Şimdi Ara

Bakımdan sonra C4'te sorunlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, daha önce forumda bir mesajda yazmıştım ama araya karışıp gitti.Kimse cevap yazmadı. Ayrıca sormak istiyorum.

    Arabanın 30.000 bakımını yaptırdığım gün araba sabahları çalışmaz oldu. Bakımdan sonra farkettiğim sorunları size yazayım bilen varsa yönlendirsin servis bulamadı sebebini.


    1. Öndeki emniyet kemerleri geri hemen sarardı artık sarmıyor elle yardımcı olmam gerekiyor.

    2. Araba çalışıyor, motor ısınıyor, havalandırma açık değil, uzunca yol gidiyorum, havalandırmadan bildiğin soğuk hava geliyor hem de çok soğuk. Eskiden böyle değildi. araba çalıştıktan sonra motor ısındığında hafif hava gelirdi ama sıcak olurdu bu hava. Şimdi sanki soğutucu klima açık gibi hava geliyor. Ben havalandırmayı açttığım anda gelen hava sıcak oluyor. Nedendir?

    3. Motor sabahları öyle vuruntulu başlıyor ki. Yakıt katkısı yakıt alınan yeri değiştir denedi olmuyor. Sabahları korkuyorum çalışmayacak diye.

    4. Silecekler bakımdan sonra titreyerek silmeye başladı. Diğer c4'lere bakıyorum yumuşak bir süpürüşü var. benimkiler sanki bir şeylerin üzerinden atlıyor.

    5. Arabayı sürmekten acayip zevk alıyorum, çözüm söyleyin, eski günlerdeki gibi zevkle kullanayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wireless -- 9 Şubat 2009; 0:42:26 >







  • merhabalar.

    ilk olarak emniyet kemeri olayını servise yükleme derim bi cok serviste emniyet kemerini takmadan teste cıkıyorlar ya da koltuğa oturmadan emniyet kemerini bağlayıp üstüne oturuyorlar. ancak sendeki bu durum kullanıla kullanıla deformasyon gibi duruyor. garantiden değiştirilecektir.

    2. c4 sedan da bu sorunla bizde karşılaştık depechemode arkadaşımız bu sorunu hallettirmiş serviste. bende gelecek hafta bu sorun için kontrole gidicem.

    3. bahsettiğin sorun bence kullandığın yakıttan. total den denemeni öneririm. ve katkı maddesini ilave etmeyi unutma. ancak 30 binde filtreler değişiyor yağ boşaltılıp yeniden konuluyor vs. bu işlemler sırasında bir sıkıntı oluşmuş olabilir. ayrıca dizel kullanıyorsan enjektörlere herhangi bir müdahale oldumu olmadımı? hım bir de volant da sorun olabilir.aklıma bi cok şey geliyor daha ama şimdilik bunlara yoğunlaş bence.

    4. bakıma girdiğinde camların acılıp kapanmasıyla ilgili bir şikayetin oldumu? eğer bir şikayette bulunup müdahale ettirdiysen cam motoruna bir sprey sıkıyorlar bu spreyi yanlışlıkla ön cam a da sıkmış olabilirler. ki bu şekilde atlama yapması bu durumda normal. bir de bakımlarda silecek suyunu tamamlıyorlar kalitesiz bi su kullanıldıysa sileceklere zarar vermiş olabilir. ayrıca silecek renklerinde herhangi bir solma renk atma varsa silecek suyunu değiştirmeyi dene.

    5. eskisi gibi keyifle sürmek istiyorsan servisin yakasını bırakma derim.




  • Selam,
    Bahsettiğin 2.şıktaki sorun sorunsa eğer, Benim Yeni C5'de de var..Fan, klima vs.tamamen kapalı iken evet yolculuk yaptığımızda soğuk hava geliyor..Bunun bir çözümü olduğunu düşünmüyorum..Fanı tamamen kapatmamk gerekiyor..Ben fan ayarımı en alt seviyede tutuyorum bu şekilde motor sıcaklığını çok az veriyor arabanın içine ve soğuk hava gelmiyor..Eğer bu bir sorun sa ve çözümü varsa ben de öğrenmek isterim..

    quote:

    Orjinalden alıntı: wireless

    Arkadaşlar merhaba, daha önce forumda bir mesajda yazmıştım ama araya karışıp gitti.Kimse cevap yazmadı. Ayrıca sormak istiyorum.

    Arabanın 30.000 bakımını yaptırdığım gün araba sabahları çalışmaz oldu. Bakımdan sonra farkettiğim sorunları size yazayım bilen varsa yönlendirsin servis bulamadı sebebini.


    1. Öndeki emniyet kemerleri geri hemen sarardı artık sarmıyor elle yardımcı olmam gerekiyor.

