkate akarak

    soluyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M4N68T-MV2 M kullanıcısına yanıt
    gerçi doğru
    bu forum çok acaip
    bu forumda aracının ikinci eli düşecek diye saaatlerce birbirini yiyen adamlar gördüm ben
  • http://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-mi-benzin-mi-opel-astra-14t-16cdti.html

    araştırmanın alasını yapmışlar.

    hatta nokta vuruşu olarak

    19000 km'üzerinde yapmayan kesinlikle zarar ediyor.
  • Faso fiso dizel araç pahali alinir pahali satilir hesaplamalar çöp fakir tesellisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdiye kadar 3 sıfır aracımı da dizel aldım.FAKAT bugünkü hesaplarla benzinli daha karlı gibi. 25 bintl farkı 200000 km de çıkartıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.el dizel aveoyu 37k tl gibi rakama aldım 1.3d, benzinli 1.4l 33k civarı.



    Vergi avantajı ve düşük yakıt ile dizel buradaki hesaplarla açık ara öne çıkar. Sıfır araçlar uçmuş memlekette ve şu tablolara göre turbo beslemeli benzinli dizeli çok çok aratmaz . Ama lpg çok kullandım uzun yıllar ve önceki aracımda öyleydi, uğraşılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Dizel aracı 2nci el almak lazım. 0km dizel araç almak mantıksız. Artık benzinli turbo motorlar dizel kadar az yakabiliyor. Ama yağ eksilten, kronik sorunları olan turbo benzinlilere dikkat etmek lazım. Mesela psa grubun yeni 1.2 130hp motorunu araştırın yeni piyasaya sürülmesine rağmen şikayetler var, kronik bı sıkıntısı var.

    satmadı zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M4N68T-MV2

    http://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-mi-benzin-mi-opel-astra-14t-16cdti.html

    araştırmanın alasını yapmışlar.

    hatta nokta vuruşu olarak

    19000 km'üzerinde yapmayan kesinlikle zarar ediyor.

    Ayrıntılı bir inceleme, bayağı emek vermiş. Ancak aradaki farkın getirisi için mevduat faizi %8 olarak hesaplanmış. Halbuki yüzde 14e kadar mevduat faizi var. Bu şekilde güncelleme yapılırsa 19bin km daha da yükselecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla 2013 de sıfır dizel aldım, şuanda 70 bin km, bir 5 yıl daha binerim, alacak olsam sıfır araç alıp da yenilerim de gerek yok, eşşek gibi biniyorum, forumda çok sevilen downsizing motorların hala çok az yaktığını düşünmüyorum en azından manuellerin, otomatikler düşük devirde vites değiştiriyor ama manuelde bu düzene uymak benim için baya zor, buda ister istemez yakıta yansıyor, bence dizel benzin ayrımı yapılırken şu az bu çok yakıyordan ziyade kendi kullanım şartlarınıza bakın, şehiriçi dur kalk trafik, soğuk sıcak iklim uzun yol vb. faktörler yakıtta çok etkili, 6 litre yakıyorum denilen 1.2 tsi ile devir yükseltip turbo bastıkça 8-9 litreler çok rahat görülüyor. Şu bir gerçek dizel ile benzinli arasındaki makas baya açıldı.
  • bir yandan devlet fiyat farkını kapatıyor, diğer yandan firmalar aradaki farkı açıyor.
  • Muqarnas kullanıcısına yanıt
    Geçin ama sonra aynı yolda 11-12 yakınca pişman olmayın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şu saatten sonra 0 alınan her araç zarar ettirir.
    Aslında dolar ve euro üzerinden alınan her ürün zarar ettirir.
    Euro'nun tarihi rekor kırması,distribütörlerin fiyat politikası,devletin saçma vergi politikası ve milletin aç gözlülüğü bu fiyatların bu hale gelmesine neden oldu.
    Tüketim çılgınlığı var ülkede artık araç alıp satma çağın hastalığı oldu.
    Millette en son çıkanı alma hastalığı var.
    Telefondan tutunda arabaya kadar öyle.
    Bu gösteriş budalalığı nereye kadar devam edecek merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 23 Ocak 2018; 0:17:24 >
  • "arabamın değeri düşmesin" mantığı ile savunmak. Bir arkadaşımız çok güzel yorum yapmış.

    Pederde passat var dizel. yıllık 60.000 km yapar kendisi. Adana İstanbul otobüsü gibi çalışıyor adeta.
    onun benzinli almak gibi bir fikri zaten yok. konuya dahil bile değil kendisi.

    trafikli yerde 11.5 yakmasına rağmen 19.000 km altı yıllık yol yapacak arkadaşlarımız
    benzinli araç kullanmaları mantıklıdır.

    Az yakar dedikleri nasıl psikolojik olarak rahatlatıyorsa
    Arabamın kredi borcu yok! hissi de o kadar insanı psikolojik olarak rahat tutar.
    Çekmediğiniz her kredi, iş güvencesi bu kadar havada olan ülkede sizi o kadar rahat hissettirir.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.