Şimdi Ara

ASTRA YAKIT (benzin - dizel - lpg) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
1
Favori
33.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Astra H 2011 1.6 115 BG

    son 2 depodur 11' i dusmuyorum. araba 2000 km. de

    niye voyle cok ?
  • 2011 ASTRA CLASSİC III 1.700 KM'DE 6,0 ortalama. şehiriçi 10.1 lt. Şehirdışı 4.4 lt yakıyor.
  • 2010 astra h enjoy cdti 6 ileri man. Uzun yola gittim ort. hızım 115 km çoğu zaman tatlı yokuş çıktım ort. tüketim 5,6 lt. ve şehir içi trafiğinde 6,2-6,5 lt arasında değişiyor.
    Not:çoğunlukla trafikte 2. ve 3. viteste ve kış ayı olduğundan aracı 5 dakika civarında rölantide çalıştırıyorum o yüzden de artış var tüketimde ort. şehir içi trafikte aracım 6 lt civarında yakıyor şuanda 0,5 lt gibi bir fazlalık söz konusu......
  • Ankara - Adana - Tarsus - Mersin
    sonra tekrar Tarsus - Ankara
    Toplam 1.120 km
    150 liralık mazot (araç 2010 model, 12500 kilometrede, 1,3 CDTI easytronic KP)
    Başka birşey söylemeye gerek var mı?

     ASTRA YAKIT (benzin - dizel - lpg)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eudoc

    Ankara - Adana - Tarsus - Mersin
    sonra tekrar Tarsus - Ankara
    Toplam 1.120 km
    150 liralık mazot (araç 2010 model, 12500 kilometrede, 1,3 CDTI easytronic KP)
    Başka birşey söylemeye gerek var mı?

     ASTRA YAKIT (benzin - dizel - lpg)



    çok iyi ben 100 ile giderken 6. viteste 4,6 lt yakalamıştım ortalama tüketimi 80 km de..... araç hep cruise control (hız sabitleyicisi) ile gitmişti.




  • Merabalar arkadaşlar. 2011 astra classic 3 1.3 cdti otomatik aracımızla istanbul trafiğinde her gün ortalama 38 km yol yapiyoruz ancak benim anlamadığım bir durum var bu araca dizel yetiştiremez hale geldik ortalama aktüel tüketim değerinde 7.2lt den aşağı düşmüyor. depoyu 26 ocak tarihinde fullpetten fullediğimizde 7 şubat tarihinde doldurmak zorunda kaldık. bu sefer istasyonu değiştirdik. po dan aldık bilmiyorum yakıt kalitesindenmi kaynaklı bu işe akıl sır erdiremedim.gerçi aracın kilosunuda baz alırsak normal diyebilirsiniz. otomatiğininde bukadar yakmadığını düşünüyorum. manuelde kullanıyoruz şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RENAT27

    Merabalar arkadaşlar. 2011 astra classic 3 1.3 cdti otomatik aracımızla istanbul trafiğinde her gün ortalama 38 km yol yapiyoruz ancak benim anlamadığım bir durum var bu araca dizel yetiştiremez hale geldik ortalama aktüel tüketim değerinde 7.2lt den aşağı düşmüyor. depoyu 26 ocak tarihinde fullpetten fullediğimizde 7 şubat tarihinde doldurmak zorunda kaldık. bu sefer istasyonu değiştirdik. po dan aldık bilmiyorum yakıt kalitesindenmi kaynaklı bu işe akıl sır erdiremedim.gerçi aracın kilosunuda baz alırsak normal diyebilirsiniz. otomatiğininde bukadar yakmadığını düşünüyorum. manuelde kullanıyoruz şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.


