Şimdi Ara

ATMOSFERİK ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
5
Favori
24.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk
    Yıllarca atmosferik motoru soğukken yüksek devirde kullandım,hiçbir şey olmadı.


    Yine de araba soğukken(özellikle kışın) yüksek devir çevirmemekte fayda var.



    Bu bilgi yararlı ancak en çok turbosu olan araçlar için önemli.
    açıkçası -30 -40 ta yaşayan insanlar 1 saatte ısıtamaz araçlarını zaten stres testleri maksimum ve minumum sıcaklıklarda motoru zorluyor. yinede dikkat etmek gerekir tabi.
    motorda kullanılan parçalar dandikse sonu kötü olabilir ama açıkçası bir bmw bir volvo opel vb gibi bir motor kolay kolay etkilenmez



    Direkt olarak motor yagının teknik özellikleri basrol oyuncusu bence bu bahsettiginiz hususta.

    Kesinlikle ama kesinlikle bulunulan ülkenin iklim sartlarına uygun yag kullanılmalı.

    ortam -30 bile olsa, uygun motor yagı kullanıldıgı surece herhangı bır sıkıntı dogmaz dıye dusunuyorum.


    Kesinlikle katılıyorum. Motor ilk çalıştırmadan itibaren düzgün yağlama yaptığı sürece no problem




  • P >> D >> (Redline) >> D >> P



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nrglife -- 17 Nisan 2011; 15:36:34 >
  • İyi benzin ile kullanmak gerekiyor.
  • Karbüratörlü araçlar için konuşuyorum:

    Bazı araçlarda belli bir devirden sonra karbüratör 2. boğazı açar. Mesela Broadway'lerde 4 bin devirden sonra karbüratör 2. boğazı açar. Motor biraz daha güçlenir buna bağlı olarak yakıtta artar. Aracınızın karbüratörü uzun süredir bakım görmediyse belli devirden sonra yığılma olabiliyor. Buda 2. boğazın açılmasında bir sorun olduğunu gösterir.
  • Devir çevirin motorun sesini dinleyin atmosferiğin tadını anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    Devir çevirin motorun sesini dinleyin atmosferiğin tadını anlarsınız.

    1.6 araba ile pek bir keyif yaşanmıyor tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    Devir çevirin motorun sesini dinleyin atmosferiğin tadını anlarsınız.

    1.6 araba ile pek bir keyif yaşanmıyor tabi



    Hocam imzamdaki 1.2'nin bile kullanım keyfi 1.5 dizelden yüksek. Tabi bizimkisi biraz görmemişlik şöyle 4.0 atmosferik kullanmak vardı şimdi, ama ancak bu kadar oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk
    Yıllarca atmosferik motoru soğukken yüksek devirde kullandım,hiçbir şey olmadı.


    Yine de araba soğukken(özellikle kışın) yüksek devir çevirmemekte fayda var.



    Bu bilgi yararlı ancak en çok turbosu olan araçlar için önemli.
    açıkçası -30 -40 ta yaşayan insanlar 1 saatte ısıtamaz araçlarını zaten stres testleri maksimum ve minumum sıcaklıklarda motoru zorluyor. yinede dikkat etmek gerekir tabi.
    motorda kullanılan parçalar dandikse sonu kötü olabilir ama açıkçası bir bmw bir volvo opel vb gibi bir motor kolay kolay etkilenmez



    Direkt olarak motor yagının teknik özellikleri basrol oyuncusu bence bu bahsettiginiz hususta.

    Kesinlikle ama kesinlikle bulunulan ülkenin iklim sartlarına uygun yag kullanılmalı.

    ortam -30 bile olsa, uygun motor yagı kullanıldıgı surece herhangı bır sıkıntı dogmaz dıye dusunuyorum.


    Kesinlikle katılıyorum. Motor ilk çalıştırmadan itibaren düzgün yağlama yaptığı sürece no problem

    Öyle "No problem" falan yok. Motorun parçaları, parçalar ısınıp genleştiğinde, uygun çalışacak şekilde yapılmıştır. Siz soğuk(sıkışık) motoru yüksek devir çevirmeye zorlarsanız, motorun anası ağlar. 500.000km'de oluşacak yıpranmayı, 60.000km'de -belki daha da erken- meydana getirirsiniz. Sonra da bu motor çok dandik dersiniz.




