Şimdi Ara

ASTRA YAKIT (benzin - dizel - lpg) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
1
Favori
33.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaIdume


    2010 Astra Classic III HB 1.6 Benzinli, araç teslim alınırken Opel tarafından Landi Renzo LPG kiti takıldı.

    Araç 3.500 km'de.

    Şehir dışı ortalama 137 km/h hızla 8,23 lt LPG / 100 km

    Şehir içi ortalama 43 km/h hızla 10 lt LPG / 100 km (Agresif sayılacak bir kullanım ile)


    Ankara fiyatlarıyla;

    şehirdışı ortalama 16,5423 kuruş / km

    şehiriçi ortalama 20,1 kuruş / km


    İlk çalışmada benzin kullanımından dolayı şehiriçi tüketime +1,5 kuruş eklemek daha gerçekçi olur.




    2008 modelini iki ay önce sattım(40000 km de). LPG deki performansını ve sorunlarını bilemeyeceğim fakat;
    aşağı yukarı 1996 dan beri Opel(Astra) araca binerim(iki tanesini sıfır almıştım). Şunu söyleyebilirim ki Opel'in son 15 senedir çıkardığı ve sorunlarını sıfıra indirdiği tek motor ve kasadır. Ben sadece benzinde bindim.
    Gerek araçlardan gerekse de motorlardan yeteri kadar anlarım. Sorunsuzlukta Japonlar ile baş edebilecek nadir Avrupa menşeli motorlardan biridir 115 beygirlik, EGR valfsiz 2007 sonrası benzinli Astra motorları. Mükemmellikleri şuradan gelir: son derece basit yapılıdırlar. Musluğu çevirdiğiniz vakit suyun akması kadar basit yapıda ve sorunsuzluktadırlar. Ve çok da performanslıdırlar. Benzine acımam dediğiniz anda: (uzunyolda) hacimce abartılı büyük araçlar hariç pek çok aracı arkasına alır. Akünün bitmesi, lastiğin patlaması, silecek suyunun tükenmesi gibi sarf malzemelerinin tamamlanması dışında tek bir sorun çıkarmazlar. Aklınızda hiçbir zaman bir "acaba" olmaz.
    Gel gelelim ki benzin fiyatlarının yüksekliği tüm bu başarılarını gölgelemiştir.
    Hayatımda bu derece sorunsuz bir araç hele ki Opel kullandığımı hatırlamam. Yılda bir defa yağ değşimi hariç hiçbir surette kaputunu açmamışımdır..titiz biri olmama rağmen.,
    Yolun müsait olduğu yerlerde çok defa 200 lü km lerin üzerine çıktığımı ve en ufak bir acaba hissine kapılmadan yol aldığımı bilirim.
    Neyse uzun lafın kısası; benzinlisini sattım dizelini aldım. Yakıt giderim bir miktar azaldı lakin eski aracımı aramıyor değilim. Arabalardan ve motorlardan hiç anlamasam, derdim bu kadar olmazdı.. buna da eminim.
    Güle-güle kullanın.

    P.S: forumlara, şikayet sitelerine, ilgili diğer yerlere şöyle bir bakın; H kasaların 2007 sonrası olanlarından 1.6 benzinliler ile ilgili ne bir şikayete, ne de kronik bir soruna rastlayamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 22 Aralık 2010; 2:03:37 >




  • Selam.

    Astra H 2011 Benzinli 115 HP

    1200 KM. de Ort Sarfiyat: 10.6

    Cok galiba ?
  • astra ng 1,6 turbo 180 hp 550 km de şehir içi kullanım yarısı çevre yolu otobanda ortalama tüketim 10,8 litre
  • 1,4 benzinli Astra kullanan yok mu acaba?
  • ohh ohh benzinliler fena yakıyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    ohh ohh benzinliler fena yakıyormuş

    giden araba yakar da..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuuuz5


    quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    ohh ohh benzinliler fena yakıyormuş

    giden araba yakar da..


    aynen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.f. diri


    quote:

    Orijinalden alıntı: otuuuz5


    quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    ohh ohh benzinliler fena yakıyormuş

    giden araba yakar da..


    aynen.

