Arabayı yavaşlatmak için fren yapıp balataları mı bitirelim yoksa vites düşürüp şanzımana yük mü bindirelim?
15000 km de biten 40 liralık balatayamı acıyayım, sökülmesi 100 para tutan şanzımana mı?
5ten 2ye 3e çekmediğin sürece, yüksek devirde kompresyon yapmadığın sürece şanzumana kolay kolay bişe olmaz. Tersi durumunda zaten sadece şanzuman değil motor kulakları hatta şasi bile(esneme metal yorgunluğu açısından) zarar görür. Sonuçta yavaşlamak için sakin şehir içi kullanımda yapılan motor freni çok yığılma yapmaz. Konforlu bir sürüş için zaten çok yüksek devirde komp yapmamak gerekli.
otolara retarder isteriz.
quote:
Orjinalden alıntı: AuToBaN
otolara retarder isteriz.
Evet güzel olurdu, özellikle yokuş inerken falan
retarder ne demek oluyor acaba?
genelde aracın aktarma organlarıı uzerindeki bir mile bağlana pervane ve bu pervanenin içinde bulunduğu kapalı bir kutudan oluşur.. eğer bu kutuya viskozitesi düşük bir akışkan (yağ) verilirse pervanelerle arasındaki sürtünme dolayısı ile ortaya çıkan ısı enerjisi yağa geçer ve böylece araç yavaşlar.. normal frene göre daha sarsıntısız ve konforlu bir yavaşlama şekli olduğundan yolcu otobüslerinde sık kullanılır.. genelde direksiyonun yanındaki sinyal kolu benzeri bir koldan kumanda edilir.. daha modern otobüslerde ise fren pedalının başlangış stroklarında devreye girecek şekilde ayarlanmıştır.. ekşiden alıntı:D
Huso ben de seni birşeyler biliyor sanıyordum be kardeşim
şaft freni şaft
Adamlar fren için o kadar şey geliştiriyolar. ABS EBD BAS vs vs. Basalım gitsin frene ne uğraşalım kompesyonla fln. Bu kompresyon olayı sanırım karda buzda araba kullanırken ABS yokken sürekli kullanıldığından alışkanlık olmuş.
retarder olayı da güzel ancak ,bu enerjiyi saklayan hibrit teknolojisini istesek daha doğru olacağını sanıyorum.En azından bu aracı yavaşlatan sistemler ile akülerimizi doldurarak kalkış yapabiliriz. Eskilerde ağır volan(flyweel düzenekleriyle ) kinetik enerjiyi depolayan sistemler var idi.Bugunün ekonomisinde bunalara geri dönmek de çok akıllıca olurdu.En azından 40-50 km hızlara kadar hızlanırken benzin yerine depolanmış energiyi kullanırdık.
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: huso2000
retader denilen sistem motor freni olsa gerek...
Huso ben de seni birşeyler biliyor sanıyordum be kardeşim
şaft freni şaft
ağır tonajlı ve dizeller kapsama alanım dışında... ayrıca bizim kamyonette bu retarder denilen bi kol var ama şafttan frenlemiyo,egzost monifoldunu kapatıyo...
motor freni olmasın otobuslerdeki direksiyon sımıdının yanındakı sınyal kolu yardımızyla fren.motor freni kamyonlardada var.retarder ilk defa duydum bende.motor frenınde böle yağ vs yok egzos çıkışınımı öle bırseyı neyse aklıma gelmedı kapatıyor bölece motor frenliyor kendını tabi araçta :) nasılım ama
Motor freni değil şaft freni. Motor freni bildiğin gazdan ayağını çekince ya da vites küçültünce aracın yavaşlaması, bi adaı kopmpesyon frenidir motor freninin.
quote:
Orjinalden alıntı: anchorman
Arabayı yavaşlatmak için fren yapıp balataları mı bitirelim yoksa vites düşürüp şanzımana yük mü bindirelim?
15000 km de biten 40 liralık balatayamı acıyayım, sökülmesi 100 para tutan şanzımana mı?
İkisini de dengeli bir biçimde kullan. Fren balatası çok çabuk bitmiş, çok mu sürat yapıyorsun ya da ani fren?
Şehir içi dur kalkta bitirdik balataları, hız yapmıyorum, balataların ömrününü uzatmak için şanzımana yüklenmek mantıklı mı, dimyata pirince giderken eldeki bulgurdan da olmayalım.
retarder ile anlaşılmayan konular olabileceğini görüyorum.Bu yüzden detaylı bilgiyi alabileceğiniz linki okursanız herkez aynı düzeyde bilgilenmiş olacaktır.
Motor freni değil şaft freni. Motor freni bildiğin gazdan ayağını çekince ya da vites küçültünce aracın yavaşlaması, bi adaı kopmpesyon frenidir motor freninin.
Ehliyet kursunda retarder terimini hiç duymadım. Otobüslerdeki frene motor freni dediler. Otomobillerde gazdan çekme sırasındaki yığılmayı sorunca tersleyip otomobilde motor freni yoktur dediler.
Dipnot olsun istedim.
şu retarder askeriyedeki eski man kamyonlarındaki frenleme sistemimi yoksa? hani frene asıldığı zaman aynı zamanda zuuuaaaaarrrr diye diye bir ses daha çıkıyor omu retarder yoksa?
şaft freni ayrı motor freni ayrı bunlara ne isim verildiğini bilmiyorum.motor freninde egzost monifoldunu kapatan bir kelebek bulunuyor ve kapandığında motorun boğulmasını sağlıyarak yavaşlatıyor.şaft freni ise şafta bağlı balata sistemi ile yavaşlattığını biliyorum.motor freni genelde ağır yük taşıyan kamyon,kamyonetlerde,şaft freni ise;yolcu otobüslerinde yanlışım varsa düzeltin...
Bildiğim kadarıyla benzinli araçlarda motor freni kullanmanın, yani yavaşlamak için vites küçültmenin bir zararı yoktur. Ama dizel araçlarda bu kesinlikle tavsiye edilmiyor ve motorun elden çıkmasına neden oluyor. Birde otomatikleştirilmiş düz vitesler, yani tiptronic gibi viteslerde vitesin düz kullanımlarında motor freni kullanımından kaçınmak gerekir, çünkü bu şanzuman arızalarına yol açar.