Şimdi Ara

ATMOSFERİK ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
5
Favori
24.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tepe tepe binebilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif
    98'ler falan, 1.6ies olanlar, 900 mü, 920 kg muydu neydi

    O zamanlarda da geçerli olması lazım. Bizim arkadaşta '99 vardı ve 1030kg idi. Yani aracın deposu boşken ve içinde kimse yokken ağırlığı 910-920kg civarında. Zaten o güçle o kadar hızlanmasından hafifliği belli.
  • Atmosferik cebinizi pek düşünmez ama hislerinizi okşar, devir çevirdikçe müziği kısarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    An gelecek ve bu motor tipini tarihin tozlu sayfalarında anacağız....

    O an hiç bir zaman gelmeyecek bence.

    Kim ne derse desin Turbolu motorlar hala tam oturmadı bence. Özellikle orta sınıfta. Tamam performansı nispeten daha iyi atmosferiklere göre ama bir çok sorunu da beraberinde getiriyor. Titizlikle kullanmak gerekliliği de cabası.

    İkinci el alacaksam özellikle yanaşmıyorum turbolu araçlara. Sıfır alırken de yanaşmadım gerçi. İmzamdaki aracın 1.6 atmosferik motorlusunu aldım, 1.4T olanını da alabilirdim istersem ama hem fark vermek hem de sorunsuzluktan vazgeçmek bana saçma geldi biraz.

    En az bir 10 senesi var daha, o zamana kadar da zaten elektrikli veya hybrid araçlar daha çok yaygınlaşacak diye tahmin ediyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    O an hiç bir zaman gelmeyecek bence.

    Kim ne derse desin Turbolu motorlar hala tam oturmadı bence. Özellikle orta sınıfta. Tamam performansı nispeten daha iyi atmosferiklere göre ama bir çok sorunu da beraberinde getiriyor. Titizlikle kullanmak gerekliliği de cabası...

    Katılıyorum. Turbo dizelde şart, ama benzinli için atmosferikten tamamen vazgeçilmesi bana da zor gibi geliyor.
  • 6000 devire kadar yolu var.Çevir babam çevir. Ulan moralim bozuk ama yine de gülüyorum.
  • Dizelde motoru ısıtıp hareket ettikten sonra sorun çıkarmıyor. Benzinli arabada soğukken kalkış yaparım, arabayı durdurmadan stop ederim, yine de gık demez. LPG soğukta yemediği için motor ısınıncaya kadar gaza yüklenmiyorum. Sürüş asistanı niyetine kullanmış oluyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_bulls

    Bugün 8000 devire kadar çevir babam çevir yaptım anlık tüketim 22-25 gitti geldi ama 190dan sonra kesildi bizim fındık motor ama yinede rahatladım

    Motosiklet mi, VTI mı?
  • şimdi böyle bir konu benzin 2 tl iken açılsa cevaplar farklı olurdu şuan benzin 5 tl ye geliyor o yuzden daha farklı...

    ben honda kullanıcısıyım
    eskiden 2000 devrin altına asla düşmezdim çoğu zaman motor devir kesiciye girdiği anda bir üst vitese atarak keyiften 4 köşe olurdum
    sonra aman yahu en iyisi 5500 devirleri aşmamak zaten güç falanda düşmeye başlıyor ne anlamı var fazla çevirmenin dedim
    benzin 3 lirayı aşınca manyak manyak araba kullanıyorum biraz adam olmak lazım dedim 4000 devirleri asla aşmamaya başladım
    benzin 4 tl yi bulunca araba kullanamdaki en idael devir 3000 i geçmemektir dedim
    artık motor 1000 devirden aşağı düşmediği sürece vuruntu yapmadığı için 1000-2000 arası kullanıyorum canım çok spor kullanmak isterse 2900 devre kadar çevirtiyorum motoru.....
  • Gelecek gelecek,,,, an gelecek tarihin tozlu raflarında yerini alacak. Son çırpınışlar atmosferiklerin. Son donemde gerek dizel, gerekse benzinli motorlarda hacim küçültersek downsizing prensibi benimseniyor, gerek tdi nin 1,2 si gerek ecoboostun 1.0 benzinlisi... Dediklerinize kısmi olarak bende katılıyorum, ama gunümüz teknolojisi artık turbo nun çocukluk hastalıklarını iyileştirecek kapasitede. Gerek dünya egzos normları gerekse petrol uretim kapasitesinin daralması, atmosferik motorların artan ihtiyaclara cevap verememesine sebep oluyor. Gün geçtikçe araçların kütlelerinin artması, artan yakit miktarına, buyuk metropol sehirlerde yaşanan sıkışık trafik ve yasam sekli, bagirta bagirta atmosferik motorları otekilestiriyor...
  • Eskiden 8000-9000 devir çeviren atmosferik araçlar vardı diye biliyorum. Şimdi sadece spor modellerde bu devirler var. Bunun sebebi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Eskiden 8000-9000 devir çeviren atmosferik araçlar vardı diye biliyorum. Şimdi sadece spor modellerde bu devirler var. Bunun sebebi nedir?

