Şimdi Ara

Bakmayan pişman olur.Mimar Sinan dehası ve Süleymaniye Camisinin gizli şifreleri!!! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
4
Favori
11.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tamamını Okudum Ve Çok Güzel Bir Yazı Okurken Hiç Sıkılmadım Paylaştığın İçin Sağol
  • Sağol
  • Allah Razı olsun Paylaşım İçin doStum...
  • Harika bilgiler. Selimiye bizim orada. Edirneliyiz.




  • Hayranlık duymamak elde değil.
  • Bilgilerimi tazelemiş oldum. Anlamlı paylaşımdı. Teşekkürler.

    Medeniyet köprüleri kuran,
    Azgın sulara zincirleri vuran,
    Uzun nehirlerden yollar aşıran,
    Dâhi ler dâhisi Mimar Sinan.
    Minâreler diktin hep kalem kalem,
    Taktın kubbelere Ay Yıldızlı alem.
    Baktı hayran oldu her kes el Âlem,
    Minettarız sana ey mimar Sinan.
    Nakış nakış işledin mihrapları,
    Ölçü ölçü hesapladın taşları,
    Sanatınla doldurdun kitapları,
    Sanat sana hayrandır mimar Sinan.
    Yaptığın eserler hâlâ ayakta,
    Eserlerin hayatta sen toprakta,
    Câmiler, namazda köprü balçıkta,
    Seninle yaşıyor ey mimar Sinan.
    Fatih, Selimiye, şu sultan Ahmet,
    Câmi, köprü, han duyar sana minnet,
    Allah ebediyen eylesin rahmet,
    Selâm, şükran, sana ey mimar Sinan
    .






  • konu çok güzel
  • MİMAR SİNAN mimarlığın zirvesidir,

    daha O'nun üzerine çıkılamamıştır.Columbia Üniversitesinde kürsüsü dhai vardır.Dünyanın tüm üniversitelerin ilgili fakultelerınde mimar Sinan başlı başına bir derstir.

    Selimiye Camii matematiğin sınırıdır , O kubbe gerçekten sır gibidir.Dileyen google da gezintiye çıksın...
    Da vinci ile kıyaslamak yanlış ,benım babam senın babanı dover sampıyonşip degıl bu .Konuyu açan arkadas neden sıteden banlanmış uzaklşastırılmıs bılmıyorum ancak guzel bır konu baslatmıs ,bıraz daha derlı toplu bılgı ,cıddı bır seyler yazsaydı daha ıyı olurdu ,4. kalıte pazarlama departmanı brosuru olmus ,kaynak ve derın ıncellemeden uzak,teknık bılgıde cok eksık...ama guzel konu.

    Mimar Sinan, Mimarların Baş Üstadır ,günümüze kadar ve gunumuzde ona erısebılecek mımar cıkagelmemısıtr.

    durum budur, Amerıka ,Almanya Japonya gibi ultra gelısmıs devletlerin bilim insanları ,Mimar Sinan izinin gectıgı her seyı aşkla çalışmaya doyamıyor ,bizim
    belediye baskanlıgından tutun da ilgili her yer tınmıyor ,"amaaaan yapmış işte eskıler..." kafasındalar.
    o guzelım yarımadadan sen git tramvay gecir ,yaptımsa ben yaptım de bir de halka hızmet yaptım dıye sıgın,senın hızmetıne ıhtıyacı yoktu o bolgenın ,yapanlar gereklı hızmetı yyıllar once yapmıs,sen o tramvayların tıtresım vb. etkılerını hesaplamadan demır yıgınlarını gecır Can-ım yerden...
    dunya genelınde bır kanı vardır polıtıkacı paracıdır dıye ,paraya tamah eder ,komplekslı oldugundan ıktıdarına ufak bır elestıreye en buyuk zulmu yapar dıye , tamam para alsın,altından tuvaletlere s.çsın ,umurumda degıl ,ancak ınsan Osmanlı gibi dünyaya bir daha gelmesi çok zor olan NAMUSLU bir devletin eserlerını gozunden sakınır korur...Bakın Osmanlı'nın 1. dunya savasında koptugu butun heryerı ınceleyın neresınde refah ve huzur var,Afrıka ,balkanlar,ortadogu,kafkaslar neresı? hepsınde savas,catısma devam edıyor...neyse konuyu saptırmayalım ...

