Şimdi Ara

ATMOSFERİK ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
5
Favori
24.967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • doğru vites herzaman hem yakıt tasarrufu hemde güç getirir. Yeri geliyor 60-70 km hızlarda 5. Vites giderim yeri gelir 2. Vites ama genelleme yapacak olursak düşük viteslerde hızlanma yapılır. İstenilen hız elde edilince son vites de devam edilir. Rampalarda maks. Torkun üretildiği devirlerde kalmak önemli rampanın ortasında devri yükseltmeye çalışmak boşa yakıt harcamak demek birde varış noktama yaklaştığım zaman mümkün olduğunca yumuşak zorlamadan kullanırım ki motor ideal şekilde soğuyabilsin. Bazende lpgli aracımı benzine alırım son 1 km süpablar felan soğusun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arada 6000 devirleri görmek lazım ayrıca suyunu çıkarmayalım yeter istediğin devire çık istediğin zaman vites at kafan rahat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.

    araç ne
    aa konyadaymışsınız, benim roverla denemek isterim veriler hemen hemen aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gaydurugububak -- 22 Eylül 2015; 0:47:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gaydurugububak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.

    araç ne
    aa konyadaymışsınız, benim roverla denemek isterim veriler hemen hemen aynı.

    Megané I ve hala LPG Yok

    Artık Ankara'dayım araç konya'da babamın aracı, ben turbo dizele geçtim

    Rover 25'im vardı bu arada 2001 model sunrooflu olandan onda lpg vardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 22 Eylül 2015; 9:13:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gaydurugububak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.

    araç ne
    aa konyadaymışsınız, benim roverla denemek isterim veriler hemen hemen aynı.

    Megané I ve hala LPG Yok

    Artık Ankara'dayım araç konya'da babamın aracı, ben turbo dizele geçtim

    Rover 25'im vardı bu arada 2001 model sunrooflu olandan onda lpg vardı

    216 benimki, 216'lar şanzımandan dolayı 25'lerden daha seri.
    111 hp 6000 d/d
    145 nm 3000 d/d
    1100 kg ağırlık

    Bi roll yapmak isterdim diri bir megane 1 ile




  • tüp devreye girene kadar fazla yüklenmemek gerekiyor ,dik rampalara girmeden devirlenmekte fayda var.Gaza gelipte vites düşürmemek yapmayın
  • Ben eski 1.6 8v 75 hp polo classic'imde soğuk marşta 1 dk civarı bekliyordum,motor anca kendine geliyordu.hararet 70 i görmeden deviri 3000 üstüne çıkarmıyordum,dipgaz olayınıda 90 görmeden yapmazdım.5-6 günde bir 5500 rpm çevirirdim zaten devir saatinde max 6000 devir vardı,kurumu engellemek için yapıyordum.stop ederken 15 saniye bekliyordum.şimdiki aracım accent blue 1.4 16v 105hp aracımda da aynılarını yapıyorum.Poloda da motordan sıkıntım çok olmadı,şuanki aracımda ise hiçbir sıkıntım yok motorunda.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senelerce atmosferik motor kullandık, 1.0 dan 2.5 ine kadar kullandım. Bu araçları tam gaz zorlamazsan gitmiyor, hele yokuş çıkması ayrı dert.

    Motor sesine gelirsek, bence 2.0 dan altındaki motorlardan motor sesi falan çıkmıyor, bildiğin zırıltı geliyor, egzoz sesini motor sesi sananlar da var onlara bişey demiyorum.

    Velhasıl, gerek ekonomi, gerek se konfor dikkate alınarak önümüzdeki yıllarda atmosferik araç kalmayacak.

    Her ne kadar nostaljik, yaşanmışlık dolu bir dönem olsa da spor araçlar dahil (yılların atmosferik fetişi Ferrari ve Ford dahil) atmosferiği terketti.

    Üzülmeye gerek yok, yeni turbolar ve sarj destekleriyle kesintisiz devir çeviren mükemmel motorlar üretiliyor. Sesleri de atmosferik gibi olmasa da turbonun üfleme sesi 5-6000 devirde ayrı bir keyf.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Norminal para çek vb. şeylerin üzerinde yazan değerdir.Dogrusu "Normal" olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • earl2000 kullanıcısına yanıt
    Ferrari, BMW, Mercedes gibi markaların üst seviye motorlarda atmosferiği terketmesi emisyon baskılarından başka bişey değil, sapla samanı karıştırmayalım. Lamborghini'nin terketmeme sebebi de çok karakterli, duruşları çok sağlam falan olduğu için değil devasa VAG grubun içinde eriyip gittikleri ve emisyon başarımı olarak üzerlerinde doğrudan bir baskı olmadığı için. Gelecek turboda doğru, turbonun gelişimi, teknolojisini gelişimi önemli, muhakkak daha da yaygınlaşacak ama adamakıllı mühendisliği yapılmış bir atmosferik motorun da hem işitsel anlamda, hemde sürüşe katkısı olarak tadı bambaşkadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    Norminal para çek vb. şeylerin üzerinde yazan değerdir.Dogrusu "Normal" olacak.

    "Nominal." Teknik literatürde yaygın olarak kullanılır. Araştırınız.

    "Normal" bambaşka bir anlama gelir.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.