Şimdi Ara

AURİS (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.253
Cevap
1
Favori
96.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cumartesi gunu balatadaki ses icin servise gititm parca gelmis degistirdiler..

    aciklamasini da soyle yaptilar...daha once balatadaki tutamac dedi yanlis anlamadiysam, bunlarda asbest kullaniliyormus..bu mdde yasaklaninnca yerine bakir kullanilmaya baslanmis..
    yeni aurislerdede bu parca kullaniliyormus...hepsinde degil dedi ama bence %90 aurisler de bu var, bakir orani biraz fazlaysa bu parcada islandiginda bu ciyklamayi yapiyormus..
    bana soylenen aciklama kismen boyle...

    akilli vites sistemi olan arkadaslara da tavsiyem ki bunu da bana servisteki usta soyledi, kesinlikle uyun araba hem daha uzun omurlu olur hem daha az yakar diyor..
    araba ilk aldigimda 8.9-9.0 arasi diyordu..su anda araba 1070 km. de..oran 8.6 ya kadar dustu...ve kesinlikle akilli vites e uymaya karar verdim..
    sehir ici 5.viteste 60 km. hizda gidiyorum ama ne yapalim japonlarin bir bildgi vardir diyorum :)

    tum aurisci ve olmayanlara kazasiz belasiz gunler diliyorum...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: designedbyimac

    cumartesi gunu balatadaki ses icin servise gititm parca gelmis degistirdiler..

    aciklamasini da soyle yaptilar...daha once balatadaki tutamac dedi yanlis anlamadiysam, bunlarda asbest kullaniliyormus..bu mdde yasaklaninnca yerine bakir kullanilmaya baslanmis..
    yeni aurislerdede bu parca kullaniliyormus...hepsinde degil dedi ama bence %90 aurisler de bu var, bakir orani biraz fazlaysa bu parcada islandiginda bu ciyklamayi yapiyormus..
    bana soylenen aciklama kismen boyle...

    akilli vites sistemi olan arkadaslara da tavsiyem ki bunu da bana servisteki usta soyledi, kesinlikle uyun araba hem daha uzun omurlu olur hem daha az yakar diyor..
    araba ilk aldigimda 8.9-9.0 arasi diyordu..su anda araba 1070 km. de..oran 8.6 ya kadar dustu...ve kesinlikle akilli vites e uymaya karar verdim..
    sehir ici 5.viteste 60 km. hizda gidiyorum ama ne yapalim japonlarin bir bildgi vardir diyorum :)

    tum aurisci ve olmayanlara kazasiz belasiz gunler diliyorum...


    biliyorsun benimkinin balataları değistiler er azından bana öle sölediler ama ses hala var. uyuz oluyorum artık dayanılacak gibi diil. nerde yaptırdın acaba söylersen hemen gidip yaptırayım.




  • Merhaba arkadaşlar akıllı vitesle ilgili benim de takıntılarım var.2200 devirde vites değiştirmemi istiyor.Bu da 60-70 le giderken 5.vites gerektiriyor .Nasıl olur ?Hep söylenen dizel arabalar devirli kullanılır yoksa motorun ömrü biter değil miydi?Daha önce de dizel başka bir araç kullandım devir 3bin olunca vites büyüttüm 2binden düşünce vitesi küçülttüm.Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar önerileriniz merak ediyorum.İyi günler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ARAGORNKK

    Merhaba arkadaşlar akıllı vitesle ilgili benim de takıntılarım var.2200 devirde vites değiştirmemi istiyor.Bu da 60-70 le giderken 5.vites gerektiriyor .Nasıl olur ?Hep söylenen dizel arabalar devirli kullanılır yoksa motorun ömrü biter değil miydi?Daha önce de dizel başka bir araç kullandım devir 3bin olunca vites büyüttüm 2binden düşünce vitesi küçülttüm.Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar önerileriniz merak ediyorum.İyi günler


    aksine dizellerde yüksek devir çevirilmez.benim yarisde de öyle 70 ile 5. vitesde gidiyorum E modunda tabi.bu sorun değil.böylece aracınız az yakmış olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucegu60


    aksine dizellerde yüksek devir çevirilmez.benim yarisde de öyle 70 ile 5. vitesde gidiyorum E modunda tabi.bu sorun değil.böylece aracınız az yakmış olur.