    2. Araba çalışıyor, motor ısınıyor, havalandırma açık değil, uzunca yol gidiyorum, havalandırmadan bildiğin soğuk hava geliyor hem de çok soğuk. Eskiden böyle değildi. araba çalıştıktan sonra motor ısındığında hafif hava gelirdi ama sıcak olurdu bu hava. Şimdi sanki soğutucu klima açık gibi hava geliyor. Ben havalandırmayı açttığım anda gelen hava sıcak oluyor. Nedendir?

    3. Motor sabahları öyle vuruntulu başlıyor ki. Yakıt katkısı yakıt alınan yeri değiştir denedi olmuyor. Sabahları korkuyorum çalışmayacak diye.

    4. Silecekler bakımdan sonra titreyerek silmeye başladı. Diğer c4'lere bakıyorum yumuşak bir süpürüşü var. benimkiler sanki bir şeylerin üzerinden atlıyor.

    5. Arabayı sürmekten acayip zevk alıyorum, çözüm söyleyin, eski günlerdeki gibi zevkle kullanayım.




  • bence bi sorun soğuk havalarda klima kullanmaya mecbur bırakıyor bizi. oysaki ben yakıt tüketimine dikkat eden biriyim ve klima fan kullanmak istemiyorum varsay... neden ayağıma yada suratıma soğuk hava gelsinki? hadi soğuğu bi şekilde atlattın yazın sıcak vermesi sence hoş bi durummu? bu sorunu görüşmelerime rağmen normal olduğunu söylediler bi ton klimanın çalışma prensibini anlattılar. sonuc olarak klima kanatları yada su tahliye gibi bi giriş cıkış ünitesinden bahsettiler bunun kontrol edileceğini ve diğer işlemlerle birlikte bunun uzun süreceğini belirttiler haftaya uygun bir günde arayıp randevu vercekler bakalım n olcak.
  • Bahsettiğiniz ikinci şıktaki mevzu kesinlikle bir sorun. Havalandırma kapalı iken kesinlikle içeriye soğuk ya da sıcak hava üflememesi lazım. Eğer sorun çözülmezse aklıma gelen ilk önerim dış hava sirkülasyonunu iptal edin yani iç hava sirkülasyon düğmesine basın böylece dışarıdan hava girişi tamamen kesilir.

    Citroen.de emniyet kemerleri her zaman problem olmuştur. Eğer aracınız garanti kapsamında ise sorunlu parça değiştirilecektir. Silecekler anlattığınız kadarıyla silecek motoruyla ilgili bir sorunu işaret ediyor. Bu da garantiden değişir. Sabahları vuruntulu çalışma için öncelikle motor kulakçıklarının durumu kontrol edilmeli. Gevşemişse sıkılmalıdır. Yakıt kaynaklı olmak üzere birçok nedeni olabilir. Arkadaşın dediği gibi servisin yakasını bırakmayın. O kadar para veriyorsunuz tabiki en iyisini istemek hakkınız.
  • soğuk hava olayını iç sirkülasyona getirdiğimizde aşabiliyoruz. iyi forumlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Bahsettiğiniz ikinci şıktaki mevzu kesinlikle bir sorun. Havalandırma kapalı iken kesinlikle içeriye soğuk ya da sıcak hava üflememesi lazım. Eğer sorun çözülmezse aklıma gelen ilk önerim dış hava sirkülasyonunu iptal edin yani iç hava sirkülasyon düğmesine basın böylece dışarıdan hava girişi tamamen kesilir.

    Citroen.de emniyet kemerleri her zaman problem olmuştur. Eğer aracınız garanti kapsamında ise sorunlu parça değiştirilecektir. Silecekler anlattığınız kadarıyla silecek motoruyla ilgili bir sorunu işaret ediyor. Bu da garantiden değişir. Sabahları vuruntulu çalışma için öncelikle motor kulakçıklarının durumu kontrol edilmeli. Gevşemişse sıkılmalıdır. Yakıt kaynaklı olmak üzere birçok nedeni olabilir. Arkadaşın dediği gibi servisin yakasını bırakmayın. O kadar para veriyorsunuz tabiki en iyisini istemek hakkınız.




  • Gittiğiniz serviste aracınıza pek olmaması gereken şeyler yapmışlar galiba.

    2) Dijital klimalarda otomatik olarak açılan klimayı kapalı tutmanızı öneririm. (AC nin açık olması da ayrı bir problem kaynagı olabilir. Çok soğuk ve kuru hava ancak AC açıkken çıkar Ve kapalıyken hala hava üflüyorsa kesinlikle havalandırma sisteminde sorun vardır.) Ayrıca kalorifer sistemine giden radyatörde de bir problem olabilir. (Hele hele motordan gelen ısının anında aktarımı sağlanamıyorsa)

    1) Emniyet kemeri gergileri ve yayları tamamen mekanik bir düzenektir. Makara yayının etrafına, hızlıca çekildiğinde kilitleyen bir mekanizma dahil olmuştur sadece. Kemerin makara sistemini bir kontrol ettirin, veya makara etrafında sıkışma yapacak etkenler (toz-kirlilik veya yağsız kalma gibi) varsa, yayın kolayca toplamasını engelleyebilir.

