Bildirim
atmosferık mtoru turboya cevırmek
Daha Fazla ![](/static/forum/img/downicon.png)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az ![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
fabrikasyon olarak turbo motorlu bir araç almak en doğrusudur. diğer türlü aşırı maliyetli olur. bu konu senelerce çokça tartışıldı. forumda arama yaparsan bulursun. yani tavsiye edilmez. -
eyvllah -
Gereksiz...quote:
Orijinalden alıntı: JDM1907
eyvllah
Turbolu bir araç alın daha mantıklı. -
e 30 un tadı ayrı ama -
arkadaşlar açıklamamış ama ben söyliyim sana. Atmosferikten turbo motor haline getirmek çok zahetli bir iştir.Sadece turbo takmayla olmaz o iş aracın motor parçalarının bir çoğu aşırı beslemeye göre değişmesi gerekir yani baya masraf açar normal motoru yaptırmaktan daha fazla.quote:
Orijinalden alıntı: JDM1907
e 30 un tadı ayrı ama -
Turbo takılacak,quote:
Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91
arkadaşlar açıklamamış ama ben söyliyim sana. Atmosferikten turbo motor haline getirmek çok zahetli bir iştir.Sadece turbo takmayla olmaz o iş aracın motor parçalarının bir çoğu aşırı beslemeye göre değişmesi gerekir yani baya masraf açar normal motoru yaptırmaktan daha fazla.
Alıntıları Göster
Egzoz manifoldu değişecek,
Gerekirse motor içi parça değişecek,
Turboyu idare etme konusunda eski motor beyni yetersiz kalacağından yeni motor beyni alınacak,
Emme manifoldu , sensörlerin yerleri değişecek
Intercooler takılacak,
Turboyu yağlamak için blokta özel yol açılacak veya dışardan kanal çekilecek,
Yetişmeyecekse yağ pompası değişecek.
Soğutmanın elden geçirilmesi lazım sonuçta güç artışı olacak.
Kısacası ateşleme ve süpaplar harici ne varsa el atılması lazım. Türkiyedeki ustalar bunu yapmıyor. Aferin onlara. Sonra araba niye arıza yapıyor diye sorarlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 28 Şubat 2014; 21:36:28 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: msansertekin
Turbo takılacak,
Egzoz manifoldu değişecek,
Gerekirse motor içi parça değişecek,
Turboyu idare etme konusunda eski motor beyni yetersiz kalacağından yeni motor beyni alınacak,
Emme manifoldu , sensörlerin yerleri değişecek
Intercooler takılacak,
Turboyu yağlamak için blokta özel yol açılacak veya dışardan kanal çekilecek,
Yetişmeyecekse yağ pompası değişecek.
Soğutmanın elden geçirilmesi lazım sonuçta güç artışı olacak.
Kısacası ateşleme ve süpaplar harici ne varsa el atılması lazım. Türkiyedeki ustalar bunu yapmıyor. Aferin onlara. Sonra araba niye arıza yapıyor diye sorarlar.
Kesinlikle katılıyorum arkadaşa bir nevi komple motor değişecek eğer zengin filen değilsen hiç uğraşma hem çok zahmetli hem de çok masraflı.
-
Silvia alın hiç uğraşmayınquote:
Orijinalden alıntı: nego0505quote:
Orijinalden alıntı: msansertekin
Turbo takılacak,
Egzoz manifoldu değişecek,
Gerekirse motor içi parça değişecek,
Turboyu idare etme konusunda eski motor beyni yetersiz kalacağından yeni motor beyni alınacak,
Emme manifoldu , sensörlerin yerleri değişecek
Intercooler takılacak,
Turboyu yağlamak için blokta özel yol açılacak veya dışardan kanal çekilecek,
Yetişmeyecekse yağ pompası değişecek.
Soğutmanın elden geçirilmesi lazım sonuçta güç artışı olacak.
Kısacası ateşleme ve süpaplar harici ne varsa el atılması lazım. Türkiyedeki ustalar bunu yapmıyor. Aferin onlara. Sonra araba niye arıza yapıyor diye sorarlar.
Kesinlikle katılıyorum arkadaşa bir nevi komple motor değişecek eğer zengin filen değilsen hiç uğraşma hem çok zahmetli hem de çok masraflı.
