Bu A firması olur B firması olur fark etmez. bugün benim başıma gelen yarın senin başına gelmeyeceği ne malum. forum arkadaşlığı bugün birlik olmamızı gerektiriyor. Lütfen herkes bu sorumluluğu yerine getirsin. Konuyu üstte tutmamız ve ilk sayfadaki e postlara mail atmamız gerekiyor. konuyu provoke ve sabote eden olacaktır. onların inadına ses getirmeye devam edeceğiz. |
ASUS Servis Rezaletleri (ANA KONU) (7. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Arkadaşlar tüketici olarak şöyle bir hakkımız da bulunuyor muş ben de geçen günlerde YouTube’da gördüm
https://www.youtube.com/watch?v=SovAXhnjhHU&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam
Avukat Bilal Yavuzyoutube
Telefonu 6 Ay Kullanıp İade Ettim, Üst Modelini Bedava Aldım. Bunu Yapın! Tüketici Hakları Nelerdir? Geri İade Hakkı - Ücretsiz Değişim Hakkı - Aynen İade Hakkı - Ücretsiz Onarım Hakkı - Kıymetli arkadaşlar merhabalar; size bugün öyle muhteşem bir bilgi vereceğim ki ilk fırsatta bunu uygulayıp hakkını söke söke alacaksın. Diyelim ki buzdolabı, bilgisayar, telefon gibi herhangi bir şey satın aldın. Mesela telefon satın aldın tamam mı. Aradan 5 ay geçti. Telefon arızalandı. Açılmıyor. Allahtan telefonun garantisi var diyip servise götürdün. Servis sana diyecek ki ürünü tamir edelim. Hemen; ya ne kadar güzel servis para almadan tamir ediyor helal olsun diyip atlamayacaksın. Servis; sana gerçek hakkını anlatmaz. Sen bileceksin. Şimdi bu muhteşem bilgiyi hayatının sonuna kadar unutma. Bir ürün satın aldıktan sonra ilk 6 ay içinde arızalandıysa; ürün sanki ilk aldığında arızalı satılmış gibi kabul edilir. Sen; istersen ödediğin paranı aynen geri alabilirsin. Istersen telefonun sıfırını isteyebilirsin. İstersen tamir edilmesini istersin. Akıl mantık var. Ürünün sıfırını almak varken niye tamir ettiriceksin. Hatta sen… Kanala abone olmayı unutmayın. Huzurla kalın..https://www.youtube.com/watch?v=SovAXhnjhHU&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye'de yetkili servis yoktur. Markaların anlaştığı taşeron firmalar vardır. Yetkili servis demek her markanın kendi servis elemanı olması demektir. Mesela Bosch ya da Arçelik buzdolabı aldınız, ürün kurulumu için kendi arabasıyla eğitim almış bir eleman gelir değil mi eve. İşte bu Yetkili servistir. Mesela araç bayilerinin servisleri, yetkili servistir. Ha elemanlar ne kadar bilgilidir orası tartışılır tabi, oto yetkili servisleri her zaman iyi olmuyor.
Ama bilgisayar, telefon vs gibi elektronik ürünlerde ise yetkili servis yerine firmaların anlaştığı TAMİRCİLER vardır. Ben bunlara servis mervis demem. Devlet de bunların saçmalıklarına göz yumuyor hiç bir yaptırım yapmadığı gibi, yetkili servis kanunu, yönetmeliği falan çıkartmıyor.
Bir servis firmasına bakıyorsun. Sanayi dükkanı gibi, bütün markalarla anlaşmış hepsinin tamirini yaparım diyor. Bu böyle olmamalı. Asus için çalışacak adam sadece Asus ürünlerine bakmalı, Lenovo için lenovo ürünlerine. Madem firmalar kendi bünyelerinde kendi açtıkları servis ile hizmet vermiyor vermek istemiyor, buna göre bir düzenleme gelmeli. Ya da en fazla 2 farklı markaya bakabilirsin denmeli. İş yükü düşmeli ki, her ürünle rahat ilgilenebilsin.
Yine bir kanun ve yönetmelik ile, servise giren ürün kaydından tutun, masaya geldiğinde açılırken bile görüntülü kayıt yapılmalı en az 4k çözünürlüklü kameralar ile. Çok sıkı bir kontrol mekanizması olmalı ki, THH ne gidilen davalarda kanıtlar konuşsun.
