Şimdi Ara

Ayn Nedir nedir bu ayna ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ayn Türkçe de kullandığımız aynen ve ayna kelimeleridir.

    Anlamı ; Bire bir demektir

    Göz gördüğü nesneleri bire bir beyne aktardığı için göze ayn denmiştir.Ayna da böyledir

    Eğer ayetlerde ayn kelimesini bire bir manasından uzak tutup göz diye çevirirsen bu sefer kelime cennete ki iri gözlü hatunlara döner

    Velhasılı ayetlerde ve Kur'an bütünlüğünde kelime neyi kast etmiş iyi tahlil edilmesi gerekir.



  • varlığın başı bir insanın doğumu ve fiziksel bedenin ilkselliği ve devamı üzerinedir. benim doğmamış kardeşim mevcutta yoktur. benim olmayan 5. çocuğum gibi.

    şimdi ben anladım ki mevcut tanımlama ile gidersek türemeye girdiğimde anlaşıldığı üzere ben ya annemle ya da kızımla eşleşiyorum. ancak bunu idrak edecek beyni yapım daha oluşmamış. ancak bu oluşum evladımsı yapınca da bu kere geri dönüş imkanım yak ve kara deliğin ufkuna yakalandım demek zorunda kalıyorum.

    ........................

    demokrasinin beşiği, isevi esintilerin ateizmle harmanlandığı ingiltereye gidiyorum ve diyorum ki ben anladım ki annele evlenmişim beni boşa.

    sonra en koyu islam adına arabistana gidiyorum ve aynı gerekçe ile beni boşayın ve esasen bu durumdan kurtarın diyorum.

    .........................

    şimdi her iki uç eseme de bana evine git dinlen, öyle şey olur mu, psikolojin bozuk diyor. ve ben en büyük acının yerde ve gökte benim bu durumumu çözecek bir şey olmadığını görerek hüzünleniyorum.

    ..........................

    şimdi bu gözle dünyaya baktığınızda diyn ve ateizm denen şey bakımından bu iki kavramın da yapaylığı ve salt taraf oluşturup sömürme amaçlı, diğeri tabirini oluşturmak için yapıldığını görüyorum.

    işte bu farkındalığı gören göz ayn denen bakışın en temel anlatımıdır.

    ayrımcı değildir, ahlakidir, her sakallıya dede demediği gibi sakalı dahi bir şeyin doğruluk yanlışlık paydasına oturtmaz. somut ve inandırıcı deliller eşliğinde kişi ya da insanların oluşturduğu birliktelikleri algılar.

    bu kişi gerekirse budist ya da shaolin rahibi veya bir papa dahi olabilir. zira diyn denen turhal şekeri onun gözünde gıda boyasından fazlası değildir.

    kişileri yeni baştan tanımlama adına bu yeni bir ölçüttür. kuruculardan tutun da sonrasında kendisi önder kabul edilmiş her türlü kişiliği mantık-felsefe-psikoloji üçlemesinde sağlam karakter üzre değerlendirir.

    bu bakış kişiyi ilahlaştırmadığı gibi rasulleştirmez de. hatta melek denen hz.cebrail aleyhisselamdan başka rasul olmadığını da bu göz görür.

    insandan rasul yapmak isteyen ve bunu insani hatalarını diyne nakletmek istediği için yapan anlayışları anında fark etme adına bu göz önemlidir.

    ...........................




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    İyi de senin kıymetini kim bilecek ?
  • GizliKim G kullanıcısına yanıt
    burada kadir kıymet bilmekten bahsedilmiyor. kişiler manevi hayatının mevcudiyeti oranında iman ettikleri değer karşısında yargılanır.

    ....................

    yukarıda anlatılmak istenen şeyin özü ayrımcı,ayrıştırıcı, ötekici, farklı ideoloji farklı ekonomik sistem vs. başlığındaki yapının yapaylığı üzerine bir anlatım denemesi.

    .....................

    benimle konuşan şey benimle anlaşmaya çalışan şey benimle evli olan arkadaş olan şey, benden farklı ise bu farklılığın temeli cinsiyet denen şey üzerine kurgulanır. yani ayrışımın özü denen şey dinsel değil fiziksel bir nedene tabidir.

    bu durumu diyne uydurmanın sonucu ise ilahiyatın dejenerasyonu hali.

    .............................

    insanların hepsinin ortaklaşa yazdığı kitapları mevcut. 24 saat bunun için uğraşıyorlar hatta.