    3) Genelde bu durum, sileceklerin lastiklerinin aşırı sertleşmesi ve lastiğin hareket yolu boyunca eğilerek camı süpürememesi sonucu olur. Lastiği sertleştirecek bir kimyasal değmiş (gazyağı gibi) veya silecek lastikleriniz aşırı soğuk yemiş olabilir. (bu durumda silecekler çalışırken tak tak tak diye camın üstünden seke seke süpürürler)

    4)Aracınız Dizel ise, kızdırma bujilerinde veya yakıt avansında problem olabilir. Bir de düşük kalitedeki yakıtlar, yüksek sıkıştırmalı ve çok katmanlı püskürtme yapan motorlarda, çekiçlemeye sebebiyet verebilir. Ancak olay, motor devrinin aşırı düşmesi sonucu sarsılması ise, yakıt avansının çok düşmüş olmasından ileri gelir. (Bu ECU, pompa filtre vb. sorunlardan ileri gelir)

    5) Servis ile bir görüşün, ve mümkünse Sadece Yetkili ve bu işlerden anlayan servislere yaptırın.

    Hatta yetkili servis olan yer, Sadece sizin markanız üstünde uzmanlaşmış olsun. Yani içeride Peugeot ve Citroën den başka araba görmemeniz lazım. Yani "Aman canım Fransız Fransızdır" deyip de içeriye Renault bile sokmaması lazım adamların. Bazı Peugeot citroen servisleri görüyorum, Adam ne bulursa içeri almış. BMW de var VW de var, Toyota' da var... Mekan Peugeot Citroën yetkili servisi ama içeride maşallah Citroën'den Peugeot'dan başka her marka araç var. Yani belli ki, adamlar ne iş olsa yaparımcı... Yaptıkları işler de ortada.


    Garanti kapsamında ise bu sayılan sorunların giderilmesi ve parça teminini sağlayınız.




  • quote:

    Arkadaşlar merhaba, daha önce forumda bir mesajda yazmıştım ama araya karışıp gitti.Kimse cevap yazmadı. Ayrıca sormak istiyorum.

    Arabanın 30.000 bakımını yaptırdığım gün araba sabahları çalışmaz oldu. Bakımdan sonra farkettiğim sorunları size yazayım bilen varsa yönlendirsin servis bulamadı sebebini.


    1. Öndeki emniyet kemerleri geri hemen sarardı artık sarmıyor elle yardımcı olmam gerekiyor.

    2. Araba çalışıyor, motor ısınıyor, havalandırma açık değil, uzunca yol gidiyorum, havalandırmadan bildiğin soğuk hava geliyor hem de çok soğuk. Eskiden böyle değildi. araba çalıştıktan sonra motor ısındığında hafif hava gelirdi ama sıcak olurdu bu hava. Şimdi sanki soğutucu klima açık gibi hava geliyor. Ben havalandırmayı açttığım anda gelen hava sıcak oluyor. Nedendir?

    3. Motor sabahları öyle vuruntulu başlıyor ki. Yakıt katkısı yakıt alınan yeri değiştir denedi olmuyor. Sabahları korkuyorum çalışmayacak diye.

    4. Silecekler bakımdan sonra titreyerek silmeye başladı. Diğer c4'lere bakıyorum yumuşak bir süpürüşü var. benimkiler sanki bir şeylerin üzerinden atlıyor.

    5. Arabayı sürmekten acayip zevk alıyorum, çözüm söyleyin, eski günlerdeki gibi zevkle kullanayım.







    Başlığı hortlatıyorum ama ben de arabamın bakımını yeni yaptırdım ve arkadaşın yazmış oldugu 3 numaralı sorun bende de başladı.

    Cumartesi bakımdan sonra sabah ilk çalıştırmada araba iyice zorlandıktan sonra çalışıyor.Eskiden tak diye anında çalışırdı.Isındıktan sonra denedim 2. ve 3. çalıştırmalarda hiç sorun yapmıyor.

    Yağ en son bakımda 5/40 total konmuş ama önceki bakımlarda 10/40 konmuş.Ben de bu bakımda castrol 10/40 yağ koydum.

    Mazot filtresi de değişti tüm filtreler ile birlikte.

    Usta filtreler değiştikten sonra aynı şeyi yapınca mazot filtresi ilk kullanım oldugu için yapıyor dedi.Mazot popaladı falan bundan sonra bi sorun olmaz dedi ben de tamam dedim.Şimdi ise sabah çalışırken çok nazlanıyor.

    Acaba belli bi km alışma devresi mi var mazot pompasının ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 14 Aralık 2011; 0:30:14 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.