Merhaba, teknoloji dünyasında ürün sorunları yaşanılması kaçınılmazdır. Hepimizin başına gelmiştir, servis süreci başlamıştır, bir şekilde tamir edilmiştir veya garanti süresi devam ediyorsa değişim yapılmıştır. Ancak ne yazık ki, ASUS Türkiye artık biz kullanıcıları hiç bir şekilde umursamamaktadır. Bugün sizin başınıza gelmemiş olabilir, ancak emin olun bir gün gelecektir. Bu konuyu da bu farkındalığı oluşturmak için açtım. Konunun özeti şu şekilde; Yaklaşık bir buçuk sene önce satın almış olduğum PA32UCG monitörü 106 numaralı yazılım ile geldi. O zamanlar HDR ile ilgili bir sorunu yoktu ancak ara ara görüntüde bozulmalar, tıkanmalar meydana geliyordu. Bir süre sonra üretici 107 numaralı yazılımı çıkardı. Yükledim ve bahsettiğim görüntü sorunları ortadan kalkmıştı, ancak bu sefer de, HDR özelliği açıldığında fanlar yaklaşık 2 dakika sonra 70 dB ses çıkarmaya başlıyordu. Ve bahsedilen ses şiddeti neredeyse bir süpürgenin çıkardığı ses şiddetinde idi. Bu sebeple HDR özelliğini açtıktan sonra bilgisayar başında her hangi bir işe konsantre olmak mümkün değildi. Aynı durum, cihazın parlaklığını 100 e getirince de oluyordu. Yazılım sorunu oldunu düşündüğümden 109 numaralı yazılıma kadar hep bir umutla bekledim. Ancak 109 numaralı yazılım ile de sorun çözülmeyince cihazı gerekli prosedürden sonra teknik servise gönderdim. Tüm sorun da burada başladı. Çok kısa bir süre sonra Monitör hiç bir işlem yapılmadan bana geri geldi. Monitörün normal çalıştığını, benim bilgisayarımda sorun olabileceğini ilettiler. Ancak HDR özelliği olan başka bir laptopu monitöre bağlayınca yine aynı sorun meydana geldi. HDR özelliğini açınca monitörün yanında durmak imkansız hale geliyor. Tekrar Asus Teknik Servise konuyu ilettim ancak yetkili kişilerin hiç bir şekilde tekrar konu ile ilgilenmeyeceğini, monitörü oraya getirsek bile bakmayacaklarını ilettiler. Akabinde konuyu şikayetvar'a taşıdım. Tarafıma aynı cevaplar ile dönüş yapıldı. Sonuç olarak; 1) Bahsedilen sorunun onların tanımladığı gibi normal kabul edilebilmesi için tüm dünyada satılan bu monitörü kullanan herkesin aynı sorunu yaşaması gerekiyordu. Lakin, benden başka bu sorunu yaşayan yoktur. 2) Bu monitörü alan kişinin hayatında ilk defa bilgisayar kullanmadığı tahmin edilirse, monitörden gelen 70 dB ses şiddetinin hiç normal olmadığı anlaşılacaktır. 3) Bana kusurlu olan ürüne servis desteği vermemekle birlikte böylesine gerçek olmayan bahaneler üreterek ne kadar aldatıcı bir şirket politikasına sahip oldukları da apaçık ortaya çıkmıştır. Şu an ne cihazın HDR özelliğini açabiliyorum, ne de cihazın parlaklığını 65 in üzerine çıkarabiliyorum. Siz siz olun ASUS Monitörlerinden uzak durun. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asaime -- 16 Mayıs 2024; 13:16:0 > |
ASUS PA32UCG-K Monitörü Fan Sorunu, Aylar Süren Servis ve Tamir Süreci
-
-
ASUS'un ürünün garantisinin bitmesini beklediği sessizlik devam etmektedir. Tüketici hakem heyetine yeniden başvuru yapılmıştır.
Ek olarak, Garantisi biten ve 3 buçuk yıl sonra sorun yaşadığım rt-ax92u router hakkında da cihaz bedeli kadar tamir ücreti çıkacağını belirtmeleri ertesinde anladığım kadarı ile sadece monitör değil, bu noktadan sonra ASUS'un hiç bir ürünü alınmayacak noktaya gelmiştir.
ASUS hakkında uyarımı tekrarlıyorum, siz siz olun, bu firmadan uzak durun.
-
Paylaştığınız için sağ olun tam PG27AQDM alma arefesindeydim. Umarım hallolur sorununuz.