    şimdi bu kitabın bir kısım halleri sorunlu ve çözüm denen haller bakımından keskin uçlar var. kişi bu sorunları tahvil edecekse göğe değil diğer yazdığı kitaplara yönelir.

    bunlar da sorunu çözme konusunda aynı hatalara düşerse gökte varsayılan ilahi duyumsama değil yerde yaratılışa katılmış ve bunu becerememiş kişi sorumlu tutulur.

    ...............................




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Ben kadir kıymetten bahsediyor demedim ki ?

    Kendimden bahsetmiyorum senden bahsediyorum diyorum ki sana senin kıymetini kim bilecek ?

    Örneğin sen elmas isen senin değeri sarraf anlar

    Diyelim ki HAD077 elmas ise sarraf kim ?

    Ayrıca senin sana anlatan elinde ne var ?
  • GizliKim G kullanıcısına yanıt
    kişi tanım gereği anne ve kızı denen yapıya karşı tavrı belli edildikten sonra, ilah mükemmeldir, o her şeye kadirdir veya kul hakkı vardır vs. gibi söylemlerle ortaya çıkabilir ki çıkılmışa benziyor.

    bu varlığın ilahı tanımlaması mümkün değil. ona teala bir kısım vasıflar yakıştırması onu övmesinden yüceltmesinden falan da değil.

    ......................

    ilahi kudretin zatına dair işaretler ve bu işaretlerin mealen şu şu şeklinde beyan edilebilmesi için kişin yaratıcının yaratım dediği haline benzer halden vazgeçmesi gerekir. zira mesela ortalık yerde birden bir şey oluverir ise bu herkese açık bir mucize olacaktır.

    ......................

    halbuki insanın böyle bir mucizeye zemin oluşturmadığı ve yaratım faaliyetinde her daim faal olduğu görülüyor.

    .......................

    teorik olarak sizi mütecaviz halden kurtarmayan oruç namaz ve sair ibadetlerde hata oruçta namazda değildir. hatta sizi kafir eden namaz oruç zekat dahi verilmiş olabilir. bunların gerekçesi bakımından dinin ibad denen hallerinin doğru tahlili gerekmekte.

    mesela salat sıyam nedir? nasıl ifa edilir? rasulun aleyhisselam kıldığı şekil ile sizin kıldığınız ya da tuttuğunuz oruç şekilse olarak farklılaşması gerekir mi?

    ........................

    bu konular teknik konulardır. ilahiyatçıların veya din teorisyenlerinin bu konulara eğilmesi gerekmekte. benim anladığım kadarıyla farz ibadetler ve şekilleri konusu anlatılagelenden çok çok farklı olmak durumunda.

    neyse konumuz bu değil. önemli olan kişinin kendisinin ne ya da kim olabileceğinin farkına varması.

    bana kalırsa gerçek ben denen özne zannedildiği kadar masum bir şey olmayabilir. burası bize göre kesinliklerin kanunların(fiziksel) mevcudiyeti üzerine inşaa edilmiş. yani kesinlik varsa burası başlangıç ve son denen şeyi de kapsama ihtimali olan bir yer.

    bu durum yaratıcının yaratması ile de ilgili değil.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Şöyle tanım çıkarabiliriz

    HAD077 bir şeyler yazar ama yazdıkları türkçedir.Türkçe bilen birisi bile bunları anlaması için yine HA077 nin izahatına muhtaçdır.

    Hal böyle ise buna denir ki Kur'anda işte böyledir arapça bilsen bile sahibi ALlah'ın tercümesine muhtaçdır ama Allah bizatihi gelemiyeceği için bunu Rasulüne yaptırır

    Peki HAd077 kendi tercümelerini kime yaptıracak yahut ebedi HAD077 olarak mı kalacak ?

    Unutma ki ben seni anladığım zaman ben sen olurum

    Sen beni anladığında sen ben olursun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu nedir?
    4 ay önce açıldı
    Bu taş nedir?
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Göz beyne görüntüyü direk aktarmaz . Ters olarak aktarır . Beyin de bu tersi düze çevirip , yorumlamak istediği gibi yorumlar .



    Kur'an'da böyledir . Terstir , yamuktur , hatalıdır . İnsanlar da bunu kendince düze çevirmeye çalışıp , keyiflerine göre yorumlar ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuçta görüntüyü aktarıyor Kur'anı ama işte dediğin gibi bazı beyinler olduğu gibi ters alınca Kur'an ters oluyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.