|
Asıl Mesele elektrik değil hidrojen diyenler haklı çıktı! - BMW -Toyota hidrojen ortaklığı
-
-
Fuel Cell super toknoloji yauu,
dolum tesisi bulabilirsen yalniz... elektrikli arabayi evde guvenle sarj edebilirsin. En fazla sigorta atar.
Fuel Cell dolumunda sorun ciktiginda olan patlamada 5km capinda bir hidrojen bombasi etkisi oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 14 Ağustos 2022; 7:48:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet Türkiye'de herkes arabasını rahatlıkla şarj edebilecek imkana sahip müstakil villalarda yaşıyordu. git anadolu'da dar sokaklarda, dip dibe apartmanlarda yaşayan insanların arabasını şarj et. Türkiyeyi nişantaşı bebek gibi sosyetik semtlerden ibaret sanıyorsunuz. Cem Yılmaz bile sanmıyorum ki elektrikli otomobil kullansın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 14 Ağustos 2022; 8:18:17 > -
mesele de hedef de belli. Mr. Fusion
-
Kapımın önünde bile yer bulamıyorum. Apartmandan kablo sallandırıp şarj edebileceğimizi düşünüyorlar herhalde.
Yol üzerinde istasyonda şarj işi de yaş bence. Mazot alırken bile olay yaşıyoruz. Depo dolarken başında bekle(her türlü çakallık yapılabilir). Dolunca içeriden kart çektir. Bir de tuvalete gir. 15dk. Cinayetlik olursun.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
aynen öyle ama işte laf eden arkadaş istanbulda villada yaşadığı için herkesi kendisi gibi zannediyor.
-
eninde sonunda enerjiyi güneşle üretip, hirojenle depolayacak insanoğlu.
-
Ne alaka Toyota yıllardır hidrojenli araba üretiyor. BMW de üretti zamanında. Mercedes en son hidrojenli GLC üretti sonra elektriğe odaklandı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
almanlar zaten elektrıklı aracta piyasadan sılındıler. Son hamle olarak euroyu dolar kuruna ındırmeye calıstılar basaramadılar. Yarı fıyatına benzer kalıtede araclar çin malı olarak satılıyor zaten bmw gereksız bır kazıklama derdınde. Porsche olsa anlarım bır luks algısı var ama bmw nedır ya sacma yanı..
hidrojen olayı da sacma buluyorum malıyetlerı yuksek cunku. denız suyuyla bıle calısan araclar var su anda dolayısıyla gelecek onların bence
-
Hidrojen yakıt hücreli otomobillerin bataryalı otomobillere karşı bariz bir zayıflığı var yalnız: Verimlilik.
Bu çok önemli ve hidrojen yakıt hücresinin ölü doğmasına yol açabilecek bir zayıflık. Şöyle ki;
Diyelim ki bir rüzgar santralımız var ve burada üretilen elektrik ile aracımızı şarj ediyoruz.
* Üretilen 100 birim elektrik şarj istasyonuna gelene kadar yolda 5 birim kaybediyor.
* Şarj istasyonundan bataryaya ve bataryadan motora giderken de 10 birim daha kaybediyor.
* Motorda da 5 birim daha kaybediyor.
Böylece bataryalı elektrikli otomobilin (BEV) toplam verimi %80 civarında gerçekleşiyor.
Hidrojen yakıt hücreli (FCEV) bir otomoilde ise verimlilik şöyle gerçekleşiyor:
* Üretilen 100 birim elektrik hidrojene dönüştürülürken 25 birim kaybediyor.
* Üretilen hidrojenin sıkıştırılması ve taşınması esnasında 10 birim daha kaybediyor.
* Yakıt hücresine gelen 65 birim elektriklik hidrojen yakıt hücresinde tekrar elektriğe dönüştürülürken 25 birim daha kaybediyor.
* Motora gelen 40 birim elektriğin 2 birimi de motorda kaybediliyor.
Böylece toplam verim %38 olarak gerçekleşiyor. O da hidrojen gazının elektrik santralının hemen yanında üretildiğini varsayarsak. Eğer durum bu değilse, bir de fazladan %5 iletim kaybı eklememiz gerekecek.
BEV = %80 > FCEV = %38
Arada 2 katından fazla fark var. Yani BEV aynı miktar elektrikle teorik olarak 2 katı yol alabiliyor.
Elektrik YEK'ten geldiği sürece belki bunu dert etmeyebiliriz ama dünyada elektrik karma kaynaklardan üretiliyor. Karma kaynaklardan üretilen eleektriğin ortalama verimini %50 alsanız bile, FCEV'in verimi bir anda %19'a yani fosil yakıtlı otomobillerin bile gerisine düşüyor ki bu kabul edilebilir bir durum değil. ulaşımda elektrik kullanmanın ruhuna aykırı bir durum.
