Şimdi Ara

Atmosferik araç nasıl kullanılmalı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
0
Favori
3.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Düzlükte 1000-3100 arası
    Düzlükte klima açık 1000-3250
    Rampada 1500-3500... rampanın durumuna bağlı.
    Araç 1.6 100bg focus pek üzmüyor.
    Fişeklemek istiyorsanda 2 de otur gaza

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo diye bi icat var artık, aynı motor hem daha az yakıyo hem daha performanslı, ee savunulacak bi yanı kalmadı artık atmosferiğin.

    Hele bu akaryakıt fiyatlarıyla lpg olmasa atmosferik bir hiçtir benim için.
  • Alt devirlerde cansız kabul ama o sütcü beygirli dediğin opel 4000 devirden sonra gayet güzel hızlanıyor.1.6 tdi la başa çıkabilir, 1.4 tsi la başa çıkamaz bu gerçek.Ayrıca adam 5-6 bin devirdeyken tdi 2000 devirde gaza basmadan arkasından gelecek öyle mi ? Bu kadar komik olmayın.
  • Bu forumda bu konu tartisilmaz. Bilmesek kullanmasak ulan neymis bu atmosferikler dedirtirler adama. Atmosferigin 1.3 üde 1.6sıda rampada gider ama performans istenildiginde ihtiyaci karsilamaz. Arac bossa ve rampa tatliysa bir nebze ama zigana dagini cikiyorsan o virajli yollarda o motora guvenilip kamyon sollanmaz. Ara hizlanmasi ağırdır , gaza istekli cevap vermez dizel gibi atilim yapmaz, yapacagi hafif atilimida vites dusulterek devir cevirttirerek yaptirirsin. Cekmiyor olayi budur, zahmet verir. Ha rampaya dipten devirli hazirlikli girersinde rampada hic hiz kesmezsin onune de bir engel cikmaz o zaman uzun sure idare eder. Ama bunada cekiyor diyemeyiz.Duz yolda zaten her arac gider, cekmiyor olayina duz yolu katmiyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 28 Haziran 2016; 11:56:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    Performans istiyorsan devirli kullanacaksin. Astra h 1.6 115 bg ile rampaya 4000 devir ile giriyorum 105 hp tdi lari cok rahat geciyorum. Dun a3 hb yi rezil ettim resmen. Yakit icin hic uygun degil ama. Lpg ile kullanilmali. Cunku performans istiyorsan daha cok gazlaman gerekiyor.

    O audinin soforuna baktinmi hic, bayan ya da 80 lik birgodoman kullaniyordu buyuk olasilikla. Yoksa bu dedigin olay komedi filmlerinde iyi rabet gorur ...

    Bu arada j kasa 115 lik astrayi arkadasim sifir aldi motordan dolayi araci kisa surede degistirdi. Simdi bilmiyordur devirdir mevirdir zirvaliklarina girmeyin sakin, eskidi bu muhabbetler artik ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Yıl 2016.
    Bence atmosferik motorlara verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etmeli artık.:)

    Kısmen size katılıyorum hocam ama bu benzin fiyatları ve dizilerin gereksiz pahalı olması sebebiyle atmosferik Lpg dönemi kolay kolay bitmez.

    Ortalama bir vatandaş için çok da karsilanmayacak maliyet değil. Ayda 1 depo benzin bana yetiyor . 750-800 km kullanıyorum.
    Aylık 220-230 tl lik giderim var. Işe markete gezmeye hep araba kullanıyorum.
    Bugün iyi kötü bir yere yemeğe gitseniz iki kişi 40 tl. Sigara 8, sinema iki kişi 35 tl. Sahilde bir çay kahve 15,20.
    O yüzden çok da kuruş hesabına girmeye gerek yok bence. Sonuçta keyif yani da var arabanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 28 Haziran 2016; 12:06:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • metallurgy kullanıcısına yanıt
    0-100 başka rampada çekiş başka, benzinlinin 0-100 avantajı uzun devir bandından doğar,100'e kadar benzinli bir araç iki vites atacaksa dizel 3 vites atar; ancak rampada 250 nm torklu 105 beygir dizel aracı siz o 1.6 115 beygir 155 nm torklu aracınızla geçemezsiniz göz göze geldik falan demeyin boşa. Bende yandan geçenlere ara sıra ne uğraşıyor bu değişik diye döner bakarım normal, adamcağız garipsemiştir bu gitmeyen araçla nedir bu istek diye.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 Elantra vardı bende bir ara 1.6 132 HP

    6-7 bin devirde vites değiştiriyordum.

