Şimdi Ara

Ateist İçin Kötülük Nedir? Neden Vardır? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
1
Favori
3.957
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben kötülük problemini tartışmaya açmadım, benim için hiç bir zaman bir problem olmadı bu konu. O sebepten de tanrının izin verdiği gibi bir düşüncem hiç olmadı. Benim bakış açım kötülük de iyilik de subjektiftir. Bir taraftan kötü görünse de başka yerden de iyi görünür.

    Ateistlere madem kötülüğün kaynağını ve sebebini kendi bakış açınızda çözemiyorsunuz teistlere saldıramazsınız diye bir yaklaşımım da yok.

    Ateist düşüncenin doğru olduğu düşüncesi ile kötülük kavramına bakış atmak istiyorum sadece.

    Cansız varlıkların yaptıklarını bir kenara bıraksak bile aslan neden ceylan yemek zorunda? Ahlaki fail neden değil? Evrim neden kötülük oluşturdu? Bitkiler fotosentez yapıyor neticede.

    Dediklerinden şunu anladım, ateistler için kötülük olağan birşey olarak kabul edilirken felsefi anlamda tanrıya inananlardan kötülüğe "neden" izin verdiği ile ilgili mantıklı açıklama yapması bekleniyor.

    Yani ateistler de kötülüğün kaynağına inmeyi beceremiyorlar kendi evren tasarımlarında. Öyle mi?




  • Anlamlı veya anlamsız, farklı bir bakış açısı neticede

    Diyelim ki 200 sene sonra dinler tamamiyle bırakıldı ve tüm insanlık ateist oldu. Ateistler kendi arasında kötülük neden var diye tartışmayacaklar mı? Evrim neden kötülük doğurdu demeyecekler mi?

    Benim bakış açım daha çok bu şekilde işleyerek açtım konuyu zamanında.

    Subjektiflikten kastettiğim şey benim için biraz farklı bunun farkındayım. Gökyüzünün rengini kime sorarsan sor mavi der, bu sebepten gökyüzünün rengi insanlık için objektiftir. Ancak bir tecavüz vakası diyelim var karşımızda. 100 kişiye sorsak 100ü de kötülük dese bile bir kişiyi unutuyoruz o da tecavüzü yapan kişi. Onun için kötü değildi ki yaptı. Yani onun için gökyüzü mavi renkte idi bizim gibi ama tecavüze bakış açısı aynı değildi ki tecavüz gibi bir iğrençliğe girişti. O sebepten de tüm insanlar için objektif diyemeyiz kötülükler için.

    Kötülüğü işleyen için bu olaylar kötülük değildir özetle. O sebepten de kötülük subjektiftir.

    Hitler Almanyasının Yahudi katliamı vb tarihte bir sürü toplu öldürmeler var. Hitler için iyilik idi o ölümler ama genel tanımda insan öldürmek kötülüktür deniyor.

    Yani konuyu farklı bakış açıları ümidiyle açmıştım zamanında başka bir amacım yoktu. Hazır seni de bulmuşken bi sorayım dedim belki sormuşlardır ateist felsefecilere.

    Hepimiz ateist bile olsak evrimsel süreçte kötülük canlı DNA'sına mutasyon yolu ile girmiş olmak zorunda.




  • Kötülük tanrı yoksa problem olmayacak diyorsun özetle. Doğru mu?

    Eğer ateistler bu şekilde düşünmek zorunda ise neden kötülük denen kavram üzerinden üzülüyorlar peki? Tanrı yok problem(sorun) de yok niye demiyorlar?

    Bu sebepten de problem olmama durumu yok kötülüğün. Tanrı ile tartışmak başka mesele iken ben kötülüğün varlığına inmeye çabalıyorum.

    Evrim kötülük meydana getirmediyse kötülüğü ne meydana getirdi? Big bang mi? Beynimiz mi?

    Ben ateist bakış açısı ile kötülüğün varlık sebebini merak ediyorum. Tanrısal bakış açısında cevap belli, sınanmak için hem iyi hem kötü yaratıldı. Eee peki tanrısız bakış açısında neden hem iyi hem kötü var?