Alıntıları Göster
-
s14 ler oynanmamıs cok az var bıldıgım kadarıyla ve fıyatlarıda pek ucuz degıl yasına gore -
Turboyu düşük basınçta kullanacaksanız emme-egzoz manifoldu, turbo yağlaması için ekipmanlar ve intercooler yeterli olması lazım. Atladığım birşey varsa arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim. Ama basıncı yükseltmek isterseniz motor parçaları komple yenilenmeli.quote:
Orijinalden alıntı: JDM1907
s14 ler oynanmamıs cok az var bıldıgım kadarıyla ve fıyatlarıda pek ucuz degıl yasına gore -
Hayır bir de şu var, e30 zaten yeterli bir araç bu konuda. Hele bir de kabak ve geniş lastik varsa değme keyfine. Niye macera ararsın?quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
Turboyu düşük basınçta kullanacaksanız emme-egzoz manifoldu, turbo yağlaması için ekipmanlar ve intercooler yeterli olması lazım. Atladığım birşey varsa arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim. Ama basıncı yükseltmek isterseniz motor parçaları komple yenilenmeli.
Alıntıları Göster
Ha illa sağlam bir şey istiyorsan
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-acil-son-firsat-drift-spec-full-dolu-bilyeli-garrett-turbo-137217413/detay
Oradaki parça listesine bir baksana?
quote:
Aem EMS Gen1
Aem Map Sensor
Aem Air Temp Sensor
Aem Boost Selenoid
İnnovate Wideband
Aem Fuel Regulator
Pauter Rods
Wiseco Pistons
Tomei Bearings
Extreme Clutch
Garrett Turbo 3000R
Superspark Performance Coilpacks
Walbro Fuel Pump
Yonaka Intercooler
Hks Air Filter
HKS Blow Off Valve
G-Reddy Carbon-ti Exhaust
Hks Radiator Cab
Hks Oil cooler Kit
Hks Iridium Plugs
Hks New Turbo Timer Type1 Earl`s Fittings
Xyz Coilover
Iskender 76mm Custom Exhaust
Koyo Radiator
Samco Silicone Hoses
Hoses Silicon Hoses
Nismo Shift Knob
Nrg Coolant Plate
Sparco Steering Wheel
Defi Link Unit Defi Egt, Oil Temp, Oil Press
Megan Racing Tie Rods
Megan Racing Tie Rod Ends
Megan Racing Tension Rods
Megan Racing Rear Lower Support Bar
TCS Rear Strut Bar
Cusco Oil Catch Tank
Kouki Front Bumper
Kouki Taillights
Kouki Foglights
5 Lug Conversion
350Z Oem Front Brake...
CP FORGED PİSTON
EAGLE KOL
COSWORTH CONTA
BRIAN COWER SUBAP - YAY - ŞAPKA
SPERTECH SUBAP LASTİKLERİU
ACL ANA VE KOL YATAKLARI
MEGAN RACING HADERS
MEGANE RACING ELBOW
INTERCOOLER VE ARABORULARI
ARP SAPLAMALAR
FIDANZA AYARLI EGZANTRIK KASNAKLARI
TOMEI BENZIN REGULATORU
WALBRO BENZİN POMPASI
NISSAN OEM YAĞ POMPASI
NISSAN SIFIR TERMOSTAT
SAMCO SİLİKON HORTUM SETİ
MANUAL BOOST CONTROLLER
İÇ AKSAM :
PROSPORT, OIL TEMP - OIL PRESS - BOOST - EGT GÖSTERGESI
AEM WIDEBAND
YÜRÜYEN :
ADRENALIN LASTİKLER
AYARLI YAY TAKIMI
Basınç Göstergeli Benzin Regulatörü
motor yeni ilk geln alır
Başka bir araçta yazan da bu:
quote:
Aracı drift için hazırladık fakat şimdi başka bir proje yapacağım için satıyorum parçalar özenle seçilmiştir.