    8 e kadar dusuyor tabi otomatik olmayanlar için söylüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuuuz5

    Güzel bir yorum olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emRe15422 -- 23 Aralık 2010; 17:37:14 >
  • aracım 650 km karşılaştırma babında ekte yakıt tüketimini gönderiyorum.ama resmi gönderemedim.gerekli detayları yaz uyarısı alıyorum.Bu yüzden buraya yazıyorum

    BC 1
    MESAFE 210 KM
    ORTALAMA HIZ 38 KM
    TÜKETİM 13 LT
    ORTALAMA TÜKETİM 6.2 LT

    BC 2
    MESAFE 645.8 KM
    ORTALAMA HIZ 33KM
    TÜKETİM 43.4 LT
    ORTALAMA TÜKETİM 7.0 LT

    BC 2 DEN ANLAŞILACAĞI ÜZERE 645.8 KM DE 43.4 LT YAKMIŞIM.ARABAYI HİÇ SIKIŞTIRMADIM.BANA BİRAZ FAZLA GELDİ AMA DAHA İLK DEPO VE ARABAYI SÜREKLİ 1-2 DAKİKA ISITIP STOP EDERKEN 1 DAKİKA DİNLENDİRİYORUM.1 DEPO İLE KARIŞIK 700 KM GİBİ GİDER GİBİME GİDİYORKİ ÇOK AZ.DÜŞECEĞİNİ UMARIM.YAVAŞ YAVAŞ KORKMAYA BAŞLADIM YAKITTAN.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: filintax

    aracım 650 km karşılaştırma babında ekte yakıt tüketimini gönderiyorum.ama resmi gönderemedim.gerekli detayları yaz uyarısı alıyorum.Bu yüzden buraya yazıyorum

    BC 1
    MESAFE 210 KM
    ORTALAMA HIZ 38 KM
    TÜKETİM 13 LT
    ORTALAMA TÜKETİM 6.2 LT

    BC 2
    MESAFE 645.8 KM
    ORTALAMA HIZ 33KM
    TÜKETİM 43.4 LT
    ORTALAMA TÜKETİM 7.0 LT

    BC 2 DEN ANLAŞILACAĞI ÜZERE 645.8 KM DE 43.4 LT YAKMIŞIM.ARABAYI HİÇ SIKIŞTIRMADIM.BANA BİRAZ FAZLA GELDİ AMA DAHA İLK DEPO VE ARABAYI SÜREKLİ 1-2 DAKİKA ISITIP STOP EDERKEN 1 DAKİKA DİNLENDİRİYORUM.1 DEPO İLE KARIŞIK 700 KM GİBİ GİDER GİBİME GİDİYORKİ ÇOK AZ.DÜŞECEĞİNİ UMARIM.YAVAŞ YAVAŞ KORKMAYA BAŞLADIM YAKITTAN.


    bende bugün 2. yol bilgisayarını sıfırladım ve 60 km yol yaptım tüketim 6.8 çıktı hava yağışlı ve çok da soğuk değildi tamamen şehir içi kullanım. km 2000 e geldi. yanlız hız sabitlemeyi kullanın 6.7 6.6 diye düşüyor kullanmayınca ne yazıkki yüksek çıkıyor




  • Düzce'den 1.3 Cdti arabamı aldım.Ankara'ya giitim.Orada 2 gün dolaştım.Dönüşte Eskişehir üzerinden Bursa'ya geldim.yaklaşık 700 km ve tüketim 5,6 lt gerçekleşti.Hemen hemen hiç sıkıştırmadım.Hız sabitleyiciyi sıkça kullandım.Daha çok 120 km hızda 6.viteste 2.225 devirde kullandım.Lastik basıncı 36 psi 'de imiş.Döndüğümde lastikçide basıncı kontrol ettirdiğimde öğrendim.Bence ekonomik bir araç.Sadece dikkatimi çeken sabah ilk çalıştırmada motor devir 5 saniye geziniyor sonra sabitleniyor. Sizin de dikkatinizi çekti mi?
  • bizim astra G 'de de astra H'da da bu var sorun yok yani :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: c4cü

