Şimdi Ara

ATMOSFERİK ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
5
Favori
24.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @Karbon 12

    bilgiler için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Atmosferik güzelde kimse kullanmayı bilmiyor.Hele dizele alışanlar canına okuyor motorun.Bursa-İnegöl arası rampaları çıkarken makas atmak zorunda kaldım resmen.3 şeritli yolda sol şeritte tın tın gidiyor atmosferik civicler falan.Kardeşim ya vitesi 3 e,4 e at bas git ya sa sağdaki iki şeritte kal.Bunların yüzünden kural ihlali yapıyoruz.

    Ben 1.2 tüplü kalosla bile o rampalarda baymazdım arabayı,kimseninde önünü kesmezdim.Milletin altında 110-125 hp araba var doğru düzgün rampa çıkmayı bilmiyor.Nedir bu 5. viteste rampa çıkma fantazisi anlamıyorum.


    Evet ya bu benim de cok karsilastigim bi durum millet uzun yola cikinca 5 e takiyor oyle davem yokus gelmis vites kuculteyim, sollama yapacagim vites kucultegim yok. Kamyon gibi yokus cikiyorlar. Sonra da diyorlarki araba gitmiyor, cekmiyor v.s ya devirinde kullanmazsan gitmez tabi. 1.6 eski kasa Zafira`da 6 kisi + bagaj dolu+ port bagaj dolu, uzun yol yapmistik, hic bir yokusta ne bayildi ne bir sollamada beni uzdu, tabi gerektigi zaman kirmizi cizgiye kadar zorladim arabayi sollamalarda. Millete sorsan araba agir 1.6 kaldirmiyor yokusta bayiliyor der.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Atmosferik güzelde kimse kullanmayı bilmiyor.Hele dizele alışanlar canına okuyor motorun.Bursa-İnegöl arası rampaları çıkarken makas atmak zorunda kaldım resmen.3 şeritli yolda sol şeritte tın tın gidiyor atmosferik civicler falan.Kardeşim ya vitesi 3 e,4 e at bas git ya sa sağdaki iki şeritte kal.Bunların yüzünden kural ihlali yapıyoruz.

    Ben 1.2 tüplü kalosla bile o rampalarda baymazdım arabayı,kimseninde önünü kesmezdim.Milletin altında 110-125 hp araba var doğru düzgün rampa çıkmayı bilmiyor.Nedir bu 5. viteste rampa çıkma fantazisi anlamıyorum.


    Evet ya bu benim de cok karsilastigim bi durum millet uzun yola cikinca 5 e takiyor oyle davem yokus gelmis vites kuculteyim, sollama yapacagim vites kucultegim yok. Kamyon gibi yokus cikiyorlar. Sonra da diyorlarki araba gitmiyor, cekmiyor v.s ya devirinde kullanmazsan gitmez tabi. 1.6 eski kasa Zafira`da 6 kisi + bagaj dolu+ port bagaj dolu, uzun yol yapmistik, hic bir yokusta ne bayildi ne bir sollamada beni uzdu, tabi gerektigi zaman kirmizi cizgiye kadar zorladim arabayi sollamalarda. Millete sorsan araba agir 1.6 kaldirmiyor yokusta bayiliyor der.


    Benzin pahalı arkadaş ne yapalım

    O değil de benim soruma yanıt gelmedi hala




  • @metaner

    aracı arada bir yüksek devirde kullanıp kurumlarını temizleyiniz demiş.

    uzun yolda basarak yada kısa süreli yüksek devirde kullanarak yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    @metaner

    aracı arada bir yüksek devirde kullanıp kurumlarını temizleyiniz demiş.

    uzun yolda basarak yada kısa süreli yüksek devirde kullanarak yapılıyor.


    Teşekkürler
  • yağını suyunu kontrol et tamamdır
  • Benzinin pahalı olmasıyla ne alakası var?5 viteste titreye titreye çıkmaktansa, 4. viteste rahat rahat çıkmak daha ekonomik.
  • cok benzin yakmasin ayagina surekli cok düşük devirlerde enkaz gibi arac sürmek motora zararlidir.

    arada bir adam gibi motorun dogasına uygun bir sekilde devir cevirterek sürünüz.

    ayrica rampalarda cok dusuk devirde yuksek vıteste aracı bogarak-bayarak ilerlemek, sanılanın aksine bir dusuk vıteste daha uygun bır devırde tırmanmaktan daha fazla yaktırır.

    atmosferık motor kullanıyorsanız, gerektiginde vites kucultmekten korkmayacaksınız. bu 1.6 105hp ıcınde gecerlı, 3.0 231 hp icinde...
  • Soğuk havalarda aracın motorunu durduğu yerde ısıtmayın. Çalıştırır çalıştırmaz harekete geçin ama ısınana kadar gaz pedalına kibar davranın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaner


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    eger sakin bir kullanici iseniz, arada bir (ayda bir kere olabilir) mutlaka araci kesiciye sokarak cigerlerindeki balgami söktürünüz






    Anlaşılmadı Biraz detay istesem



    detayı yukarda arkadaslar acıklamıslar saolsunlar




  • Her motor gibi (Benzin, dizel, doğalgaz), motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın hatta ilk 30-60 saniyede gaza dokunmayın derim.
    Atmosferik motorlar azami güç ve kuvvet değerlerini yüksek devirlerde yakaladığı için güç gerektiren durumlarda (Tırmanış, sollama, yük) aracı yüksek devirlerde kullanın.
    Motoru devir kesiciye sokturmayın.
    Motoru durdurmadan önce, gaz vermeden bir süre bekleyin.