-
türkiyede her firma aynı. Müşteri memnuniyeti görüyorsanız ya firma çok zengindir ya da yeni firnadir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sosyal medya platformlarından da bu sorunu dile getirdiğim için Asus Global geri dönüş sağladı, henüz bir yol alamadık ancak gelişmeleri buradan da paylaşacağım. Ben de ASUS ile ilgili alabileceğim, çevreme önerebileceğim, veya ticari olarak kullanacağım tüm ürünlerden vazgeçmiş durumdayım. Konunun nasıl sonuçlanacağını ben de merak ediyorum.
-
Bu teknoloji markalarının her sektöre girme hevesi maalesef bu tür olayların yaşanmasına sebep oluyor.
Firmalar sadece en iyi yaptığı işi yapmalı. Mesela anakart tercihim hep asus olmuştur ve bu zamana kadar beni hiç üzmemiştir. Ram alırsam gskill yada corsair almışımdır bunlar da hiç üzmemiştir, ssd alacaksam samsung alırım v.s. v.s. ama monitör alacaksam asla asus markasına bakmam. Yanılıyorsam lütfen düzeltin asus'un kendi ürettiği bir paneli yok, fason ürettiriyor monitörleri kendi markasını basıyor kendi üretmediği sadece markasını bastığı bir ürüne asla güvenemem.
-
Çok doğru bir tespit. Ne yazık ki artık ülkemize üreticiler tüm ürünlerini ya getirmiyorlar, ya da çok geç getiriyorlar. Bu sebeple tüketici, teknik özellikleri karşılaştırınca ülkede mevcut bulunan modeller arasından tercih yapmaya zorlanıyor. Ve artık geldiğimiz noktada, sadece ürün çeşitliliği değil, aynı zamanda servis kalitesi de çok gerilemiş vaziyette. Hakkımızı bu tip firmalara karşı koruması gereken kurumlar bir gün umarım gerçekten hakkımızı koruyacak şekilde yapılandırılır.
-
Bende Dell Marka monitörler için aynısını söylerim panelde sıkıntı yok ama yazılım konusunda berbat, sürekli ayarları sıfırlıyor kendi kendine bekleme modunda da kendi kendine beta testi yapıyor. Alienwire serisinde belki böyle değildir kullanmadığım için yorum yapamam ama normal modellerinde komik sorunlar çıkıyor. Garantisi bittiği için uğraşmadım ikinci monitör olarak kullanıyorum. Arkadaşın söylediği doğru fiyat makası çok yoksa bazı ürünlerde sadece o işi yapan markaları kovalamak mantıklı. Bazıları vasat içeriğin güzel sunumu oluyor. Asus marka mouse aldım onda da tasarım hatası var kaplamasında kullanılan plastik oyun hamuruna döndü, mekanik klavyesini aldım A harfi basmıyor, amiral gemisi model aldım zamanında bu tip saçma sapan sorunlarla uğraşmıyım diye fasa fiso. Garanti bitimininin yaklaşmasıyla birlikte ürün kendi kendini imha ediyor bildiğin tesadüf ötesi olaylar. Anakart ile Ekran kartı dışında ürününü bende almam artık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turkhes -- 7 Nisan 2024; 14:49:8 >
-
Sosyal medya üzerinden doğrudan ASUS'un kendisine yazdığım mesajlara sonunda cevap geldi. Uzun mücadeleler ve konuşmalar sonrasında benden yine videolar istediler ve birkaç hafta sonra ürünü teknik servise göndermem gerektiğini söylediler. Bugün ürünü teslim edip, gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
-
Asus sadece Türkiye'de değil globalde problemli bir marka. İşlemci yakan ana karta beta firmwarei çıkartıp arkasından yükleyenlerin garantilerini yakan bir marka için bu yapılanlar bence normal
-
Herkese merhaba,
Son gelişmeyi aktarıyorum. 17 Nisan'da teslim ettiğim monitör ile ilgili pazartesi tarafıma dönüş yapıldı. Uzun uğraşlar, global ASUS ile yazışmalar sonrasında ASUS Türkiye üründen gelen fan sesinin normal olmadığı konusunda benimle hem fikir olmuş. Panelin normalde olması gerekenden daha sıcak olduğu, bu sebeple monitör içerisindeki fanların en yüksek seviyede çalıştığını görmüşler. Bu sebeple üründe komple Panel değişimi yapılmış. Ürünü 2 gündür hem HDR hem de Parlaklığın yüksek olduğu ayarlarda kullanıyorum, sorun çözülmüş gibi duruyor.
Bilgilerinize,
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X