Şimdi Ara

Atmosferik araç nasıl kullanılmalı ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
0
Favori
3.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Vallaha hocam ne diyim bilemedim herkesin tecrübesi farklı sürüşü farklı. Boğa güçlüyse atın hakkını vermek lazım. Yolun sonunda ben daha fazla yakıt harcamış olsamda onun bana üstün gelememesi bana yetiyor :) atmosferiğe ölmüş eşek muamelesi yapsalarda ben at a dönüştürmesini biliyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork esnekliğe ve motorun alt devirlerden üst devirlere yani maks güç bandina ulaşmasını kolaylaştırır.Bu düz yoldada böyledir rampadada düz yolda gitmeyen dizellere rampada +20 ps güç gelmez.Performansta temel etken Ağırlık/Beygir gücüdür.Yan etkenlerde şanzıman,vites disli oranları,karoserin sürtünme katsayısı vs vs..
    Kısacası atmosferik,turbo dizel vs farketmez beygir gücü iyi olan yürür gider.
    Aynı ağırlıkta 130 ps 300 nm tork'lu aracı 140 ps 180 nm torklu araç geçer.Yokuş vs farketmeksizin..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Yıl 2016.
    Bence atmosferik motorlara verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etmeli artık.:)

    Bence de, atmosferiklerin devri kapandı artık süperspor falan değilse
  • Bravo hocam konuyu sizin gibi teknik bilgiyle anlatan kalmadı. Bundanda anlarlar mı oda meçhul ama harika açıklamışsınız.
    1.6 132 lik atmosferik corolla 1.6 dizellerin %90 ını geçer. Ama bu forumdakilerin altında olursa corolla iş değişir çünkü çoğu sürmekten anlamıyo turboyla doğmuşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Yıl 2016.
    Bence atmosferik motorlara verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etmeli artık.:)

    Bence de, atmosferiklerin devri kapandı artık süperspor falan değilse

    Hocam yüksek hacimli motorlar bizim gibi ülkelerde pek seçenek olamıyor. Düşük vergi olsun diye 0.9 lt motorlar koyuyorlar. 1.6 bile nerdeyse lüks olacak. Bu şartlarda da düşük devir yüksek tork veren motorlar hem konfor hem ekonomi olarak öne geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lucas Black L kullanıcısına yanıt
    Onlara göre gitmeyen tork fakiri dedikleri 1.6 İes 120 Ps 1050 Kg Civic sedan getirsinler 130-135 Ps her türlü dizel'i her türlü şartta geçerim.Valvematic corolla ve GDI Manuel İ30 İlede yaparım.Koltuğa yaslanmayı gitmek sananlar var bu forumda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lucas Black

    bloklayıp geçiyorum bilgin varsa konuş dedim malesef yanlış kişiden yanlış şey bekledim. Ben burda bilgili insanlarla bilgi alışverişini tartışmayı sürdürürüm az okuda belki 1 gram beynin gelişir.

    Bak arkadasim ben senin trol olmadigini , konuyu trollemedigini dusunerek gercek hayattaki tecbulerime dayanarak bir kac ornek verecegim.

    Şunu unutma benzinli araç AT dizel arac BOGA gibidir. Benzinli seridir amagucsuzdur dizelde tam tersi benzinli gibi seri olamasada gucludur. Bunu bg ve tork degerleri belirler. Dizelin patlama orani yuksektir bu sayede dusuk devirlerde yuksek guc uretebilir.

    Gelelim kendi tecrube edinimlerime; ben Teabzonluyum malum buralar engebeli ve daglik bir arazi yapisina sahip. Yaylaya 1.6 132 hp. 2011 model atmisferik avensisle (ablamin) ciktigim zaman motor ilk 5-10 km de pes ediyor ve 2.vitesi gecme ihtimalimiz kalmadan tın tın tirmanmaya basliyor, artik devir mevir ne hacet cek 1 e ver 5bin - 6 bin deviri zar zor 2 ye biraz git kasis var yol bozuk cek 1 e gec kasisi bir daha 2. yi gormek icin devir saatine takla attirmak lazim. Neyse yol bitti yaylaya ciktik ama bende bittim.

    Gelelim benim 1.6 hdi 110 bg. 2006 model 407 ye Allahim ayni yollarda ayni sartlarda arac vites istiyor surekli. Bacak kaslarimda kasilma yok, gaza basmamla aractan aldigim tepki es zamanli.

    Zigana dagina bu avensis ile 5 kisi vurdum arac bitti resmen , 2 vites birden dusuyorum, devir dibi goruyor yok arkadas canlanmiyor, arac sollanmiyor, araci disardan goren zannederki bu arac bu yollari yara yara gider ama yok sag seritte efendice gidecen senin ne haddine arac sollamak. Bak atmosferik 2 sefer toledom oldu, boram oldu hemen hemen hepsi ayni tepkileri verdi. Benzinli arac yorulur, rampanin dibindeki kondisyonunu rampanin basina kadar surduremez, yorulur tabiri caizse.