  • Sabah -20'de motor çalışır çalışmaz 5000-6000 devir çevirip işe giden birisi değilim zaten bende :)
  • 1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.

    Megane kaç kilo sorması ayıp?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.

    Megane kaç kilo sorması ayıp?

    benimle mi bensiz mi?

    1115 kg boş ağırlığı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.

    Megane kaç kilo sorması ayıp?

    benimle mi bensiz mi?

    1115 kg boş ağırlığı

    Sensiz o araba bir hiç aslında bir de öyle düşün
    Vay anasını zamanına göre çok iyi otomobilmiş. Pek şaka olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif
    benimle mi bensiz mi?

    1115 kg boş ağırlığı

    O ağırlık %90 dolu benzin deposu ve 75kg'lık bir sürücü dahil edilerek hesaplanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    1.6 16V 110hp motora sahip olan aracımız, maksimum torkunu (148Nm) 3750 dev/dk'da verirken, maksimum gücünü ise 5750dev/dk'da vermekte...

    Fabrika verisi olarak 0-100'ü 9,8sn. Sanırım performanslı kullanım için 5750'de vites yükseltmek gerekiyor, benzin fiyatları sağolsun çoktandır 4000 devri bile göstermiyorum. LPG yok.

    Megane kaç kilo sorması ayıp?

    benimle mi bensiz mi?

    1115 kg boş ağırlığı

    Sensiz o araba bir hiç aslında bir de öyle düşün
    Vay anasını zamanına göre çok iyi otomobilmiş. Pek şaka olmuyor.

    bir esp, bir de yan ve perde hava yastıkları olsa 8 yıl bindik bir o kadar daha bineriz aslında

    motorun performansı iyi de, konya'da zaten kapışılacak falan bir ortam yok, en güzeli ışıkta yanda durup ha bire ara gazı veren, pis pis sırıtanlarlara karşı ayağının altındaki güç güzel oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif
    benimle mi bensiz mi?

    1115 kg boş ağırlığı

    O ağırlık %90 dolu benzin deposu ve 75kg'lık bir sürücü dahil edilerek hesaplanıyor.

    o zaman eski kasa honda civic'in kendi ağırlığı negatif çıkar

    gerçekten öyle mi? meraktan soruyorum




  • Konya'da o hayvani yolları bomboş görünce gözlerim yaşarıyor. Ankara'da emsallerinde 2 saat trafik bekleyince.
    Haydi hayırlısı bakalım, Allah kaza bela vermesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif
    benimle mi bensiz mi?

    1115 kg boş ağırlığı

    O ağırlık %90 dolu benzin deposu ve 75kg'lık bir sürücü dahil edilerek hesaplanıyor.

    o zaman eski kasa honda civic'in kendi ağırlığı negatif çıkar

    gerçekten öyle mi? meraktan soruyorum

    Ne kadar eskilerden bahsediyorsunuz? Çok eskiler için birşey demem doğru olmaz. 20-30 sene önceki normlar farklı olabilir. Araştırmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Konya'da o hayvani yolları bomboş görünce gözlerim yaşarıyor. Ankara'da emsallerinde 2 saat trafik bekleyince.
    Haydi hayırlısı bakalım, Allah kaza bela vermesin.

    eywallah sağolasın, hepimize kazasız belasız yolculuklar...

    ankara'da eskişehir yolu'nda benim manyak kuzen sağolsun az kapışmadık... FTB plakalı Astrası, HH plakalı da Golf vardı, baya korkuyordum ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif
    benimle mi bensiz mi?

    1115 kg boş ağırlığı

    O ağırlık %90 dolu benzin deposu ve 75kg'lık bir sürücü dahil edilerek hesaplanıyor.

    o zaman eski kasa honda civic'in kendi ağırlığı negatif çıkar

    gerçekten öyle mi? meraktan soruyorum

    Ne kadar eskilerden bahsediyorsunuz? Çok eskiler için birşey demem doğru olmaz. 20-30 sene önceki normlar farklı olabilir. Araştırmak lazım.

    98'ler falan, 1.6ies olanlar, 900 mü, 920 kg muydu neydi




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.