Bu nedenle Toyota dışında hidrojene kafayı takmış kayda değer bir otomobil üreticisi yok. BMW'nin yaptığının da bir pazar yoklaması olduğunu düşünüyorum, bilinçli bir strateji değil yani.
Ama TIR, otobüs, iş makinesi vb. gibi araçlarda ve özellikle TIRlarda hidrojen yakıt hücresi kullanmanın batarya kullanmaya oranla önemli bir avantajı var: Ağırlık.
-
Haklısın fakat eksiklerin yanında artıları da yazsan iyi olurdu. Misal elektrik bataryalarının 1000 dolum kadar bir ömrü var. Ayrıca lityum gibi nadir metallerin bulunması da zor. Yani aslında şu anki batarya teknolojisi fosil yakıtlara rakip değil ama belki hidrojen hücreleri olabilir. Hidrojeni değilde elektriği taşıyarak taşıma ücretleri azaltılabilir ve 1 tane büyük üretim merkezi yerine benzin istasyonu gibi hidrojen üretim merkezleri kurabilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hyundai hem nexo modellerinde hem de tirlarinda hidrojenli yakit sistemini kullaniyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu anda Dünya'daki büyük ve köklü otomobil firmalarının yani 1950'den önce bu işe girişmiş her firmanın alternatif enerji kaynakları ile yaptığı konsept araçlar var. Hepsi için bulabilirsiniz.
Ancak bazen o teknolojiyi destekleyecek icatlar ya henüz keşfedilmemiştir ya da henüz verimli değildir. Elinizdeki teknolojiyi rafa kaldırırsınız. Biri çıkar müthiş bir şey keşfeder siz de ulan böyle bir şey vardı bende bunu uygulasam ne olur diye bir bakarsınız yüzyılın keşfi olur.
Bu işler böyledir. Bana kalırsa Hidrojenden de bir şey çıkmayacak şu anki teknoloji ile. Yine bize pazarlayacaklar işte 5 yıla şehir merkezlerine Fuel Cell harici araç alınmayacak vs. Ancak kimse kimseyi kandırmasın, fosilden elde edilen bir şeyle boş yere reklam yapmayalım.
Yarın öbür gün Rusya yine gazı keser Almanya bugünkü gibi telaşla kömüre dönüp mü elde edecek Hidrojeni?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 14 Ağustos 2022; 14:50:2 >
-
Mesaji nerenden okudugunu bilmiyorum.
Lakin Bir FCV dolum tesisinin benzin istasyonundan riskli oldugunu yaziyorum.
Ama bu yazdiklarimdan senin kafanda Asgari ucretle gecinen insanlarin sudan yakit yapacagi olusuyor.
Paraniz yoksa IETT , yok nisantasinda mi oturuyoruz bilmem ne...
Anadoluda mustakil bir evde, egede bir klube taş evde oturmak icin asiri zengin olmak gerekmiyor bir arabaya 2 milyon verebiliyorsan oturabilirsin.
Orada Elektrik var mi ? Yoksa FC dolum istasyonu mu bulacaksin ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 14 Ağustos 2022; 17:35:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aga millet memlekette hala 2002 model arabaya biniyor.yeri geliyor benzinlik bulamıyorsun . ne hidrojeni ne şusu ne busu . boş bebe muhabbeti bunlar.
-
nişantaşında oturan arkadaşın zoruna gitmiş baksana "nerenle okuduysan" diye laf sokuyor. bence de bu elektrikli otomobil şu anki teknolojiyle gereksiz boş bir araçtır.
-
Hidrojen atom parçalanması (füzyon) ile enerji yüklü hidrojen (otomobil yakıtı) i birbirine karıştırdınız.
Bu arada hidrojen = atmosferik (enerji yüklü) su, başka bir ifade ile "enerji taşıyıcı su" dur.
Hidrojen istasyonunda satılacak olan hidrojen yakıtı 350bar - 700bar basınca sıkıştırılmış atmosferik su.
Hidrojen yakıtı, sudan üretiliyor, h-araçlar yaygınlaşmaya başlayınca da sudan üretilecek
Hidrojen hammadde maliyeti sıfır bir tek depolama , işletme giderleri var ancak h-araçlar yaygınlaşmaya başlayınca örneğin Türkiye'de 5 milyon h-araç olunca litre başına maliyeti sıfıra yakın olacak fakat benzin veya 180kW elektrik gibi kazık tarifeden satılacak. Yani yakıt taşıma yöntemi değişecek kazık değişmeyecek.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
evet Türkiye'de herkes arabasını rahatlıkla şarj edebilecek imkana sahip müstakil villalarda yaşıyordu. git anadolu'da dar sokaklarda, dip dibe apartmanlarda yaşayan insanların arabasını şarj et. Türkiyeyi nişantaşı bebek gibi sosyetik semtlerden ibaret sanıyorsunuz. Cem Yılmaz bile sanmıyorum ki elektrikli otomobil kullansın. |
mesele de hedef de belli. Mr. Fusion |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X