Şimdi Ara

AUDI A6, ÖN KIZDIRMA SİSTEMİ ARIZASI... [YARDIM!!!]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
30.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi geceler, arkadaşlar 2.0 TDI MULTITRONIC AUDI A6'da Ön kızdırma sitemi (rezistans oluyor galiba) (şu turuncu yay işareti yanıp sönüyor) ışığı yanıyor ve aracın turbo sistemi çalışmıyor. Yolda giderken birden oldu bu. Yarın sabah erkenden aracı servise götüreceğim, durup dururken neden böyle oldu anlamadım. Birden turbolar kapandı, bu işaret yanıp sönmeye başladı. Neden aceba?

    Bir bilen varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    AUDI A6 ÖN KIZDIRMA SİSTEMİ ARIZASI: NEDENLERİ VE ÇÖZÜMLERİ

    AUDI A6 aracında "ön kızdırma sistemi arızası" uyarısı alıyorsanız, bunun birkaç nedeni olabilir.

    Anahtar Kelimelerin Kullanımı:

    • Ignition is on Audi ne demek: Kontak açıkken Audi'de "ön kızdırma sistemi arızası" uyarısı alabilirsiniz.
    • Ignition is on ne demek: Kontak açıksa, Audi'niz ön kızdırma sistemini kontrol edecektir.
    • Audi kızdırma bujisi arızası: Arızalı kızdırma bujileri, ön kızdırma sistemi arızasına neden olabilir.
    • Audi A6 kizdirma bujisi arızası: Audi A6'nızın kızdırma bujileri arızalıysa, ön kızdırma sistemi arızası alabilirsiniz.
    • Audi A6 kızdırma bujisi ön ısıtma ikaz lambası: Audi A6'nızın ön ısıtma ikaz lambası, kızdırma bujilerinde bir sorun olduğunu göstermek için yanıp sönebilir.
    • Audi ısıtma bujisi arızası: Arızalı ısıtma bujileri de ön kızdırma sistemi arızasına neden olabilir.
    • Audi A6 ısıtma lambası yanıp sönüyor: Audi A6'nızın ısıtma lambası yanıp sönüyorsa, ön kızdırma sisteminde bir sorun olabilir.

    Muhtemel Nedenler:

    • Arızalı kızdırma bujileri
    • Arızalı kızdırma bujisi rölesi
    • Arızalı ön kızdırma kontrol modülü
    • Elektrik bağlantı sorunları

    Çözümler:

    • Arızalı kızdırma bujilerini değiştirin.
    • Arızalı kızdırma bujisi rölesini değiştirin.
    • Arızalı ön kızdırma kontrol modülünü değiştirin.
    • Elektrik bağlantı sorunlarını giderin.

    Not: Ön kızdırma sistemi arızasını kendi başınıza gidermeye çalışmadan önce calışır durumda bir otomobil mekaniğine danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yok mu yardımcı olabilecek biri?
  • İlginç, motor kendini korumaya almış. Turbonun çalışmaması aracı yavaş hızda servise götürebilecek kadar artık güçle çalışması için. Araçta DPF var mı? Ayrıca Ön Isıtma Rezistansı yanıp sönüyor mu yoksa sadece yanmaya devam mı ediyor. MFD'de başka bir uyarı var mı?
  • Levent görse yardımcı olurdu, onda da A6 var.

    Olmazsa yarın bir PM at, yardımcı olacaktır.
  • Abi yanıp sönüyor, alt geçide girip çıktım gaza bastığımda turbo çalışmadı, sonra gösterge panelinde o resiztans işareti yanıp sönmeye başladı. Eve kadar yaklaşık 2 km daha kullandım. Otoparka girince kontağı kapattım. Sonra tekrar kontağı açtığımda (marşa basmadan bile) yine resiztans ışığı yanıp sönmeye başladı. Arabayı çalıştırıp turladım yine turbo çalışmıyor... Anlamadım ki neden böyle oldu?

    Abi aynı zamanda Egsoz Partikül Filtresi uyarısı da iki gündür yanıyordu...