    Kimileri Tac Mahal'den bahsetmiş , dunyanın 7 harıkasından 1 idir tac mahal, bu 7 harıkayı belılryen komısyondakı beyınsızlere (genelde oylama ıle belırlenır) bırakınız Sülaymaniye ya da Selimiye Camii'ni ,Tahtaklade Rüstem Paşa Camii vardır ,o camiyi gezmelerini isterdim,Rüstem Paşa camii de dahice bir yapıdır ,Sinan'ındır.

    bizim bu İstanbul Dünyanın en fiyakalı yeridir ,1 numaralı noktasıdır ,Ne new york ,ne londra ne paris ,ayrıca mıllet parısın nesıne ayılıp bayılıyo anlamıs degılm bi tane boklu dere var o kadar bir de eifel o da radyo kulesıydı zamanında zaten ,yok devrım sehrıymıs,yok romantıkmıs sarapmıs palavra..sizi temın ederım Yozgat 'ta bıle ınsanlıgı ılgılendırecek daha onemlı ve faydalı yerler mevcuttur,Ah İstanbul ve bu şehrin mimar babası Sinan ,
    daha 2004 yılında mıydı hangı yıldı hatırlamıyorum ancak ıtalyan bır turıste Camının kantarcılar cıkısına dogru kullıyenın ıcınde tecavuz etmıslerdı , o derece denetımsız yerler artık,
    ben ıstanbul dogma buyumeyım ,cocuklugum Sultanahmet,cemberlitas ,kapalı carsı ,suleymanıye hep o mıntıkada gectı ,unıversıteyı de beyazıtta okudum,
    hemen hemen tum dunya ulkelerınden sayısız turıst ,kısıyle konustum ,Amerıkan senatöründen tutunda ,japon balıkcısına ,ıspanyolundan tutunda sri lankalısına kadar pek cok kultur ve mılletten ınsan tanıdım,şuna şahit oldum ,pek cogu istanbulun guzellıgıne vuruluyor, ya Sinan ,
    bir keresınde bir Alman Süleymanıye camiini gorunce ,katıldıgı turdan murdan ayrıldı ,karısını memturla memleketıne gerı dondu bu adamcagız gunlerce Suleymanıye nın orada yatıp kalktı ,boyle bır yapı olamaz dıye , adam ben Turklerın bu denlı derın kulture sahıp oldugunu bılmıyordum dıye yakardıgını duydum, yazık adamcagız bir tek bizim almancıları gormus Turk nedır dıye, almancılarımız da ne yapsınlar saf ,temız ınsanımız koyden dırek almanyanın gobegıne gocmus emekcı kısıler,staj yapmadan uyum saglamaya calısıyorlar oralara... bir japonun hayatımda tanık oldugum en onemlı sey dedıgını bılıyorum ,hele suratını gorecektınız o an uzaylı ınsa yanına hıc ılgılenmez , adam santım santım gezıyordu Suleymanıye yı,
    sonuc olarak su bılgıyı de varayım cok sasıracaksınız ancak Sinan bır ermenıydı , ya boyle ıste...
    etnıgı kokenı ne olursa olsun Osmanlı terbıye ve egıtımınden gecmıs, rahmetlı Ataturk de osmanlı egıtımınden gecmıs bır dehadır ,ve arkadasları da ,
    Osmanlı bır ımparatorluktur, Onun ısmı gecınce kendımıze cekı duzen vermelıyız,Dunya tarıhındekı en onemlı 3 ımparatorluktan bırıdır , Osmanlı devlet sıstemı yonetım sanatı dahılıktır ,kaideleri bugun buyuk devletlerın referansıdır,bakınız ırak ısgal edıldıgınde kım kımdır dıye Osmanlı kaynakları referans alındı .buyuk ımparatorlugun buyuk mımarı olması dogaldır ve surec bunu gerektırır.Canım ulkemı,guzel temız ınsanlarını ,memurunu,sımıtcısını esnafını ne bılım herseyını sevıyorum,hayata 40 kere gelsem yıne bu ulkede dogmak ısterdım, evet bır cogumuz bruneı sultanı gıbı yasamıyoruz ,ancak hersey para degıl , umarım bır gun polıtıkacılar para derdınden kafalarını kaldıırırlar ve etrafrakı degerlerı farkederler,gercek haz o farkındalıkta...
    Mimar Sinan elmıs gecmıs tum mımarların sultanıdır.
    not:yazımda ımla hatası ,dıl surcmesı olmussa affola ,karanlık bır odada,sıyah klavye takımı ıle yazıyorum,teknık bılgı de yok ,kaynakca da ,okudugum ve yasadıklarımdan alıntı ettım.sabrınız ıcın tesekkur ederım.