    Bir teist olarak ölüp yeniden diriltildiğimde eğer Allah ile konuşma şansım olursa neden iyilik ve kötülüğü yarattığını soracağım; zira merak ettiğim bir husustur bu konu ve tanrısız bir durumdaki varlığı da açıklanabilmeli.




  • Pi sayısı çok saçma bir sayı ve sürekli karşımıza çıkan sabit bir sayı olması daha da saçma o sebepten seçtim o sayıyı.

    Dediklerin şunu anlatıyor. Zaman fonksiyonunda bu tarz konular ezelden beri var kabul edilmek zorunda kalınıyor. Çünkü big bang ten sonra hangi zaman diliminde oluşabileceğine dair bir iddiada bulunabilmek imkansız.

    Benim sorularım tuhaf görünüyor ben de farkındayım da açıklama yapılması gereken tarzdan sorular. Ateizm de teizm gibi iddia sunuyor çünkü, onun iddiası tanrı yoktur. Sadece felsefe ile ispat da sunulmaz. Somut bir evrenin içerisinde varolmuş canlılarız.

    Ben ateistlikten bu tarz sorular sebebiyle soğumuştum zaten zamanında. Antitez hariç birşeyler sunmalı bana ama sunmuyor gibi görüyorum. Agnostiklik o sebepten daha ortada bir iddia olarak mantıklı gelirdi.


    Kötülüğün kaynağını açıklamadın, insanın algılarından oluşan genel kabul görmüş "kötü" kavramını anlattın.


    Canlılardaki herşeyin sebebinin genler olduğunu düşünürsek hepimizde kötülük genleri olmalı diye düşünen olmamış mı hiç? Beyin ile alakalı birşey kötülük bence. Neden kaynaklanıyor diye bulunabilir mi çok merak ederim, bir tecavüzcü sadist beyin operasyonu ile acaba sadistlikten kurtulur mu? Veya bir serikatil...




  • Sana ezelden beri var dedin diyen olmadı, ben o çıkarımı yapıyorum.

    "Soyut nesnelerin ontolojik statüsü metafiziksel bir tartışma."

    Bu dünyadaki ateistlerin bir çoğu materyalist olduğuna göre kötülük denen kavramı tartışamıyor sonucu çıkar senin lafından ama öyle olamaz. Adam metafizik kabul etmiyor ve her şeyin bilim ile açıklanabileceğini iddia ediyor. Ben de onu soruyorum işte bu konuda. Bilim ile kötülük denen kavramı anlamlandırmak istiyorum, anlatamadım gitti.

    Hazır seni bulmuşken var mı felsefecilerde bu tarz muhabbetler diye merak etmiştim ondan sordum, anladım ki yok. Felsefe alanında tanrının varlığı yokluğu hususunda kötülük bir problem olarak değerlendiriliyor. Tanrının yokluğunu kabul edenlere kötülük ne zamandır var ve neyin sonucu oluştu diye sorulamıyor belliki.
  • Ben zaten farklı bir açıdan yaklaşıp sordum soruyu.

    Kalıplaşmış felsefik bilgilerin dışında bir yaklaşım ile soru sordum sen diyorsun ki sorduğun soru Tanrı kaldıramayacağı bir taşı yaratabilir mi sorusu gibi birşey.

    Benim dediklerinden anladığım:

    Eğer tanrı yok ise kötülük problem değildir.

    Doğru mu?

    Çünkü ben buna katılmıyorum. Bal gibi de problem olmaya devam ediyor benim beynimde.
  • İyilik kötülük, ahlak ya da ahlaksızlığın dinle hiç alakası yoktur. Dindar toplumlarda ki , ülkemiz de dahil olmak üzere dindar toplumların tamamında ahlaksızlığı açıklayamaz siniz din yapıyor derseniz. İyilik kötülük karakter meselesidir , yetişme ve görgü meselesidir, temelini etikden alır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kendilerince bir teorileri ve nedenleri vardır mutlaka.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.