    Atmosferik çekmiyor diye bişey yok. Ayağın dip gaz olacak baba.

    Uça uça gidersin. Haa yakıyor mu yakıyordu. 35-40 krş.

    Ama atı alan arpasını düşünmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    Performans istiyorsan devirli kullanacaksin. Astra h 1.6 115 bg ile rampaya 4000 devir ile giriyorum 105 hp tdi lari cok rahat geciyorum. Dun a3 hb yi rezil ettim resmen. Yakit icin hic uygun degil ama. Lpg ile kullanilmali. Cunku performans istiyorsan daha cok gazlaman gerekiyor.

    O audinin soforuna baktinmi hic, bayan ya da 80 lik birgodoman kullaniyordu buyuk olasilikla. Yoksa bu dedigin olay komedi filmlerinde iyi rabet gorur ...

    Bu arada j kasa 115 lik astrayi arkadasim sifir aldi motordan dolayi araci kisa surede degistirdi. Simdi bilmiyordur devirdir mevirdir zirvaliklarina girmeyin sakin, eskidi bu muhabbetler artik ...

    H kasa j kasadan 200kg hafiftir rahat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Yıl 2016.
    Bence atmosferik motorlara verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etmeli artık.:)

    Kısmen size katılıyorum hocam ama bu benzin fiyatları ve dizilerin gereksiz pahalı olması sebebiyle atmosferik Lpg dönemi kolay kolay bitmez.

    Ortalama bir vatandaş için çok da karsilanmayacak maliyet değil. Ayda 1 depo benzin bana yetiyor . 750-800 km kullanıyorum.
    Aylık 220-230 tl lik giderim var. Işe markete gezmeye hep araba kullanıyorum.
    Bugün iyi kötü bir yere yemeğe gitseniz iki kişi 40 tl. Sigara 8, sinema iki kişi 35 tl. Sahilde bir çay kahve 15,20.
    O yüzden çok da kuruş hesabına girmeye gerek yok bence. Sonuçta keyif yani da var arabanın.

    Bu şekilde düşününce haklısınız fakat biraz daha ayrıntıya girelim. Kendimden örnek vereyim, mesela aylık keyfi harcamamız ortalama 1000 tl. Dışarda yemek sigara gezme tozma vs. Buna yakıt dahil değil. Benim yaptığım ortalama km ile yılda benzin Lpg farkı 3000 tl civarı, keyfi harcamamdan aylık 250tl kıssam bu farkı kapatır. Ama neden keyfimden kısayım. Daha ucuza yakıt alabiliyorken neden gereksiz para vereyim. Evet düşününce aylık 250 tl çok önemli bir rakam değil, yeri geliyor arkadaşlarla bir akşam yemek yiyip daha fazlasını bile verdiğimiz oluyor ama bence yakıta 2 kat fazla para vermek saçma geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1400 kiloluk 1.6 crdi 300 torkluk 7 ile dct ceed kullaniyorum rampa mampa dinlemiyor. Duz yolda 120 de cc ye bagliyorum rampaya girince yine cc hafizadaki 120 ye cik diyorum elimi ayagimi gazdan cekiyorum araci seyrediyorum, patir patir vitesleri dusuruyor araci birden bi devirlendiyor ve 40-50 km hizdan 120 ye cikmasini aracin rampayla dalga gecisini seyrediyorum ki o keyf o hazi arac kullanirken baska bir seyden almadim , nokta ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 28 Haziran 2016; 12:57:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Foruma artık böyle sorular sormayın.Size diyecekleri eskide kaldı,çok yakıyor,gitmiyor.Süper motorlar değil ama yabana atılacakda değil.Turbo motorlar az yakıyor mu,hayır.Servise gittiğinde fazlaca para ödeme şansın var mı,muhtemelen.Mesele tartışma çıkarmak değilse herkese saygı duymak lazım.Yürütme maliyeti ucuz araçlara binmek istiyoruz.Atmosferikde bunlardan biri.Gitmiyor diyen arkadaşlar neye göre,kime göre diyor bilemiyorum.1.6 132 hp toyota motoru,i-vtec motor yeri geldiğinde yolu kazıyarak gidiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    1400 kiloluk 1.6 crdi 300 torkluk 7 ile dct ceed kullaniyorum rampa mampa dinlemiyor. Duz yolda 120 de cc ye bagliyorum rampaya girince yine cc hafizadaki 120 ye cik diyorum elimi ayagimi gazdan cekiyorum araci seyrediyorum, patir patir vitesleri dusuruyor araci birden bi devirlendiyor ve 40-50 km hizdan 120 ye cikmasini aracin rampayla dalga gecisini seyrediyorum ki o keyf o hazi arac kullanirken baska bir seyden almadim , nokta ...