    çok doğru bende corolla d4d ile 70-80-90 5. vites gidiyorum. tüketim çok düşük oluyor...
  • herşeyden önce tipi çok gıcık, fiyat konusuna takılmayın. bayiye gidince fiyat ortaya çıkar.
  • arkadaşlar aurisimi bugün çekiciyle servise götürdüm.mazot filitresini açıp tekrar taktılar sorun düzeldi,belli bir arizaya rastlamadılar,mazot çekmemiş dediler.Benim frenlerde çok nadir ses geliyordu forumdan takip ettiğim kadarıyla çoğu arkadaş bu durumdan şikayetçiydi götürmüşken bende baktırayım dedim.Bana balataları temizledik sorun çözüldü dediler ama ilginç ben yola çıktım ve bu kez fren tutmadığım halde ses gelmeye başladı tekrar döndüm servise durumu anlattım merkezle görüştüler ve aurislerde bu sorunun olduğunu merkezdekilerde kabullendi ve kaliper siparişi verdiler perşembe gününe gelir dediler.
    Şu an aracın üzerinde bulunan kaliper disklere çok yakınmış ve sürtünmeden kaynaklı ses çıkartıyormuş kaliperlerin şeklini yeniden tasarlayıp üretmişler sorun yaşayan arkadaşlara duyurulur.bu arada araç 5000 deydi ben 10000 bakımını şimdiden yaptırdım yağınıda değiştirdim 145 ytl yoplamda ödedim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufnar

    herşeyden önce tipi çok gıcık, fiyat konusuna takılmayın. bayiye gidince fiyat ortaya çıkar.

    :) gıcıksa alma kardeşim sen biz memnunuz.. yıllarca bize aynı tip otoları kakaladılar biraz değişik bi tip görünce yadırgamamız bizim suçumuz değil aslında senide anlıyorum..
  • bu arada yakıt tüketiminden şikayetçiydim onuda servise ilettim bana aracı fulleyip 90km sabit hızla 25-30 km yol yapıp tekrar depoyu doldurup test etmemiz lazım dediler.Servis çıkışı ben aynısını yaptım depoyu fulledim ve eve gelene kadar sabit 90 km/saat hızla 80 km yol aldım ve tekrar depoyu doldurduğumda 4lt mazot aldı, yani 100 km tam olarak sabit hızla 5lt harcadığını böylece gördüm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leventodemis



    :) gıcıksa alma kardeşim sen biz memnunuz.. yıllarca bize aynı tip otoları kakaladılar biraz değişik bi tip görünce yadırgamamız bizim suçumuz değil aslında senide anlıyorum..



    günün mesajı, tebrikler... guş serisine veya rönoya benzemiyo ya ,ondan yadırgıyolar....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orjinalden alıntı: leventodemis



    :) gıcıksa alma kardeşim sen biz memnunuz.. yıllarca bize aynı tip otoları kakaladılar biraz değişik bi tip görünce yadırgamamız bizim suçumuz değil aslında senide anlıyorum..



    günün mesajı, tebrikler... guş serisine veya rönoya benzemiyo ya ,ondan yadırgıyolar....

    bende mesajin sonuna yıllarca şahini brodwayi diye yazdım sonra sildim tepki görürüm diye:) sen benim içimden geçeni yazmışsın:) acaba arkadaşlar yadırgamasın diye bizim aurisin burnunu kesip köşeli mi yapsak:D:D:D




  • aurisin burnunu kesip köşeli yaptın mı? bi de düp tahtır,bi de ruhsata işlet, ayda bir AYGAZ'dan depoyu fulle,gokpite mavi mor lamba ...o zaman auristen gralı yoh...anadın mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 14 Ocak 2008; 20:21:26 >
  • :) gıcıksa alma kardeşim sen biz memnunuz.. yıllarca bize aynı tip otoları kakaladılar biraz değişik bi tip görünce yadırgamamız bizim suçumuz değil aslında senide anlıyorum..