    Ben genelde shell ya da opetten alırım sanada tavsiye ederim. Araç yeniyse bi 2000 km civarında geçsin %10 civarında tüketim düşer......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eudoc

    Ankara - Adana - Tarsus - Mersin
    sonra tekrar Tarsus - Ankara
    Toplam 1.120 km
    150 liralık mazot (araç 2010 model, 12500 kilometrede, 1,3 CDTI easytronic KP)
    Başka birşey söylemeye gerek var mı?




    başka söze gerek yok daha ne olsun !!!
  • bende 2011 classıc 3 1.6 var 3800 km de .lpg garantiyi bozuyor demişlerdi bana aldığım yerde?
    yoksa yanlışmı bilgilendirildim.
    ş.içi ve dışında ortalama 300 yakıyor
    bnde lpg taktırmayı düşünüyorum.performansı nasıl acaba?yani astralarda uyum problemi yaşanıyormu lpg de.
  • Bende 2011 Astra HB Easytronic var. Bazen manual bazen otomatik kullanıyorum. ortalama hız 39 civari yanılmıyorsam. 5.6 litre civarı tüketim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerimdr

    bende 2011 classıc 3 1.6 var 3800 km de .lpg garantiyi bozuyor demişlerdi bana aldığım yerde?
    yoksa yanlışmı bilgilendirildim.
    ş.içi ve dışında ortalama 300 yakıyor
    bnde lpg taktırmayı düşünüyorum.performansı nasıl acaba?yani astralarda uyum problemi yaşanıyormu lpg de.


    İstanbyl Eyüp' te Mar oto var bir konuş istersen garanti bozulmadan lendi renzo marka lpg takıyorlar ve taktıranlar çok memnunmuş. Performans nerdeyse birebir aynıymış.....
  • mrhb arkadaşlar bende 2007 1,6 astra hble lpg 7,1lt/100 km şehirler arası 9,3 lt/ 100 km şehir içi(adana) tabi bunlar sakin bir sürüşte ama agresif sürüştede 1-2 lt fark ediyor lpg li aracı olan arkadaşlar cevap yazarlarsa kendi araçlarıyla ilgili memnun olurum... iyi forumlar...
  • maalesef artık Türkiye de dizel araç devri bitmiştir..tabii buna hemen itrazlar gelecektir, tl cinsinden aynı bile olsalar lt bazında dizeller daha az yakmaktadır diye.
    fotoğrafa anlık bakarsanız bu itiraz haklıdır, fakat sürece bakarsanız itiraz haklılığını kaybeder..
    araç parkının tamamı(buradaki tamamından kasıt vergi gelirleri açısındandır) dizele iteklenmiş ve bu sayade de hem oto üreticileri araç satmış hem de devlet tek kuruş vergi geliri azalışına maruz kalmamıştır.
    az yakıyor, daha çok gezebiliyorsun iştahı kullanılarak araç parkının dizele geçmesi beklenmiş ve akaryakıt fiyatları buna göre fiyatlanmıştır, daha doğusu vergi gelirleri grafiğine göre ayarlanmıştır.
    bundan sonraki süreç; dizel yakıtın önce benzin ile eşitlenmesi ve daha sonrada lt bazında az yaktığı oranda öne geçirilmesidir..batıda olduğu gibi.
    süreç, bu sefer de tersine işletilecektir.
    yok çevre kirliliği, yok modernite şu, bu gibi çok da yakışan kılflar uydurulacak ve dizel yakıt gözden düşürülecektir..vergiler ile bu süreç iyice hızlandırılacak, 5 yıl öncesinin dizel araçlarının iştah kabartan ve kar etme güdüsünü tetikleyen hali benzinliler için geçerli hale getirilecektir.
    benzin ile mazotun fiyatı aynı olacak demiyorum, mazotun fiyatı bir benzinlinin dizelden lt olarak fazla tükettiği oranı karşılayacak miktarda pahalı olacak diyorum.
    benzin 4,50 tl
    motorin 5,25 tl gibi.

    göreceli karlılık yaratılacak ve bu seferde benzinli araca geçiş sürecini, iki yakıt türünün tüketimi arasındaki karşılaştırmalı farktan ortaya çıkan(sözüm ona) kar güdüsü ile fiyatta ve dolayısı ile de vergi gelirlerinde hiçbir kayıp olmadan ilerlenecektir.
    iyi ki benzinliye geçmişim, şu an dizel kullansaydım senede 1500 tl fazla para ödeyecektim akaryakıta şeklindeki mantık ve algı ile en son fiyat legal ve kabul edilebilir hale getirilecektir.
    tabii haliyle araç parkının yenilenmesi de teşvik edilmiş olcaktır bu sayede..unutmayalım orada da büyük bir vergi geliri pastası ve böreği var:)