    Düzce'den 1.3 Cdti arabamı aldım.Ankara'ya giitim.Orada 2 gün dolaştım.Dönüşte Eskişehir üzerinden Bursa'ya geldim.yaklaşık 700 km ve tüketim 5,6 lt gerçekleşti.Hemen hemen hiç sıkıştırmadım.Hız sabitleyiciyi sıkça kullandım.Daha çok 120 km hızda 6.viteste 2.225 devirde kullandım.Lastik basıncı 36 psi 'de imiş.Döndüğümde lastikçide basıncı kontrol ettirdiğimde öğrendim.Bence ekonomik bir araç.Sadece dikkatimi çeken sabah ilk çalıştırmada motor devir 5 saniye geziniyor sonra sabitleniyor. Sizin de dikkatinizi çekti mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bonjovi0433 -- 30 Aralık 2010; 18:01:37 >
  • merhaba ben istanbullulara gore heralde biraz daha sanslıyım izmirde pek trafik sorunu yok cunki

    s.i. 5-6 arasında
    s.d. 5-7 arası hıza gore degismekte. 90 la giderken yol duzse kaymaksa hafıfte ruzgar arkadan esiosa 3.7 : )
    110 la giderken ki genelde burda cc ye baglıyorum 5-5.5 arası
    130 160 civarı giderken 6-7.5 arası degisiyor.

    arkadaslar aslında butun 1.3 cdti astralar aynı yakıyor sadece ortam sartları ve kullanıcının o ankı ru hali
    yakıt sarfiyatını deistiriyor.

    ne dir bu ortam sartları?


    - trafik yogunlugu(0.5-2.5 lt)
    - asfaltın cinsi (ıslak olup olmaması da dahil)
    - gidilecek yerler arasındaki kot farkı (yokus in yokus cık daha cok uzak yolculuklarda)
    - yasadıgınız bolge, yukseldikce oksijen azalacagından arabanız daha az yakacaktır (malesef performansta azalacaktır) (0.25lt)
    - aracın gıderken harcadıgı guc (ses sistemi, uzunların acık olması sis-park lambalarının acık olması silecekler(0.2 lt) )
    - ruzgar faktoru (0.1-0.4lt)
    - tasınan agırlık 100kg basına 0.2 lt

    soforun tecrubesi
    - ondeki aracla mesafenin fazladan bıraklıması
    - yolun okunması
    - s.i. deki sıkısan yolların nerde sıkıstıgını bılmek hangı serıdın ne zaman ılerleyecegını bılmek
    - ondeki kacıncı arabaya gore hızını ayarlamak
    - yokusu cıkmadan once arabanın hızını - devrini max torka gore ayarlamak

    aklıma sımdılık gelenler bunlar daha baska mutlaka verdır baska etkeler

    ama tum bunları toplarsak x kisinin 4.5 yakıt sarfiyat degerlerine ulasırken y kısısının 7.5 degerlere ulasması cok normaldır




  • Yakıt sarfiyatını arttıran iki temel etken var; hız ve ağırlık(yoğun trafikte çok yakmanın esas sebebi de bu zaten..ağır bir kütleyi sürekli şekilde yeniden harekete geçirmeye çalışmak).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 9 Ocak 2011; 3:20:40 >
  • 2010 Astra Classic III 1.6 115hp Easytronic

    %100 Şehir içi İstanbul : Ortalama 9.1 litre.Yaklaşıkta 470 litre yakıt ile 56xx km gidilmiş.Ortalama hız 32 km
  • 2011 Astra Classic III 1.4 90 hp Easytronic

    İstanbul Şehiriçi Ortalama : 9.2/100 km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faivelley

    2010 Astra Classic III 1.6 115hp Easytronic

    %100 Şehir içi İstanbul : Ortalama 9.1 litre.Yaklaşıkta 470 litre yakıt ile 56xx km gidilmiş.Ortalama hız 32 km

    Ortalama hız: 32 km/h olduğunda 1.3 cdti 6,0 lt/100 km tüketiyor.

    Litre bazında: 1.6 benzinli Astra'lar, 1.3 cdti'lerden %40 daha fazla yakıt tüketiyorlar (ağırlık ve ortalama hızın aynı olduğu eşit kullanım koşullarında).
  • Opel Astra GTC 1.6 T

    Son 8000 km. 7.4 lt/100 km
    Yalnız son derece insani kullanım, hatta kamyonlar bile beni solluyor
    %30 şehir içi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forumchu

    2011 Astra Classic III 1.4 90 hp Easytronic

    İstanbul Şehiriçi Ortalama : 9.2/100 km


    9.0/100 km ye düştü ama daha da ineceğini zannetmiyorum
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.