  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    aurisin burnunu kesip köşeli yaptın mı? bi de düp tahtır,bi de ruhsata işlet, gokpite mavi mor lamba ...o zaman auristen gralı yoh...anadın mı?

  • Merhaba,
    Benim ilginç bir sorunum var arkadaşlar, araç henüz 495 km.de..sağa çekiyor..Ustelik ilk gunden beri saga çekiyormuş hep yoğun trafikte düşük hızlarda
    kullandığım için farkında değildim, sürekli direksiyonla oynamamın gerekmesi beni biraz şüphelendirmişti.
    Otobana ilk çıkışta farkettim; araç direkt sağa kayıyor.
    Servise götürdüm, önce lastiklerin hava basıncında sorun olabileceğini söylediler, aracı içeri aldılar birsüre sonra rot ayarı yapılması gerektiğini
    söylediler..
    Tüm bu işlemler için 1.5 saat bekledim..
    Rot ayarı yapılmış olarak teslim ettiler, servis fişini aldım çıktım..
    Akşam eve dönerken aracı kontrol ettim yine sağa çekiyor..
    Mesai saati bittiği ve ertesi gün pazar olduğu için birşey yapamadım pazartesini bekledim.
    Pt.si sabah ilk işim aracı servise götürmek oldu.
    Servis şefi ile arabayı test sürüşüne çıkardık kendiside gördü.
    Arabayı bırakıp işe döndüm, akşam aracı almaya geldiğimde "lastiklerin ön/arka değişiminin yapıldığını bazen lastiklerin açısı ile ilgili sorun
    olabildiğini" söylediler, test sürüşünün yapılıp yapılmadığını özellikle sordum, yanıt; "test edildi, sorun yok."
    Servis fişini aldım.
    Tahmin ettiğiniz gibi araçla eve dönerken kontrol ettim araç sağa çekiyor..

    Şimdi,
    Karşımda "Tavizsiz kalite anlayışı" felsefesine sahip, MBA yaparken -Toplam Kalite Yönetimi- dersinde örnek olay olarak incelediğimiz TOYOTA var.
    Kaizen Felsefesi, Kalite çemberleri vs.vs..
    Demek ki iş Türkiye'de farklı yürüyor.Kalite Türkiye'de halen laftan ibaret..
    Ne diyor resmi sitesinde Toyota;
    "Bu sözler birer slogan veya duvara asıp unuttuğumuz misyon cümleleri değildir - İş yapma biçimimizin tanımıdır.
    Hatta bunun için kullandığımız bir tabirimiz de vardır: 'Kaizen'. 'Sürekli iyileştirme' anlamına gelen 'kaizen',
    mutlak kaliteye ulaşma çabamızda bizi yönlendiren temel ilkedir."

    Şimdi burda "kalite" anlayışı konusunda kendilerine bir ders vermek niyetinde değilim ama bütün bunların tam dediklerinin
    aksine "birer slogan veya duvara asılıp unutulmuş misyon cümleleri" olduğunu düşünüyorum.Kalite dediğimiz olgu fabrika veya tedarikçi ile sınırlı değilki.
    Sorun yaşamamak için gidip sıfır bir araba alıyorsunuz, Toyota'nın kalite anlayışına güveniyorsunuz, çevrenizdeki insanların "sorunsuz araba"
    ifadelerine inanıyorsunuz ve; 10 günde 2 kez servise giriyor, "kontrol edildi sorun yok" ile teslim edilen araba henüz 495Km.de ve teslimden hemen
    sonra sorunun devam ettiğini görüyorsunuz.

    Toyota ise şöyle diyor;
    "Ödün vermediğimiz kalite anlayışımızla yaşam kalitenizi artırıyoruz.Hepsinden önemlisi....aracınızı ilk satın alıp elinizden çıkarttığınız tüm
    süre boyunca memnun kalmanızı sağlamak en büyük hedefimiz. Bunun sizin için anlamı şu: bir Toyota aracının sürücü koltuğuna oturup motoru her
    çalıştırdığınızda, içiniz yüzde yüz güvenle dolar. Bu güven, kullandığınız aracın en yüksek kalite ve güvenilirlik standartlarıyla tasarlandığını
    ve üretildiğini bilmenizden kaynaklanır. Toyota için kalite yalnızca bir vaat değil, bir yaşam biçimidir."