    Konu hortlamış bunun sebebinin günümüz motor teknolojilerinin yakıt tüketimini daha ön planda tutarak tasarım yapmaları olduğunu düşünüyorum. Turbo şarj motorlarla daha düşük motor hacimlerinden daha yüksek beygir gücü elde ediliyor. Vites oranları kısalıyor araçlar maksimum torkunu daha düşük devirlerde veriyor. Normal kullanım için daha üst devir çeviren araçlara gerek kalmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bas marşa git işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    gerekli bir konuydu takipteyim. Atmosferik motorun tadı bambaşka..

    Bin ben zevk alamiyorum v6 olmadiktan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç gaza geçene kadar rölentide giderim. Rölantide nasıl gidiyorsun diyenler olabilir. evin otoparkından çıktıktan sonra direk yokuş aşağı olunca araba hem gidiyor hem ısınmış oluyor.
    2500 d/dk (90km/h) yı geçmemeye çalışırım ancak güç veya hız gerektiren zamanlarda bu kural bozulur.
    Çok kısa (1 dk dan kısa) duraklamalarda aracı stop etmem. Diyelim bakkala uğrucam veya bankamatikten para çekicem stop ettirmem. Çünkü tekrar çalışırken rölantiden daha fazla benzin/gaz harcar.
    Uzun yokuşlara çıkarken yokuşa gelmeden çok hızlanırım ve yokuşu rahat çıkarım.
    Tatlı yokuş aşağı inişlerde boş vitesle inerim. Dik yokuş aşağı inişlerde vitesle inerim.
    Yolda giderken önümdeki araç frene bastığı anda eğer yavaşlamayı gerektirecek bir neden yoksa son ana kadar frene basmamayı tercih ederim. Bazen dikkat ediyorum yol bomboş olsa dahi durup dururken frene basanlar oluyor
    Trafik lambalarına yaklaşırken kırmızı yanıyorsa vitesi boşa alır aheste aheste giderim.

    Aslında yazdıklarım genelde ekonomi odaklı yazı oldu.




  • Benim araç 3 silindir 1.2 70PS atmosferik motor Polo. Yüksek devirlerde çıkardığı ses harika geliyor kulağıma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Atmosferik Benzinli yada Atmosferik dizel aracımı hangi devirde kullanayım?

    Özellikler tablosunun vazgeçilmez kadim başrol oyuncuları çap ve strok; daha Türkçe'si çap ve kurs ikilisi burada en önemli veridir. Hesaplayın. 15m/sn 'nin altında tutmaya çalışın. Uğraşmak istemiyorsanız, binek araçların %99'u için endüstri rutini olmuş çap ve kursun birbibine yakın olduğu motorlarda 3000 d/dakinanın içinde kalın. Yok eğer benim tork aldığım sanayide şişe pistonlu tabir edilen Vaillant'ım var, Fargo'm var diyorsanız bu 2000-2400'lere gerileyebilir.

    Benzinin değişmez yanma hızıyla ıslak çeper tecritli dahili istihsalli teknolojinin gelemediği ama wet-perimeter sealed içten yanma teknolojisinin -nasılsa- gelebildiği pratik kullanım alanı budur. Çünkü benzinin yanma hızı hemen hemen bellidir. Deneme ve gözlemle elde edilmiş bu alanın üzerine çıkıldıkça parabolün tırmanmaya bilek isteyecek kısımlarına geliyoruz. Devir varyansı katlanarak artıyor, +/-40 olur, dizel gibi +/-80 d/dak. Devrin yüksek olması, olayı bizim algı alanıızdan çıkarır sadece. Yüksek devirlerdeki vuruntuları, sarsıntıları, tolerans içinde ovalleşen ama daierel olması gereken hareketleri ruhumuz duymaz. Piston yüklerinde dengesizlikler başlar. Tepki/pürüzsüzlük dengesiyle karar verilmiş volan ağırlığı yetersiz gelmeye başlar. Vuruntuyla sonuçlanan iş zamanları, hiç alev almayan garip karışımlar artar. Olumsuzlukların devirle artışı, tüketim sürat grafiğiyle güzel bir paralellik gösterir.


    Atmosferik aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?

    Gragamel'in şatosuna mı tırmandınız? Tabii bekleyin. Şalter gibi kapatmayın. Bolu'nun tepesine yüksek tempoyla geldikten sonra mola vermeye karar verince kontağı kapatmak arabayı terkederken en son yaptığım şeydir. Mil ve yatak sadece türbinlerde yok. Motorlar öyle kullanılmaz. Elektrik motorları bile. Yavaş ısıtın, yavaş soğutun. Motordaki termal yükü varsayımsal da olsa takip etmeye çalışın. Yağ ve su dolaşımını motorun en sıcak olduğu anda durdurursanız -hesaplı ve öngörülmüş de olsa- kullanırken hiç olmadığı kadar sıcak hale getirir, saplamalardaki gerilimleri en üst noktalara taşır, conta alanlarını görecekleri en yüksek streslere belki bagajdan çantayı alırken getirmiş olursunuz. Kapak contası çevresinde küçük bir kaynama mutlaka olacaktır. Sorun yok. Bunlar hesaplıdır. Ama sürekli yapmak ve yapmamak arasında farklar olabilir.

