Şimdi Ara

BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
547
Cevap
3
Favori
36.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
100 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Bu mesaj silindi.
    Bı sen eksiktin kardeş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Öyle değil mi ama. 2020 ye girdiğimizden beri hastalıklar sıkıntılar. Allah sonumuzu hayır etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 15 Mart 2020; 13:21:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Öyle değil mi ama. 2020 ye girdiğimizden beri hastalıklar sıkıntılar. Allah sonumuzu hayır etsin.

    Alıntıları Göster
    Sırada mönüde çekirge sürüsü istilası var. Sonrası ise kapanış şefin spesyaliyle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Sırada mönüde çekirge sürüsü istilası var. Sonrası ise kapanış şefin spesyaliyle.

    Alıntıları Göster
    😂😂😂😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bundan sonra benzin fiyatları motorinden daha ucuz kalacaksa hem sıfır dizel oto satışları hem de şu anda altınızda binmekte olduğunuz dizel araçlarınız GÜÜÜÜÜM! Hele km artıkça 2. El dizel araçlar alanın elinde kalır muamelesi görmeye başlar.
    Editotti: Tabi önce sıfır dizel araçların fiyatı düşer; buna paralel 2. El araçlar yokuş aşağı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi needacar -- 15 Mart 2020; 13:33:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: needacar

    Bundan sonra benzin fiyatları motorinden daha ucuz kalacaksa hem sıfır dizel oto satışları hem de şu anda altınızda binmekte olduğunuz dizel araçlarınız GÜÜÜÜÜM! Hele km artıkça 2. El dizel araçlar alanın elinde kalır muamelesi görmeye başlar.
    Editotti: Tabi önce sıfır dizel araçların fiyatı düşer; buna paralel 2. El araçlar yokuş aşağı...
    Bu sebeple bir kaç ay önce dizelimi sattım benzinli aldım emisyon vs açısından da geleceği parlak değil dizelin bu vesile ile hem zenginliği hem fakirliği tattım ama hangisi zenginlik onu demem :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt
    Eğer ki benzin-motorin arası bir fiyat farkının bundan sonra motorin lehine sübvanse edilmeyeceği açıklanırsa seyreyle 2. El dizel araçları. Hani diyorlar ya 2. El araç arz eksikliği oluştu; o zaman bolca 2. El dizel araç bulabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de dizel vergisi her zaman düşük kalacak çünkü dizel araçlar daha az yakıyor. DOlayısıyla ithalat miktarı daha düşük. Üstelik ticaride sadece dizel kullanılıyor. Yediğiniz, satın aldığınız her şeydeki lojistik maliyetleri, ulaşımdaki maliyetler dizele endeksli.

    Fakat dünya çapında dizelin ucuzlayacağını düşünüyorum. Sebebi de şu dur: Petrol fiyatları tamamen arz/talep dengesiyle ilerliyor. 1 varil ham petrolden çıkan lpg, benzin, nafta, dizel, kerosen bellidir (eklediğim fotoğrafa bakın). Eğer siz benzin, lpg vs almaya devam edip, dizeli terkederseniz. Ondaki talep düşüşü arz fazlası yaratıp, elinden çıkarılması için fiyatların düşmesine sebep olacak.

    Bu sebepten 1-2 yıla dizel litre fiyatı tüm dünyada düşecektir diye düşünüyorum.

    BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakten

    Türkiye'de dizel vergisi her zaman düşük kalacak çünkü dizel araçlar daha az yakıyor. DOlayısıyla ithalat miktarı daha düşük. Üstelik ticaride sadece dizel kullanılıyor. Yediğiniz, satın aldığınız her şeydeki lojistik maliyetleri, ulaşımdaki maliyetler dizele endeksli.

    Fakat dünya çapında dizelin ucuzlayacağını düşünüyorum. Sebebi de şu dur: Petrol fiyatları tamamen arz/talep dengesiyle ilerliyor. 1 varil ham petrolden çıkan lpg, benzin, nafta, dizel, kerosen bellidir (eklediğim fotoğrafa bakın). Eğer siz benzin, lpg vs almaya devam edip, dizeli terkederseniz. Ondaki talep düşüşü arz fazlası yaratıp, elinden çıkarılması için fiyatların düşmesine sebep olacak.

