Şimdi Ara

Aynı Sıkıştırma Oranında Otto ve Dizel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar Sayın Otomotiv genel ahalisi,

    Örneğin

    Sıkıştırma oranı 14 olan bir dizel ve aynı şekilde sıkıştırma oranı 14 olan bir benzinli motorun verimlerini kıyaslarsak hangisi daha verimli olur? Neden?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saveyourself -- 28 Ekim 2014; 19:46:44 >



  • Kardesim suna benzin motoru desene. Otto nedir. Adam birde onun icinmi arastirmaya girissin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de diyorum otto yeni mi çıktı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 kilo pamuk mu ağır, 1 kilo demir mi? Gibi olmuş sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli motor ateşleme ile, dizel motor sıkıştırma ile çalışır..

    Aynı sıkıştırma oranlarıyla çalışması gibi bir durum yoktur..

    Elmalar ile armutları karıştırmamak lazım, Türkçe meali..

    Merak ettiğiniz, hangisinin daha verimli olduğu ise; benzinli motor daha verimlidir binek araçlar için, tork konusunda dizel daha iyi diye biliyorum..

    Fakat günümüzdeki dizel araçların hemen hepsi Turbo Dizel, o sebeple benzinliden çok daha yüksek tork değerleri sunuyorlar..

    Bunun dışında eski turbosuz dizel araçlarında emsal benzinli araçlardan daha fazla tork değerleri olduğunu biliyorum..
  • Verimden kasıt?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    Merhabalar Sayın Otomotiv genel ahalisi,

    Örneğin

    Sıkıştırma oranı 14 olan bir dizel ve aynı şekilde sıkıştırma oranı 14 olan bir otto motorun verimlerini kıyaslarsak hangisi daha verimli olur? Neden?


    Aynı sıkıştırma oranı için Otto çevriminin termik verimi Dizel çevriminin termik veriminden daha yüksektir.

    Sıkıştırma oranının yüksek tutulması motorun verimini artırır, dolayısı ile yakıt tüketimi azalır. Teorikte ve deneysel çalışmalarda elde edilen sonuçlar bu şekildedir. Yüksek sıkıştırma oranı her ne kadar verimi artırsa bile uzun vadede ekonomik olmayabilir. Bu nedenle fazla tercih edilmemektedir.

    Değişken sıkıştırma oranlı motor kullanmıyorsanız yüksek sıkıştırma oranlı bir motorda vuruntu olmaması için daha yüksek oktanlı yakıt kullanmanız gerekir.

    Saygılar...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Benzinli motor ateşleme ile, dizel motor sıkıştırma ile çalışır..

    Aynı sıkıştırma oranlarıyla çalışması gibi bir durum yoktur..

    Elmalar ile armutları karıştırmamak lazım, Türkçe meali..

    Merak ettiğiniz, hangisinin daha verimli olduğu ise; benzinli motor daha verimlidir binek araçlar için, tork konusunda dizel daha iyi diye biliyorum..

    Fakat günümüzdeki dizel araçların hemen hepsi Turbo Dizel, o sebeple benzinliden çok daha yüksek tork değerleri sunuyorlar..

    Bunun dışında eski turbosuz dizel araçlarında emsal benzinli araçlardan daha fazla tork değerleri olduğunu biliyorum..

    Aynı sıkıştırma oranıyla çalışması gibi dur tabiki vardır.

    Dizel 14-22, benzinli de 12-14 arasındadır.. Tabiki de motorun tasarımıyla alakalı olarak değişir..
    Buyrun kaynak
    http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio#Diesel_engine

    Elmalarla armutları karıştırma gibi bir durum söz konusu değil verim formülü 1-1/Rc^k-1' dir.. Rc sıkıştırma oranıdır.. Dizellerde sıkıştırma oranı fazla olduğu için dizel motor daha verimlidir.
    Bu işin turboyla falan alakası yok.. Neyse benim söylediğim şey tork falan filan değil tamamen mühendislikle alakalı ve bilen insanlara soruyorum..

