Şimdi Ara

Basınçlı su ile disk ve balata bölgesini yıkama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
21.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, forumda yeniyim aracımla ilgili bir kafama takılan soru aorucam. Bu petrol ofislerindeki basınçlı su ile aracımı yıkarken teker bölümünde diske dogru tuttugumda siyah yag gibi birsey cikıyor bunun sebebi balatanın frenden dolayı olusan tozmu yoksa baska birseymi. Yapmam dogrumu. Teşekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.
    quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Ani olmuyorda o yüzden



    Sıcak diske doğrudan su tutmak iyi birşey değil bence.
    quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Öncelikle kardeşim bol keseden sallamış gibi gözüküyorsun sen şu an.

    Sıcak olan diske soğuk suyu tuttuğunda genleşme farkından dolayı yamulma olur.Aynı şey motor için de geçerlidir.Hatta motorda genleşme büzüşme farkı daha fazla olacağından çatlayabilir bile.


    İyi forumlar
    castinyo kullanıcısına yanıt
    castinyo demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Metaryalin ‘m’ sinden anlamıyorsun boş boş konuşupda gülünç duruma düşme şu adamın fizik öğretmenine kocaman bir



    Teknik servis şirketim var tren kadar büyük endüstriyel makinaların hem servisini hem de satışını yapıyorum sana istersen istanbul da nasıl çarpıldığını kanıtlarım su tutup tornanın aynasına bağlayıp balansı görürsün. Anlatacağım çok husus var ama anlamayacağın konular. Topkapıya beklerim kahvemi içmeye iyi geceler.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Basınçlı Su ile Disk ve Balata Bölgesini Yıkama Hakkında Rehber

    Arabanızı yıkarken disk ve balata bölgesini basınçlı su ile yıkamak cazip gelebilir, ancak bu işlem aslında fren sisteminize zarar verebilir.

    Sıcak Diske veya Balataya Su Tutmaktan Kaçının

    Diskler ve balatalar frenleme sırasında önemli ölçüde ısınır. Sıcak diske veya balataya soğuk su tutmak, ani sıcaklık değişimine neden olarak çarpılmalarına veya çatlamalarına yol açabilir. Bu da fren performansını olumsuz etkileyebilir.

    Balatalara Su Dökmekten Kaçının

    Balatalar, nemi emen gözenekli malzemelerdir. Balatalara su dökmek, frenleme sırasında ıslanmalarına ve kayganlaşmalarına neden olarak fren mesafesini uzatabilir. Ayrıca ıslak balatalar gürültü yapabilir veya titreşime neden olabilir.

    Araba Yıkandıktan Sonra Frenden Ses Gelmesi

    Arabanızı yıkadıktan sonra frenden ses geliyorsa, bunun nedeni ıslak balatalar olabilir. Frenleri birkaç kez uygulayarak balataların kurumasına izin verin. Ses devam ediyorsa, balataların hasar görüp görmediğini kontrol ettirmeniz önerilir.

    İpuçları:

    • Diskler veya balatalar sıcakken arabınızı yıkamaktan kaçının.
    • Basınçlı su kullanıyorsanız, disk ve balatalara doğrudan tutmaktan kaçının.
    • Arabanızı yıkadıktan sonra, balataların kurumasına izin vermek için frenleri birkaç kez uygulayın.
    • Balatalarınızla ilgili herhangi bir sorun yaşarsanız veya fren performansında bir azalma fark ederseniz, derhal bir oto tamircisine danışın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • eger diskler sıcaksa yamulur disk masrafı çıkar. akan siyah su ise balata tozundan dolayı
  • Basınçlı balatanın diske temas eden yüzeyinde bulunan seramik kaplamayı söküp atar.

    Bir süre sonra fren yapınca sinir bozucu bir ses çıkarır zamanla diski çizer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basınçlı su şiddeti ölçüsünde oldukça zararlı arabanın heryerine,
    su kesim cihazları ile çeliği su ile kesiyolar, Araba yıkanan basınçlı su adamın boynuna geldi boğazı kesildi öldü.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diskler soğuksa hiçbir sıkıntı olmaz. Tam tersine balata tozunun sık sık temizlenmesi frenajaçısından iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi aracımı yıkarken fren sistemine suyu uzaktan tutarak yüzeysel bir şekilde diskler soğuk iken yapıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    sirke ile araç temizleme
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ben cok tuttum hicbir sorun olmadi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Ani olmuyorda o yüzden



    Sıcak diske doğrudan su tutmak iyi birşey değil bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Öncelikle kardeşim bol keseden sallamış gibi gözüküyorsun sen şu an.