Hak aramak güzeldir destekliyorum arkadaşları ama ne yaparsak yapalım, devlet bu işe el atmadığı sürece. Yetkili servisler başı boş şekilde saçma sapan kararlar almaya devam edecekler. Hiç bir yaptırımları yok çünkü. Sıfır sorumluluk sahibiler. Kafasına göre karar veriyor, ya müşteri mağdur ya da mağaza/marka mağdur oluyor. Ama yetkili servisin kararını sorgulayan ve bu zamana kadar onun yüzünden THH ile zarar gören marka/mağaza hiç bir yaptırım yapmıyor servise. Daha kötüsü, mafyavari bazı marka/mağaza müdürüleri müşteri ya da bunu internette yayanlara ulaşıp sizi dava edeceğiz şöyle edeceğiz diye tehdit de bile bulunuyor. Çünkü burası Türkiye...
-
Daha komik bile söyleyim; paylaştığı rezalet konusunun birisi 12 yıl önce. Başka yorumum yok :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Anladım hocam Teşekkür ederim
-
Up
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İyi güzel hoş diyosunuzda. Türkiyede yaşadıgınzı unutuyorusnuz.
Aynen 6 ay içinde bozulan ürünü götürüp para iadesi yada birebir 0'ıyla değişim istedigini belirttiginizde
Kabul etmiyorlar. Bu yüzdende 6 ay içinde bozulan ürünler için THH başvurmak zorunda kalıyor kullanıcılar yada Özel avukat tutup Dava acıyorlar.
Yasada eet 6 ay içinde videoda dedigi gibi..
Ama uygulamada Kullanıcı hakkını başka yollarla aramak zorunda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 1 Ekim 2022; 17:50:3 > -
Yarın için mağduriyet yaşayan arkadaşımızın ürünü satın alalı kaç ay geçtiğini bilmiyorum ama Altay içerisinde arıza durumunda tüketici hakem heyeti ne başvuru yapıldığı taktirde tüketici Lehine sonuç alınabiliyormuş ve verilen karar mahkeme kararı niteliğinde oluyor muş YouTube videosunda avukat Bey’in açıkladığına göre ben de bir yarari dokunur diye paylaşmak istedim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende bunu diyorum işte. Kullanıcıların Büyük bir çoğunlugu THH başvurmak zorunda kalıyor? Halbuki kalmaması lazım. Şak diye 6ay içinde arıza oluştuysa firma alıcının hakkını vermek zorunda.
Tabi 6 ay içinde videoda bahsettigi gibi para iadesi yada birebir değişim alanlarda var. yok degil. Ama bunlar Azınlık ve şanslı kesim. Büyük çogunluk hakkını THHde aramak zorunda.
Ayrıca THH sürecide oldukça yıpratıcı ve uzun bi süreç olabiliyor..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 1 Ekim 2022; 18:19:49 > -
Haklısınız hocam ateş düştüğü yeri yakar sonuçta malda canın yongası inşaALLAH Süreç mağdur olan arkadaşın ve mağdur olan bütün tüketicilerin lehine hayırlısıyla en kısa sürede çözüme kavuşur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunun sebebi 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun ve Garanti belgesi yönetmeliğinin yetersiz kalması..
Bu konuyla ilgili de Sanayi ve Teknoloji bakanlığına toplu bir şekilde cimer üzerinden "öneri veya şikayet" başvurusu yapmalıyız.
-
Yapalım hocam, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına da, Ticaret bakanlığına da yapalım.
-
Benim fikrim; Taslak çok kısa bir metin hazırlayalım.
Başvuru yapan kişi devamında;
Yaşadığı (marka, firma ve ürün çeşidi bağımsız olarak)
yaşadığı servis mağduriyetini detaylı bir şekilde açıklamalı.
Taslak metinde ayrıca; Mevcut kanundaki eksiklikler nelere sebep olduğu, servislerin denetimsizliği sonucu tüketicinin mağduriyetlerinin uzaması tüketiciye zaman + fiyat artışı sonucu daha büyük bir mağduriyetlere sebebiyet verdiği, servislere gönderilen cihazların servislerin işgüzarlığı sonucu garanti dışı bırakılması, servis tarafından hasar verilmesi, thh başvurularında muhatap servis şirketine bir yaptırım getirilmesi gerektiği, belirli bir limitteki kurumsal faturalarında thh başvurularına dahil edilmesi gerektiği.. gibi gibi olabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ardı yanık firma çalışanları konuya geldiğine göre dava haklı bir dava.
Konuyu buraya kadar getirenlere de helal olsun.
Ben, sadece mail ile düzelmez sanıyordum ama buraya toplanan bu kadar kişi bile firma çalışanın saçmalamasına sebep verecek kadar korkutmuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-744329BC8 -- 2 Ekim 2022; 1:35:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arkadaşlar kvk'yı da unutmayalım. onu da iliştirin mesajlarınıza. eskiden Asus logolu yetkili servisler vardı, hepsi gitsin onlar geri gelsin.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Up
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
twitter.com/asus
twitter.com/asusrogturkiye
DM açık
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X