Şimdi Ara

ASTRA 1996 HB için Hangi LPG dönüşümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bende 96 model ASTRA HB 1.6 16V var 160 bin km de e kullanımı güzel yılda 12- 13 bin km kullanıyorum.

    LPG dönüşümü yapsam nasıl olur. Tavsiyelerinizi bekliyorum

    Ayrıca arabayı en az 3 yıl daha kullanacağım eğer piyango falan çıkmazsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengiz112 -- 12 Kasım 2007; 9:04:21 >



  • Ne taktırırsan taktır ama işi ehline yaptır


    quote:

    Orjinalden alıntı: cengiz112

    Arkadaşlar bende 96 model ASTRA HB var 160 bin km de e kullanımı güzel yılda 12- 13 bin km kullanıyorum.

    LPG dönüşümü yapsam nasıl olur. Tavsiyelerinizi bekliyorum

    Ayrıca arabayı en az 3 yıl daha kullanacağım eğer piyango falan çıkmazsa
  • Genelde şehir içi kullanıyorum 11-12 litre yakıyor.

    Sorunlu olurmu acaba

    lütfen biraz yardım ediniz.
  • Kesinlikle sorun olmaz gönlünüzü rahat tutun.
    quote:

    Orjinalden alıntı: cengiz112

    Genelde şehir içi kullanıyorum 11-12 litre yakıyor.

    Sorunlu olurmu acaba

    lütfen biraz yardım ediniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    Kesinlikle sorun olmaz gönlünüzü rahat tutun.
    quote:

    Orjinalden alıntı: cengiz112

    Genelde şehir içi kullanıyorum 11-12 litre yakıyor.

    Sorunlu olurmu acaba

    lütfen biraz yardım ediniz.










    Şimdi araç 96 model astra illaki sıralımı olması gerekiyor?

    ATİKER OLARAK ne takılması gerekir. Yaklaşık fiyatları ne kadardır?

    Göstermiş olduğun ilgiyede çok teşekkür ederim.
  • 96 modeller enjeksiyonlu galiba sıralı sistem takılabiliyosa daha iyi olur.
    ama arkadaşın dediği gibi işin ehli bi yer birde kaliteli bir LPG kiti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: superxp

    96 modeller enjeksiyonlu galiba sıralı sistem takılabiliyosa daha iyi olur.
    ama arkadaşın dediği gibi işin ehli bi yer birde kaliteli bir LPG kiti



    Şimdi bir yere sordum benim araç ÇOK noktadan enjeksiyonlu METAL manifoltluymuş

    sıralı sistem mecbur değilmiş


    Hatta LAVOTO LOVU2 yi önerdi.

    İyice kafam karıştı Lütfen yardımcı olurmusunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengiz112 -- 12 Kasım 2007; 17:17:47 >
  • nerde oturduğunu yaz belki oralarda iyi bi montaj yeri bilen arkadaşlar çıkar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: superxp

    nerde oturduğunu yaz belki oralarda iyi bi montaj yeri bilen arkadaşlar çıkar



    Avcılar tarafında oturuyorum.
  • insanın kendi topiği gibi yok

    kendin yaz kendin oku





  • LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ (OTOGAZ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ)



    Benzinli motorların LPG ile çalışmasını sağlayacak Otogaz Dönüşüm sistemleri üç ana grupta sınıflandırılmıştır.



    1. Nesil dönüşüm sistemleri



    Birinci nesil karbüratörlü araçlardır.Otogaz Dönüşüm sistemlerinin en basiti olan bu sistemde açık devreli LPG donanımı kullanılmaktadır.Yakıt tankından sıvı fazda alınan LPG,bir buharlaştırıcı (regülatör) yardımı ile emme manifoldunda yer alan bir gaz karıştırıcıya gönderilerek hava ile karıştırıldıktan sonra silindirlere yollanmaktadır. Basit olarak karbüratörlü araçlarda uygulanan sistem 1. Nesil Lpg Dönüşüm Sistemidir.



    2. Nesil dönüşüm sistemleri



    İkincil nesil yakıt püskürtmeli araçlardır.Bu dönüşüm sistemlerinde egzoz gazları içerisindeki oksijen miktarı ölçülerek elektronik kumanda ünitesi yardımı ile yakıt miktarı basınç düşürücüye uygun şekilde verilmektedir.

    Enjeksiyonlu sistemlerde için tasarlanmış olan LOV U2 (Lovato),TELGAS 5000 SIMPLEX (Stefanelli) vs vs.dönüşüm kitleri ile , çeşitli motor parametreleri (devir sayısı, gaz kelebeği konumu, motor sıcaklığı v.b.) için verici sinyallerini değerlendiren bir elektronik kontrol ünitesi ve gaz debisini değiştiren debi ayar valfi ile tamamen elektronik bir sistem oluşturmuş ve motordan en yüksek verim elde edilmiştir.



    3. Nesil dönüşüm sistemleri



    Bu sınıfta da çok yaygın olarak kullanılmayan bu sistemler,üçüncü nesil sıvı LPG püskürtmeli sistemlerdir.Plastik manifoldlu araçların artmasıyla üçüncü nesil sistemler de çoğalmaktadır.

    3. nesil LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ , sıralı LPG enjeksiyon kontrollü sistemlerdir. (Enjeksiyonlu taşıtlar için elektronik LPG sistemi) Sistem kontrol sinyallerinin çoğunu doğrudan doğruya ECU'dan almaktadır. Bu ise, üreticinin ayarlarını sisteme uygulama olanağı sağlamaktadır. Sonuç, daha az LPG kaybı, daha düşük emisyonlar ve daha kısa kalkınma periyodu demektir. Özetle, 1. ve 2. kuşak sistemler teknolojisi biraz daha eski, 3. kuşak sistemler ise teknolojisi daha yeni taşıtlar için tercih edilmesi uygun olan sistemlerdir

    Enjeksiyonlu araç plastik manifoldlu ise Sıralı Sistem takılması gerekmektedir.Tüm çok nokta enjeksiyonlu araçlara Sıralı Sistem tavsiye edilir.Çünkü sıralı sistemlerde patlatma problemi ortadan kaldırılmıştır.

    Şayet araç plastik manifoldlu değil ise, sıralı sistem taktırmak şart değildir.Gaz Montajı (gaz dönüşümü) yaptırırken buna dikkat edilmesi gerekmektedir.


    Kaynak: ÖREN MÜHENDİSLİK




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.