    Yani benzinli motorda sıkıştırma oranı yoktur gibi bir durum söz konusu değil lütfen bilmiyorsak yanlış yorumlar atmayalım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    Merhabalar Sayın Otomotiv genel ahalisi,

    Örneğin

    Sıkıştırma oranı 14 olan bir dizel ve aynı şekilde sıkıştırma oranı 14 olan bir otto motorun verimlerini kıyaslarsak hangisi daha verimli olur? Neden?


    Aynı sıkıştırma oranı için Otto çevriminin termik verimi Dizel çevriminin termik veriminden daha yüksektir.

    Sıkıştırma oranının yüksek tutulması motorun verimini artırır, dolayısı ile yakıt tüketimi azalır. Teorikte ve deneysel çalışmalarda elde edilen sonuçlar bu şekildedir. Yüksek sıkıştırma oranı her ne kadar verimi artırsa bile uzun vadede ekonomik olmayabilir. Bu nedenle fazla tercih edilmemektedir.

    Değişken sıkıştırma oranlı motor kullanmıyorsanız yüksek sıkıştırma oranlı bir motorda vuruntu olmaması için daha yüksek oktanlı yakıt kullanmanız gerekir.

    Saygılar...

    Hocam verimin formülü bildiğiniz gibi 1-1/Rc^k-1.. Yani verim formülünde sadece Rc yani sıkıştırma oranı var..

    Eğer sıkıştırma oranları eşit olursa karşılaştırma neye göre yapılıcak? Termik verim daha fazla demişsiniz neye dayanarak böyle bir şey söylediniz?




  • Mazdanın yeni dizel ve benzinli motorlarının sıkıştırma oranı 14/1 diye biliyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Kardesim suna benzin motoru desene. Otto nedir. Adam birde onun icinmi arastirmaya girissin

    Hocam haklısınız düzelttim
  • Benzin motorlarının verimi %35 dolaylarındayken dizel %40 a ulaşabilir ancak verimli bir benzinli ve dizel motor aynı sıkıştırma oranına sahip olmaz. Dizel sıkıştırma sonucu sıcaklığın yukselmesiyle ateşlendiği için çok daha fazla sıkıştırma oranları olur. Benzinli motorlarda da sıkıştırma oranı yukseldikçe verimlilik artsa da basınç yukseldikçe yakıtın kararsızlığı artar ve yanma duzensizleşir bubdurumda vuruntu olmaya başlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her yakitin kalorisi yani yandiginda ortaya cikardigi kalpri farklidor. Mazot daha kolirili diye biliyorum. Bu yuzden bilgim dahilinde mazot daha verimlidir.

    Yazmis oldugunuz denklemde motorun verimi hesaplanmis herhalde. Yakitin verimi hesaba katilmamis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazdanın yeni skyactiv motorlarını inceleyerek farkı görebilirsin.
  • Aynı sıkıştırma oranlarında derken otto motorun sıkıştırma oranı genelde 8-14 arası bir değer alır.Dizelde ise 15-25 arasında bir değerdedir.Bu açıdan değerlendirmesi zordur.Fakat aynı sıkıştırma oranında benzinli motorun termik verimi daha yüksektir.Hatta aynı sıkıştırma oranında şöyle gider.Otto verim > karma verim >dizel verim diye öğrenmiştik içten yanmalı motorlar dersinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Afanasyevo -- 28 Ekim 2014; 20:34:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siklopentan

    Benzin motorlarının verimi %35 dolaylarındayken dizel %40 a ulaşabilir ancak verimli bir benzinli ve dizel motor aynı sıkıştırma oranına sahip olmaz. Dizel sıkıştırma sonucu sıcaklığın yukselmesiyle ateşlendiği için çok daha fazla sıkıştırma oranları olur. Benzinli motorlarda da sıkıştırma oranı yukseldikçe verimlilik artsa da basınç yukseldikçe yakıtın kararsızlığı artar ve yanma duzensizleşir bubdurumda vuruntu olmaya başlar

    Hocam tasarıma göre ikisinin de 14 olduğunu farz edelim.. Ben de biliyorum dizelin benzinden çok fazla olduğunu fakat benzinli motorlarda 14 olabiliyor... Direk enjeksiyonlu dizeller de bazen 14 olabiliyor..