    Sanırım DPF (DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİ)'den bahsediyorsun... 2 gün önce yandı o uyarı ışığı, ancak aracı 2 bin devirde sabit hızda 10-15 dakika kullanınca kendini otomatik temizliyor.... ben de kaç gündür şehir içinden çıkamıyorum, öyle bir yol bulamadım temizlemek için... Sence DPF'den dolayı mıdır?
  • Sevgili Şahbaba,

    DPF'den kaynaklanan sorunlar ülkemizde yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Almanya ve daha çok Avrupa'daki uzun otoyollarına uygun olan DPF'nin kısa şehiriçi mesafelerde sorun olduğu ve bunu yabancı forumlarda da sıkça konu yapılıp araç üreticileri ile sorunlar yaşandığını okudum. Polemik'in yazdığı gibi Levent arkadaşımızın da A6 2.0 TDI aracında DPF arızası ortaya çıkmış sonunda servis (hatırladığım kadarı ile) sadece yine temizlemişti.

    Söylediklerine göre motor çalışıyor, turluyorsan ama turbo devreye girmiyorsa, yakıttan kaynaklanan bir sorun olma ihtimali de çok düşükse, bence işaretler DPF'yi gösteriyor. Enjektör veya turbo arızası olsaydı araç çalışmazdı. Aklıma sadece yanıp sönen Ön Isıtma Rezistansı takıldı. Kullanma kılavuzuna bakabilme imkanın var mı acaba?
  • Taner Abi

    Öncelikle ilgin için teşekkür ederim. Kullanma kılavuzunu alıp çıktım eve. Bir keresinde Ünal'la birlikte gitmiştik Konya Yolu'ndaki Doğuş'a. DPF işareti o zaman da yanıyordu, yaklaşık 2 ay kadar önce. Bana bir fasikül kullanma kılavuzu gibi bir şey verdiler ve önceki mesajımda da belirttiğim gibi, 2 bin devirde sabit hızda 10 veya 15 dakika aracı kullandığımda kendini otomatik temizleyeceğini yazıyordu. İster manuelde ister S konumunda kullanın diyordu. O zaman Ankara'daydım, EsenBoğa havalimanı yolunda bunu uyguladım ve temizlendi, ancak şu an memleketteyim, 2 gündür bu DPF işareti yanıyordu ancak dediğim gibi hep ş.içi kullandım ve temizleyecek yol bulamadım. Bugün de birdenbire bu ön resiztans uyarısı gelmeye başladı ve turbolara durdu.

    Kullanım kılavuzu şu an yanımda, sadece o işaretin ne anlama geldiğine baktım ve ön kızdırma sistemi demekmiş. Yanında da * var ve aşağıda bu işaretlerin yandığı takdirde servise başvurun yazıyor. Benim sen yazana kadar aklıma DPF aklıma gelmedi, ancak o uyarı işareti de halen yanıyor. Ancak ön rezistansla alakası ne hiç anlamadım.

    Aceba sabah onu temizlemek için E-5'e mi çıksam, yoksa direkt servise mi gitsem kararsızım... Rezistans ışığı yanınca biraz korktum açıkcası... heralde servise giderim direkt....




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili Şahbaba,

    DPF'den kaynaklanan sorunlar ülkemizde yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Almanya ve daha çok Avrupa'daki uzun otoyollarına uygun olan DPF'nin kısa şehiriçi mesafelerde sorun olduğu ve bunu yabancı forumlarda da sıkça konu yapılıp araç üreticileri ile sorunlar yaşandığını okudum. Polemik'in yazdığı gibi Levent arkadaşımızın da A6 2.0 TDI aracında DPF arızası ortaya çıkmış sonunda servis (hatırladığım kadarı ile) sadece yine temizlemişti.

    Söylediklerine göre motor çalışıyor, turluyorsan ama turbo devreye girmiyorsa, yakıttan kaynaklanan bir sorun olma ihtimali de çok düşükse, bence işaretler DPF'yi gösteriyor. Enjektör veya turbo arızası olsaydı araç çalışmazdı. Aklıma sadece yanıp sönen Ön Isıtma Rezistansı takıldı. Kullanma kılavuzuna bakabilme imkanın var mı acaba?