  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Mimar_Sinan

    Kökeni - Devşirilmesi

    Sinaneddin Yusuf , Kayseri'nin Agrianos[4](bugün Ağırnas) köyünde hristiyan ( Ermeni[5][6][7][8] veya Rum[9][10][11][12])[13] olarak doğmuştur.1511'de Yavuz Sultan Selim zamanında devşirme olarak İstanbul'a gelmiş yeniçeri ocağına alınmıştır

    ****************************************

    "Bu değersiz kul , Sultan Selim Hanın saltanat bahçesinin devşirmesi olup , Kayseri sancağından oğlan devşirilmesine ilk defa o zaman başlanmıştı. Acemi oğlanlar arasından sağlam karakterlilere uygulanan kurallara bağlı olarak kendi isteğimle dülgerliğe seçildim. Ustamın eli altında , tıpkı bir pergel gibi ayağım sabit olarak merkez ve çevreyi gözledim. Sonunda yine tıpkı bir pergel gibi yay çizerek , görgümü artırmak için diyarlar gezmeye istek duydum.

    Bir zaman padişah hizmetinde Arap ve Acem ülkelerinde gezip tozdum. Her saray kubbesinin tepesinden ve her harabe köşesinden bir şeyler kaparak bilgi, görgümü artırdım. İstanbula dönerek zamanın ileri gelenlerinin hizmetinde çalıştım ve yeniçeri olarak kapıya çıktım "
    Tezkiretü'l Bünyan ve Tezkiretü'l Ebniye

    *******************************************
    Eserleri

    Mimar Sinan 95 camii, 52 mescit, 57 medrese, 7 darül-kurra, 22 türbe, 17 imaret, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 de hamam olmak üzere 378 eser vermiştir.


    **********************************************

    düşünemiyorum bir mimarsın ve sana sordukları bugune dek kaç saray yaptın? 36 diye cevap veriyorsun ..inanılmaz birşey ..elimde olsa süleymaniye camisinin eminönü ve unkapanı tarafından sahile ve imç ye kadar olan tüm binaları yıkardım -tarihi ve işlevi olanlar hariç- hiç zeyrekten süleymaniyeye doğru baktınız mı bilemem ama önündeki yapılar olmasa kuzey kısmındaki medrese bölümü sanırım devasa bir kale gibi heybetli duracak ..
    sonuçta ırkın değil geride ne bıraktığın önemli bu dünyada değilmi? kendiside devşirme olduğunu yazıyor ama övme yada kötüleme göremiyorum ..bugun amerikan kolejine gitmek yada yurtdışında okumak kısmen devşirilmek değil mi tüm bir hayat tarzı ile olmasada eğitim olarak ...bugün kendimizi 300-400 sene öncesinden daha ileride görüyorsak niye bir depremde binlerce evimizim yıkılıp altında kalacağımızdan endişe ediyoruz ki ? konuyu dağıttım sanırım ...




  • çok güzel gerçekten paylaşım için teşekkürler
  • Uppp....!!!!
  • Gerçekten de Leonardo Da Vinci Mimar Sinan'ın dehasının yanında fıs kalıyor. Bu kadar detay bu kadar teknoloji... Pes doğrusu.