    Sıcak olan diske soğuk suyu tuttuğunda genleşme farkından dolayı yamulma olur.Aynı şey motor için de geçerlidir.Hatta motorda genleşme büzüşme farkı daha fazla olacağından çatlayabilir bile.


    İyi forumlar




  • Sıcak disklere doğrudan soğuk su püskürtmek doğru değil, disklerin yamulmasına sebep olabilir. Kesin olur denemez ancak diskte kılcal çatlamalara kadar zararlara sebep olabilir, o yüzden eğer bol frenli bir yoldan geliyorsanız aracı yıkatmadan önce birkaç dakika bekletmeniz faydanıza olur.

    Suyla beraber akan siyah şey balata tozu ve benzeri pisliktir normaldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Metaryalin ‘m’ sinden anlamıyorsun boş boş konuşupda gülünç duruma düşme şu adamın fizik öğretmenine kocaman bir



    Teknik servis şirketim var tren kadar büyük endüstriyel makinaların hem servisini hem de satışını yapıyorum sana istersen istanbul da nasıl çarpıldığını kanıtlarım su tutup tornanın aynasına bağlayıp balansı görürsün. Anlatacağım çok husus var ama anlamayacağın konular. Topkapıya beklerim kahvemi içmeye iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Disk sıcakken soğuk su muhabbeti bizim forumda çok abartılıyor

    Pratikte böylesi bir olay kolay kolay başınıza gelmez rahat olun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC


    quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Metaryalin ‘m’ sinden anlamıyorsun boş boş konuşupda gülünç duruma düşme şu adamın fizik öğretmenine kocaman bir



    Teknik servis şirketim var tren kadar büyük endüstriyel makinaların hem servisini hem de satışını yapıyorum sana istersen istanbul da nasıl çarpıldığını kanıtlarım su tutup tornanın aynasına bağlayıp balansı görürsün. Anlatacağım çok husus var ama anlamayacağın konular. Topkapıya beklerim kahvemi içmeye iyi geceler.

    Kendini Stephen Hawking zanneden arkadaşım; öncelikle fizikte doktora yapmış ,ardından tren gibi endüstriyel makinaların satışını yapabilirsin.Reklam yapıp kibirlenmene gerek yok.Öncelikle yazdığım mesajı doğru okursan ne demek istediğimi belki anlayabilirsin. Ben kesinlikle basınçlı sudan eğilmez bükülmez demedim.'Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip büzülecek bir sey değil bu diskler 'dedim.

    Ayrıca günümüzde kullanılan fren diskleri sadece çelik ve benzeri metal malzemeden üretilmeyip Yüksek Karbon alaşım ile üretilmektedir
    1-Bu diskler optimum termal iletkenliğe sahiptir, disklerin daha soğuk çalışmalarına imkan tanır ve sonuç olarak da daha tutarlı frenleme performansı elde edilir
    2-Yüksek Karbonlu bir fren diskinin bükülmesi çok daha zordur, bu da daha az performans ile ilgili problem anlamına gelir
    3-Yüksek Karbon, disklerin ısı davranışını iyileştirir,çalışırken çabuk soğuması sebebiyle daha yüksek stabilite sunarken bükülme ve termal çatlaklara karşı daha yüksek direnç sağlar
    4-Yüksek Karbonlu diskler aynı zamanda gürültülü ve sarsıntısız performans sağlamaya yardımcı olur

    (Bu konuyu daha çok açardım ama pek anlayabileceğini zannetmiyorum)

    Yıllardır araba kullanıyorum ve yıllardır da araba yıkarım.Etrafınızda yıkama esnasında fren diskleri eğilmiş bükülmüş kaç tane araç sahibine şahit oldunuz? İki yıl Ardahan'da görev yaptım -50C ısıları gördüm ve defalarca buzlu sulardan geçtim ve hiçbir şey olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi castinyo -- 5 Kasım 2017; 17:36:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo


    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC


    quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Metaryalin ‘m’ sinden anlamıyorsun boş boş konuşupda gülünç duruma düşme şu adamın fizik öğretmenine kocaman bir



    Teknik servis şirketim var tren kadar büyük endüstriyel makinaların hem servisini hem de satışını yapıyorum sana istersen istanbul da nasıl çarpıldığını kanıtlarım su tutup tornanın aynasına bağlayıp balansı görürsün. Anlatacağım çok husus var ama anlamayacağın konular. Topkapıya beklerim kahvemi içmeye iyi geceler.

    Kendini Stephen Hawking zanneden arkadaşım; öncelikle fizikte doktora yapmış ,ardından tren gibi endüstriyel makinaların satışını yapabilirsin.Reklam yapıp kibirlenmene gerek yok.Öncelikle yazdığım mesajı doğru okursan ne demek istediğimi belki anlayabilirsin. Ben kesinlikle basınçlı sudan eğilmez bükülmez demedim.'Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip büzülecek bir sey değil bu diskler 'dedim.