    Bu cümle varya bu cümle, kalın ile işaretlediğim. E sınıfı bir arabada sorun olmaktan çıkması gereken bişey. Böyle bir şey neden görmezden gelinir, bilemiyorum.

    Bir yandan, koskoca mühendislerden iyimi bileceğim diyorum, ama burada açık açık bir acizlik söz konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seyfülislam -- 25 Nisan 2009; 0:01:18 >




  • Aynı araç kuzenimde de var, AUDI A6 2.0 TDI MULTITRONIC, deri koltuk, navigasyon, sunroof, fiyatını tam hatırlamıyorum ama Ocak 2008'de Euro 1.76 iken 130.000 TL ödedi. Çok beğendiğim ama günlük kısa mesafeli kullanım tarzıma uygun olmayan bir araç. Kuzenimde bu AUDI "taşıma" görevinden başka birşey yapmıyor. Deri koltuklar beceriksiz oto yıkamacıların elinde keçe oldu, araç nadiren yıkanır, arka bağajında da ne ararsan var. Yani burada DH kullanıcılarına has titiz ve itinatlı koruma duygusu yok. Aldığından bu yana aracı sürekli takip eder, nereden yakıt aldığını, nasıl yol yaptığını (kısa/uzun) ve ekranda herhangi bir uyarı ışığının yanıp yanmadığını sorarım. Şu anda 25.000 km civarında olan araç daha çok şehiriçinde kullanılıyor, bazen 1 ay yatıyor (!), şimdiye kadar da sorun çıkarmadı. Bakımlar AUDI servisinde yapıldı ve araçta herhangi bir sorun tespit edilmedi.

    DPF'nin kullanım tarzına göre mi arızalandığını veya üretimden kaynaklanan bir soruna göre mi arızalandığını düşünüyorum. Aynı motor VW Passat 2.0 TDI'de de var ve 2008 model yılından itibaren bunlar DPF'li geldi ama şu ana kadar forumda DPF arızası yaşayan olmadı fakat bilhassa Almanya'da (www.Motor-Talk.de) 2.0 TDI DPF motorların tıkalı filtrelerinden ötürü sorun yaşayan çok kullanıcı var.

    Bence de yarın sabah aracı sıkıştırmadan ve yanıp sönen sarı uyarı ışığı ile AUDI servisine erkenden gitmen daha yerinde bir karar olacak. Bakalım servis ne diyecek. Geçmiş olsun Şahbaba.

    İyi akşamlar,

    Taner Göde




  • Teşekkürler Taner Abi.

    Araç 2007 Model 2.0 TDI MULTITRONIC MULTIMEDIA PAKET A6, 45.000 KM'DE... DPF'nin iki yahut üç ayda bir temizlenmesinin gerekmesi can sıkıcı gerçekten. Şu rezistans uyarısı canımı sıktı, bir de senin de dediğin gibi Turbo'nun çalışmaması ilginç. Sanki araç hiç gitmiyormuş gibi oluyor. Sanırım motor kendini korumaya aldı. Daha önce hiç bi mekanik sorun yaşamadım. Aracı sıfır almıştım. İlk sahibiyim. Daha önce dediğim gibi motor ve ya hehangi başka mekanik aksam sorunu yaşamadım. Bugün birdenbire böyle olunca şaşırdım, inşallah sadece DPF kaynaklanıyordur... sabah götüreyim servise de bir baksınlar, ptesi günü de tekrar yola çıkacağım araç da lazım aslında. Aksilik işte... Neyse umarım basit bir sorundur ve çabuk çözülür. Tekrar ilgin için sağol Taner Abi...