    LPG kullanıyorsanız/kullanacaksanız kaliteli malzeme ve işçilik tercih edin, bujileri LPG'ye özel olarak üretilmiş olanlardan kullanın.

    Bunlar dışında motorun çabuk yıpranmasına neden olabilecek fazla bir durum yok. Temiz yakıt aldığınız, yağını suyunu eksik etmediğiniz sürece arabanız sizi üzmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    Termal yükleme ayrıca pistonların temiz kalmasına yardımcı olabilir. Yine de, kurşunlu benzin zamanlarını hatırlıyorum da, artık benzinler eskiye göre çok iyi. Eskiden sadece yavaş kullanmak şimdiki 6 saatlik rolantinin hiç yapamayacağı şeyleri yapar, pistonlardaki birikim motorun kompresyon oranını değiştirirdi.






    Guzel bir acıklama olmus, tebrik ederim
  • Güzel açıklama mı? Arkadaş temiz kalmasına yardımcı olabilir demiş, bir dayanağı yok, bir garantisi yok. Eğer motoru ele almak istiyorsanız basın arkadaş, çoğu arabada devir sınırlayıcı da var zaten, ne olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Güzel açıklama mı? Arkadaş temiz kalmasına yardımcı olabilir demiş, bir dayanağı yok, bir garantisi yok. Eğer motoru ele almak istiyorsanız basın arkadaş, çoğu arabada devir sınırlayıcı da var zaten, ne olacak.



    Motoru ele almak mı?

    Evlat gunun bu saatinde iyi güldürdün beni

    Bugune kadar hangi motor devir cevirtmekten ele alınmış cok merak ediyorum

    Tabi bundan kastım 1 saat boyunca kesicide gezin demek değil...

    Çevirteceksin tabii, motorun işi bu-doğası bu.

    Devirsiz bu iş olmaz.




  • Bencede hararet durumuna göre devirli kullanmada hiçbir sakınca olmaz benzin sarfiyatı dışında.Ki zaten giden araba hararet yapmaz. Ancak çok sıcak havalarda klima açık uzun yol rampalarda araç bayıldığından 2-3 vites küçültüp yüksek devirde motoru zorlamak pek iyi olmayabilir.

    Birde bana bir ustanın tavsiyesi;

    Vites küçültüp motor freni ile motoru boşuna boğma demişti. Küçülteceksende küçülttüğün vakit motor deviri 3000'i geçmesin. Yani araç bağırmasın. Vites küçültmelerde araç yüksek devirden kompresyona girince motor zorlanıyormuş. Motoru zorlayana kadar boşver frenle dur olan 50-60 liralık fren balatasına olsun zararı yok demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Güzel açıklama mı? Arkadaş temiz kalmasına yardımcı olabilir demiş, bir dayanağı yok, bir garantisi yok. Eğer motoru ele almak istiyorsanız basın arkadaş, çoğu arabada devir sınırlayıcı da var zaten, ne olacak.



    Motoru ele almak mı?

    Evlat gunun bu saatinde iyi güldürdün beni

    Bugune kadar hangi motor devir cevirtmekten ele alınmış cok merak ediyorum

    Tabi bundan kastım 1 saat boyunca kesicide gezin demek değil...

    Çevirteceksin tabii, motorun işi bu-doğası bu.

    Devirsiz bu iş olmaz.



    Yok hocam yok, birsey olmuyor

    1 saat 6500 215km cevirdim almanyada Hic durmadan, arada onume araba cikar frene basardim 4. cekerdim arabayi sonra 7000 e kadar geri basardim




  • Yıllarca atmosferik motoru soğukken yüksek devirde kullandım,hiçbir şey olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk
    Yıllarca atmosferik motoru soğukken yüksek devirde kullandım,hiçbir şey olmadı.


    Yine de araba soğukken(özellikle kışın) yüksek devir çevirmemekte fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk
    Yıllarca atmosferik motoru soğukken yüksek devirde kullandım,hiçbir şey olmadı.


    Yine de araba soğukken(özellikle kışın) yüksek devir çevirmemekte fayda var.



    Bu bilgi yararlı ancak en çok turbosu olan araçlar için önemli.
    açıkçası -30 -40 ta yaşayan insanlar 1 saatte ısıtamaz araçlarını zaten stres testleri maksimum ve minumum sıcaklıklarda motoru zorluyor. yinede dikkat etmek gerekir tabi.
    motorda kullanılan parçalar dandikse sonu kötü olabilir ama açıkçası bir bmw bir volvo opel vb gibi bir motor kolay kolay etkilenmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk
    Yıllarca atmosferik motoru soğukken yüksek devirde kullandım,hiçbir şey olmadı.


    Yine de araba soğukken(özellikle kışın) yüksek devir çevirmemekte fayda var.



    Bu bilgi yararlı ancak en çok turbosu olan araçlar için önemli.
    açıkçası -30 -40 ta yaşayan insanlar 1 saatte ısıtamaz araçlarını zaten stres testleri maksimum ve minumum sıcaklıklarda motoru zorluyor. yinede dikkat etmek gerekir tabi.
    motorda kullanılan parçalar dandikse sonu kötü olabilir ama açıkçası bir bmw bir volvo opel vb gibi bir motor kolay kolay etkilenmez



    Direkt olarak motor yagının teknik özellikleri basrol oyuncusu bence bu bahsettiginiz hususta.

    Kesinlikle ama kesinlikle bulunulan ülkenin iklim sartlarına uygun yag kullanılmalı.

    ortam -30 bile olsa, uygun motor yagı kullanıldıgı surece herhangı bır sıkıntı dogmaz dıye dusunuyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.