Garrett t3/t4 turbocharger
Titanyum topmount turbo manifoldu
Titanyum epman turbo battaniyesi
Dei egzoz ve manifold sargısı
38mm tial wastegate
Wiseco 83.5mm 8:5:1CR forged piston
K1 forged Rod kolu
Acl race ana kol yatak takımı
Cometic 84mm conta
Arp kapak saplamaları
Arp krank saplamaları
Arp 2000 rod saplamaları
Tomei pon egzantirik 260derece
BloX ayarlı egzantirik kasnakları
Hks blowof
Sıfır su ve yağ pompası
Ngk iridyum buji
Megan racing 3 Row aluminyum radyator
Megan racing motor ve sanzıman kulakları
Megan racing radyator fanları
Raizin mega voltage stabilizer
Hks golden aku kutup başları ve şaseleme kiti
12 litre Fmic intercooler
Aeromotive benzin regulatoru
RC 750cc high empedance enjectorler
Walbro benzin pompası
Mtg performans custom evo emme manifoldu
70mm kelebek
19row motor yağ soğutucu 13row direksiyon yağ soğutucusu.
Elektirik tesisatı ve bobinler sıfırlanmış sorunsuzdur.
Apexi Power Fc beyin
Z32 maf ve apexi boost controller kiti
Prosport evo oiltemp-oilpress ve egt göstergeleri
Apexi boost ve water temp göstergeleri.
Hks turbo timer
İnnovite wideband
Hidrolik el freni - skunk 2 vites topuzu
Carbon coolant plate
76mm düz boru egzoz
Mtg performans custom 76mm downpipe
D1 spec oil catch tank
Samco sport hortum seti
Nardi 32cm direksiyon.
Sparco kaput mandalı
Twin Hks mantar filtre kiti
Stage 3 XTD debriyaj seti
Ön arka kule gergi takımı
Tomei oil sandwich
ALT TAKIM VE YURUYEN
CX racing monotube 36 ayarlı coilover
megan racing toe rods
megan racing tie rods
megan racing rear rods
GSP camber
GSP traction rods
megan racing tension rods ve açı kiti.
Energy poluritan burç takımı
25mm spacer
EBC fren balataları
Lenso projectD jant
Spor koltuk takımı
Arka junyan stoplar
ledli junyan ayna takımı
Motor içi 400+hp leri destekleyecek şekilde yapılmıştır.Ca18det motorların büyük sorunu olan yağ ve su soğutma sistemleri düzenlenmiş yağ soğutucular ve custom 8Litre cartel ile yağ sıcaklığı sorunu çözülmüştür.
Arka camurluklar presste 30mm açılmıştır.Drift spec kanat ön tampon ve marşpiyeller vardır.
Takas kafama yatan araçlarla düşünebilirim.Aracın muayenesi bitmiştir istiyene trafikten çekili şekilde istiyene borçlarını ödeyip ruhsatlı şekilde verebilirim.Aklıma gelmeyen birçok parça daha aracın üstünde vardır..
tabi bunlar drift spec yani profesyonel araçlar için ama, sadece motorla ilgili parçalara bakarsan o bile seni caydırmaya yeter.
-
manifoldlar(emme ve egzoz)quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
Turboyu düşük basınçta kullanacaksanız emme-egzoz manifoldu, turbo yağlaması için ekipmanlar ve intercooler yeterli olması lazım. Atladığım birşey varsa arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim. Ama basıncı yükseltmek isterseniz motor parçaları komple yenilenmeli.
Alıntıları Göster
beyin
enjektörler
benzin pompası
intercoolar
cold air intake kit
yeni egzoz sistemi
kelle turbo
isteğe bağlı blow off
big downpipe
yağ soğutucu
yağ pompası
kontrol ünitesi
özel debriyaj kiti(bronz balata yay vs.) stage 1 2 3 4 vs.yapılan projeye göre
baskı bilyeleri
benzin regülatörü
silikon hortumlar
contalar
volan
benzin kütükleri
vs.vs.vs.
motor içine ise marka vermeden yazayım;
subaplar
subap yayları şapkaları
yeni yataklar
çelik pistonlar
biyel kolları
krank
gömlekler
eksantrik
vs.vs.vs.