    Sana da iyi geceler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Aynı araç kuzenimde de var, AUDI A6 2.0 TDI MULTITRONIC, deri koltuk, navigasyon, sunroof, fiyatını tam hatırlamıyorum ama Ocak 2008'de Euro 1.76 iken 130.000 TL ödedi. Çok beğendiğim ama günlük kısa mesafeli kullanım tarzıma uygun olmayan bir araç. Kuzenimde bu AUDI "taşıma" görevinden başka birşey yapmıyor. Deri koltuklar beceriksiz oto yıkamacıların elinde keçe oldu, araç nadiren yıkanır, arka bağajında da ne ararsan var. Yani burada DH kullanıcılarına has titiz ve itinatlı koruma duygusu yok. Aldığından bu yana aracı sürekli takip eder, nereden yakıt aldığını, nasıl yol yaptığını (kısa/uzun) ve ekranda herhangi bir uyarı ışığının yanıp yanmadığını sorarım. Şu anda 25.000 km civarında olan araç daha çok şehiriçinde kullanılıyor, bazen 1 ay yatıyor (!), şimdiye kadar da sorun çıkarmadı. Bakımlar AUDI servisinde yapıldı ve araçta herhangi bir sorun tespit edilmedi.

    DPF'nin kullanım tarzına göre mi arızalandığını veya üretimden kaynaklanan bir soruna göre mi arızalandığını düşünüyorum. Aynı motor VW Passat 2.0 TDI'de de var ve 2008 model yılından itibaren bunlar DPF'li geldi ama şu ana kadar forumda DPF arızası yaşayan olmadı fakat bilhassa Almanya'da (www.Motor-Talk.de) 2.0 TDI DPF motorların tıkalı filtrelerinden ötürü sorun yaşayan çok kullanıcı var.

    Bence de yarın sabah aracı sıkıştırmadan ve yanıp sönen sarı uyarı ışığı ile AUDI servisine erkenden gitmen daha yerinde bir karar olacak. Bakalım servis ne diyecek. Geçmiş olsun Şahbaba.

    İyi akşamlar,

    Taner Göde


    şunu buldum:

    quote:


    How do they work?

    Diesel Particulate filters (DPF) or 'traps' do just that, they catch bits of soot in the exhaust.

    As with any filter (think of the bag in your vacuum cleaner) they have to be emptied regularly to maintain performance. For a DPF this process is called 'regeneration' – the accumulated soot is burnt off at high temperature to leave only a tiny ash residue. Regeneration may be either passive or active.


    quote:


    Mainly town based driving

    If your own car use is mainly town-based, stop/start driving it would be wise to choose petrol rather than risk the hassle of incomplete DPF regeneration.


    ingilizcem tercüme edecek kadar iyi değil, sadece anlıyorum. kısaca diyor ki,

    DPF eksozdaki kötü şeyleri yakalarmış.
    Her bir filtrede olduğu gibi, performansını yitirmemek için temizlenmesi gerekirmiş.
    Birikmiş pislikler yüksek sıcaklıkta yakılıp atılırmış.
    Bu işleme rejenerasyon denirmiş. (filte temizlenmesi işte)
    Genelde şehir içi sürüş yapıyorsanız, DPF li araba alıp "filtrenin temizlenmemesini" risk etmekten ziyade benzinli araba alın.




  • Uzun süre şehir içi kullanılan dizel partikül filtreli araçlarda egsoz sıcaklığı belirli bir seviyeye gelemediği için kurum yanamıyor ve filtre tıkanıyor..

    Katalitik is filtresi'de sistemin parçalarından biri ve o filtrenin de tıkanması sonucu araçta güç kaybı oluyor, ona da bir baktırmak gerekir.

    Aslında otoyol kullanımında egsoz sıcaklığı 400-500 derecelerde seyrettiği zaman kendi kendine kurumlar yanıyor ve filtre temizleniyor, ama sürekli kısa mesafe kullanımında yani egsoz için yeterli ısı elde edilemeyen kullanımlarda filtre rejenerasyonu sağlanamıyor, Audi'de bunun için şehir içinde 1500-2000 km'de bir egsoz ısısını aktif olarak 600-700 derece civarına çıkartılmasını öneriyor ve bu sayede de filtreyi tıkayan kurumlar yanabiliyor yani motor eski performansına kavuşuyor.
  • @W140, @Tubo

    Paylaşımlar içi sağolun. Ben de artık sorunun DPF kaynaklandığını tahmin ediyorum... tekrar sağolun.
  • Peki motor 20-30 dakika kullanımda yeterli ısıya ulaşıyor mu? Hiç dikkatini çekti mi?
  • Evet ulaşıyor... 15 dakikada filan 90 dereceye ulaşıyor...
  • Geçmiş olsun arkadaşım. En güzeli servise göstermen olacaktır.