    (Giderek aceleci toplumlar olduk, her şey ona göre programlanıyor. Elektrikli aletler bile anında tam devirde çalışacak şekilde anahtarlandı. Diğer taraftan tabiat bir nota gönderdi, en basit aletlerde bile sorunlar oldu. 1sn olsun yavaştan çalıştırmann faydası vardı. Şimdi "soft-start" kelimeleri endüstride yeniden reklam oldu.)

    Diğer hallerde motoru gidilecek yere yaklaşırken son 1km içinde yolda soğutmak yeterli diye düşünüyorum. Son mesafeleri motoru soğutmak için kullanın. En iyi soğutma düşük güç, sabit yavaşlayan hızlarla yapılabiir.


    motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?

    3000. Nominal 2000.
    3000'e kadar her şey güzel. 2000d/dak seyir hızlarına ayarlanmış, sık kullanılan, muhtemelen de tasarım aşamasında yağlama verimi denilen şeyin göbek kısmının isabet ettirilmiş olduğu devirdir..

    Çok soğuk şartlarda değiştirmenin faydası vardır. 3dk. 2000, 2 dk. 3000, ısınıncaya dek tekrar 2000 gibi (Rodaj bitmez. "Rolling" varsa rodaj da vardır. Roda: [Lat.] Yuvarlamak. Kelime anlamıyla gidersek ilk başlarda çalışma toleranslarının geometrisine yaklaştırmak olan rodaj, kullanırken de ovalleştirmemeyi, dairesel hareketlerde merkez kararlılığını korumak olabilir.)

    Bir tartışama konusu: 2000 d/dak ile hızlı bir şekilde mi ısıtılmalı, yoksa toplam soğuk çalışma daha uzun da olsa mümkün olan en düşük devirlerde yavaşça mı?


    hangi devirde vites değiştireyim?

    Ekonomi için motorun silkelenmediği en düşük devirlerde. Performans içinse en yüksek devirlerde.

    Yüksek devir genelde valf bölgesi ve pistonlar için risklidir (üst motor). Yüksek yük ise krank ve kol yatakları için (alt motor). Devir düşükse yükler yüksektir. Motorun bilinen zayıf yönlerine göre kararsızlık anları giderilebilir.

    Devir bandı kırmızı bölgeye geliyorsa burada geçirilen süreye dikkat edilmeli. Kısa süreli yüklemeler kaldırılabilir. Termal yüklemelerde motor hızı kadar süre de önemlidir. Termal yükleme ayrıca pistonların temiz kalmasına yardımcı olabilir. Yine de, kurşunlu benzin zamanlarını hatırlıyorum da, artık benzinler eskiye göre çok iyi. Eskiden sadece yavaş kullanmak şimdiki 6 saatlik rolantinin hiç yapamayacağı şeyleri yapar, pistonlardaki birikim motorun kompresyon oranını değiştirirdi.



    tesekkur ederız...




  • 1.4 ün bile üst devirlerde verdiği ses bambaşka hele ki 3. vitesde 3000 devirde köklüyorum 3500 de ikinci boğazı açıyor sesi değişiyor hıııı olan ses hırrrr oluyor
  • Çalıştır vitese at ve git

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ctrlshft

    Araç gaza geçene kadar rölentide giderim. Rölantide nasıl gidiyorsun diyenler olabilir. evin otoparkından çıktıktan sonra direk yokuş aşağı olunca araba hem gidiyor hem ısınmış oluyor.
    2500 d/dk (90km/h) yı geçmemeye çalışırım ancak güç veya hız gerektiren zamanlarda bu kural bozulur.
    Çok kısa (1 dk dan kısa) duraklamalarda aracı stop etmem. Diyelim bakkala uğrucam veya bankamatikten para çekicem stop ettirmem. Çünkü tekrar çalışırken rölantiden daha fazla benzin/gaz harcar.
    Uzun yokuşlara çıkarken yokuşa gelmeden çok hızlanırım ve yokuşu rahat çıkarım.
    Tatlı yokuş aşağı inişlerde boş vitesle inerim. Dik yokuş aşağı inişlerde vitesle inerim.
    Yolda giderken önümdeki araç frene bastığı anda eğer yavaşlamayı gerektirecek bir neden yoksa son ana kadar frene basmamayı tercih ederim. Bazen dikkat ediyorum yol bomboş olsa dahi durup dururken frene basanlar oluyor
    Trafik lambalarına yaklaşırken kırmızı yanıyorsa vitesi boşa alır aheste aheste giderim.

    Aslında yazdıklarım genelde ekonomi odaklı yazı oldu.


    +1
    Kırmızıya yaklaşırken gazdan çekerim mümkün olduğunca az fren kullanırım




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.