    Böyle bir durumda hangisi daha verimli olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muta

    Aynı sıkıştırma oranlarında derken otto motorun sıkıştırma oranı genelde 8-14 arası bir değer alır.Dizelde ise 15-25 arasında bir değerdedir.Bu açıdan değerlendirmesi zordur.Fakat aynı sıkıştırma oranında benzinli motorun termik verimi daha yüksektir.Hatta aynı sıkıştırma oranında şöyle gider.Otto verim > karma verim >dizel verim diye öğrenmiştik içten yanmalı motorlar dersinde.

    Hocam tamam da neye göre bu sıralamayı yapıyorsunuz? Yani nedenini de açıklar mısın?
  • Benzin her türlü dizelden daha verimlidir, bunu surdan anlayabilirsiniz dizel turbolu olmasına rağmen 1.6 atmosferik benzinli 1.6 turbo dizelden daha performanslı oluyor bir de 1.6 turbo benzinli aracı işin içine katarsak arada dağlar kadar fark olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    quote:

    Orijinalden alıntı: muta

    Aynı sıkıştırma oranlarında derken otto motorun sıkıştırma oranı genelde 8-14 arası bir değer alır.Dizelde ise 15-25 arasında bir değerdedir.Bu açıdan değerlendirmesi zordur.Fakat aynı sıkıştırma oranında benzinli motorun termik verimi daha yüksektir.Hatta aynı sıkıştırma oranında şöyle gider.Otto verim > karma verim >dizel verim diye öğrenmiştik içten yanmalı motorlar dersinde.

    Hocam tamam da neye göre bu sıralamayı yapıyorsunuz? Yani nedenini de açıklar mısın?

    Dizel ve otto motorlarda k değerleri farklı alınır.Bu da bir etkendir.Otto motorun verim formülünü yazmışsın.Dizelin ki şuanda aklımda yok ama baya bir uzun formüldü.Daha fazla değişkene bağlıydı diye hatırlıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Benzinli motor ateşleme ile, dizel motor sıkıştırma ile çalışır..

    Aynı sıkıştırma oranlarıyla çalışması gibi bir durum yoktur..

    Elmalar ile armutları karıştırmamak lazım, Türkçe meali..

    Merak ettiğiniz, hangisinin daha verimli olduğu ise; benzinli motor daha verimlidir binek araçlar için, tork konusunda dizel daha iyi diye biliyorum..

    Fakat günümüzdeki dizel araçların hemen hepsi Turbo Dizel, o sebeple benzinliden çok daha yüksek tork değerleri sunuyorlar..

    Bunun dışında eski turbosuz dizel araçlarında emsal benzinli araçlardan daha fazla tork değerleri olduğunu biliyorum..

    Aynı sıkıştırma oranıyla çalışması gibi dur tabiki vardır.

    Dizel 14-22, benzinli de 12-14 arasındadır.. Tabiki de motorun tasarımıyla alakalı olarak değişir..
    Buyrun kaynak
    http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio#Diesel_engine

    Elmalarla armutları karıştırma gibi bir durum söz konusu değil verim formülü 1-1/Rc^k-1' dir.. Rc sıkıştırma oranıdır.. Dizellerde sıkıştırma oranı fazla olduğu için dizel motor daha verimlidir.
    Bu işin turboyla falan alakası yok.. Neyse benim söylediğim şey tork falan filan değil tamamen mühendislikle alakalı ve bilen insanlara soruyorum..

    Yani benzinli motorda sıkıştırma oranı yoktur gibi bir durum söz konusu değil lütfen bilmiyorsak yanlış yorumlar atmayalım..

    Sıkıştırma oranı yoktur demedim güzel kardeşim, ayıkamadın mı?

    Prensip olarak bahsettim, benzinli motor her yanma zamanında bujilerin ateşlemesi ile, dizel motor ise sıkıştırma ile patlar...

    Bunu demek istedim bir daha okusan sana zahmet mesajımı..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.