    Gelelim ayni yolda bnm 407lere (lere diyorum 2 secer farkli zamanlarda 407im oldu) cok rahat hic zorlanmadan hizlanabiliyor. Dci kangoom oldu ayni, şuan sifir ceedim var 300 torka sahip bunu anlatmaya gerek yok. En az 15 tane sahsi aracim oldu...

    Bak simdi ben sana senin yaptigin gibi iskembeden salkayarak yazmiyorum. Duzde benzinli arac tamam atiktir uzar son hizi dizelden iyidir. Buna bir lafimiz yok ama bana rampada dizel benzinli esittir veya yakindir gibi ici bos iddialarla gelme hicbir inandiriciligi yok ...

    Size katılıyorum. Rampada vites küçültüp devirde çevirtsem dizel gibi fırlamıyor. Fırlamasını bırakın götü çıkıyor motorun çıkıcam diye. Turboyu özlüyorum bu yüzden. Gitmiyor işte arkadaş gitmiyor.


    Alıntıladığınız kişide çok terbiyesiz geldi bana. Adamın kullandığı araca bozuk dedi ne alakası varsa konuyla. Bu kadar çekememezlik niye anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    İstanbul'da değilim göründüğü gibi belkahve demişim , ancak o dediğin 1.6 cdti ağır ancak torku 300 nm, söz konusu astra h ise 155 nm tork sahibi gitmeyen ve hepsinden öte opelin berbat aktarmasına da sahip bir araç sırf bu kadar diretmeye acaba ben mi yanlış hatırlıyorum diye açtım baktım 80-120 hızlanmasını deneyen birine, araç bariz gitmiyor adam geçmek istememiş Astra sahibi tribe girmiş olay bu kadar basit. Bende bazen geçmem önümdeki aracı, böyle kendi kendine yarışan bir tipin ardımda olmasındansa önümde olmasını tercih ederim fren benim ayağımın altında nasılsa.

    Astra H 1.6 115 hp, herhangi bir 1.6 tdi'nin içinden geçer, değil yokuş yukarı allaha doğru rolling yapsalar dahi geçer. Zamanında 115ps dizel focus ile ti-vct 115 hp benzinli focustan hayatımın tokadını yemiştim kaldı ki 1.6 tdi golf, dizel focustan yavaş, Astra H ise benzinli focustan hızlıdır. Artık mukayeseyi sen yap ayrıca Astra H dediğin otomobil 1170 kg.

    Her neyse 2020 yılındayız hala tork muhabbeti yapabiliyorsanız daha fazla fiziği katletmeden siz de bir traktör alın da rahat edin madem.




  • http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=20423
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=20097

    0-100 cü vatandaşlar için golf:10.5 sn focus:10.8 sn çıkmış rollde focus iyi diyorsunuz halen, ara sıra bilgileri güncelleyin; 80-120 diyorsanız 270 torkla focus konuşur o Zaman da küçümsediğiniz tork devrede olur.
    115'lik astra h'yi kullandım geçebilecek bir araç değil doğru vites zamanlaması ve dip gaz ile yarım boya kadar yanaşır o kadar.

    Sizin focus'un durumu normal sayılır 1750-2500 devir arasında torku verip sonra bitiyor, vag tdi'da 1500-3000 devir arası torku veriyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=20423
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=20097

    0-100 cü vatandaşlar için golf:10.5 sn focus:10.8 sn çıkmış rollde focus iyi diyorsunuz halen, ara sıra bilgileri güncelleyin; 80-120 diyorsanız 270 torkla focus konuşur o Zaman da küçümsediğiniz tork devrede olur.
    115'lik astra h'yi kullandım geçebilecek bir araç değil doğru vites zamanlaması ve dip gaz ile yarım boya kadar yanaşır o kadar.

    Sizin focus'un durumu normal sayılır 1750-2500 devir arasında torku verip sonra bitiyor, vag tdi'da 1500-3000 devir arası torku veriyor.

    Tutturmuşsun tork da tork. En ufak bir teknik bilgin yok sadece yokuşta dizel daha iyidir ve alt devirlerde torku yüksektir laflarının üzerine 3 sayfadır yazıyorsun.

    Güç= tork x devir

    İsterse bir araç 500 tork versin. Torku kadar değil gücü kadar gider. Yokuş, rampa, düz yol hiç fark etmez. Olay budur.

    Dizelin rampada üstünlüğü düşük devirde geçerlidir. Aynı hacimde ortalama bir 1.6 benzinli 2 bin devirde 125 tork verirken 1.6 dizel 250 tork verebilir (rakamlar tamamen sallamasyon) Bu durumda 2 bin devirde dizelin ürettiği güç benzinlinin tam iki katı olur.

    Şimdi küçük bir hesaplama yapalım.