    Kendilerine önerim;
    Kalite anlayışlarına şunuda eklesinler; "Güven oluşturmak yıllar alır ama onu kaybetmek sadece bir dakika."
    Yarın, aracı aldığım yere gidip satış ve servis müdürü ile görüşeceğim.. Olmadı yasal yollardan olayı çözmeyi ümit ediyorum.
    Bu durumu, sikayetvar.com sitesinde de yazacağım. Ayrıca Toyota Motor Company nin japonyadaki kalite merkezine de bir sikayet maili atacağım.

    Benzer sorun yaşamış olan veya önerisi olanları okumak isterim..
    (Birde yetkisi olan arkadaşlar, Auris Problemleri diye bir başlık açarsa daha kolay bulunabilir bu türlü şikayetler)
    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi circuit -- 14 Ocak 2008; 21:31:03 >




  • aracı hangi bayiden aldınız ve hangi servise gittiniz, bilelim, ona göre oralara gitmeyelim!
  • en basta sorun varsa onlarıda bu konu altında paylasmaya devam edelim.

    bende bişi anlatmak istiyorum benimde araca geçen gün arkadan vurdular ve hem 1000 bakımı hem frenlerden gelen dayanılmaz ses hemde tampon tamiri için servise bıraktım. yapılması gereken is maksimum 2 gün sürmesi gerekirken bana 5 günde araç teslim ettiler. ve özellikle görevlinin kesin abi biter dediği gün tam 3 gün uzadı. ve fren balatalarının değistiği söylendi ses kesildi dendi ve araç daga servisten çıkıp 1 km bile gitmeden ses yine basladı. ve sonrasınra söylenen tek söz "evet zaten bi çok kişi bu sorunu yaşıyor kaliperlerin değismesi lazım siparis verdik gelecek" madem kaliper bozuk nediye balatayı değistiriyosun neden bunu bildiğin halde tamam hallettik sorunu çözdük diyorsun neden bana 2 günlük işi 5 günde veriyorsun.en basta ise yalan söliyerek baslıyorlar.

    tamam toyota iyi arabadır güzel arabadır ama sorunsuz digil sorun yaşatma oranı en düsük markalardan biridir. hepimizin başına bu tarz seyler gelebilir. bütün mesele bunu çözecek servislerin anlayışı. sizede banada olan bu. arabanın saga çekmesi çesitli nedenleri olabilir ama bildigim kadarıyla yapılmıcak bişi diil. servisler çıkarları dogrultusunda hareket ediyor sizin zamanınız gitmis benzininiz gitmis kimin umurunda. benim size önerim işi hukuksal boyuta tasımadan önce baska bi servise gitmeniz. ayrıca bu yasadıklarınızı müsteri hizmetlerini arayarak açık açık anlatın. hakkınızı arayın yani.

    kolay gelsin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karamel


    quote:

    Orjinalden alıntı: designedbyimac

    cumartesi gunu balatadaki ses icin servise gititm parca gelmis degistirdiler..

    aciklamasini da soyle yaptilar...daha once balatadaki tutamac dedi yanlis anlamadiysam, bunlarda asbest kullaniliyormus..bu mdde yasaklaninnca yerine bakir kullanilmaya baslanmis..
    yeni aurislerdede bu parca kullaniliyormus...hepsinde degil dedi ama bence %90 aurisler de bu var, bakir orani biraz fazlaysa bu parcada islandiginda bu ciyklamayi yapiyormus..
    bana soylenen aciklama kismen boyle...