    20000 tl lik benzinli aracını ver, 40000 tl ye dizel al, bu ilk kapı.
    daha sonra senin aldığın yakıta değil de sadece diğerine yani benzine zam yapılıyormuş gibi yap(benzinin fiyatını önde tutarak), böyle yap ki zammın benzine değil de AKARYAKIT FİYATLARINA yapıldığına kimse itiraz etmesin..ve sonunda, yani dizel araca geçecek kimse kalmayınca da süreci çaktırmadan tersine işletmeye başla..

    kim bulmuşsa iyi bulmuş..zam yapıyorsun yıllarca, kimse ne tüketimini kısıyor ne de itiraz ediyor..çünki sen zam yaptıkça " O " daha fazla kara geçiyor:)
    bu karı yapabilmek ve bir an önce bu karlı gruba katılmak için de aracını satıp sıfır km de bir dizel araç alıyor..ve başlıyor dolaşmaya, öyle ya dolaştıkça kara geçecek, karlılığı artacak.
    unutturulan, oluşması istenen algı hep şu idi; zam benzine geliyor sakın endişelenmeyin, siz hala kardasınız DİZEL KULLANICILARI..
    kimsenin kazancı bundan 3 yıl öncesine göre %30 40 artmadı..üç yıl önce km de 300 kuruş yakıyor diye benzinli aracını satıp bugün km de 300 kuruş yakan dizel araca biniyor yurdum insanı..ve hala da karda olduğunu iddia ediyor..

    bu metodu bulup-uygulayana BRAVO,
    yiyene de ayrıca bir BRAVO:)

    unutmadan, bahsettiğim karlı grupta ben de varım:D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 7 Mart 2011; 2:08:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuuuz5

    maalesef artık Türkiye de dizel araç devri bitmiştir..tabii buna hemen itrazlar gelecektir, tl cinsinden aynı bile olsalar lt bazında dizeller daha az yakmaktadır diye.
    fotoğrafa anlık bakarsanız bu itiraz haklıdır, fakat sürece bakarsanız itiraz haklılığını kaybeder..
    araç parkının tamamı(buradaki tamamından kasıt vergi gelirleri açısındandır) dizele iteklenmiş ve bu sayade de hem oto üreticileri araç satmış hem de devlet tek kuruş vergi geliri azalışına maruz kalmamıştır.
    az yakıyor, daha çok gezebiliyorsun iştahı kullanılarak araç parkının dizele geçmesi beklenmiş ve akaryakıt fiyatları buna göre fiyatlanmıştır, daha doğusu vergi gelirleri grafiğine göre ayarlanmıştır.
    bundan sonraki süreç; dizel yakıtın önce benzin ile eşitlenmesi ve daha sonrada lt bazında az yaktığı oranda öne geçirilmesidir..batıda olduğu gibi.
    süreç, bu sefer de tersine işletilecektir.
    yok çevre kirliliği, yok modernite şu, bu gibi çok da yakışan kılflar uydurulacak ve dizel yakıt gözden düşürülecektir..vergiler ile bu süreç iyice hızlandırılacak, 5 yıl öncesinin dizel araçlarının iştah kabartan ve kar etme güdüsünü tetikleyen hali benzinliler için geçerli hale getirilecektir.
    benzin ile mazotun fiyatı aynı olacak demiyorum, mazotun fiyatı bir benzinlinin dizelden lt olarak fazla tükettiği oranı karşılayacak miktarda pahalı olacak diyorum.
    benzin 4,50 tl
    motorin 5,25 tl gibi.