    Astra benzinli ve devir bandı geniş. Astra sürücüsünün cahil olmadığını varsayarsak, 4 bin devirde hızlanmaya başlasın diyelim.

    4 bin * 155 (astranın torku) = Astra 620x kadar güç üretsin. Bu güç 6000 devire kadar çılgın bir şekilde daha da artacak.

    Golf de dizel ve çevireceği devir belli. 2 binde turbo iyice kendini belli ettikten sonra hızlanmaya başlasın.

    2 bin * 250 (golfün torku) = Golf 500x kadar güç üretir. Bu güç 3000-3250 devire kadar yine artacak sonra 4000 e kadar nispeten sabit kalacak.

    Yani tork falan hikaye. Benzinli araç vites düşürdüğü anda dizelle baş edebilecek gücü üretiyor zaten.

    Şimdi ben de golfün astrayı rahat geçeceğini düşünüyorum.

    Bunun 2 nedeni var.

    1- Araçlardan kaynaklanan nedenler. Astra ağır, aktarması kötü, eski teknolojili altyapıya sahip vs.

    2- Astra 6000 devirde (115 beygir güç üretirken) vites değiştirdiğinde atıyorum 4000 devire düşsün (yine atıyorum 70 beygir güç üretsin)

    Golf 4000 devirde (105 beygir güç üretirken) vites değiştirdiğinde atıyorum 2750 devire düşsün (yine atıyorum 95 beygir güç üretsin)

    Dizel motorun avantajı burada ortaya çıkıyor işte. Benzinli motorun 4000-6000 devir arasında çok yüksek güç farkı varken, piyasadaki yeni nesil hemen hemen her dizel motor 2000 devirde patlama yapıp 3000 devir civarında max gücünün %90 ını üretir. Vites yükseltildiğinde bile çok yüksek güç hala ayağınızın altındadır. Bunun bir diğer getirisi de dizellerin çok uzun oranlı şanzıman kullanımına izin vermesidir. Bahsedilen 1.6 astra örneğin 5. vites 3000 devirde 110 la giderken 1.6 dizel golf 3000 devirde 170 le gidebilir. Çünkü astranın güç değerleri daha uzun oranlı şanzımanda sıkıntı çıkarabilir vites değiştirince yeterli güç üretilemez.

    Not: Dizel kullanıcısıyım.




  • Şöyle bilgi verenlere hasret kaldı bu forum hocam. Elinize sağlık. Okuyup anlamaya çalışırlarsa tork canavarı arkadaşlar için çok faydalı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Bu devirde eziyet küçük atmosferikler. 4000 devirden aşağısı ölü gibi. 4000 den sonra biraz canlanıyor o Zaman'da sesten durulmuyor ve yakıt fırlıyor .

    3000 cc ve üzeri atmosferikler iyidir tabi onlara laf yok.

    2.0 atmosferik de iyidir. 2000 devirde vites büyüterek seyahat edilebilir.
  • Geçen yaz bende mazda 6 otomatik 2.0 140 hp atmosferik 210bin km deydi motoru,

    Arkadastada fiat linea 1.3 95 hp dizel vardı.

    Yokuşta kapıştıl arabalar eşit çıktı yokuşun sonuna kadar birbirimizi geçemedik

    Sonuc : Dizel yokusta motoru küçük olsada iyi çıkıyor arkadaslar torku yüksek oluyor araba bayılmıyor. Artık atmosferik kalmadı atmosferik zevki zaten 2.5 litre motor ve üstü içindir

    Edit : Benim araç gazdaydı benzine almamıştım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YardımSeverr -- 30 Haziran 2016; 3:31:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdm6

    Alt devirlerde cansız kabul ama o sütcü beygirli dediğin opel 4000 devirden sonra gayet güzel hızlanıyor.1.6 tdi la başa çıkabilir, 1.4 tsi la başa çıkamaz bu gerçek.Ayrıca adam 5-6 bin devirdeyken tdi 2000 devirde gaza basmadan arkasından gelecek öyle mi ? Bu kadar komik olmayın.

    1.6 tdi ile başa cikabilecegi yok arkadaşim. Kendimizi kandirmayalim. Babamda 1.6 tdi var bende 1.6 115 bg a16xer motorlu astra var.

    Dersin ki opele gereksiz yere saldiriyorlar, haklisin derim, zira atmosferik motorluaraclara gore herhangi bir performanssizligini gormedim arabanin.

    Lakin ki tdi motorla kiyaslarsan gülerim. Araba astranin 4000 devirle hizini koruyabildigi yokusta 2000 devirle keci gibi tirmaniyor, gaza yuklenince de hizlaniyor. (Uzun yoldaki rampalardan bahsediyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 330ci

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanilmamali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah Allah çok ilginç neden acaba engin bilgilerinizi sununda. Bizde topluca atmosferik araçlarımızı yakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.