    Aslında sorun sende ya da audi'de değil. Şöyle ki bu partikül filtreleri genelde Avrupa Birliğinin egzoz emisyon normlarını karşılamak için kullanılan filtreler. Avrupa Birliği de bildiğiniz üzere normları karşılamayanlara yüksek para cezaları kesiyor. VW de bildiğinden şaşmayıp 10 senelik bol kurumlu motoru daha da geliştirmek yerine partikül filtresi takıp satıyor. Nispeten yeni bir motor olsa filtre asıl işini görür ama özellikle şehiriçindeki bir devirli bir devirsiz karma kullanımlarda filtre dayanamayabiliyor ve böyle sorunlara yol açabiliyor demek ki.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Peki motor 20-30 dakika kullanımda yeterli ısıya ulaşıyor mu? Hiç dikkatini çekti mi?


    şu sayfada

    10 dakika boyunca 40mph (85-90kmh falan olması lazım) ve üzeri hızlarda seyehat ettiğinizde tamamen rejenerasyonun gerçekleşeceği yazıyor.

    şöyle bişey de var mesela, kirlilik oranı %45'i geçtimi, ecu otomatik olarak enjeksiyon zamanlamalarında ufak değişiklikler yaparak eksoz sıcaklığını arttırıyormuş. tabi bu her araçta olmayabilir.

    quote:

    When the soot loading in the filter reaches a set limit (about 45%) the ECU can make small adjustments to the fuel injection timing to increase the exhaust temperature and initiate regeneration.




  • Aynı sorun bizde de oldu..
    Bir süre DPF uyarı işareti yandı sonra bir kaç gün sonra turbo devreden çıktı araç yolda bıraktı. 50 km hızı ne yapsakda geçmedi..

    Servise gideceksiniz serviste size 100 milyardan fazla verdiğiniz aracı şehir içinde çok fazla kullandığınızda bu sorunun oluşacağını gaza basmanızı uzun yol yapmanızı önerecek...


    Kısacası şehir içinde kullanacaklar bu araçtan uzak dursun..

    Hatta bana sorarsanız her halükarda 2.0TDI makyajsız A6(makyajlılarda belki düzeltmişlerdir diye söylüyorum) almayın..
    Çünkü bu sorunu sürekli yaşayacaksınız ve servis efendim bu araçla şehir içi kadar şehir dışı yol yapmanızda gerekir diyecek; sizde yapıyorum zaten dediğinizde haftada 1 aracı AÇMANIZ gerektiğini söyleyecek; sizde sinirleriniz bozulup hatta belkide hakaretler yağdırarak servisten çıkacaksınız..

    Bu sorunun hiçbir çözümü yok(En azından Doğuş OTO da)

    Böyle kaliteli, güvenli, tok bir aracı sevmeniz gereken yüzlerce sebep varken araç sizi yolda bırakınca bütün o sebepler uçuyor o sorun hallolmayınca olumsuz bir sürü fikir uyanıyor kafanızda...

    Önceden sadece bizim araçta var zannediyordum ama araştırmalar ve sizinde yaşamanız gösteriyor ki bu kronik...

    Bana A6 2.0Tdi alalım mı diye soran olursa AMAN UZAK DUR demek boynumun borcudur.. Demessem gece rahat uyuyamam...