    Ayrıca günümüzde kullanılan fren diskleri sadece çelik ve benzeri metal malzemeden üretilmeyip Yüksek Karbon alaşım ile üretilmektedir
    1-Bu diskler optimum termal iletkenliğe sahiptir, disklerin daha soğuk çalışmalarına imkan tanır ve sonuç olarak da daha tutarlı frenleme performansı elde edilir
    2-Yüksek Karbonlu bir fren diskinin bükülmesi çok daha zordur, bu da daha az performans ile ilgili problem anlamına gelir
    3-Yüksek Karbon, disklerin ısı davranışını iyileştirir,çalışırken çabuk soğuması sebebiyle daha yüksek stabilite sunarken bükülme ve termal çatlaklara karşı daha yüksek direnç sağlar
    4-Yüksek Karbonlu diskler aynı zamanda gürültülü ve sarsıntısız performans sağlamaya yardımcı olur

    (Bu konuyu daha çok açardım ama pek anlayabileceğini zannetmiyorum)

    Yıllardır araba kullanıyorum ve yıllardır da araba yıkarım.Etrafınızda yıkama esnasında fren diskleri eğilmiş bükülmüş kaç tane araç sahibine şahit oldunuz? İki yıl Ardahan'da görev yaptım -50C ısıları gördüm ve defalarca buzlu sulardan geçtim ve hiçbir şey olmadı.





    Hocam anlamak istemiyosun galiba, -50 derece buzlu su değiyor dediğin zaten yağmurda evvelden ıslanmış disk’e oluyor zaten.



    örnek vereyim kurbağa tencere olayı gibi, aniden olursa sıkıntı çıkar alışa alışa yavaş yavaş yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gerry Lane

    quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo


    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC


    quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    Suyla temas edip yamuluyorsa kışın yağmurda karda neden yamulmuyor? Bol keseden sallamayın lütfen.



    Evrende bilinen tum maddeler, yapılar soguk ve sıcaktan etkilenir. Ama fren diskleri sizin dediğiniz kadar etkilencek kalitesizlikte uretilmiyorlar.



    Diskin ısıya direnci kullanılan hammade, diskin kalınlıgı, buyuklugu ve dizaynı ile alakalı bir durum. Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip buzulecek bir sey değil bu diskler. sıcak herhangi bir maddeye sogutulursa hasar alır ama emin olsun o su ile sogumasından bir zarar gelmez.

    Metaryalin ‘m’ sinden anlamıyorsun boş boş konuşupda gülünç duruma düşme şu adamın fizik öğretmenine kocaman bir



    Teknik servis şirketim var tren kadar büyük endüstriyel makinaların hem servisini hem de satışını yapıyorum sana istersen istanbul da nasıl çarpıldığını kanıtlarım su tutup tornanın aynasına bağlayıp balansı görürsün. Anlatacağım çok husus var ama anlamayacağın konular. Topkapıya beklerim kahvemi içmeye iyi geceler.

    Kendini Stephen Hawking zanneden arkadaşım; öncelikle fizikte doktora yapmış ,ardından tren gibi endüstriyel makinaların satışını yapabilirsin.Reklam yapıp kibirlenmene gerek yok.Öncelikle yazdığım mesajı doğru okursan ne demek istediğimi belki anlayabilirsin. Ben kesinlikle basınçlı sudan eğilmez bükülmez demedim.'Kolay kolay ısıdan dolayı ezilip büzülecek bir sey değil bu diskler 'dedim.

    Ayrıca günümüzde kullanılan fren diskleri sadece çelik ve benzeri metal malzemeden üretilmeyip Yüksek Karbon alaşım ile üretilmektedir
    1-Bu diskler optimum termal iletkenliğe sahiptir, disklerin daha soğuk çalışmalarına imkan tanır ve sonuç olarak da daha tutarlı frenleme performansı elde edilir
    2-Yüksek Karbonlu bir fren diskinin bükülmesi çok daha zordur, bu da daha az performans ile ilgili problem anlamına gelir
    3-Yüksek Karbon, disklerin ısı davranışını iyileştirir,çalışırken çabuk soğuması sebebiyle daha yüksek stabilite sunarken bükülme ve termal çatlaklara karşı daha yüksek direnç sağlar
    4-Yüksek Karbonlu diskler aynı zamanda gürültülü ve sarsıntısız performans sağlamaya yardımcı olur

    (Bu konuyu daha çok açardım ama pek anlayabileceğini zannetmiyorum)

    Yıllardır araba kullanıyorum ve yıllardır da araba yıkarım.Etrafınızda yıkama esnasında fren diskleri eğilmiş bükülmüş kaç tane araç sahibine şahit oldunuz? İki yıl Ardahan'da görev yaptım -50C ısıları gördüm ve defalarca buzlu sulardan geçtim ve hiçbir şey olmadı.