    Eger turbo benzin veya dizelle atmosferik motor ayni fiyat olsa dogru bu soylediginiz.auris 1.33 manuel kaca dizel otm olan kaca buna bakmak lazim.bir tarafta 52k oduyosun öteki tarafta 80 90k.aradaki farkla neler alirsin neler.c segmenti araçların potansiyeli belli 130u gecmeye musait degiller.yani ucsaniz da kacsaniz da limitiniz belli. D segmentinin rahatini konforunu alamıyorsunuz.onun icin ha 2000devirde dct ile rampa cikmissiniz ha hizli cikmak icin vitesi 3e atip devir cevirtmissiniz neticede aletler hep onden çekişli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 28 Haziran 2016; 13:16:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Yıl 2016.
    Bence atmosferik motorlara verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etmeli artık.:)

    Kısmen size katılıyorum hocam ama bu benzin fiyatları ve dizilerin gereksiz pahalı olması sebebiyle atmosferik Lpg dönemi kolay kolay bitmez.

    Ortalama bir vatandaş için çok da karsilanmayacak maliyet değil. Ayda 1 depo benzin bana yetiyor . 750-800 km kullanıyorum.
    Aylık 220-230 tl lik giderim var. Işe markete gezmeye hep araba kullanıyorum.
    Bugün iyi kötü bir yere yemeğe gitseniz iki kişi 40 tl. Sigara 8, sinema iki kişi 35 tl. Sahilde bir çay kahve 15,20.
    O yüzden çok da kuruş hesabına girmeye gerek yok bence. Sonuçta keyif yani da var arabanın.

    Bu şekilde düşününce haklısınız fakat biraz daha ayrıntıya girelim. Kendimden örnek vereyim, mesela aylık keyfi harcamamız ortalama 1000 tl. Dışarda yemek sigara gezme tozma vs. Buna yakıt dahil değil. Benim yaptığım ortalama km ile yılda benzin Lpg farkı 3000 tl civarı, keyfi harcamamdan aylık 250tl kıssam bu farkı kapatır. Ama neden keyfimden kısayım. Daha ucuza yakıt alabiliyorken neden gereksiz para vereyim. Evet düşününce aylık 250 tl çok önemli bir rakam değil, yeri geliyor arkadaşlarla bir akşam yemek yiyip daha fazlasını bile verdiğimiz oluyor ama bence yakıta 2 kat fazla para vermek saçma geliyor.

    Aylık 250 tl lpg benzin farkı varsa siz baya km yapıyorsunuz. Sizin için mantıklı tabi . Aylık 500 tl yakıt için çok .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    1400 kiloluk 1.6 crdi 300 torkluk 7 ile dct ceed kullaniyorum rampa mampa dinlemiyor. Duz yolda 120 de cc ye bagliyorum rampaya girince yine cc hafizadaki 120 ye cik diyorum elimi ayagimi gazdan cekiyorum araci seyrediyorum, patir patir vitesleri dusuruyor araci birden bi devirlendiyor ve 40-50 km hizdan 120 ye cikmasini aracin rampayla dalga gecisini seyrediyorum ki o keyf o hazi arac kullanirken baska bir seyden almadim , nokta ...

    Nerdeyse tüm gençliğimi atmosferik motorlarla geçirdikten sonra turbolu arabaya geçtikten sonra ben de sizin yaşadıklarınızı yaşadım. (1.4 tsi leon). Zaten baya bir arkadaş burda bana ""torku birşey zannetme"" dedi. Evet zannederim. 150 nm torktan 250 nm arabaya binince cennete düştüm sandım. Dediginiz gibi 120 ye sabitle, devir gram oynamadan tirmanamayacaginiz rampa yok. Ya da ekonomi yapacağım dersen 6. Vites 1500 devirde tirman.bu keyife paha bicilemez . Hele bir de atmosferikte hızını devrini alırsın da karsina biri çıkar yavaslarsin. Sinirden kudurursun. Ama tork olunca sorun yok. Hemen hızlan geri .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet tam dediginiz gibi atmosferikte tam hizini almissin onune bir engel cikar hiz kesersin de vitesi dusursen aracin gitme hevesi kalmaz hayata kuser resmen.