    İmza: Saygılı1i
  • okudum çok güzelmiş herkes okusun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nickimi değiştirdim

    birrbirlerini görmeme olayı nedir ya bilen varsa açıklasın lütfen

    bunu bende anlamıyorum ya?
  • Çok güzel yazı eline sağlık
  • Okumuştum, tekrar okudum gerçekten güzel yazı.

    Hep içimden bir mimarlık okumak geçer ama olmayacak sanırım.

    Teşekkürler yazı için.
  • :Çok güzel harika bir paylaşım. yazının hepsini büyük bir zevkle okudum.ellerine saglık kardeşim
  • Lisedeki sıra arkadaşım bu camii üzerine bir yazı okumuştu anlatırdı bize. Gerçekten şaheser.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mercan2021


    quote:

    Orjinalden alıntı: nickimi değiştirdim

    birrbirlerini görmeme olayı nedir ya bilen varsa açıklasın lütfen

    bunu bende anlamıyorum ya?

    Bence bu olay anlatılmaz yaşanır. Bunun için Edirne'ye kadar gitmeniz lazım arkadaşlar. Buna değeceğini düşünüyorum. Selimiye Camiinde tekke kapısı denilen yerin yakınındaki iki minarenin şerefelerine üç farklı merdivenden çıkılır (şerefe: Müezzinlerin ezan okumak için çıktıkları platform). Aynı anda üç ayrı merdivenden üç ayrı kişi yukarıya çıkar, ve kesinlikle birbirlerine rastlamazlar. Diğer iki minare ise tek merdivenlidir.

     Bakmayan pişman olur.Mimar Sinan dehası ve Süleymaniye Camisinin gizli şifreleri!!!



    Selimiye Camii ile ilgili ek bilgiler:

    http://vdb.gib.gov.tr/edirnevdb/kultur/selimiye.html#sec139
    quote:

    Selimiye Minareleri

    Selimiye Minareleri Caminin kareye yakın ve enine dikdörtgen planlı, dört köşesinde Bulunan minareler yapıyı çevreleyen ve büyük kubbeyi kucaklayan bir görünüm sunar. Böylece minareler merkezi bir planı vurgularken yapıya Dikeylik özelliği de katarlar.

    Dört minarede 380 cm. çapında, külaha kadar 70.80 m. külah ve alem dahil 85 m. yüksekliğindedir. Selimiye'den yüksek tek minare ise Delhi'deki Kutb-Minar'dır. Ancak bu minare Selimiye minarelerine göre çok kalındır.

    Selimiye Camisi, bütünü meydan getiren her bir özelliği ile ilgi çekici olmakla beraber, bu bütünün ortaya koyuluş biçimi ve tüm yönlerin içinde herhangi birinin öne çıkmayarak bütünün içinde yer alması ile diğer abidevi eserlerden ayrılmaktadır.


    Hindistan'da Bicapur'da Muhammet Adil Şah türbesi 44 metre çapında dünyanın en büyük kubbesiyle örtülü olduğu halde, ışık fena düzenlendiğinden mekân çok fakir ve cansız bir etki bırakır. Roma'da Panteon katedrali çok büyük fakat silindirik bir yapı olduğundan mekân monotondur, âdeta bakışları yorar. St. Pier kilisesinde ise kubbe birdenbire derine dalarak mekânın sükûnunu bozmakta ve dış kubbe muazzam fenerle birlikte iç kubbenin kifayetsizliğini gizlemektedir. Ayasofya'nın mekânı yan koridor ve galerilere doğru belirsizce kaybolup nerede bittiği anlaşılamamaktadır.

    Oysa Selimiye Camisinde her taraftan son sınırlarına kadar gerilmiş dengeli mekan, şahane bir sükun halinde olup değişik cazibesiyle her gireni birden sürükler ve bir daha bırakmaz. Yüksek minareler arasında dıştan kubbenin biraz basıkça düşmüş olması mekânın tek bir kubbe ile örtülmüş olmasından ileri gelmektedir.




  • ama minarenin cıkış yeri ufacık bi yer değilmi nasıl 3 ayrı yol yapılabilir oraya?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.