    Bu sebepten 1-2 yıla dizel litre fiyatı tüm dünyada düşecektir diye düşünüyorum.

    Hemen check edelim 70-80 lerde dizel hiç mi hiç yaygın değildi talep düşüktü daha mı ucuzdu hayır! :) Söyleyeceklerim bu kadar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 15 Mart 2020; 13:51:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: needacar

    Eğer ki benzin-motorin arası bir fiyat farkının bundan sonra motorin lehine sübvanse edilmeyeceği açıklanırsa seyreyle 2. El dizel araçları. Hani diyorlar ya 2. El araç arz eksikliği oluştu; o zaman bolca 2. El dizel araç bulabilirler.
    Cidden burayı düşünemiyorum o zaman :) Zenginden satılık ucuz dizel araç :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yggdrasil Asgard kullanıcısına yanıt
    2 ay belirleyici bir süre değil evet ama Türkiye için bir ilk bu durum.

    Ayrıca önümüzde bir VW örneği var işte 1.6 TDI üretimini durdurdu, gelmeyecek artık. Hazır üretim bandı diye bir durum yok, motorların argesi, sürekli değişen emisyon normları vs. var. Bu saatten sonra dizelin benzinliyi geçmesi imkansız. Bir şeyin devamlılığı olmazsa 2. eli mutlaka düşer, Almanya'da öyle oldu. Bizde de olacak.

    Firmalar, araçlarda her zaman ortak parçalar kullanmaya çalışırlar karlılık için. Bu sebeple VW'de olduğu gibi adamlar Avrupa'da satamayacağı bir motor için ayrı bir bant/arge ayırmazlar. VW 2.0 TDI'da emisyonu tutturabildiği için devam ediyor, 2-3 yıla o da tutturamayacak ve o motorda gidecek.

    Son olarak bizim gibi 3. dünya ülkelerinde araç satışı oldukça az, mesela Almanya'da bizde bir yılda satılan araç 1 ayda satılıyor neredeyse. O yüzden hedef pazar durumunda değiliz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xcorp -- 15 Mart 2020; 14:38:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xcorp

    2 ay belirleyici bir süre değil evet ama Türkiye için bir ilk bu durum.

    Ayrıca önümüzde bir VW örneği var işte 1.6 TDI üretimini durdurdu, gelmeyecek artık. Hazır üretim bandı diye bir durum yok, motorların argesi, sürekli değişen emisyon normları vs. var. Bu saatten sonra dizelin benzinliyi geçmesi imkansız. Bir şeyin devamlılığı olmazsa 2. eli mutlaka düşer, Almanya'da öyle oldu. Bizde de olacak.

    Firmalar, araçlarda her zaman ortak parçalar kullanmaya çalışırlar karlılık için. Bu sebeple VW'de olduğu gibi adamlar Avrupa'da satamayacağı bir motor için ayrı bir bant/arge ayırmazlar. VW 2.0 TDI'da emisyonu tutturabildiği için devam ediyor, 2-3 yıla o da tutturamayacak ve o motorda gidecek.

    Son olarak bizim gibi 3. dünya ülkelerinde araç satışı oldukça az, mesela Almanya'da bizde bir yılda satılan araç 1 ayda satılıyor neredeyse. O yüzden hedef pazar durumunda değiliz.
    Bakalım hocam, önümüzdeki yıllar ne gösterecek. Ben ne benzinli ne dizel savunucusu değilim. İkisinin de artıları ve eksileri mevcut, bizim ülkede Avrupa'daki gibi hızlı bir dönüşüm olacağını düşünmüyorum. Ne benzin ne dizel, ben fosil yakıtlı araçlardna ziyade elektrikli ve yüksek teknolojili araçların bizim ulaşabileceğimiz seviyeye gelmesini istiyorum bir an önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burakk0131

    Zaten mazot rafineri çıkış fiyatı benzinden daha pahalı diye biliyorum. İkisinden aynı vergiyi alsalar yeter.
    Yanlış biliyorsunuz hocam benzinin rafine edilmesi daha zordur. Ondan dolayı pahalıdır zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.