    Ama torklu aracta cek sola gerisini biliyorsun zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motorları devirli kullanmak gerek performans için bu da çok yaktırıyor.Polo classic kullanırken onda devir çevirtmek çok zevkli oluyordu 5.500-6000 devir arası o ses der susarım zaten devir saatinde de 6000 den sonrası yoktu.75 beygire rağmen 145 nm torku olduğundan rampaları tazı gibi çıkıyordu 3000 devir altına düşmeyince.şimdiki 1.4 100 beygirlik accent bluedan hiç mi hiç zevk almıyorum,elektrik motoru gibi motoru var hiçbir öne atılma vs yok bağırıpta gitmiyor.dendiği gibi herhalde artık atmosferiklerinde devri bitti.

    İkisininde tek ortak noktası basınca ve devir çevirttirince ikiside 10-11 litre arası yakıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 28 Haziran 2016; 13:59:56 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Yıl 2016.
    Bence atmosferik motorlara verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etmeli artık.:)

    Kısmen size katılıyorum hocam ama bu benzin fiyatları ve dizilerin gereksiz pahalı olması sebebiyle atmosferik Lpg dönemi kolay kolay bitmez.

    Ortalama bir vatandaş için çok da karsilanmayacak maliyet değil. Ayda 1 depo benzin bana yetiyor . 750-800 km kullanıyorum.
    Aylık 220-230 tl lik giderim var. Işe markete gezmeye hep araba kullanıyorum.
    Bugün iyi kötü bir yere yemeğe gitseniz iki kişi 40 tl. Sigara 8, sinema iki kişi 35 tl. Sahilde bir çay kahve 15,20.
    O yüzden çok da kuruş hesabına girmeye gerek yok bence. Sonuçta keyif yani da var arabanın.

    Bu şekilde düşününce haklısınız fakat biraz daha ayrıntıya girelim. Kendimden örnek vereyim, mesela aylık keyfi harcamamız ortalama 1000 tl. Dışarda yemek sigara gezme tozma vs. Buna yakıt dahil değil. Benim yaptığım ortalama km ile yılda benzin Lpg farkı 3000 tl civarı, keyfi harcamamdan aylık 250tl kıssam bu farkı kapatır. Ama neden keyfimden kısayım. Daha ucuza yakıt alabiliyorken neden gereksiz para vereyim. Evet düşününce aylık 250 tl çok önemli bir rakam değil, yeri geliyor arkadaşlarla bir akşam yemek yiyip daha fazlasını bile verdiğimiz oluyor ama bence yakıta 2 kat fazla para vermek saçma geliyor.

    Aylık 250 tl lpg benzin farkı varsa siz baya km yapıyorsunuz. Sizin için mantıklı tabi . Aylık 500 tl yakıt için çok .

    Aydan aya değişiyor, 500 km yaptığımda oluyor 2000 km yaptığımda oluyor. Ortalama 1300-1400 arası. Benzinde kullansam en az 500tl yakıt masrafı oluyor. LPG ye devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her motor için genel kanunlar:

    1. Uzun parktan sonra ilk çalıştırmada çok devir çevirtilmemeli. Bire 10-15 saniye rolantide beklersiniz. Daha sonra 2 bin devir civarlarında yavaş yavaş hareket edersiniz. Bir 5 dakika sonra motor yağlanmış olur ve deviri arttırabilirsiniz.

    2. Motorunuzun maksimum tork ve beygir devir aralığını öğrenirsiniz. Baktınız aracınız zorlanıyor ona göre hareket edersiniz. Yokuş çıkarken maksimum tork devrinde tutarsınız, hızlanırken de maksimum beygir.

    3. Atmosferik motorlar genel olarak turbo motorlara göre daha dayanıklıdır ancak yine de uzun süre yüksek devir çevirtmemek gerek.

    4. Yağını suyunu kontrol edersiniz, hararete arada bir bakarsınız.

    Fabrikada bu araçları tasarlayan mühendisler zaten sizin kullanım koşullarınızı düşünüyor (eğer kronik sorunlu bir araç değilse.) O yüzden çok kasmanıza gerek. Arabanın canını almadan kullanmak yeterli.




  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Accent manuel olsa tatmin ederdi ama cvt ise yak gitsin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.