    akilli vites sistemi olan arkadaslara da tavsiyem ki bunu da bana servisteki usta soyledi, kesinlikle uyun araba hem daha uzun omurlu olur hem daha az yakar diyor..
    araba ilk aldigimda 8.9-9.0 arasi diyordu..su anda araba 1070 km. de..oran 8.6 ya kadar dustu...ve kesinlikle akilli vites e uymaya karar verdim..
    sehir ici 5.viteste 60 km. hizda gidiyorum ama ne yapalim japonlarin bir bildgi vardir diyorum :)

    tum aurisci ve olmayanlara kazasiz belasiz gunler diliyorum...


    biliyorsun benimkinin balataları değistiler er azından bana öle sölediler ama ses hala var. uyuz oluyorum artık dayanılacak gibi diil. nerde yaptırdın acaba söylersen hemen gidip yaptırayım.



    adana onatca yetkili toyota servisi / ramazan usta / +90.322.346 71 71

    buradan yazdigim kisiden bilgi alabilrsin...iyi bir insan yardimci olur..

    evet gercekten cok gicik edici bir ses..insallah en kisa zamanda kurtulursun...




  • sagolsın ben istanbuldayım simdi adanaya gidemezis ama tlf la bilgi alınabilir. çok saol

    quote:

    Orjinalden alıntı: designedbyimac


    quote:

    Orjinalden alıntı: karamel


    quote:

    Orjinalden alıntı: designedbyimac

    cumartesi gunu balatadaki ses icin servise gititm parca gelmis degistirdiler..

    aciklamasini da soyle yaptilar...daha once balatadaki tutamac dedi yanlis anlamadiysam, bunlarda asbest kullaniliyormus..bu mdde yasaklaninnca yerine bakir kullanilmaya baslanmis..
    yeni aurislerdede bu parca kullaniliyormus...hepsinde degil dedi ama bence %90 aurisler de bu var, bakir orani biraz fazlaysa bu parcada islandiginda bu ciyklamayi yapiyormus..
    bana soylenen aciklama kismen boyle...

    akilli vites sistemi olan arkadaslara da tavsiyem ki bunu da bana servisteki usta soyledi, kesinlikle uyun araba hem daha uzun omurlu olur hem daha az yakar diyor..
    araba ilk aldigimda 8.9-9.0 arasi diyordu..su anda araba 1070 km. de..oran 8.6 ya kadar dustu...ve kesinlikle akilli vites e uymaya karar verdim..
    sehir ici 5.viteste 60 km. hizda gidiyorum ama ne yapalim japonlarin bir bildgi vardir diyorum :)

    tum aurisci ve olmayanlara kazasiz belasiz gunler diliyorum...


    biliyorsun benimkinin balataları değistiler er azından bana öle sölediler ama ses hala var. uyuz oluyorum artık dayanılacak gibi diil. nerde yaptırdın acaba söylersen hemen gidip yaptırayım.



    adana onatca yetkili toyota servisi / ramazan usta / +90.322.346 71 71

    buradan yazdigim kisiden bilgi alabilrsin...iyi bir insan yardimci olur..

    evet gercekten cok gicik edici bir ses..insallah en kisa zamanda kurtulursun...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: circuit

    Merhaba,
    Benim ilginç bir sorunum var arkadaşlar, araç henüz 495 km.de..sağa çekiyor..Ustelik ilk gunden beri saga çekiyormuş hep yoğun trafikte düşük hızlarda
    kullandığım için farkında değildim, sürekli direksiyonla oynamamın gerekmesi beni biraz şüphelendirmişti.
    Otobana ilk çıkışta farkettim; araç direkt sağa kayıyor.
    Servise götürdüm, önce lastiklerin hava basıncında sorun olabileceğini söylediler, aracı içeri aldılar birsüre sonra rot ayarı yapılması gerektiğini
    söylediler..
    Tüm bu işlemler için 1.5 saat bekledim..
    Rot ayarı yapılmış olarak teslim ettiler, servis fişini aldım çıktım..
    Akşam eve dönerken aracı kontrol ettim yine sağa çekiyor..
    Mesai saati bittiği ve ertesi gün pazar olduğu için birşey yapamadım pazartesini bekledim.
    Pt.si sabah ilk işim aracı servise götürmek oldu.
    Servis şefi ile arabayı test sürüşüne çıkardık kendiside gördü.
    Arabayı bırakıp işe döndüm, akşam aracı almaya geldiğimde "lastiklerin ön/arka değişiminin yapıldığını bazen lastiklerin açısı ile ilgili sorun
    olabildiğini" söylediler, test sürüşünün yapılıp yapılmadığını özellikle sordum, yanıt; "test edildi, sorun yok."
    Servis fişini aldım.
    Tahmin ettiğiniz gibi araçla eve dönerken kontrol ettim araç sağa çekiyor..