yürüyen aksam ve frenlere girmedim bile ee o kadar yürüyen arabaya sağlam bir fren ve yürüyen aksam şart
başka akla gelmeyen neler neler var bu işler öyle kolay değil bilgi ister tecrübe ister iyi bir ustalık ister güzel aletler ister isterde isterde ister en önemli sağlam bir cüzdan ister ;) hepsinin birleşimi ile yapılacak işler bunlar yoksa herkesin yapacağı işler değil.
ayrıca maliyeti düşürmek için adi marka kullanır yada parça kaçırırsan makina fermuarlı olur ;)
-
Çok Maliyetli olur usta bu iş.quote:
Orijinalden alıntı: extrem_015
manifoldlar(emme ve egzoz)
beyin
enjektörler
benzin pompası
intercoolar
cold air intake kit
yeni egzoz sistemi
kelle turbo
isteğe bağlı blow off
big downpipe
yağ soğutucu
yağ pompası
kontrol ünitesi
özel debriyaj kiti(bronz balata yay vs.) stage 1 2 3 4 vs.yapılan projeye göre
baskı bilyeleri
benzin regülatörü
silikon hortumlar
contalar
volan
benzin kütükleri
vs.vs.vs.
motor içine ise marka vermeden yazayım;
subaplar
subap yayları şapkaları
yeni yataklar
çelik pistonlar
biyel kolları
krank
gömlekler
eksantrik
vs.vs.vs.
yürüyen aksam ve frenlere girmedim bile ee o kadar yürüyen arabaya sağlam bir fren ve yürüyen aksam şart
başka akla gelmeyen neler neler var bu işler öyle kolay değil bilgi ister tecrübe ister iyi bir ustalık ister güzel aletler ister isterde isterde ister en önemli sağlam bir cüzdan ister ;) hepsinin birleşimi ile yapılacak işler bunlar yoksa herkesin yapacağı işler değil.
ayrıca maliyeti düşürmek için adi marka kullanır yada parça kaçırırsan makina fermuarlı olur ;)
Alıntıları Göster
limitinin üzerine yaklaşık maliyeti ekleyip orjınal turbolu bir araç bakmanı öneririm
-
arkadaslar tamam cıden caydım bu ısten pekı atmosferık motoru nasıl guclendırebılırım
-
e 30 tamaam yan verıyo da yeterlı degıl benım ıcın bıraz daha guc ıstıyorum turbodan caydım tamam pekı o zaman atmosferık motoru nasıl guclendırıcem -
quote:
Orijinalden alıntı: JDM1907
e 30 tamaam yan verıyo da yeterlı degıl benım ıcın bıraz daha guc ıstıyorum turbodan caydım tamam pekı o zaman atmosferık motoru nasıl guclendırıcem
Kısıtlı bütçelerle sağlıklı uygulamalar yapılırsa 15 bilemedin 20 hp alınabilir. Belki biraz daha fazla alınabilir fakat ne kadar sağlıklı olur tartışılır.
Yapılacak en mantıklısı hacim büyütmek.
3.20 alın 3.16 yerine :) -
yada bir honda alın toleransların yuksek ve parçaların muazzam sağlıklı oluşu basit bir turboyu rahatlıkla kaldıracaktır,, ancak +100 hp falan bekliyorsanız arkadaşlar haklı...quote:
Orijinalden alıntı: bozak07quote:
Orijinalden alıntı: JDM1907
e 30 tamaam yan verıyo da yeterlı degıl benım ıcın bıraz daha guc ıstıyorum turbodan caydım tamam pekı o zaman atmosferık motoru nasıl guclendırıcem
Kısıtlı bütçelerle sağlıklı uygulamalar yapılırsa 15 bilemedin 20 hp alınabilir. Belki biraz daha fazla alınabilir fakat ne kadar sağlıklı olur tartışılır.
Yapılacak en mantıklısı hacim büyütmek.
3.20 alın 3.16 yerine :)
Alıntıları Göster
-
honda onden cekıs ben arkadan cekıs ıstıyorum -
eyvallah ya olu bı e 30 u adam edılebılırmı pekı
Benzer içerikler
- folyo yapışkanı temizleme
- kaçak olmayan araçta akü neden biter
- en iyi lastik parlatıcı
- en iyi seramik kaplama markaları
- arabadaki kireç lekesi nasıl çıkar
- renault logan
- 2024 mtv hesaplama. tablosu
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X