    göreceli karlılık yaratılacak ve bu seferde benzinli araca geçiş sürecini, iki yakıt türünün tüketimi arasındaki karşılaştırmalı farktan ortaya çıkan(sözüm ona) kar güdüsü ile fiyatta ve dolayısı ile de vergi gelirlerinde hiçbir kayıp olmadan ilerlenecektir.
    iyi ki benzinliye geçmişim, şu an dizel kullansaydım senede 1500 tl fazla para ödeyecektim akaryakıta şeklindeki mantık ve algı ile en son fiyat legal ve kabul edilebilir hale getirilecektir.
    tabii haliyle araç parkının yenilenmesi de teşvik edilmiş olcaktır bu sayede..unutmayalım orada da büyük bir vergi geliri pastası ve böreği var:)

    20000 tl lik benzinli aracını ver, 40000 tl ye dizel al, bu ilk kapı.
    daha sonra senin aldığın yakıta değil de sadece diğerine yani benzine zam yapılıyormuş gibi yap(benzinin fiyatını önde tutarak), böyle yap ki zammın benzine değil de AKARYAKIT FİYATLARINA yapıldığına kimse itiraz etmesin..ve sonunda, yani dizel araca geçecek kimse kalmayınca da süreci çaktırmadan tersine işletmeye başla..

    kim bulmuşsa iyi bulmuş..zam yapıyorsun yıllarca, kimse ne tüketimini kısıyor ne de itiraz ediyor..çünki sen zam yaptıkça " O " daha fazla kara geçiyor:)
    bu karı yapabilmek ve bir an önce bu karlı gruba katılmak için de aracını satıp sıfır km de bir dizel araç alıyor..ve başlıyor dolaşmaya, öyle ya dolaştıkça kara geçecek, karlılığı artacak.
    unutturulan, oluşması istenen algı hep şu idi; zam benzine geliyor sakın endişelenmeyin, siz hala kardasınız DİZEL KULLANICILARI..
    kimsenin kazancı bundan 3 yıl öncesine göre %30 40 artmadı..üç yıl önce km de 300 kuruş yakıyor diye benzinli aracını satıp bugün km de 300 kuruş yakan dizel araca biniyor yurdum insanı..ve hala da karda olduğunu iddia ediyor..

    bu metodu bulup-uygulayana BRAVO,
    yiyene de ayrıca bir BRAVO:)

    unutmadan, bahsettiğim karlı grupta ben de varım:D



    hocam napmak gerekiyor akaryakıtı ucuz olan bir ülkenin vatandaşlığınamı geçsek yada protesto edip araçlarımızımı yaksak ...bir şeyleri anlamak bu ülkede çokta zor değil sadece sorunlara geçerli çözümler bulmak ve bunları uygulamak zor olan...bence herkes sıfırdan almalı biçok şeyi. önce hepimiz kendi işimizi layıkıyla yapmalıyız... usulsüzlük yapan babamızda olsa cezasının kesilmesini sağlamalıyız...herkes taşın altına elini koyacak başka çaresi yok bu işin !




  • Cambazlığa devam..!!
    Birini ucuzlat, ucuzlattığın oranda diğerini ona yaklaştır.
    Nasıl olsa benzinli araç kullanan kalmadı artık..
  • 3 yıl önce km de 30 kuruş yakan araba bugünün şartlarında 40-50 kuruş yakıyor tahmini olarak. dizelde ise dediğiniz gibi 30 kuruş olsun. bunun suçu zaten artan akaryakıt fiyatları ve tabiki yönetimin akaryakıt fiyat politikası. Bu politika da sizin bahsettiğiniz şekilde zaten. Dizel araçlar yaygınlaşmadan evvel motorin fiyatı uygundu. ne zaman dizel araçlar piyasaya giriş yaptı fiyatlarda paralel olarak kedemeli şekilde arttı. Motorinin fiyatına baktığımızda 2010 temmuz ayındaki benzin fiyatına denk olduğunu görüyoruz. bunun nedeni de çok açık sizin dediğiniz gibi rakamı önce eşitleyip sonrada denk gelen miktarda benzinden daha fazla bir fiyata getirecekler. bu sayede kullanım eşitlenecek. ama bu sonuç şuan uygulanan fiyat politikasında, dizelin avantajlı olduğu gerçeğini ne yazık ki değiştirmiyor bana göre.