    Şimdi,
    Karşımda "Tavizsiz kalite anlayışı" felsefesine sahip, MBA yaparken -Toplam Kalite Yönetimi- dersinde örnek olay olarak incelediğimiz TOYOTA var.
    Kaizen Felsefesi, Kalite çemberleri vs.vs..
    Demek ki iş Türkiye'de farklı yürüyor.Kalite Türkiye'de halen laftan ibaret..
    Ne diyor resmi sitesinde Toyota;
    "Bu sözler birer slogan veya duvara asıp unuttuğumuz misyon cümleleri değildir - İş yapma biçimimizin tanımıdır.
    Hatta bunun için kullandığımız bir tabirimiz de vardır: 'Kaizen'. 'Sürekli iyileştirme' anlamına gelen 'kaizen',
    mutlak kaliteye ulaşma çabamızda bizi yönlendiren temel ilkedir."

    Şimdi burda "kalite" anlayışı konusunda kendilerine bir ders vermek niyetinde değilim ama bütün bunların tam dediklerinin
    aksine "birer slogan veya duvara asılıp unutulmuş misyon cümleleri" olduğunu düşünüyorum.Kalite dediğimiz olgu fabrika veya tedarikçi ile sınırlı değilki.
    Sorun yaşamamak için gidip sıfır bir araba alıyorsunuz, Toyota'nın kalite anlayışına güveniyorsunuz, çevrenizdeki insanların "sorunsuz araba"
    ifadelerine inanıyorsunuz ve; 10 günde 2 kez servise giriyor, "kontrol edildi sorun yok" ile teslim edilen araba henüz 495Km.de ve teslimden hemen
    sonra sorunun devam ettiğini görüyorsunuz.

    Toyota ise şöyle diyor;
    "Ödün vermediğimiz kalite anlayışımızla yaşam kalitenizi artırıyoruz.Hepsinden önemlisi....aracınızı ilk satın alıp elinizden çıkarttığınız tüm
    süre boyunca memnun kalmanızı sağlamak en büyük hedefimiz. Bunun sizin için anlamı şu: bir Toyota aracının sürücü koltuğuna oturup motoru her
    çalıştırdığınızda, içiniz yüzde yüz güvenle dolar. Bu güven, kullandığınız aracın en yüksek kalite ve güvenilirlik standartlarıyla tasarlandığını
    ve üretildiğini bilmenizden kaynaklanır. Toyota için kalite yalnızca bir vaat değil, bir yaşam biçimidir."

    Kendilerine önerim;
    Kalite anlayışlarına şunuda eklesinler; "Güven oluşturmak yıllar alır ama onu kaybetmek sadece bir dakika."
    Yarın, aracı aldığım yere gidip satış ve servis müdürü ile görüşeceğim.. Olmadı yasal yollardan olayı çözmeyi ümit ediyorum.
    Bu durumu, sikayetvar.com sitesinde de yazacağım. Ayrıca Toyota Motor Company nin japonyadaki kalite merkezine de bir sikayet maili atacağım.

    Benzer sorun yaşamış olan veya önerisi olanları okumak isterim..
    (Birde yetkisi olan arkadaşlar, Auris Problemleri diye bir başlık açarsa daha kolay bulunabilir bu türlü şikayetler)
    Teşekkürler.




    kardes senin basina gelen toyota ya guvenip para vererek
    hizmet ve kalite isteyen bizlerden herhangi birimizin basinada gelebilirdi, hala da gelebilir..
    o yuzden kesinlikle hakkini ara gerekirse hukuksal anlamda tüm yollara basvur..

    tekrar gecmis olsun




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.