  • Levent'in açtığı konuyu buldum.

    donanımhaber forum
    Dizel motor sorunu » Sayfa 1 - 2
    http://forum.donanimhaber.com/m_28400993/tm.htm


    Verdiğim cevap da aşağıda:

    Sanırım aracınızda DPF var! Dizel Partikül Filtresi dolmuş, egzotermik reaksiyon ile kendini temizleyememiş, bundan ötürü de motor TURBO arızası varmış gibi davranmaya başlamış çünkü DPF'nin tıkanması durumunda eksoz gazlarının tahliyesi çok zorlaşacağından öncelikle motor turboyu kapatmakta ve sizin tamirhaneye gidebilmeniz kadar bir seyir (hız ve mesafe) imkanı sunmaktadır. Ekranda da (gösterge panelinde) eksoz susturucusuna benzer, içinde noktacıkların olduğu, bir işaret çıkmıştır (sizin şimdiye kadar görmemiş olmanız doğal). Aynı durum PASSAT forumundan VW_Passat Yasin Kurt arkadaşımızın da başına geldi.

    Motor-Talk.de forumunda da yüzlerce kişi "keşke DPF" almasaydık dedi, ama bir süre sonra dizel motorlarda DPF mecbur kılınacaktır. DPF aktif ve pasif olarak ikiye ayrılmakta, ilk çıkan ve yanma olasılığı olan pasif DPF'ler artık üretilmemekte, yerine aktif DPF'ler takılmaktadır. Aktif DPF'lerde de partiküller filtrede toplanmakta, dizelin 300 derecekik nispeteden düşük eksoz gazı ısısında yanmamakta, filtre dolduğunda veya dolmaya yakın olduğunda da bunun için motor ECU'su püskürtme, turbo çalışma ve eksoz gazı flaplarını kontrol ederek 800 derecelik eksoz ısısı meydana getirerek (otobanda 50 km boyunca 100-120 km/h hızla gitmek de olur) filtredeki partiküllerin yanarak (egzotermik reaksiyon) atmosfere verilmesini ve filtrenin temizlenmesini sağlamaktadır.

    Kaliteli, kükürt oranı en düşük yakıtı kullanmalı, aracı şehiriçinde kullanıyorsanız ayda bir defa 50 km boyunca 100-120 km/h yol almalı ve 6 ayda bir DPF'yi kontrol ettirmeniz gerekmektedir. Şanslısınız çünkü DPF % 90 dolu olduğunda geri dönüş her zaman mümkün olmuyor. Rejenerasyonu DPF'yi söküp serviste de yapmaları mümkün. Eski DPF'lere de yanmamış dizel püskürtüp kelimenin tam anlamıyla filtrenin içinde YANGIN çıkartarak partikülleri temizleyen bir sistem de vardı ama yüksek yangın tehlikesinden ötürü iptal edildi.

    DPF, TURBO ile birlikte, dizel motorları için ikinci bir "bütçe riski" oluşturmuştur. TURBO ile yüksek güç, DPG ile temiz çevre elde edilebilmekte, ancak pahalı sistemlerin arızası da pahalı olmaktadır...

    DPF'si olmayan 2.0 TDI dizel motorlarda (140 HP olanlarda özellikle) genel olarak hiçbir sorun yoktur. İşi biraz DPF bozmaktadır aslında ama ülkemizdeki milyonlarca ağır vasıtaların, minibüs, midibüs ve otobüslerin depoya döktüğü ve yaktığı sanayi atığı, mutfak ve yanmış yağ karışımı fuel-oil/mazot kokteylinin çıkardığı ve ortama yaydığı, gözleri yakan, üst solunum yolları enfeksiyonuna zemin hazırlayan, pis ve simsiyah eksoz dumanı karşısında 50.000 otomobilin DPF'li olmasının ne kadar faydası olabilir ki...?




  • Konuşulanları iyice okudum da;
    Direk partikül filtresinden de olmayabilir, Arıza veren parça Kızdırma Bujisi;

    Motorda fazla avans varsa veya enjektörler yakıt damlatıyorsa, kızdırma bujisi işlevini kaybeder yani; İçindeki spiral eriyebilir, kızdırma çubuğu yamulabilir kırılabilir.. Aslında bir sürü şey olabilir, Motorun ısınıp ısınmadığını bundan dolayı sordum, olası arıza püskürtme sisteminde de olabilir.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.