    Ne zaman fiyatlar behsettiğiniz şekilde olursa işte o zaman ortada bir avantaj kalmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 17 Mart 2011; 14:02:29 >
  • Ürünlere farklı zamanlarda zam yapmak (birisine bugün, diğerine 5 gün sonra şeklinde) ve zammı oransal değilde sabit miktarlarda yapmak bu sürecin en belirgin ipuçları.
    Ayın 10'un da benzine, 14'ünde mazota zam yapmak..ve her ikisine de (örnek olarak) 0,15 kuruş zam yapmaktır anlatmaya çalıştığım (zam yaptığı ürünün birisi 3,00 tl, diğeri 3,70 tl iken her ikisine de 0,15 kuruş şeklinde zam yapılması).
    Oransal zam yapılsa; fiyatı yüksek olana daha fazla zam yapılması gerekiyor. Bu şekilde gidilerek önce fiyatlar eşitlenecek, sonrada mazot öne atılacak.
    Burada anlatmaya çalıştığım benzin ya da mazot fiyatları değil, bu iki materyal kullanılarak yapılan inanılmaz boyuttaki vergi artışıdır. Tek tip yakıt kullanılıyor olsa, makine ve araç parkı tek tip yakıt üzerine inşa edilmiş olsa ya da böyle kalması sağlansa idi, yapılan vergi artışının boyutları çok daha net ortaya çıkacaktı.
    Dual yapı oluşturularak(mazot ve benzin şeklinde) inanılmaz boyuttaki bir vergi artışı gizlenmiştir. Anlatmaya çalıştığım bu.
    Tüketim sadece benzin ya da mazota dayandırılsa ve bugünkü fiyatları buna yansıtsaydık şöyle bir tablo ortaya çıkardı: sadece benzine dayalı bir araç parkı ile ilerliyor olsaydık(eskisi gibi) ve bugüne gelseydik, devletin bizden (şu an) benzin ve mazot yolu ile aldığı vergiyi alması için gereken benzin fiyatı 6,50-7,00 tl idi..bizim ödediğimiz akaryakıt fiyatının reeli aslında budur.
    LPG, kırsal motorin ve motorine öyle bir vergi ilavesi olmuş ve gizlenmiştir ki, bizden sadece benzinin 4,00 tl'sına kafayı takmamız asıl konuyu unutmamız istenmiştir adeta.
    Türk halkı benzine daha doğrusu ulaşım için kullandığı akaryakıta litrede en az 6,50 tl ödemektedir. Bu uçuk rakam, ürünler ve kullanıcıları arasında rekabet duygusu yaratılarak, usturuplu bir şekilde bu dört materyalin içerisine gizlenmiştir.
    Şayet materyal tek olsaydı (benzin, motorin, kırsal motorin ya da lpg den bir tanesi), bu ürünlerin şu anki fiyatları ile akaryakıttan elde edilen aynı vergi gelirine ulaşmak için, bahsettiğim tek tip ürünün(benzin, motorin, lpg ya da kırsal motorinden hangisi kullanılıyor olacaksa o'nun ) fiyatının en az 6,50-7,00 tl olması gerekecekti.
    Dolaylı vergilendirmenin ve ürün farklılaştırmasının cazibesi de bu olsa gerek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 18 Mart 2011; 16:36:36 >




  • 2011 1.3cdti easy. 2500km
    bc1
    ortalama hız 22 tuketim 7,6
    bc2 ortalama hız 20 tuketim 8,0
    diger easy. kullanıcılarıda paylaşırsa sevinirim
  • 2011 Astra 1.4 ETronic

    8.7/100 km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eudoc

    Ankara - Adana - Tarsus - Mersin
    sonra tekrar Tarsus - Ankara
    Toplam 1.120 km
    150 liralık mazot (araç 2010 model, 12500 kilometrede, 1,3 CDTI easytronic KP)
    Başka birşey söylemeye gerek var mı?

     ASTRA YAKIT (benzin - dizel - lpg)



    benzinli araba kullananlar için kelimeler kifayetsiz kaldığı resim




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.