    Hocam anlamak istemiyosun galiba, -50 derece buzlu su değiyor dediğin zaten yağmurda evvelden ıslanmış disk’e oluyor zaten.



    örnek vereyim kurbağa tencere olayı gibi, aniden olursa sıkıntı çıkar alışa alışa yavaş yavaş yani

    Alıntıları Göster
    Diyelim ki yolculuk yaparken yağmur başladı.
    Sıcak diske temas etti işte. Ki bu durumu sıklıkla yasıyor herkes. Yani yolculuk esnasında yagmura yakalanma.

    Bu arada az evvel balataları değiştirttim. 15-20 km yaptıktan sonra yıkamaya gittim ve su temas eder etmez buharlar çıktı. Bende üzerine çok düşmedim yani direkt su tutmamaya çalıştım.

    İnşallah bir zarar olmamıştır. Sevgiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARCadaS

    Diyelim ki yolculuk yaparken yağmur başladı.
    Sıcak diske temas etti işte. Ki bu durumu sıklıkla yasıyor herkes. Yani yolculuk esnasında yagmura yakalanma.

    Bu arada az evvel balataları değiştirttim. 15-20 km yaptıktan sonra yıkamaya gittim ve su temas eder etmez buharlar çıktı. Bende üzerine çok düşmedim yani direkt su tutmamaya çalıştım.

    İnşallah bir zarar olmamıştır. Sevgiler.
    Şöyle düşün, sen şimdi yolda yürürken yağmur başlasa fazla etkilenmezsin ama birisi üstüne bir kova suyu dökse ani reaksiyon gösterirsin.

    Disklerdeki olayda bunun gibi. Sıcak diskin üstüne doğrudan su tutmadıkça sorun olmaz.
    Öyle olmasaydı her yağmur yağdığında bütün arabaların diski pert olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    eger diskler sıcaksa yamulur disk masrafı çıkar. akan siyah su ise balata tozundan dolayı
    Yanıltıcı bilgiler vermeyin. Disk maksimum sıcaklık seviyesinde olsa bile suyla temasında yamulma olmaz. En fazla diskin mukavemetinde azalma meydana gelir. Tekrar performanslı kullanımda titreme, ses ve fren mesafesinde kısmi uzama olur. Daha da zorlarsanız disk çatlar yada parçalanır. Bu dediğim olay çok uç bir noktadır normal binek araçlar da bununla karşılaşma ihtimaliniz düşük.

    Bir konu da net olarak bilgi sahibi değilseniz konuyu araştırmadan yorum yapmamaya özen gösteriniz.
  • Şimdi bu bilgiyi okuyunca hep aklıma uzun yola çıkınca dinlenme tesislerinde sözde gönüllü 3-4 lira harçlık verip araçlarını yıkattıkları kişiler geliyo sonuçta araç aktif motor ve lastik,jant disk vs...sıcak millet tesise girince bu arkadaşlar bayağı coşkuyu veriyo disklere bu insanlar bilmiyo mu acaba disklerin yamulacağını ben uzağa koyuyom çünkü adam her türlü veriyo tazyiği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 1 Haziran 2019; 12:17:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basınçlı makine var basınçlı makine var. Istasyonlardaki 400 barlık makineleri sıcak diski bırak arabaya çok yakından tutarsanız kablolarla vs çok rahat hasar verebilir. Bir seferde hasar vermese bile düzenli olarak bu kadar yüksek basınç malzemeyi yıpratır.

    Ev tipi fosforenkli sarı rengiyle 100-120 barlık karcher'ler kolay kolay zarar vermez arabaya. Yüksek basınç hortumunun ucunda el yıkanan makine arabaya kolay kolay zarar vermez. Ciddi uğraşmak lazım.

    Diskler vs öyle kolay kolay su tuttum kırıldı olacak kadar dandik materyaller değil ama sıcak metale soğuk su tutmak mantıklı değil. Uzun süre kullanmak için bu kadar düşünene kadar arabanın soğumasına müsade edin. Araba soğuduktan sonra yıkayın. Arabamın diskleri 18 yıldır orjinal diskler. Biraz dikkat ettiniz mi sorun olmaz.

    Camlar için aynısını diyemem. Yaz sıcağında dağlardan akan buz gibi suyun altına pişmiş koyu renkli arabayla girmeyin. Kesinlikle girmeyin. Denemeyin bile. 4-5 tane ön camı bu şekilde kırdık. Çaat diye gidiyor camlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.